Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest lillesnøfnugg
2 timer siden, Lopploella skrev:

Alenemor?! 🤪 Fordi mannen er borte på dagtid?

Henter CBE blogg inspirasjon fra Villa Paprika? Tenker da på innlegget om å være «alenemor»,  og eksponering av barn. Dagen  til de mindreårige er beskrevet ned til detaljer, og i tillegg er det bilder av de på IG story. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Ultiva skrev:

Jepp. Alenemamma fordi mannen drar på kurs kl 08 og ikke kommer hjem igjen før på ettermiddagen. Enda godt at søsteren kunne komme henne til unnsetning.

Kanskje CBE ønsker å fremstille seg som hjelpesløs? Alenemor? Jeg har så mye respekt for mange av de alenemødrene jeg kjenner at selv de gangene mannen har vært på forretningsreise ei uke, har jeg aldri tenkt tanken at jeg er alenemor.

🙃

Ps. Mener ikke at alenemødre er hjelpesløse, altså. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver at hun er alenemamma denne helgen siden LK Eriksen er på samling og reiser hjemmefra litt over åtte, og ikke er tilbake før på kveldstid.

Før i tiden når mennene var midlertidig bortreist på fiske eller vei-/skogsarbeid var konene gressenker, ikke alenemødre. 

Endret av LilleSnupp
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste mennene jeg kjenner drar på guttetur et par ganger i året, typ tor-søn på seiltur, sykkeltur, fisketur, fotballtur el, lurer på hva slags vinkling noe slikt ville fått på bloggen. ☺️ 

Omdømmemessig tror jeg det er uheldig å fremstille bloggeieren så lite selvstendig. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Det mest naturlige hadde vel vært å skrive at ‘i helgen er det bare meg hjemme med jentene, så her kommer et innlegg med serieanbefalinger og en matoppskrift. Snakkes på mandag!’ Men da har CBE.no selvsagt ingenting å legge ut i ukedagene når barna er på skole/bhg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleSnupp skrev:

Hun skriver at hun er alenemamma denne helgen siden LK Eriksen er på samling og reiser hjemmefra litt over åtte, og ikke er tilbake før på kveldstid.

Før i tiden når mennene var midlertidig bortreist på fiske eller vei-/skogsarbeid var konene gressenker, ikke alenemødre. 

Hun håper vel de mest naive fansene vil tro hun nå er blitt dumpet, og dette vil resultere i rekordmange klikk for bloggen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det at partneren er borte på dagtid kvalifiserer som aleneforelder er det ikke mange i Norge som ikke er det 😂.

Er det bare for oppmerksomhet hun skriver slikt eller tror hun det faktisk er sånn? 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Inocybe skrev:

Hvis det at partneren er borte på dagtid kvalifiserer som aleneforelder er det ikke mange i Norge som ikke er det 😂.

Er det bare for oppmerksomhet hun skriver slikt eller tror hun det faktisk er sånn? 

Alt for mange bloggere bruker dette trikset. Skriver "han har forlatt meg", også klikker man på artikkelen og det viser seg han har dratt bort i 2 dager, men de elsker hverandre over alt på jord osv..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Castor Troy skrev:

Alt for mange bloggere bruker dette trikset. Skriver "han har forlatt meg", også klikker man på artikkelen og det viser seg han har dratt bort i 2 dager, men de elsker hverandre over alt på jord osv..

Nå er det vel ikke clickbate her, det står bare nevnt i teksten. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Inocybe skrev:

Hvis det at partneren er borte på dagtid kvalifiserer som aleneforelder er det ikke mange i Norge som ikke er det 😂.

Er det bare for oppmerksomhet hun skriver slikt eller tror hun det faktisk er sånn? 

Jeg har ikke inntrykk av at CBE.no bruker clickbait i nevneverdig grad. Desto mer overraskende når det kommer en slik uttalelse som alenemor. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kollontaj skrev:

Nå er det vel ikke qlickbate her, det står bare nevnt i teksten. 

Ja ikke i dette tilfellet, og hun er ikke blant de verste heller. Feks i dette innlegget kan man tro hun har blitt singel igjen, men så viser det seg at det er gjestene som har dratt.

https://www.carolinebergeriksen.no/2012/01/08/alene-igjen/

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE må lære seg forskjellen på og være gressenke og alenemor. Om hun misbruker ordet alenemor for ofte så vil hun få kraftige reaksjoner på det til slutt. At hun er gressenke i ny og ned det stemmer heller med virkeligheten. 

Det blir som at moren min skulle si at hun var "alenemor" når faren min var på jobbreise. Når det ikke stemte. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ikke det høres ut som «gressenke» engang om mannen er borte fra morgenen og kommer hjem på kvelden i to-tre dager. Hun er bare veldig uselvstendig og vant til å ha mannen med seg på alt hun gjør hele tiden.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
4 timer siden, Lopploella skrev:

Jeg syns ikke det høres ut som «gressenke» engang om mannen er borte fra morgenen og kommer hjem på kvelden i to-tre dager. Hun er bare veldig uselvstendig og vant til å ha mannen med seg på alt hun gjør hele tiden.

Hun må gjerne konstruere  narrative om at  bedriftens daglig leder er hjelpeløs, men hun kan la de intetanende mindreårige få lov til å  ha både personvernet og retten til egen digitale identitet i fred eller bytte jobb hvis det er vanskelig for bedriften å etterfølge dette. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev:

Hun må gjerne lage et narrative om at  bedriftens daglig leder er hjelpeløs, men hun kan la de intetanende mindreårige få ha både personvernet og rett til egen digitale identitet i fred eller bytte jobb. 

Lenge siden jeg kan huske å ha sett barna så mye på instastory som denne helgen. Det er vel det hun har å ta seg til nå som LKE er borte. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Castor Troy skrev:

Lenge siden jeg kan huske å ha sett barna så mye på instastory som denne helgen. Det er vel det hun har å ta seg til nå som LKE er borte. 

Det vil jeg jo si er ganske naturlig. At en tobarnsmor som er alene med ungene på dagtid en helg, fakrisk er sammen med dem.  

Eksponeringen derimot... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MiniMjau skrev:

Det vil jeg jo si er ganske naturlig. At en tobarnsmor som er alene med ungene på dagtid en helg, fakrisk er sammen med dem.  

Eksponeringen derimot... 

Ja hun får vri kameraet mot seg selv mens barna koser seg. Finne frem fregnestift eller noe som hun kan underholde seerne med. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
7 minutter siden, MiniMjau skrev:

Det vil jeg jo si er ganske naturlig. At en tobarnsmor som er alene med ungene på dagtid en helg, fakrisk er sammen med dem.  

Eksponeringen derimot... 

Hun har jo ikke vært alene med dem. Søsteren har vært med dem, i hvert fall en hel dag. Det synes for overveldende å ta ansvar for to barn, baking av boller og fikse fastelavnsris helt alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, spaniasol skrev:

Hun har jo ikke vært alene med dem. Søsteren har vært med dem, i hvert fall en hel dag. Det synes for overveldende å ta ansvar for to barn, baking av boller og fikse fastelavnsris helt alene. 

Kjedelig at "jentehelgen" som er nøye dokumentert ikke er en venninnegjeng av CBE som er der av fri vilje, men barn som bare blir stilt opp av mor til photoshoot. Det hadde vel ikke vært materiale nok til å blogge denne helgen uten mye bilder av barna. 

Endret av Castor Troy
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...