Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

6 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Veldig innovativt av bloggerekteparet å kalle treningsportalen sin for "NetFit.no" særlig med tanke på at dette konseptet faktisk eksiterer fra før av http://www.netfit.co.uk/  og de har faktisk drevet denne portalen i 20 år. Jeg siterer CBE :"Det startet med en idé hos Lars-Kristian og meg sommeren 2017 og i dag er vi nesten i mål! Vi har rett og slett jobbet så lenge nå for å skape et online treningsunivers med mål om å gjøre trening enklest mulig for absolutt alle som vil komme i form, eller som bare vil holde på formen og kjenne på et energioverskudd. " https://www.carolinebergeriksen.no/2019/01/15/netfit/  Ja, det kan man kalle et godt gjennomtenkt og innovativt prosjekt fra Berg Eriksen som de klekket ut i 2017. Særlig med tanke på at dette treningsuniverset finnes allerede i UK.  Fortell meg gjerne hvordan en treningsportal kan ta kred for en annens treningsportal navn og ide? Eller er det innafor så lenge nettadressene ikke ender på det samme, da konseptene er i forskjellige land? Konseptet har nøyaktig samme ordlyd  på navnet sitt også.

Hvis ideen deres er fra 2017, er det noe snodig at domenenavnet ble opprettet i mai 2018, og fortsatt eies av PT'en som stadig er på ferie som  Lars Kristian Eriksen tydeligvis skal supplere eller  erstatte. https://www.norid.no/no/domeneoppslag/hvem-har-domenenavnet/

Å kjøpe et domene koster omtrentelig lommepengene til en femåring dersom man har en idé en tror på og vil sikre seg eierskapet til det klingende navnet raskest mulig. At det finnes etablerte domener fra før med godt omdømme, hjelper bare til. Når folk taster feil i nettleseren stadig vekk, og kommer til et positivt nettsted forsterkes de positive følelsene rundt merkenavnet enten det er det originale eller hermerne med samme navn.

Endret av Revenge o'Cavatina
tydeliggjøring siste avsnitt
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Veldig innovativt av bloggerekteparet å kalle treningsportalen sin for "NetFit.no" særlig med tanke på at dette konseptet faktisk eksiterer fra før av http://www.netfit.co.uk/  og de har faktisk drevet denne portalen i 20 år. Jeg siterer CBE :"Det startet med en idé hos Lars-Kristian og meg sommeren 2017 og i dag er vi nesten i mål! Vi har rett og slett jobbet så lenge nå for å skape et online treningsunivers med mål om å gjøre trening enklest mulig for absolutt alle som vil komme i form, eller som bare vil holde på formen og kjenne på et energioverskudd. " https://www.carolinebergeriksen.no/2019/01/15/netfit/  Ja, det kan man kalle et godt gjennomtenkt og innovativt prosjekt fra Berg Eriksen som de klekket ut i 2017. Særlig med tanke på at dette treningsuniverset finnes allerede i UK.  Fortell meg gjerne hvordan en treningsportal kan ta kred for en annens treningsportal navn og ide? Eller er det innafor så lenge nettadressene ikke ender på det samme, da konseptene er i forskjellige land? Konseptet har nøyaktig samme ordlyd  på navnet sitt også.

Tok et raskt søk på insta og finnes ganske mange kontoer med brukernavnet Netfit ett eller annet. Så nei, ei heller navnet er særlig originalt. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2020 den 7.22, Halle-Palle skrev:

Jeg har en stor omgangskrets og kollegie, men har aldri opplevd at noen steller i stand bryllupsfest nr to på tiårsjubilèet. Er det vanlig? 

Jeg ser det dessverre kun som en måte å skape innhold til bloggen og ev bloggerprogrammet. Ingenting i den familien er genuint. 

Har vært på flere fornyinger så er ikke helt uvanlig selv om det neppe er normen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
46 minutter siden, pop up bruker skrev:

Tok et raskt søk på insta og finnes ganske mange kontoer med brukernavnet Netfit ett eller annet. Så nei, ei heller navnet er særlig originalt. 

Det er en uting når man skal sko seg på andres merkevare, særlig når det er innafor samme bransje (trening og ernæring). Men det er vel kanskje vanskelig for CBE å bygge opp egen merkevare rundt dette.  

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anywho...

Anbefaler alle å lese, og følge forsåvidt, fitfocuse på Instagram. Jeg tror det er CBE sine SoMe-kanaler hun kanskje refererer til når hun lister opp hva influensere ikke trenger å dele. Det er så viktig å ha slike stemmer mot slike som CBE. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Minnie Mus skrev:

Hvorfor kaller hun oppskriftene hun legger ut for veganske når dem inneholder melk/ost som er fra dyr? Veganere unngår jo all mat fra dyreriket. Inkludert sjokolade som inneholder melk. Kanskje hun burde skaffe seg litt kunnskap før hun deler såkalte veganske oppskrifter.

Det høres så flott ut da... Vegansk

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Castor Troy skrev:

Hvor er denne oppskriften egentlig? 

Tja, det hadde kanskje vært en fordel å linke til blogginnlegget med oppskriften? Du får spørre Minni Mus på PM, tror jeg... 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uglesjel skrev:

Enkelte klarte ikke å dy seg i svarene sine ser jeg. Men her har du hvertfall linken til det som skapte baluba i kveld🍦🥑🐄🍫

https://www.carolinebergeriksen.no/

Takk, der var den ja. Vegansk til man tilsetter sjokolade ja. Er det nylig rettet, ellers ville det vel ikke blitt så stor ståhei om denne oppskriften

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2020 den 18.41, Minnie Mus skrev:

Ikke i min omgangskrest. Men som jeg skrev tidligere, det er nok en mulighet for å fronte ræl og plastikk, som jordekloden vår drukner i.

En må ikke ha mye ræl og plastikk for å fornye løftene sine, gjenbruk er topp

Vi gjør det hvert 5 år.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Castor Troy skrev:

Takk, der var den ja. Vegansk til man tilsetter sjokolade ja. Er det nylig rettet, ellers ville det vel ikke blitt så stor ståhei om denne oppskriften

Lille overskriften i seg selv er nok til å skaffe ståhei når man scrolle seg videre ned til info på at det ikke er direkte en vegansk is, men kan gjøres ril en etter sitt eget ønsker. For meg så er rett overskrift veldig viktig for at jeg skulle ha blitt interessert å prøve ut. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Crash skrev:

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/02/12/vegetarkaker/

"Vegetar"kaker med ost med animalsk løype

Ikke bra at hun legger det ut på en slik måte. Skal hun kjøre en rent å grønn stil i matveien så burde hun legge ut oppskriften 100% grønn, og ikke tilføye melkeprodukter. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
1 time siden, Uglesjel skrev:

Ikke bra at hun legger det ut på en slik måte. Skal hun kjøre en rent å grønn stil i matveien så burde hun legge ut oppskriften 100% grønn, og ikke tilføye melkeprodukter. 

Vegetarianere spiser ost, veganere ikke. Men det finnes produkter som de kaller "ost" som er laget av plantebaserte produkter. Det vil si at hvis oppskriften er for veganere er Ost med Animalsk løype ikke ok, er den for vegetarianere er den heller ikke  ok.  

Endret av lillesnøfnugg
la til et ikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Vegetarianere spiser ost, veganere ikke. Men det finnes produkter som de kaller "ost" som er laget av plantebaserte produkter. Det vil si at hvis oppskriften er for veganere er Ost med Animalsk løype ikke ok, er den for vegetarianere er den ok.  

Ååååja.. Dette visste jeg ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden nå! En gavepakke til bloggeren. :roll: 

(i parentes: den som fremsetter en påstand har ansvaret for å dokumentere den). 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Vegetarianere spiser ost, veganere ikke. Men det finnes produkter som de kaller "ost" som er laget av plantebaserte produkter. Det vil si at hvis oppskriften er for veganere er Ost med Animalsk løype ikke ok, er den for vegetarianere er den ok.  

Fra kommentarfeltet:

Sitat

LH

Hei Caroline, tenkte jeg bare skulle informere om at parmesanost ikke er vegetar da den inneholder animalsk løype 🙂 ellers virker dette som en fantastisk deilig middag, så jeg kommer nok til å teste den ut i helgen!

CAROLINE BERG ERIKSEN

Mange vegeterianere spiser melkeprodukter, så det går nok fint 🙂 Men de som er strengest holder seg unna det også. Den er kjempegod, så bare å prøve 🙂

LH

Jeg skriver ikke at den inneholder melk og derfor ikke er vegetar, jeg skriver at den inneholder animalsk løype, animalsk løype lages av kalvens mage, derfor er den ikke vegetar.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2020 den 20.08, Kleenex skrev:

Så vidt jeg vet pr idag spiller fremdeles Lars Kristian Eriksen fotball. Han spilte fram til februar for Tune IL som spiller i 6. divisjon. Pr februar 2020 har han meldt overgang til Rolvsøy. Derfor er fremdeles Caroline Berg Eriksen en slags forballfrue faktisk. 

Har du link for finner det ikke på NFF sin profil side

https://archive.is/20120730203516/http://www.fotball.no/Community/Profil/?fiksId=2017137

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...