Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... og fortsatt er fansen inne og bærer seg i fastelavn-innlegget. 

Snakk om å jakte i flokk. :trist:

• Liker 25
Skrevet
12 minutter siden, pøbelsara skrev:

... og fortsatt er fansen inne og bærer seg i fastelavn-innlegget. 

Snakk om å jakte i flokk. :trist:

Og da snakker vi fortsatt om de akademisk velutdannede, kjøpesterke kvinnene mellom 20-44 år i høye stillinger, som elsker å tilbringe tid på kjøpesentra?

https://ocast.com/nb/influencers/caroline-berg-eriksen-314/audience

• Liker 36
Skrevet
1 time siden, Rubella skrev:

Crap, hadde helt glemt påskeliljefadesen!

Vil faktisk si det er sjokkerende at to voksne mennesker ikke vet at man ikke skal plukke prydblomster i en offentlig park. 

Helt enig. Det trodde jeg faktisk var allmennkunnskap og noe selv barn visste. Tenk hvordan parkene rundtomkring hadde sett ut om alle skulle gått rundt og plukket blomster der etter eget forgodtbefinnende.

Jeg hadde ikke fått med meg denne saken, så jeg gikk inn på bloggen for å lese hele kommentarfeltet. 

For det første ble jeg passe oppgitt over bortforklaringen til CBE; "Til mitt forsvar så var disse liljene midt inni rosebuskene, og det virket ikke som de var plantet der med vilje."

Til denne kommer "Bente" med et i mine øyne sakelig, velinformert svar:

"Merkelig bortforklaring. Det er jo ganske vanlig at anleggsgartnere planter blomster som blomstrer til forskjellige tider i samme bed. Påskeliljer og roser er jo sånn sett en ganske typisk kombinasjon, slik at det er noe nytt som blomstrer når påskeliljene er avblomstret. Påskeliljer er jo en hageplante som noen har plantet."

Men CBE gir seg (selvsagt) ikke og følger opp med at påskeliljer gjerne sprer seg.

Altså... Hva med å bare innrømme at man har gjort noe dumt og beklage det?  I samme kommentarfelt påpekes det dessuten av flere at CBE ikke virker mottagelig for kritikk og at hun ikke akkurat svarer i en hyggelig tone. Hun ser selvsagt ikke at hun kunne svart annerledes.🤦‍♀️

Forresten synes jeg ikke det så ut som blomster som har spredt seg, tvert i mot så det ut som to store tuer i et rosebed, noe som ikke er uvanlig. 

073A6322-1-copy.jpg?w=2020&quality=70

Men de sparte jo noen tiere på å plukke blomstene i parken, fremfor å kjøpe et par bunter med påskeliljer i blomsterbutikken (koster 15 kr for 10 stk på Mester Grønn nå).🌷

• Liker 29
Skrevet

Takk @SPOCA og @pøbelsara for gode reflekterte innlegg. I tillegg til at innleggene skaper grobunn for god debatt er det også innlegg som disse som gjør det vanskelig for influencerne å avskrive kritikk som hets og mobbing 👍.

• Liker 26
Skrevet
16 minutter siden, Inocybe skrev:

Takk @SPOCA og @pøbelsara for gode reflekterte innlegg. I tillegg til at innleggene skaper grobunn for god debatt er det også innlegg som disse som gjør det vanskelig for influencerne å avskrive kritikk som hets og mobbing 👍.

Takk! :blomst: det er noen en grunn til at det jeg postet i kommentarfeltet hennes ikke  ble tatt inn. Og det var IKKE fordi det var ufin hets. 

• Liker 16
Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)

Det er viktig å ta et klart standpunkt mot netthets. Jeg kan selv skrive flåsete kommentarer her inne fordi jeg liker å bruke humor for å sette fingeren på problematiske sider ved virksomheten, men prøver alltid å holde meg unna forhold ved privatpersonen bak bloggen. Jeg vet ikke om jeg alltid klarer det, men tenker at å kommentere private forhold både er ufint og uinteressant for debatten. Jeg har faktisk et sterkt behov for å verne det private rommet til dama bak bloggen - ironisk nok kanskje mer enn henne selv.. Det er ikke så mye igjen å verne.

Dette er likevel, som @SPOCA illustrerer så godt, en svært vanskelig balansegang. For eksempel når frontfiguren til en treningsplattform bruker uvanlige og ikke treningsrelaterte kroppslige markedsføringsmetoder i arbeidet kan man velge å kommentere problematiske sider ved dette, og med det trekke inn elementer med frontfigurens kropp, eller la være å kritisere problematiske sider ved virksomheten for å unngå å trekke inn personlige attributter i debatten. Samme argument illustrerer også diskusjonen rundt eksponering av barn i de ulike kanalene. Man kan diskutere forhold knyttet til barn og dermed trekke inn barna, om enn unevnt og indirekte, eller man kan la være for å skjerme dem. Det som er interessant i denne sammenhengen er at i diskusjonen rundt eksponering av barn kan man tydelig se hvordan virksomheten bruker barn som skjold mot legitim kritikk. I diskusjonen som berører personlige elementer som kropp eller feilsteg begått av virksomheten opp gjennom årene benyttes offerrollen som skjold på tilsvarende måte.

CBE publiserte for en stund siden et innlegg med en video hvor frontfiguren leser opp ufine kommentarer hun har fått, slike stygge vi ikke ser på bloggen: https://www.carolinebergeriksen.no/2016/10/02/video-netthat/comment-page-2/. Mange av disse kommentarene hun selv leser opp som netthets er imidlertid av samme karakter som de selv slipper igjennom i sitt eget kommentarfelt mot kritikerne. Jeg ber mine barn vaske hender og ta unna håret når vi skal lage mat, ikke minst når de skal i nærheten av kjøkkenmaskina, og tenker det er ganske standard praksis rundt omkring. VIlle ikke selv ha brydd meg med å kommentere på hva de gjør i slike situasjoner - det er både barn involvert og bare de selv som skal spise = ikke av samfunnsinteresse. Men noen sa altså "æsj!. Fordi mange tenker æsj. Det burde vært en gave til en som lever av publikums velvilje - å få en temperaturmåler på hva andre folk synes er innafor eller ikke. Istedet velger virksomheten å publisere kommentarer fra andre som de selv karakteriserer som netthets. På denne måten bruker de sine egne tilhengere som skjold mot kritiske kommentarer rundt private forhold som ikke egentlig hører hjemme i offentligheten. Disse private øyeblikkene er selve kjernen i virksomhetens innholdsproduksjon - det som gjør at de er en mer effektiv reklamekanal enn tradisjonelle media. Men det betyr også at de tærer på sine egne, eller biter hånden som gir dem mat som  @pøbelsara så treffende beskrev det

Det hadde vært så enkelt. Lage en blogg med formål om å inspirere og hjelpe folk med å drømme seg litt bort i hverdagen. Hvordan tenker de at disse strategiene bidrar til å inspirere eller glede? Snakk om å skyte seg selv i foten. Jeg tror det går helt fint an å lage en god og innbringende blogg uten å benytte disse metodene.

Endret av Snøsøta
Delt opp en veldlig lang setning
Skrevet
2 timer siden, Oline12 skrev:

Det er noe som ikke stemmer med Netfit. Kanskje jeg overvurderer bedriften, men det virker som at dette er noe som er satt i gang, bare for å ha noe der. Mer som noe de kan vise til, dette noe de bruker tid på og kan tjene penger på. Men det gjør de jo ikke? Jeg undres mer og mer hva de tjener penger på. Det er jo knapt (merket)reklame lengre. Hvis Netfit er ment til å være til motivasjon for andre, så er det feilslått. Og hvordan skal bedriften tjene penger på dette? 

2 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Tja, idag var det reklame for den lokale neglesalongen på instastories. I går var det "masse spørsmål" om magnetiske håndklehemper fra den lokale interiørbutikken og reklame med rabattkode for bruning på boks. Det krever sin jobb, det å bruke dagene på denne måten, men jeg ser ikke hvor inntekten ligger her. Ei heller i Netfit, som mest fremstår som et venterom der daglig leder kan speile seg og vise seg frem i treningstøy som ser rart ut. Reell trening med pedagogisk veiledning og motivasjon ser vi jo ikke noe til.

Siterer meg selv her, for det var mer på hjertet når det gjelder bloggeiernes treningskonsept.

Det fremstår som snodig at de ikke legger mer tid og arbeid i et konsept der målet er en trening- og ernæringsportal som skal bidra til å sikre deres fremtid etter at bloggskuta har lagt til kai. Daglig leder forsikrer stadig vekk hvor mye hun elsker å trene men denne kjærligheten er ikke å spore. De samme øvelsene, det samme rommet, de samme klærne, de samme bildene, på highspeed. Ingen treningselskende cbe in real action, svett og glad som leder deg gjennom det hun ynder å kalle svettefest eller ei økt. Ingen forklaringer på hvorfor øvelsene er viktige eller hvilke muskler som aktiveres. Når jeg ser disse øvelsene, som i tillegg utføres feil fremstår det som om utseendet og delikat kroppsposisjon er viktigere enn riktig utførelse. I tillegg kveruleres det også i dette kommentarfeltet mot utdannede treningskollegaer som Fitfocus som kan sine saker, fremfor å vise litt jovial ydmykhet mot en treningskollega som har mer erfaring med slike konsepter. Hele Netfit virker i grunnen bare som et demotiverende fesjå kun eksisterende for daglig leders glede, og jeg har ingen problemer med å se at folk lett følger andre kontoer enn denne. Netfit har ingenting å tilby mennesker som allerede trener. Og da ryker bloggeiernes pensjon allerede før det har startet. Og startdatoen var tross alt for over et år siden.

• Liker 28
Skrevet

Altså. Det nyeste Netfit-innlegget er jo bare parodisk. De kan jo ikke mene det seriøst. Nå er jeg overbevist om at Netfit ikke er noe de skal tjene penger på. Ingen, altså ingen i verden, og nå er det mange profiler i SoMe som driver med trening og skal inspirere/gi veiledning, publiserer slike bilder, innlegg, øvelser osv, det må jo være en spøk? Jeg skal holde meg for god til å si noe om antrekk og positurer. Men de kan umulig mene dette seriøst? 

• Liker 26
Skrevet
2 timer siden, Oline12 skrev:

Det er noe som ikke stemmer med Netfit. Kanskje jeg overvurderer bedriften, men det virker som at dette er noe som er satt i gang, bare for å ha noe der. Mer som noe de kan vise til, dette noe de bruker tid på og kan tjene penger på. Men det gjør de jo ikke? Jeg undres mer og mer hva de tjener penger på. Det er jo knapt (merket)reklame lengre. Hvis Netfit er ment til å være til motivasjon for andre, så er det feilslått. Og hvordan skal bedriften tjene penger på dette? 

Netfit er ikke lansert.

Skrevet

Bildene fra siste treningsinnlegg, om det kan kalles det? Ser mest ut som et stillbildeinnlegg med tips til positur og påkledning.

• Liker 18
Skrevet (endret)

Den treningsøkten for triceps, mener dere? (Ser kun en øvelse for triceps, det meste går på mage som vanlig.) 
Tips til påkledning takker jeg pent nei til. Villa aldri vist meg på Spenst med hele ryggen bar, pupper som tyter ut på både oppe og på siden av..toppen? Bh'en? Blondekanten? Den korte magepuppesaken hun har på seg. Ikke er det lov heller på senteret mitt. 

Kanskje det er ment ironisk, hele greia. 

Ikke akkurat inspirerende i hvert fall! 

Endret av loffen
  • Liker 39
Skrevet

Hun er en posør. Det er ikke trening det hun holder på med. 

• Liker 27
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
6 timer siden, Bypass skrev:

Netfit er ikke lansert.

Skulle vært lansert i fjor, men så skjedde det noe med samarbeidspartner (e)? Hvis noen andre vet mer om hvorfor ikke NetFit ikke ble  lansert så suppler gjerne. 

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet

Diger kløft er harry. Hadde ikke kledd meg sånn for å gå ut på byen en gang.

• Liker 20
Skrevet
6 minutter siden, Sol79 skrev:

Diger kløft er harry. Hadde ikke kledd meg sånn for å gå ut på byen en gang.

Sist det var populært var vel når Pamela Anderson spilte i Baywatch, og det var vel på 90-tallet. Men nå er vel CBE kjent for å være litt seint ute med moter.  

• Liker 12
Skrevet

Nei, men du vet hadde hun ikke lagt disse bildene ut på nettet hadde det ikke vært noe mening med verken «treningen» eller toppen. Da hadde hun sittet i villaen sin og ingen hadde brydd seg. Katastrofe for henne. 

• Liker 13
Skrevet
11 timer siden, Klaraku78 skrev:

Kanskje de faktisk har gjort det så enkelt (simpelt) at de bare har like øvelser, men justerer antallet pr øvelse for hver dag. Justeringen med antallet gjøres jo bare ved å legge på ny tekst til samme video. Det vil si 30 dager med lik video. Tror de virkelig selv på at folk gidder å følge dette opplegget i 30 dager. Hun skulle jo prøve å følge opplegget selv, men har ikke hørt noe mer om det, så kanskje hun har mistet motivasjonen selv. 

Dette er tilfellet ja. Lett å se på videoene, blunker helt likt på samme øvelse hver dag osv. 

• Liker 10
Skrevet

Igjen har en blogger klart å få bort fokuset fra eksponeringen av barn - som var høyt i sist helg ved å lage innlegg som hun vet vil skape engasjement i kommentarfeltet og her på KG.

Bøyer meg i hatten.

• Liker 17
Skrevet (endret)

Vel, det er og blir mer enn nok eksponering å ta av på instastories og instagram. Dessverre. Som med VG: "Ikke en dag uten".

Edit: Fjernet lenke da jeg ikke vil bidra til eksponeringen.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...