Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

1 time siden, Eevee skrev:

Fy søren så stygg hun er i kommentarfeltet i dag. Når nesten nye høyder? Å etterspørre strikk i håret under matlaging vrir hun på til å bety hårnett, og hansker utenpå lange akrylnegler til å bli arbeidshansker lagt i sprit over natten. Hadde noen diskutert slik imot henne hadde hun blitt rasende (noe hun til stadighet blir når folk antar eller vrir på ordene hennes). Men dette tar jo virkelig kaka. Stakkars Anne 😤 Lange negler og matlaging er uhygienisk, men hvis hun skriver at hun har vasket seg godt før matlaging - flott! Men neida, her skal det krisemaksimeres og latterliggjøres.

Jeg tror CBE liker sine «haters» og har hobby i å lage nye, nettopp for å holde seg relevant? Jeg blir til stadighet overrasket (fortsatt) over hva den dama klarer å lire av seg av drit.

EDIT: vil bare legge til at ingen av de som kommenterte nevnte verken hårnett eller hansker, men strikk i håret og rene hender. Det var CBE som kom på banen med alt av hysteriutstyr og at ingen restauranter verken setter opp håret sitt eller bruker hansker i kontakt med mat 🙃

I følge en beundrerinne er hun humoristisk. Ja, det er skikkelig gøy at hun kaller leserne sine hysteriske - og hevder at de krever vernehansker og hårnett. Kjempegøy! :hoho: 

 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillesnøfnugg
2 timer siden, pøbelsara skrev:

det er jo blitt sånn at det ENESTE som skaper noe som helst engasjement i bloggen for tiden, er når hun krangler med og skjeller ut lesere. I tillegg redigerer hun kommentarfeltet slik at alle kommentarer ikke få være med. Så det ser t som om hun har en enslig kritiker og horder av forsvarere.

 

Uredelig. 

Denne såkalte "kritikken" er vel også i hennes favør? Den er  ganske så simpel minded i forhold til hva som faktisk er det mest kritikkverdig (tåkelegging fra bedriftens side?), at bedriften CBE går i mot mange av de anbefalingene som er i forholdt til  eksponering av barn i kommersielle virksomheter  og bedriftens mangel på respekt for både privatliv og barnas rett til egen digitale identitet. At denne bedriften også klasker opp et smilefjes i  den forbindelsen viser en ignoranse som de er alene om i denne bransjen. At seriøse annonsører er mangelvare hos denne bedriften er et godt tegn, man kan håpe på at annonsørene også kjenner sin besøkelsestid i forhold til denne eksponeringen.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, spaniasol said:

Hun har jo ikke vært alene med dem. Søsteren har vært med dem, i hvert fall en hel dag. Det synes for overveldende å ta ansvar for to barn, baking av boller og fikse fastelavnsris helt alene. 

Eller så kan det jo også være at hun syns det er hyggelig å være med søsteren da, og kanskje søsteren syns det er hyggelig å være med henne og ikke minst tantebarna sine..?:)

Jeg er ikke begeistret for mye av det CBE står for gjennom bloggen sin, men akkurat det at hun tilbringer en dag med søsteren sin er vel ikke noe å pirke på...

Endret av Pusle
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må gi seg med denne perfekte Caroline fasaden. Har hun virkelig aldri funnet ett eneste hår i maten sin noensinne?
Jeg blir så matt av argumentasjonen hennes at det er på grensen til komisk. Altså, røyter hun ikke? Mister hun alle hårene sine sånn kontrollert i hårbørsten hver dag? Sikkert aldri opplevd tett sluk i dusjen da eller? Slikt holder ikke den perfekte familien med? 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pusle skrev:

Eller så kan det jo også være at hun syns det er hyggelig å være med søsteren da, og ikke minst kanskje søsteren syns det er hyggelig å være med henne og ikke minst tantebarna sine..?:)

Jeg er ikke begeistret for mye av det CBE står for gjennom bloggen sin, men akkurat det at hun tilbringer en dag med søsteren sin er vel ikke noe å pirke på...

Nå har hun innrømmet og gått ut offentlig for noen år siden med at hun ikke turte å være alene hjemme i huset. Hun skrev at hver gang LK var bortreist hadde hun noen som oppholdt seg sammen hos henne, så sannsynligheten for at hun fortsatt ikke vil være alene hjemme er der ;) 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Eevee skrev:

Hun må gi seg med denne perfekte Caroline fasaden. Har hun virkelig aldri funnet ett eneste hår i maten sin noensinne?
Jeg blir så matt av argumentasjonen hennes at det er på grensen til komisk. Altså, røyter hun ikke? Mister hun alle hårene sine sånn kontrollert i hårbørsten hver dag? Sikkert aldri opplevd tett sluk i dusjen da eller? Slikt holder ikke den perfekte familien med? 

Kanskje ikke hår, men kan vel finne negler i maten etter helgens baking? Tror jeg hadde spydd hvis jeg hadde kjent at jeg tygget på en løsnegl i en av de bollene. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååh, se på det fine fastelavnsriset mitt, ååååh, se på de fantastiske bollene mine!!! Altså, denne selvskrytdama når nye høyder. Er det mulig å være så høy på seg selv. Når hun avbildet seg selv inne med kamera og lue for anledningen, full styling og photoshoot av døtrene og sprer det hele på nett. Da skjønner jeg hun lever i sin egen bloggverden hvor hun har rett og alle andre tar feil. Datteren vet ikke hva hun synes er gøy. Det er jo helt hinsides å påstå noe slikt. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FastelavnsRISEN nemlig. Trodde først det var en ny matrett. Og så blander hun andre veien når hun stadig skriver «et palett» og «paletter».

Best å ta seg et bolle oppi denne galskapen.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, Lopploella skrev:

FastelavnsRISEN nemlig. Trodde først det var en ny matrett. Og så blander hun andre veien når hun stadig skriver «et palett» og «paletter».

Best å ta seg et bolle oppi denne galskapen.

Jeg får helt Villa Paprika Vibes av denne bloggeren om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hun nærmeste forventer at alle rundt henne skal være like perfekt som henne er så urealistisk. Tok en kjapp titt gjennom listen av folk hun følger å det synes at de hun følger gjenspeile henne selv. Hva med å følge noe som ikke er 100% perfekte og er naturlige av seg, liksom🤷‍♀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Eevee said:

Nå har hun innrømmet og gått ut offentlig for noen år siden med at hun ikke turte å være alene hjemme i huset. Hun skrev at hver gang LK var bortreist hadde hun noen som oppholdt seg sammen hos henne, så sannsynligheten for at hun fortsatt ikke vil være alene hjemme er der ;) 

Ja, det stemmer. Hvis jeg husker riktig så var dette når de bodde i Siljan og de hadde bl.a hatt en ubehagelig episode der noen hadde oppsøkt henne hjemme?

Uansett, om hun tør å være å være alene eller ei var ikke poenget mitt; det var mer det å anta at hun ikke kunne ha barna og klare å lage fastelavnsboller uten hjelp, fordi søsteren var med dem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man spør en seksåring: "Synes du det er gøy å bli vist fram til 320 000 mennesker på Instagram?", så vil barnet kunne svare Ja!

Fordi barnet ikke forstår hva 320 000 betyr. Det er så mange at barnet ikke har noen som helst forutsetninger for å forstå.

Jeg forstår det nesten ikke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Finlay skrev:

Hvis man spør en seksåring: "Synes du det er gøy å bli vist fram til 320 000 mennesker på Instagram?", så vil barnet kunne svare Ja!

Fordi barnet ikke forstår hva 320 000 betyr. Det er så mange at barnet ikke har noen som helst forutsetninger for å forstå.

Jeg forstår det nesten ikke selv.

Barnet/barna blir ikke bare vist fram til 320k men hele plattformen som har 150 millioner brukere. Kutter vi ned til norske IG brukere så er det 1.8 millioner som får sett bildet av jenta/jentene.

Det i seg selv vil jeg tro burde være en skremmende tanke for ei mor. Men nå er det CBE vi snakker om her. Så da er det ikke rart at hun ikke velger å plugge godt nok i stikkontakten som fører til virkeligheten.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Det at hun nærmeste forventer at alle rundt henne skal være like perfekt som henne er så urealistisk. Tok en kjapp titt gjennom listen av folk hun følger å det synes at de hun følger gjenspeile henne selv. Hva med å følge noe som ikke er 100% perfekte og er naturlige av seg, liksom🤷‍♀️

Jeg har nå sett at hun har kommentert på herlige Niklas Baarlis insta poster. Han har selvironi til tusen, og gir hvertfall ikke uttrykk for at alt er perfekt, så det du skriver der stemmer jo ikke. Ellers så ståer vel alle fritt til å følge hvem de vil?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Linda A skrev:

Jeg har nå sett at hun har kommentert på herlige Niklas Baarlis insta poster. Han har selvironi til tusen, og gir hvertfall ikke uttrykk for at alt er perfekt, så det du skriver der stemmer jo ikke. Ellers så ståer vel alle fritt til å følge hvem de vil?

Om du ser videre så ser du at hun følger ganske så mange folk som er i samme kategori som henne selv når det kommer til å være perfeksjonist. Så helt feil tar jeg ikke. At hun følger noen med humor er jo bare bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har hvem hun følger med driften av SoMe-kanalene hennes å gjøre?

 

Det er verdt å merke seg at hun aldri har promotert noen andre bloggere/some-aktører, forresten. Ikke engang når hun rapper oppskrifter fra dem.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Hva har hvem hun følger med driften av SoMe-kanalene hennes å gjøre?

 

Det er verdt å merke seg at hun aldri har promotert noen andre bloggere/some-aktører, forresten. Ikke engang når hun rapper oppskrifter fra dem.

Jeg nevnte det kun for gi et innblikk på at hun følger nesten ikke folk som ikke er som henne. Følges listen kan si mye om en person og hva slags interesser de har etc.

Det har jeg lagt godt merke til. Hennes kollegere både promotere,reklamere  etc for hverandre. Hun har jeg aldri sett gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Pusle skrev:

Ja, det stemmer. Hvis jeg husker riktig så var dette når de bodde i Siljan og de hadde bl.a hatt en ubehagelig episode der noen hadde oppsøkt henne hjemme?

Uansett, om hun tør å være å være alene eller ei var ikke poenget mitt; det var mer det å anta at hun ikke kunne ha barna og klare å lage fastelavnsboller uten hjelp, fordi søsteren var med dem. 

Det stemmer. Tenk at CBE selv etter slike ubehagelige opplevelser, hvor fans oppsøker henne hjemme fordi de føler at de kjenner henne personlig gjennom bloggen, har fortsatt like voldsomt med utlevering av det kjæreste og mest uskyldige hun har. Ukentlig mates slike fans med dusinvis av bilder, filmer og informerende tekster om de små for å knytte følgerne til seg. Det er jo ikke til å begripe og det strider mot alle SoMe-råd fra f eks Datatilsynet, Kripos og UNICEF.

#stopsharenting

Endret av Ultiva
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Lopploella skrev:

FastelavnsRISEN nemlig. Trodde først det var en ny matrett. Og så blander hun andre veien når hun stadig skriver «et palett» og «paletter».

Best å ta seg et bolle oppi denne galskapen.

hun skriver konsekvent rushen og. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

De får gjøre hva de vil der hjemme. Lange negler i bolledeig er uappetittelig åkke som. Jeg er mer bekymret for Trump-faktoren ved bloggen - det er slik en overveldende strøm av stort og smått at viktige diskusjoner drukner i stadig nye ting. Alt dette til bloggens fordel. 
Smøre barna ut i alle kanaler - ikke noe problem, bare bake litt med lange negler så er det problemet ute av veien. Kritiske kommentarer i kommentarfeltet? Bare vri litt på ordene i tilsvaret så handler diskusjonen om det istedet. Bruke lugubre metoder for å lokke folk over på Netfit? Bare vise rompa litt så er det fokuset borte. 

Bloggeren og staben bruker manipulative teknikker for å vri fokus unna de store temaene. Ikke at jeg på noen måte skal bestemme hva som skal diskuteres her, men hvordan blir uappetittlig bollebakst et større tema enn at CBE forsvarer eksponering av barn med at 6-åringer synes det er gøy? At de lever i et omvendtland hvor barnehage og skole ser ut til å være safe spot for barna hvor de får være i fred, mens når de er hjemme og har ferie må de på jobb?

Mengden kritikkverdige forhold ser innimellom ut til å fungere som en fordel for dem. Akkurat som for Trump. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...