Rev. Revenge Skrevet 28. februar 2020 #16781 Skrevet 28. februar 2020 Dessverre ikke. De eksponeres på bloggeierens instagramkanal for bedriften gjennom hele dagen. 17
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 28. februar 2020 #16782 Skrevet 28. februar 2020 (endret) Når «fri» er ensbetydende med jobb, når man ikke har samtykkekompetanse og er mindreårig. Endret 28. februar 2020 av lillesnøfnugg
Gjest pop up bruker Skrevet 28. februar 2020 #16783 Skrevet 28. februar 2020 18 timer siden, MissLucy skrev: interessant om håndheving av alkoholreklameforbudet i sosiale medier: https://www.nettavisen.no/okonomi/vinbaren-matte-fjerne-tomme-flasker-og-bilder-av-vinglass/3423928516.html?fbclid=IwAR3BKmNXs67IAsghprkYN6Pl91QpWsRgRubiXQfaqC334lMLNW4ouypO0go Bra med slike artikler. Selv om man ikke er enig i alt, så er det fint at det fremkommer hva som ikke er lov og hva som er lov. Jeg ser mange som bruker vinglass med "liksom bare solo" på insta, og det er nok fint at de får en påminnelse om at det faktisk ikke er greit.
Monimoni Skrevet 28. februar 2020 #16784 Skrevet 28. februar 2020 For noen posører dette paret er. Jfr siste IG-bilde med LK i en slags helteaktig posering med slalåmskia, iført hjelm og et barskt blikk. Ler meg i hjel. 10
Lin10 Skrevet 28. februar 2020 #16785 Skrevet 28. februar 2020 49 minutter siden, Monimoni skrev: For noen posører dette paret er. Jfr siste IG-bilde med LK i en slags helteaktig posering med slalåmskia, iført hjelm og et barskt blikk. Ler meg i hjel. De ler hele veien til banken😀 3
oblt Skrevet 28. februar 2020 #16786 Skrevet 28. februar 2020 3 minutter siden, Lin10 said: De ler hele veien til banken😀 Kan du svare på noen av spørsmålene du har fått? 24
Rev. Revenge Skrevet 28. februar 2020 #16787 Skrevet 28. februar 2020 11 minutter siden, Lin10 skrev: De ler hele veien til banken😀 Det tror jeg ikke noe på, ref. Inntekter stuper. https://www.nettavisen.no/okonomi/inntektene-stuper-for-superblogger/3423824379.html 33
Keaton Skrevet 28. februar 2020 #16788 Skrevet 28. februar 2020 15 minutter siden, Lin10 skrev: De ler hele veien til banken😀 Godt de holder humøret oppe til tross for dårlige tider. 33
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 28. februar 2020 #16789 Skrevet 28. februar 2020 (endret) 1 time siden, Lin10 skrev: De ler hele veien til banken😀 Hvis de gjør det, hvorfor selger de barnas barndom da? Det skulle vært totalt unødvendig. Så lenge de gjør det, og i så stor grad som de gjør nå (og vi er tidlig i 2020) er det et signal om noe annet enn at man ler hele veien til banken. Tvertimot. Endret 28. februar 2020 av lillesnøfnugg
Monimoni Skrevet 28. februar 2020 #16790 Skrevet 28. februar 2020 44 minutter siden, Lin10 skrev: De ler hele veien til banken😀 Vel, det sier alt om dem, fordi det hele er bare til å gråte av. 35
Populært innlegg Oline12 Skrevet 28. februar 2020 Populært innlegg #16791 Skrevet 28. februar 2020 Jeg får fysisk vondt av å tenke på at barna blir filmet uten at de vet det. At bilder og film blir delt med tusenvis av mennesker som de ikke kjenner. Det er trist og vondt å tenke på. Skam dere Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen! Enn å ikke ville skjerme det kjæreste en har. Jeg har ikke ord. 61
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 28. februar 2020 #16792 Skrevet 28. februar 2020 13 minutter siden, Oline12 skrev: Jeg får fysisk vondt av å tenke på at barna blir filmet uten at de vet det. At bilder og film blir delt med tusenvis av mennesker som de ikke kjenner. Det er trist og vondt å tenke på. Skam dere Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen! Enn å ikke ville skjerme det kjæreste en har. Jeg har ikke ord. De ler hele veien til banken, så fokuset er vel der.
Måne Rampelyset Skrevet 28. februar 2020 #16793 Skrevet 28. februar 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep og brudd på opphavsrett. Måne, admin.
Halle-Palle Skrevet 28. februar 2020 #16794 Skrevet 28. februar 2020 2 timer siden, Lin10 skrev: De ler hele veien til banken😀 Ja, det er tydelig hvor fokus er. Hva er vel en barndom til salgs mot klingende mynt i banken? Jeg har forresten stilt deg et spørsmål flere ganger, men du har kanskje glemt å svare? Har du forskning som viser at et seks år ungt barn har full forståelse av hva det vil si at mamma og pappa legger ut bilder og film slik at hele verden kan se hvor fint hun snurrer på gulvet? 49
Populært innlegg fro Skrevet 28. februar 2020 Populært innlegg #16795 Skrevet 28. februar 2020 Mange gode argumenter mot barneeksponering her. Jeg har lyst til å dele litt fra mitt eget perspektiv. Jeg er over 30 år nå, så jeg har vært så heldig å slippe sosiale medier i den mest sårbare delen av oppveksten min. Likevel (eller kanskje nettopp av den grunn?) har jeg et bestemt inntrykk av at SoMe er mer negativt enn positivt for folk i hverdagen. Jeg har følt litt på det at for mange av mine venner og min omgangskrets handler det om å opprettholde en fasade, og å vise frem hvor stor vennekrets man har, hvor mange kule reiser man er på, hvor trent man er, whatever. Mange vil da ikke føle seg bra nok i sammenligning. Av den grunn har jeg valgt å ikke bruke SoMe - jeg har ingen bilder av meg selv på Instagram eller Facebook, fordi jeg ikke ønsker å bidra til denne kulturen. Slik har det vært i mange år, og for meg har det på en måte blitt en del av min identitet - jeg er ikke en del av dette. Googler du meg finner du ikke et bilde eller noen annen informasjon enn telefonnummer og adresse. Hvis da mine foreldre hadde delt bilder av og privat informasjon om meg gjennom hele oppveksten - jeg tror faktisk ikke jeg kunne tilgitt det. Noensinne. Så kan man kanskje argumentere med at det er annerledes om man er oppvokst med foreldre som jobber med sosiale medier - eller at mine personlige grunner for ikke å ønske å være en del av det er dumme. Men man kan faktisk ikke vite hvordan noen vil reagere når man begynner på barneskolen, blir tenåring, blir voksen - hvordan kan noen argumentere for at det er uproblematisk å gjøre dette mot noen? Det er mitt valg, og virkelig bare mitt, hva som skal ligge ute om meg på Internett. Å frata meg dette hadde vært en krenkelse. Spesielt om de hadde begrunnet det med at jeg syntes det var gøy da jeg var 6 år. Som noen andre var innom, på den alderen syntes jeg også det var gøy å leke på riksveien... #stopsharenting 97
loffen Skrevet 29. februar 2020 #16796 Skrevet 29. februar 2020 @fro ! Dette burde alle forstå, at man skal få BESTEMME SELV hvor synlig man vil være på nett. Dessverre så har ikke disse barna dette valget. 29
Populært innlegg Ultiva Skrevet 29. februar 2020 Populært innlegg #16797 Skrevet 29. februar 2020 (endret) 13 timer siden, loffen skrev: @fro ! Dette burde alle forstå, at man skal få BESTEMME SELV hvor synlig man vil være på nett. Dessverre så har ikke disse barna dette valget. TV-programmet Bloggerne viser at en stor del av livet til familiebedriften går med til å rigge, posere, fotografere og retusjere bilder før de legges ut i sosiale medier for klikk og likes. Jeg ble helt forbløffet over hvordan Bloggerne viste at CBE og LKE selv i lag med familie og venner drasset rundt på mobiltelefon, digert kamera og drone til enhver tid i jakt på instagramvennlige øyeblikk. "Oppsummert viser studien at en rekke barn helt ned i åtteårsalderen opplever sosiale medier som en stressfaktor i livet deres." https://www.nettavisen.no/nyheter/sosiale-medier---barn-maler-status-etter-antall-likes/3423403015.html Endret 29. februar 2020 av Ultiva 51
Gjest Atheena Skrevet 29. februar 2020 #16798 Skrevet 29. februar 2020 Det er helt tydelig at de har malt sin inn i et hjørne når det gjelder eksponeringen av barna. Det største ubehaget i umiddelbar nærhet er om de blir kjent igjen på gata når de er på tur med klassen eller barnehagen. Kanskje ingen kommer bort til de, men det ubehaget med at noen vil kjenne de igjen og se litt ekstra på de. Det hadde vært vanskelig å svelge hvis jeg var CBE/LKE. Hadde ikke likt vissheten om at folk ville glodd ekstra på de og kjent de igjen. Noen er jo garantert gærne nok til å komme bort også. Noe annet jeg syns er merkverdig er valget med å vise seg med rumpa bar i samme tid som eldste begynte på skolen. Hadde syntes det var svært ubehagelig at foreldre i klassen ville googlet meg på akkurat det tidspunktet og det første bilde som kom opp var lettkledd/naken bilder av meg selv. Selv om disse på ingen måte er vulgære. Men det er de bildene som var først på bloggen ved skolestart. Vil tro det var mange av foreldrene som googlet de på akkurat det tidspunktet som viste delvis hvem de var, men som også ville sjekke litt når de kom så nær. Jeg syns det er meget spesielt og det det å leve i utleveringsbransjen i så mange år må garantert ha gjort noe med de.
Surikatt Skrevet 29. februar 2020 #16799 Skrevet 29. februar 2020 Caroline Berg-Eriksen vil at barna skal bli kjendiser. Ellers hadde hun ikke gjort dette. Kanskje det gjør henne stolt at barna kan bli c-kjendiser akkurat som henne selv? 40
Zenhouse Skrevet 29. februar 2020 #16800 Skrevet 29. februar 2020 23 minutter siden, Surikatt skrev: Caroline Berg-Eriksen vil at barna skal bli kjendiser. Ellers hadde hun ikke gjort dette. Kanskje det gjør henne stolt at barna kan bli c-kjendiser akkurat som henne selv? Ja,går nesten ikke an å trekke en annen konklusjon enn det. Hun GJØR dem jo kjent, for blogg-publikum, Insta-brukere,TV-seere i beste sendetid. Begynner å bli et stort (ukjent) publikum da. 18
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå