Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Det forundrer meg at det finnes en virksomhet  som har en kommunikasjonsstrategi som egentlig kun kan sees på som latterliggjøring og mobbing av produktet de selger. 

For det er klikkene på bloggen og engasjementet som er produktet virksomheten selger til sine kunder (som er annonsørene). 

Det fremstår for meg som svært utaktisk å fremstille kommentarene som dumme og kunnskapsløse, all den tid de forsøker å selge produktet "lesermassen med høy utdannelse og stor kjøpekraft". 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Minnie Mus skrev:

Har lest igjennom kommentarfeltet under fastelavns innlegget nå, og jeg vet nesten ikke hva jeg skal tro.... Hva f..n feiler det den dama egentlig???? Voksen tobarnsmor som oppfører seg som en trassig tenåring, vrir og vender på det folk skriver og er frekkheten selv? Hvorfor i alle dager vil hun fremstille seg selv så innmari ufordragelig som dette?  At hun får seg til å gå utenfor døra med hevet hode, vel vitende om at det er flere tusen mennesker som leser det hun skriver, forstår jeg bare ikke.

#serbaresinegennesetipp

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pøbelsara skrev:

ja, de stuntene i kommentarfeltet er så uproffe at man nesten ikke tror sine egne øyne. 

Nå har CBE.no nesten overgått seg selv. Hva ER det de driver med? Det er så uprofesjonelt at man tenker at det nesten er ufint å diskutere bedriften, for den fremstår ikke særlig oppegående. Uansett om det er en villet strategi eller ikke; det fremstår virkelig ubegripelig barnlig. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snøsøta skrev:

De får gjøre hva de vil der hjemme. Lange negler i bolledeig er uappetittelig åkke som. Jeg er mer bekymret for Trump-faktoren ved bloggen - det er slik en overveldende strøm av stort og smått at viktige diskusjoner drukner i stadig nye ting. Alt dette til bloggens fordel. 
Smøre barna ut i alle kanaler - ikke noe problem, bare bake litt med lange negler så er det problemet ute av veien. Kritiske kommentarer i kommentarfeltet? Bare vri litt på ordene i tilsvaret så handler diskusjonen om det istedet. Bruke lugubre metoder for å lokke folk over på Netfit? Bare vise rompa litt så er det fokuset borte. 

Bloggeren og staben bruker manipulative teknikker for å vri fokus unna de store temaene. Ikke at jeg på noen måte skal bestemme hva som skal diskuteres her, men hvordan blir uappetittlig bollebakst et større tema enn at CBE forsvarer eksponering av barn med at 6-åringer synes det er gøy? At de lever i et omvendtland hvor barnehage og skole ser ut til å være safe spot for barna hvor de får være i fred, mens når de er hjemme og har ferie må de på jobb?

Mengden kritikkverdige forhold ser innimellom ut til å fungere som en fordel for dem. Akkurat som for Trump. 

Jeg har kommentert eksponeringen av barn på begge de siste innleggene, saklig og ikke-hetsende, men ble selvsagt ikke godkjent. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun godkjenner bare sånne: "Du er så fantastisk! Det skinner av deg! DU er verdens beste mamma!" Folk er bare misunnelige!"

Den siste er jo virkelig helt surrealistisk. Misunnelig på hva?

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, pøbelsara said:

Hun godkjenner bare sånne: "Du er så fantastisk! Det skinner av deg! DU er verdens beste mamma!" Folk er bare misunnelige!"

Den siste er jo virkelig helt surrealistisk. Misunnelig på hva?

Ja, det har jeg virkelig ofte lurt på. Jeg ser absolutt ingenting å være misunnelig på. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kollontaj skrev:

Nå har CBE.no nesten overgått seg selv. Hva ER det de driver med? Det er så uprofesjonelt at man tenker at det nesten er ufint å diskutere bedriften, for den fremstår ikke særlig oppegående. Uansett om det er en villet strategi eller ikke; det fremstår virkelig ubegripelig barnlig. 

Barnslig og CBE fremstår jo som mindre smart med vilje... 🙄 Flaut!

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, filifjonka skrev:

Ja, det har jeg virkelig ofte lurt på. Jeg ser absolutt ingenting å være misunnelig på. 

Sikker på at du ikke gjerne skulle hatt en plastnegl i fastelavnsbollen din? Eller noen ekstra lange hår i kremen? :Knegg:

Endret av pøbelsara
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Barnslig og CBE fremstår jo som mindre smart med vilje... 🙄 Flaut!

Nærmer seg nivået til en annen blogger fra området, og det er en grunn til at jeg ikke skriver i tråden om henne. 😏

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det sånn at mannen var bortreist/borte kan vi kanskje dermed gjette hvem som vanligvis er hjemme og svarer/har regien på kommentarfeltet da. Siden dette tross alt er ekstra "ute" i forhold til vanlig.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, anon15 skrev:

Var det sånn at mannen var bortreist/borte kan vi kanskje dermed gjette hvem som vanligvis er hjemme og svarer/har regien på kommentarfeltet da. Siden dette tross alt er ekstra "ute" i forhold til vanlig.

Han er jo like ille 😂
Pinlig gjeng. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, pøbelsara said:

Nå er det 70 innlegg i kommentarfeltet. Alle hiver seg over Anne som kommenterte det med hår og negler. Fansen hiver seg over Anne som en sulten ulveflokk mens CBE applauderer og takker. Og de samme folkene skjønner ikke at kvinner kan være så fæle mot andre kvinner. For en absurd greie det har blitt. Og ja - hun har droppet å publisere en rekke kommentarer. Jeg FATTER ikke at hun ønsker å fremstille seg slik. Er hun virkelig så blind at hun okke ser hvor utrolig dårlig lys hun stiler seg elv i? Og det til og med i eget kommentarfelt som hun har full regi på?

Det er helt ufattelig. 

 

... Har vi lest de samme kommentarene fra "Anne"? Tonen er så sint og nedlatende at selv den som oppfant begrepet hersketeknikk ville vært stolt.
 

"Hver bestemmer over seg selv, men jeg hadde som sagt hatt vansker med å spise bollene dine.

Det blir nok neppe aktuelt uansett 🙂"

Avsluttende med: Så spørs det om dette tilsvaret blir publisert da…du liker vel helst å få siste ord?"

Om man klarer å finne svarene til CBE som mest frekke, eller de som sier i mot som en "sulten ulveflokk mens CBE klapper i hendene" så leser man det som fanden leser bibelen.

Hva er enkelte så redde for? At hun skal "påvirke" andre med lange negler til å bake kaker uten hansker i eget hjem til sin egen familie? 🤔 Det er da ingen av de i tråden (eller "Anne") her som skal spise de bollene uansett, så hvorfor ta så innmari på vei? Det er fullstendig lov å være skarp når noen er ufyselige, og pek gjerne ut hvor CBE er så hinsides frekk at det er helt ufattelig som enkelte her inne skal ha det til.

 

Endret av Luvinesta
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Luvinesta skrev:

 

... Har vi lest de samme kommentarene fra "Anne"? Tonen er så sint og nedlatende at selv den som oppfant begrepet hersketeknikk ville vært stolt.
 

"Hver bestemmer over seg selv, men jeg hadde som sagt hatt vansker med å spise bollene dine.

Det blir nok neppe aktuelt uansett 🙂"

Avsluttende med: Så spørs det om dette tilsvaret blir publisert da…du liker vel helst å få siste ord?"

Om man klarer å finne svarene til CBE som mest frekke, eller de som sier i mot som en "sulten ulveflokk mens CBE klapper i hendene" så leser man det som fanden leser bibelen.

Hva er enkelte så redde for? At hun skal "påvirke" andre med lange negler til å bake kaker uten hansker i eget hjem til sin egen familie? 🤔 Det er da ingen av de i tråden (eller "Anne") her som skal spise de bollene uansett, så hvorfor ta så innmari på vei? Det er fullstendig lov å være skarp når noen er ufyselige, og pek gjerne ut hvor CBE er så hinsides frekk at det er helt ufattelig som enkelte her inne skal ha det til.

 

Det er da virkelig CBE og fansen som starter med å lese kommentaren til Anne som fanden leser bibelen 😂. Ikke rart Anne går litt i forsvarsmodus når CBE med vilje tillegger henne ord og meninger hun ikke skriver (hårstrikk -> hårnett og så videre). Det er uten tvil CBE selv som eskalerer det der helt ut av proporsjoner. 

CBE skriver selv hun er influencer så mulig hun påvirker andre med sin elendige kjøkkenhygiene for alt jeg vet.
Det som virkelig er spørsmålet er hvorfor CBE framstiller seg selv som en uhygienisk gris og hvorfor ønsker hun påvirke andre til det samme? Hun gjør det ofte og i mange sammenhenger så enten er hun slik 😳 eller også har hun en en rar ide om at folk liker griseri? Er det en fetish hun har? Jeg lurer stadig på hvorfor hun velger å framstille seg selv slik. Uhygienisk og bitchy. Ikke rart leserne forsvinner i jevn strøm. 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Snøsøta

👏👏👏 Gratulerer bloggeren med vellykket avledningsstrategi. Innser endelig hvorfor en slik innholdsløs, oppstyltet, 50-tallsromantisk, selvsentrert, hjernedød salgsplattform har klart å holde seg i live på tross av nada, null, niks kunnskap, kompetanse eller innhold.  Den virkelige styrken og kompetansen til bloggeren er åpenbart manipulering av opinionen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
5 minutter siden, Liver skrev:

Jeg kan ikke tro at CBE mener hun skjermer ungene. Hele vinterferien deres har blitt delt med andre, helt fremmede mennesker. Stopperer de aldri opp og stiller seg selv spørsmålet : hvorfor deler jeg disse bildene? Jeg vil garantere at svaret så og si alltid blir "for jeg ønsker å vise frem barna mine". Det er de som trenger bekreftelse fra fremmede på SOME, ikke barna. 

Kremt..tviler på at bloggen/ IG  er liv laga uten denne eksponeringen. Alle de andre triksene i boken har blitt brukt opp, jeg kan nevne i fleng men nøyer meg med å minne på cameltoe bildet i sommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglig leder fremstiller seg som en umoden liten monstertenåring som ikke har vokst ut av trassalderen. Ikke akkurat den mest intelligente strategien for å karre til seg flere samarbeid, det kommentarfeltet på bloggen. Jeg forstår godt hvorfor daglig leder sjelden uttaler seg i media uten sufflør siden munnen (her: tastaturet) åpenbart trenger en grundig vask med antibac først (pun intended), men har ingen forståelse for hvorfor hun ønsker å fremstå som en lite oppegående hurpe i eget kommentarfelt.

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...