Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Bildene i blogginnlegget om påskeliljefadesen er forresten et godt eksempel på iscenesettelsen på bloggen; CBE svinser rundt i en tynn bomullskjole med bare legger og korte ermer i en park med trær med bare grener/brune blader. Det så utrolig malplassert ut og det første jeg tenkte var "hun må jo ha fryst".

I følge Yr.no's værhistorikk var høyeste temperatur i Sarpsborg 22/4-19 17,8 grader, snitttemperaturen var på 11,2. Da ville nok de fleste tydd til varmere klær enn en tynn kjole uten så mye som en cardigan over. Her er det åpenbart at CBE har kledd seg for fotoshoot med narrativet "vår i parken" eller lignende i mine øyne. 

Endret av Christiane_W
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillesnøfnugg
1 time siden, LilleSnupp skrev:

Igjen har en blogger klart å få bort fokuset fra eksponeringen av barn - som var høyt i sist helg ved å lage innlegg som hun vet vil skape engasjement i kommentarfeltet og her på KG.

Bøyer meg i hatten.

Jeg må ærlig innrømme at jeg er mildt sagt sjokkert over dette bloggerekteparet , som har valgt som forretningsstrategi for 2020 å bruke barna sine som en større del av Treasures AS og deres forretningsvirksomhet. Blant annet  ser man disse mindreårige som enkelt individer i «Bloggerne», hvor denne lederen av Treasures AS drar disse inn i denne bransjen aktivt. Det er ingen bakhoder eller rygg man får presentert der, heller et privat og personlig innblikk i deres liv. Jeg tenker at en bedrift son velger en så ignorant og samfunnsmessig bakpå forretningsstrategi stiller i samme klasse som mange andre uetiske bedrifter. At noen med viten og vilje drar barn inn i en så shady bransje, hvor kroppspress og usunne holdninger til kvinnekropp og en snever presentasjon av kvinnens rolle i samfunnet ( kvinner i rosablogg/influencer verden skal være seksualiserte objekter og delikate til enhver tid)   er normalen  er galskap satt i system. Det er hverken hat eller misunnelse men fakta, som mange andre influencere faktisk har skjønt og tatt følgene av  for de holder barna sine utenfor jobben. Denne bedriften? Bruker   « tåkelegger taktikken» og kjører på. 

 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ledd meg ihjel om jeg møtte noen på trening i en litt for lite dekkende partytopp. Og med festsminke. Så utrolig dumt det ser ut. At de ikke ser det selv? Som mange har påpekt, det handler kun om å vise seg frem, den autentiske treningen og inspirasjonen er jo totalt fraværende. 

Den svarte blondetoppen er også hysterisk. Uten sminke og bar mage, og med vanlig treningstøy, det hadde vært noe? Men det handler jo ikke om å inspirere og at folk skal kunne relatere seg, alle må vel ha avslørt det nå? Hun må være ganske usikker på seg selv, kjipt for henne. Ser det også på alle videoer hvor hun fikler med håret og fniser hele tiden.

I tillegg til eksponering, jeg tror ikke det er sunt for barna å vokse opp med så mye styling, matching, posering, fasade, osv. Selv om man ikke sier direkte at dette er viktig, så får barn med seg mer enn man tror. Og de blir stadig eldre, og er stadig en del av dette sirkuset. 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, pøbelsara skrev:

... og fortsatt er fansen inne og bærer seg i fastelavn-innlegget. 

Snakk om å jakte i flokk. :trist:

Jøss. Kan ikke Caroline Berg-Eriksen bli ferdig med sin insta og bloggefastelavn og komme seg videre? Skjønner ikke hvorfor hun gjør så stort nummer ut av det. Er det ikke bare å la være å poste kommentarene hun ikke liker? Forsvarerne skriver at kritikerne må gå og skamme seg. Jeg må le. Hun kan ikke bli ferdig med å kverulere. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Surikatt said:

Jøss. Kan ikke Caroline Berg-Eriksen bli ferdig med sin insta og bloggefastelavn og komme seg videre? Skjønner ikke hvorfor hun gjør så stort nummer ut av det. Er det ikke bare å la være å poste kommentarene hun ikke liker? Forsvarerne skriver at kritikerne må gå og skamme seg. Jeg må le. Hun kan ikke bli ferdig med å kverulere. 

Muligens fordi det er omtrent det eneste spennende som skjer i et ellers svært rutinepreget og -drevet liv. På et eller annet tidspunkt går selv kaffe-elskende bloggere lei av kaffekoppbilder. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Nei, skulle du sett! Salatbestikket hun produktplasserte i innlegget "ovnsbakte grønnsaker med honning og fetaost" er lagt ut som annonselenke i påfølge innlegg, "fine ting til kjøkkenet".

Kjekt for Martine som spurte hvor salatbestikket var fra i kommentarfeltet.

Salatbestikket er i så fall produktplassert jevnlig i snart et år. Og årsaken til å huske akkurat dette bestikket er fordi jeg syns det er gruelig upraktisk og helst ikke vil ha noe sånt. Men bevares, det finnes alltid en anledning til å legge inn en annonselenke på ting man har brukt en stund🙄

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Villroses hage skrev:

Nytt  jobboppdrag for  de mindreårige. De er satt til å reklamere for H & M:

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/02/26/fine-ting-til-kjokkenet/

Alle må bidra til innkomsten der i huset.

Dette har hun svart tidligere om slike innlegg:

«Innlegget er ikke reklame, kun bilde av klærne og linkene 🙂 De brukes ikke for å forsterke eller underbygge reklamebudskapet. 

Skal man følge den logikken der så kan jeg ikke ha med barna om jeg bruker f.eks veske fra egen kolleksjon.»

Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/05/06/inspiria/

Såe; bildet er sikkert ikke reklame, bare de bildene under med annonselenker. 

#sarpsborglogikk

#stopsharenting

😏

Endret av Kollontaj
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kollontaj said:

Dette har hun svart tidligere om slike innlegg:

«Innlegget er ikke reklame, kun bilde av klærne og linkene 🙂 De brukes ikke for å forsterke eller underbygge reklamebudskapet. 

Skal man følge den logikken der så kan jeg ikke ha med barna om jeg bruker f.eks veske fra egen kolleksjon.»

Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/05/06/inspiria/

Såe; bildene er sikkert ikke reklame, bare de bildene under med annonselenker. 

#sarpsborglogikk

#stopsharenting

😏

Bedriftslogikken er nok som forventet.

Barna blir ikke brukt i reklame, de bare er i et reklameinnlegg. Lissom, de bare slang innom et innlegg hvor det var reklame, eller no' sånt.

:vetikke:

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
6 minutter siden, Kollontaj skrev:

Dette har hun svart tidligere om slike innlegg:

«Innlegget er ikke reklame, kun bilde av klærne og linkene 🙂 De brukes ikke for å forsterke eller underbygge reklamebudskapet. 

Skal man følge den logikken der så kan jeg ikke ha med barna om jeg bruker f.eks veske fra egen kolleksjon.»

Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/05/06/inspiria/

Såe; bildet er sikkert ikke reklame, bare de bildene under med annonselenker. 

#sarpsborglogikk

#stopsharenting

😏

 

Akkurat nå, Villroses hage skrev:

Bedriftslogikken er nok som forventet.

Barna blir ikke brukt i reklame, de bare er i et reklameinnlegg. Lissom, de bare slang innom et innlegg hvor det var reklame, eller no' sånt.

:vetikke:

Tror de ressurssterke følgerne hennes på dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det etter ett års jevnlig bruk av et karakteristisk salatbestikk endelig og helt tilforlatelig kommer et spørsmål i kommentarfeltet om hvor det er fra og bloggeier lager et annonselenkeinnlegg som tilsvar, kan hvilken som helst logikk følges. Dandér i tillegg et par søte barn med ryggen til på kjøkkenbenken, de fremstår også som fine ting på kjøkkenet i reklameinnlegget. Logikk kommer tross alt an på tolkning i likhet med forskningsresultater om jeg skal spinne videre på Treasuresk :opplyser:

Endret av Revenge o'Cavatina
Feil
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan jo ikke skjule at hun har barn, heller. Så da må de jo selvsagt være med på bildene i annonnselenkeinnlegg. #stopsharenting

Og hun bruker jo ikke barna i reklame. De er jo bare helt tilfeldig med på et helt tilfeldig bilde hun har valgt for å ledsage annonselenkene. 

#stopsharenting

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

#stopsharenting! 

Ingen tvil om at jentene var selve motivet på bildet til annonseinnlegget. 

Jeg forstår det ikke, og jeg kommer aldri til å forstå det. Hvorfor vil de bruke barna på den måten. De hadde sett stopsharenting-videoen husker jeg de skrev, og at den var sterk. De forstår tydeligvis ikke at de selv er veldig i målgruppen for den videoen. Kanskje mer enn noen. 

Det hjelper ikke at bildet er tatt bakfra når det er bilder av de forfra og fra siden i en haug andre innlegg. 

De bryr seg virkelig ikke. 

 

 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det  virkelig noen som ville gjort noe annet enn å applaudere hvis det ble valgt å holde bloggen totalt fri for barn?

Om noen hadde reagert negativt hadde jeg blitt såpass bekymret for hva slags personer disse kunne være at det alene hadde vært tilstrekkelig for å holde barna borte fra alt av sosiale medier.

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Medici skrev:

Er det  virkelig noen som ville gjort noe annet enn å applaudere hvis det ble valgt å holde bloggen totalt fri for barn?

Om noen hadde reagert negativt hadde jeg blitt såpass bekymret for hva slags personer disse kunne være at det alene hadde vært tilstrekkelig for å holde barna borte fra alt av sosiale medier.

Akkurat det samme tenker jeg. De som synes det er koselig/spennende/hyggelig å se helt fremmede barn på internett, burde ta seg en runde med seg selv og spørre seg hvorfor.

Og at CBE og LKE kan se den Unicef-filmen og tenke at det ikke angir deres barn, er hinsides min forstand. Virkelig. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, pøbelsara skrev:

Akkurat det samme tenker jeg. De som synes det er koselig/spennende/hyggelig å se helt fremmede barn på internett, burde ta seg en runde med seg selv og spørre seg hvorfor.

Og at CBE og LKE kan se den Unicef-filmen og tenke at det ikke angir deres barn, er hinsides min forstand. Virkelig. 

Nå er det ikke helt fremmede barn da, men CBE sine barn. En blogger som mange har fulgt fra begynnelsen. Hun har valgt å ha som jobb å dele noe av sitt liv og at familien er med på noen bilder. Jeg og  andre personer, mange er mødre, trenger hverken å gå noen runder med oss selv eller spørre hvorfor. Det vi ser er hyggelige familiebilder som verken er for utleverende eller problematiske. Barna har fått med seg hva jobben til mamman er, og hun på 6 år synes det er gøy. De forstår endel når de er 6 år. Vi som synes det er hyggelig å følge denne influenceren, har ingen problemer med å se disse bildene. De som bør gå en runde med seg selv er kvinner som må pirke, kritisere, prøve å « bestemme» og generelt ha en hysterisk tilnærming til mye. Enten det gjelder hygiene eller barn på SoMe++. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...