Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Det perfekte hjem: CBE kan faktisk med sikkerhet si at hun aldri har opplevd hår i maten hjemme. 

Det mest beundrinsverdige med CBE er evnen hennes til å konstant fremstå usmakelig og uprofesjonell i eget kommentarfelt. 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillesnøfnugg
16 minutter siden, Anonym90059005 skrev:

Det perfekte hjem: CBE kan faktisk med sikkerhet si at hun aldri har opplevd hår i maten hjemme. 

Det mest beundrinsverdige med CBE er evnen hennes til å konstant fremstå usmakelig og uprofesjonell i eget kommentarfelt. 

Ja, klask på et smilefjes mens bedriften viser sin inkompetanse og arroganse i forbindelse med #sharenting så er vi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om de to eksponerte blir spurt for hvert bilde/film/innlegg/snap/insta om det er ok at dette legges ut, med alt det innebærer av konsekvenser på kort og lang sikt.  Hver gang de baker, løper bortover gaten, ligger og ser barne-tv, leker i gata med tante...blir de spurt? Er det det CBE, mener , når hun sier at de synes bare det er gøy? Hva eksakt er det eldste synes er gøy? Og hva med yngste, som også er minst like mye eksponert?

Ja, barn synes jo det er gøy å se bilder av seg selv, å kle seg opp og posere, leke og gjøre seg til foran kamera. 

Men de kan umulig ha begrep om hva bildene brukes til. 

 

 

Endret av MiniMjau
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som oftest gir matforgiftning er jo toksiner bakteriene produserer. Ikke selve bakterien. Og toksiner tåler varme godt, men ulikt for typer bakterie/toksin. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte inn å lese kommentarfeltet nå. Herregud, så barnslig CBE er. Fikk egentlig en følelse av at mannen står bak flere av svarene også. Jeg tror nok han svarer minst like ofte som hun. Og hva er greia med det misunnelses-kortet?? 
 

Kjenner jeg bare ble irritert nå🤪 Leser aldri bloggen hennes lenger da jeg ikke liker de to der i hele tatt. Håper noen klarer å finne ut om de fortsatt jukser i kommentarfeltet, for det er jeg rimelig sikker på at de gjør.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Luvinesta skrev:

 

... Har vi lest de samme kommentarene fra "Anne"? Tonen er så sint og nedlatende at selv den som oppfant begrepet hersketeknikk ville vært stolt.
 

"Hver bestemmer over seg selv, men jeg hadde som sagt hatt vansker med å spise bollene dine.

Det blir nok neppe aktuelt uansett 🙂"

Avsluttende med: Så spørs det om dette tilsvaret blir publisert da…du liker vel helst å få siste ord?"

Om man klarer å finne svarene til CBE som mest frekke, eller de som sier i mot som en "sulten ulveflokk mens CBE klapper i hendene" så leser man det som fanden leser bibelen.

Hva er enkelte så redde for? At hun skal "påvirke" andre med lange negler til å bake kaker uten hansker i eget hjem til sin egen familie? 🤔 Det er da ingen av de i tråden (eller "Anne") her som skal spise de bollene uansett, så hvorfor ta så innmari på vei? Det er fullstendig lov å være skarp når noen er ufyselige, og pek gjerne ut hvor CBE er så hinsides frekk at det er helt ufattelig som enkelte her inne skal ha det til.

 

Det spiller uansett ingen rolle hvordan kommentarene er, en bedrift bør klare å holde seg profesjonell og svare på en skikkelig måte.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er CBE så aggressiv og frekk mot leserne sine? Man ser tydelig at hun ikke har endret seg på i dette i hele tatt. Jeg stiller meg spørrende til på akkurat dette siden hun har godkjennelser på kommentarfeltet. Det er en ting å forvarer seg på IG , men på en blogg der man selv sitter med all kontrollen får meg til å klø meg litt i hodet.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper og tror at svarene til CBE kun er for å få opp engasjementet rundt egen blogg, oppmerksomheten ned rundt eksponering av barn, og at hun egentlig ikke er sånn.

For man skal vel lete lenge etter å finne maken til usympatisk menneske enn hun som trer fram i eget kommentarfelt, under innlegget "fastelavn". For å bruke bloggernes egen retorikk er det fristende å spørre seg om hun er like tøff ansikt til ansikt, eller om hun bare er spydig og stygg bak tastaturet?

Det inntrykket man sitter igjen med etter å ha sett diverse TV-intervjuer gjennom årene, er en usikker kvinne som helst lar mannen uttale seg om kontroverser, og ellers trives best i rollen som lerkefugl.

Altså temmelig langt unna den hånlige og spottende kvinnen som svarer sine lesere her.

Leser ikke bloggen, men må si jeg er imponert over de trofaste følgerne hun tross alt ser ut til å ha. Også her inne. Respekt👍

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentarfeltet på bloggen framstår som en forskrudd maktdemonstrasjon. Bloggeierne har full kontroll og har aldri hatt skrupler med å redigere kommentarer, filtrere innkomne kommentarer i eget favør eller blokkere debattanter midt i diskusjonen. Det jeg ser når jeg leser et kommentarfelt som "fastelavn" er hevngjerrighet mot (nesten) alle som ikke gir 100% skryt og ros og det utøves på en ufin måte som grenser til det perverse.

Hvorfor ønsker bloggeier å framstille det slik? Fordi det er det eneste ut over barn som gir klikk til den døende karrieren? 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Luvinesta skrev:

 

... Har vi lest de samme kommentarene fra "Anne"? Tonen er så sint og nedlatende at selv den som oppfant begrepet hersketeknikk ville vært stolt.
 

"Hver bestemmer over seg selv, men jeg hadde som sagt hatt vansker med å spise bollene dine.

Det blir nok neppe aktuelt uansett 🙂"

Avsluttende med: Så spørs det om dette tilsvaret blir publisert da…du liker vel helst å få siste ord?"

Om man klarer å finne svarene til CBE som mest frekke, eller de som sier i mot som en "sulten ulveflokk mens CBE klapper i hendene" så leser man det som fanden leser bibelen.

Hva er enkelte så redde for? At hun skal "påvirke" andre med lange negler til å bake kaker uten hansker i eget hjem til sin egen familie? 🤔 Det er da ingen av de i tråden (eller "Anne") her som skal spise de bollene uansett, så hvorfor ta så innmari på vei? Det er fullstendig lov å være skarp når noen er ufyselige, og pek gjerne ut hvor CBE er så hinsides frekk at det er helt ufattelig som enkelte her inne skal ha det til.

 

Husk at cbe har full kontroll på hva som publiseres. Hun har forkastet flere konstruktive innlegg, men innleggene fra Anne tar hun med. Hvorfor det, tro? Kan det være for å engasjere forsvarsstaben? For å vise at ‘jeg får kritikk for alt’? 

Hun både godkjenner og skiver selv svar som oser av hersketeknikk. Hun bruker konsekvent feil ord i forhold til hva Anne skiver (hårstrikk blir hårnett). 

Det er svært talende at de innleggene som har mer enn 20 kommentarer er der hvor hun krangler med leserene sine. Er det et slikt engasjement hun ønsker, tro. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
2 timer siden, Inocybe skrev:

Kommentarfeltet på bloggen framstår som en forskrudd maktdemonstrasjon. Bloggeierne har full kontroll og har aldri hatt skrupler med å redigere kommentarer, filtrere innkomne kommentarer i eget favør eller blokkere debattanter midt i diskusjonen. Det jeg ser når jeg leser et kommentarfelt som "fastelavn" er hevngjerrighet mot (nesten) alle som ikke gir 100% skryt og ros og det utøves på en ufin måte som grenser til det perverse.

Hvorfor ønsker bloggeier å framstille det slik? Fordi det er det eneste ut over barn som gir klikk til den døende karrieren? 

Manipulasjon og hevngjerrighet går hånd i hånd. To sider av samme sak. Husk hvordan de har valgt ut og gått etter enkeltpersoner. De har alltid brukt bitching i kommentarfeltet for å fyre opp følgere mot enkeltpersoner. Overdriver eller vrir på det kommentatoren egentlig sier og gir likes, hjerter og takk til de som går til stygge angrep for dem. Noe som minner bemerkelsesverdig om begrepet «flying monkeys» i psykologien.  Måten de åpnet Netfit da de bitchet tilbake mot fitfocus.no og lukket det igjen da det roet seg viser hvordan de bruker dette bevisst for å øke trafikken. 
 

Mer alvorlige er de tilfellene hvor de selv har gått etter enkeltpersoner, avslørt eller prøvd å avsløre identiteten deres og hengt dem ut på bloggen. LKE som truet med å sette en kule i panna til en kritiker. Historien med bloggomtoppbloggere.no. 

Endret av Snøsøta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snøsøta
2 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Det er vel kanskje ikke mer å forvente av en daglig leder uten utdannelse utover to år på NKF for over 10 år siden og med permanent hjemmekontor. Bloggeieren er jo bare en skarve selger på provisjonslønn, ikke rart hurping i kommentarfeltet tys til med jevne mellomrom.  Snakk om å skyte sin egen bedrift med kanon.

😂👏👏👏 Spot on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at Vitsen-juryen 2018 beskrev merkevaren carolinebergeriksen.no godt: 

* Har irritert i år etter år

*Manges guilty pleasure

* Andres stadige irritasjon

Merkevaren CBE holder seg flytende ved å provosere. Være seg ved å utlevere barnas liv, å grave lange, tykke løsnegler ned i bolledeigen, å slurve med reklamemerking eller ved å svare frekt i kommentarfeltet. Blant annet, som @Snøsøta nevner, så ble den åpenbart velmenende livsstilsbloggeren fitfocus.no spydig avvist på IG-kontoen til Netfit:

https://imgur.com/a/BxvM1yv

Direktelenke til diskusjonen:

https://www.instagram.com/p/B8LYSUvA6_V/?igshid=c2z0ea3604hu

CBE fremstår som bedrevitende og navlebeskuende, for ikke snakke om hårsår og uprofesjonell. Når man tjener masse penger på å sysle med det folk flest anser som egentid og luksus, så burde man klare å innta en langt mer ydmyk og profesjonell rolle i sine offentlige SoMe-kanaler.

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer på om det er en strategi. Er halvnaken kropp, lange negler i bolledeig og krangling i kommentarfeltet en avledningsmanøver for å få oppmerksomheten bort fra de store temaene (mangelfull reklamemerking og barneeksponering)? 

Hvis det er en strategi, er den kortsiktig og lite gjennomtenkt. De har i så fall bestemt seg for å framstå som ufordragelige, uprofesjonelle og grenseløse, kun for å tjene mer penger. Det er en skremmende tanke. Mine foreldre har også et firma. Hvis de hadde valgt en slik forretningsmodell da jeg vokste opp, hadde jeg aldri tilgitt dem. 

Hvis det ikke er en strategi, hva handler det da om? Manglende impulskontroll? Eller tror de virkelig at de alltid har rett? Mange har nevnt at paret har lite erfaring i å være en del av et arbeidsfellesskap der man lærer av andre, der man blir korrigert og utvikler sin kompetanse ved å dele og diskutere faglige problemstillinger. Hvis man ikke er vant til å ha faglige diskusjoner og få innspill fra andre, tror man kanskje at alle beslutninger man tar, er riktige. Men det forklarer ikke hvorfor de svarer så frekt. Hvis de er så sikre på at de har rett, kan de vel argumentere for valgene sine uten å ty til latterliggjøring og herseteknikker? Eller tror de at alle som er uenige, er nettroll?

Nei, jeg fatter ikke hva de vil oppnå og at noen kan velge å gå i den retningen. Hvorfor ikke bare slutte med barneeksponering, merke reklame riktig og prøve å framstå som oppegående og sympatiske mennesker? Om ikke annet så for barnas skyld. Jada, jeg vet at de vil tjene mer penger, men fy søren de pengene har en pris. 

Jeg er ikke så sikker på at man må være uredelig og ufordragelig for å tjene penger i denne bransjen. Og om jeg tar feil - om det er slik at de må ofre sitt gode navn og rykte og barnas digitale identitet for å få inn cash - er det kanskje på tide å finne noe annet å gjøre?

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at strategien er å publisere noen få kritiske innlegg for så å slippe løs forsvarerene. Man skal skamme seg, har ikke bedre ting å gjøre, man er misunnelig, man er slem når man stiller noen kritiske spørsmål. 

Kommentaren fra Anne som startet det hele var helt grei, det var svarer til bloggeier som satt sirkuset i gang. Dette vet bloggeier veldig godt. Man ser jo at de innleggene som får mer enn 15-20 svar er der hvor hun legger opp til kamp. 

Jeg har sendt inn flere bidrag til diskusjonen, ingen ufine eller hetsende, men ingen er godkjent. De var kanskje for saklige. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner bare ikke hvorfor folk henger seg sånn opp i dette? Hun baker hjemme på sitt eget kjøkken, og baksten er til familien. Hun driver jo ikke noe catringkjøkken. Ja jeg skjønner man ikke bør ha så lange negler, å ja man bør ha hansker og håret i hestehale.  Å det første folk bør fjerne er alt av ringer. Men dette er ett privat kjøkken

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Aidensfield skrev:

Skjønner bare ikke hvorfor folk henger seg sånn opp i dette? Hun baker hjemme på sitt eget kjøkken, og baksten er til familien. Hun driver jo ikke noe catringkjøkken. Ja jeg skjønner man ikke bør ha så lange negler, å ja man bør ha hansker og håret i hestehale.  Å det første folk bør fjerne er alt av ringer. Men dette er ett privat kjøkken

Hadde hun svart ordentlig på den første kommentaren hadde det neppe blitt en sak. Men når hun håner kritikeren, påstår at hun aldri har funnet et eneste hår i maten noengang og at lange negler ikke er bakteriebomber så blir det baluba. Akkurat som planlagt. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...