FruRosa Skrevet 29. februar 2020 #16801 Skrevet 29. februar 2020 30 minutter siden, Surikatt skrev: Caroline Berg-Eriksen vil at barna skal bli kjendiser. Ellers hadde hun ikke gjort dette. Kanskje det gjør henne stolt at barna kan bli c-kjendiser akkurat som henne selv? 1 minutt siden, Zenhouse skrev: Ja,går nesten ikke an å trekke en annen konklusjon enn det. Hun GJØR dem jo kjent, for blogg-publikum, Insta-brukere,TV-seere i beste sendetid. Begynner å bli et stort (ukjent) publikum da. Men det er jo greit, for mor vet alltid best for sine barn! Dessuten er alt de viser delikat, så da er det er helt uproblematisk! 28
Rev. Revenge Skrevet 29. februar 2020 #16802 Skrevet 29. februar 2020 (endret) 4 timer siden, Ultiva skrev: TV-programmet Bloggerne viser at en stor del av livet til familiebedriften går med til å rigge, posere, fotografere og etterbehandle bilder før de legges ut i sosiale medier for klikk og likes. Jeg ble helt forbløffet over hvordan Bloggerne viste at CBE og LKE selv i lag med familie og venner drasset rundt på mobiltelefon, digert kamera og drone til enhver tid i jakt på instagramvennlige øyeblikk. "Oppsummert viser studien at en rekke barn helt ned i åtteårsalderen opplever sosiale medier som en stressfaktor i livet deres." https://www.nettavisen.no/nyheter/sosiale-medier---barn-maler-status-etter-antall-likes/3423403015.html Da fremstår det underlig at daglig leder poengterer at det vi ser er hennes liv, når det avsløres i Bloggerne at dette livet er rigget til minste detalj. Et slikt liv er for meg hult, innholdsløst og uten tilstedeværelse når man selv ser sitt eget liv permanent utenfra og inn gjennom et objektiv, publisert for ukjente personer som til slutt tror at det riggede, redigerte, oppstilte og objektiviserte er et ekte og normalt liv sammenlignet med den generelle familielivet i samfunnet. Jeg vet faktisk ikke hvem som blir mest lurt: Leserfansen som tror de på denne måten har funnet en ekte venninne, eller daglig leder som speiler seg selv og familien gjennom en linse. Endret 29. februar 2020 av Revenge o'Cavatina 31
Corinne Skrevet 29. februar 2020 #16803 Skrevet 29. februar 2020 6 timer siden, FruRosa skrev: Men det er jo greit, for mor vet alltid best for sine barn! Dessuten er alt de viser delikat, så da er det er helt uproblematisk! Glem for all del ikke at det OSER av kvalitet, akk som det oser altså... 15
MaleficentAurora Skrevet 29. februar 2020 #16804 Skrevet 29. februar 2020 1 time siden, Corinne skrev: Glem for all del ikke at det OSER av kvalitet, akk som det oser altså... Hva slags kvalitet oser det av? Overdrivelse? Så absolutt 2
lesespøkels Skrevet 29. februar 2020 #16805 Skrevet 29. februar 2020 (endret) https://youtu.be/bpoxzsAPJ1o Fikk denne som forslag på Youtube, og følte den var relevant i forhold til ukritisk deling av barn på nett og hva de selv tenker når de blir eldre og forstår. edit: Hentet fra et wife swap-program der en mor som tar avstand fra mye teknologi i hverdagen bytter hverdag med en mor i en familie der tydelig alt filmes og legges på nett. Endret 1. mars 2020 av lesespøkels 9
Eske Skrevet 1. mars 2020 #16806 Skrevet 1. mars 2020 10 timer siden, lesespøkels skrev: https://youtu.be/bpoxzsAPJ1o Fikk denne som forslag på Youtube, og følte den var relevant i forhold til ukritisk deling av barn på nett og hva de selv tenker når de blir eldre og forstår. edit: Hentet fra et wife swap-program der en mor som tar avstand fra mye teknologi i hverdagen bytter hverdag med en mor i en familie der tydelig alt filmes og legges på nett. Dette var skikkelig vondt å se.... Men viser godt hvor stor innvirkning et sånt liv kan ha på barn. 13
pøbelsara Skrevet 1. mars 2020 #16807 Skrevet 1. mars 2020 Samtidig er det temmelig merkverdig at de filmer at dette skjer og legger det ut i sosiale medier. Fint å gjøre folk oppmerksomme på hvor ille dette er - men jeg fikk helt vondt i meg av å se at de faktisk har filmet dette og lagt det ut. 17
Gjest tranedatter Skrevet 1. mars 2020 #16808 Skrevet 1. mars 2020 50 minutter siden, pøbelsara skrev: Samtidig er det temmelig merkverdig at de filmer at dette skjer og legger det ut i sosiale medier. Fint å gjøre folk oppmerksomme på hvor ille dette er - men jeg fikk helt vondt i meg av å se at de faktisk har filmet dette og lagt det ut. TV-program. Ulike familier bytter kona/mor for en uke og de "lever hverandres liv". Er jo tv-show, men synes det er interessant å se hvor ulike familier er.
pøbelsara Skrevet 1. mars 2020 #16809 Skrevet 1. mars 2020 8 minutter siden, tranedatter skrev: TV-program. Ulike familier bytter kona/mor for en uke og de "lever hverandres liv". Er jo tv-show, men synes det er interessant å se hvor ulike familier er. Ja, jeg skjønte det. Jeg bare påpeker det ironiske (og triste) ved at man gjør et poeng av at et barn ikke ønsker å bli filmet og filmet og eksponert kontinuerlig i familiehverdagen sin, i et program som filmer og viser frem barn i famililehverdagen. 21
Gjest tranedatter Skrevet 1. mars 2020 #16810 Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Ja, jeg skjønte det. Jeg bare påpeker det ironiske (og triste) ved at man gjør et poeng av at et barn ikke ønsker å bli filmet og filmet og eksponert kontinuerlig i familiehverdagen sin, i et program som filmer og viser frem barn i famililehverdagen. Forstod det.
Ultiva Skrevet 1. mars 2020 #16811 Skrevet 1. mars 2020 (endret) Det blir jo noe av det samme som å diskutere utleveringen av barn i sosiale medier. Man ønsker jo å skjerme dem når ikke foreldrene deres klarer det, samtidig så må jo noen faktisk sette søkelyset på utleveringen og hvor ille det faktisk er. Bloggere forteller om at barna deres mobbes på internett, dog har jeg etter SEKS ÅR som aktiv KG-bruker fremdeles ikke opplevd å lese noe nedsettende om barna direkte. Det som diskuteres er foreldrenes utlevering av barna. Jeg har også til gode å faktisk se en kommentar/e-post som går ut på å skrive stygt direkte om navngitte SoMe-barn. Selv om diverse bloggere forteller at de mottar slike hatske meldinger i hopetall. Jammen rart det der... Endret 1. mars 2020 av Ultiva 42
pøbelsara Skrevet 1. mars 2020 #16812 Skrevet 1. mars 2020 (endret) 19 minutter siden, Ultiva skrev: Det blir jo noe av det samme som å diskutere utleveringen av barn i sosiale medier. Man ønsker jo å skjerme dem når ikke foreldrene deres klarer det, samtidig så må jo noen faktisk sette søkelyset på utleveringen og hvor ille det faktisk er. Bloggere forteller om at barna deres mobbes på internett, dog har jeg etter SEKS ÅR som aktiv KG-bruker fremdeles ikke opplevd å lese noe nedsettende om barna direkte. Det som diskuteres er foreldrenes utlevering av barna. Jeg har også til gode å faktisk se en kommentar/e-post som går ut på å skrive stygt direkte om navngitte SoMe-barn. Selv om diverse bloggere forteller at de mottar slike hatske meldinger i hopetall. Jammen rart det der... Ikke sant? Fint at disse mobberne har vett nok til å sende slik på PM og ikke i all offentlighet i kommentarfelt. Jeg tror det er veldig beleilig for de som er nær disse barna å ikke klare å skille kritikk av eksponering og kritikk av barna. Klart det er horribelt hvis barn blir mobbet på nett. Men at folk snakker OM at barn eksponeres, er virkelig ikke mobbing. Samfunnsdebatten i det siste har jo handlet om nettopp at some-aktørene ikke skiller konstruktiv kritikk og mobbing, så vi kan håpe at barneeksponeringskritikken blir like nyansert, den også. :evig optimist: Endret 1. mars 2020 av pøbelsara 22
Ultiva Skrevet 1. mars 2020 #16814 Skrevet 1. mars 2020 (endret) 59 minutter siden, pøbelsara skrev: Ikke sant? Fint at disse mobberne har vett nok til å sende slik på PM og ikke i all offentlighet i kommentarfelt. Jeg tror det er veldig beleilig for de som er nær disse barna å ikke klare å skille kritikk av eksponering og kritikk av barna. Klart det er horribelt hvis barn blir mobbet på nett. Men at folk snakker OM at barn eksponeres, er virkelig ikke mobbing. Samfunnsdebatten i det siste har jo handlet om nettopp at some-aktørene ikke skiller konstruktiv kritikk og mobbing, så vi kan håpe at barneeksponeringskritikken blir like nyansert, den også. :evig optimist: Det er betenkelig hvordan man forventes å ta absolutt alt bloggere sier for god fisk, ellers er man en hater og en mobber. Mens man selv må dokumentere alle kritiske påstander om bloggere herfra til månen, ellers er man spekulativ og useriøs. Endret 1. mars 2020 av Ultiva 22
Kleenex Skrevet 1. mars 2020 #16815 Skrevet 1. mars 2020 1 time siden, Eevee skrev: Nei! Jeg som elsket Aimn sitt treningstøy 🤬 Får man sprettrumpe av det slik som cbe.no får? 5
Lin10 Skrevet 1. mars 2020 #16816 Skrevet 1. mars 2020 1 time siden, Eevee skrev: Nei! Jeg som elsket Aimn sitt treningstøy 🤬 Bare å bestille det. Bestilte nå. tights, topp og jakke til 20;% rabatt. Jeg får rabatt og hun tjener penger. Jeg tåler det. 2
Lin10 Skrevet 1. mars 2020 #16817 Skrevet 1. mars 2020 43 minutter siden, Kleenex skrev: Får man sprettrumpe av det slik som cbe.no får? Nei, men trening gjør susen. Hvis du skal ha en naturlig sprettrumpe, så er det hardt arbeid som gjelder. Med en naturlig svai i ryggen, så kommer den tydelig frem. 3
Inkognitogata Skrevet 1. mars 2020 #16818 Skrevet 1. mars 2020 Just now, Lin10 said: Nei, men trening gjør susen. Hvis du skal ha en naturlig sprettrumpe, så er det hardt arbeid som gjelder. Med en naturlig svai i ryggen, så kommer den tydelig frem. Naturlig svai er vel ikke det CBE har. 27
Lin10 Skrevet 1. mars 2020 #16819 Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, Inkognitogata skrev: Naturlig svai er vel ikke det CBE har. Jo, hun har det. 2
pøbelsara Skrevet 1. mars 2020 #16820 Skrevet 1. mars 2020 Kan vi alle please la være å spore av debatten? Takk. 42
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå