Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lillesnøfnugg
15 minutter siden, MissLucy skrev:

jeg vet vel ikke hva du ikke har svart på?

jeg sier bare at ditt svar til meg var usaklig, fordi du la i vei med antagelser om hva jeg mener eller ikke mener om redigering, når jeg overhodet ikke hadde uttalt meg om redigering.

Jeg spør deg hva du tenker om de ulike elementene i min kommentar. Hvor  kommer antagelsene mine inn der? Skriver jeg at du tenker det jeg etterspør? Nei, faktisk ikke.  Eller gjelder denne måten å henvende seg på, bare til meta- kritikere? Eller gjelder det bare enkelte personer som kan spørre på denne måten uten at det er stråmann argumentasjon? Det er da vitterlig flere her som har spurt om hva disse Meta kritikere « tenker om» barneeksponering og manglende reklame merking. Men de driver vel med stråmannargumentasjon de også, eller Cherrypicking. Og mitt svar usaklig? Er ikke det  en hersketeknikk fra din side?

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spesielt er det ved å ta på seg en tights som ikke passer og etterfølgende posere så det vises at den ja...ikke passer? Det hadde vel folk flest fått til hvis de hadde giddet.

Er stadig vanskeligere å tro på at disse bildene legges ut av en voksen dame med små døtre. Refleksjonsnivået er som en 16-åring og det blir stadig mer påfallende etterhvert som resten av bloggens narrativ liksom skal være moden (og moderne) kvinne med alt på stell. Det mangler noe helt elementært hva gjelder modenhet og ansvar. Det er kropp, kropp og kropp over alt. Akkurat som hos Sophie Elise AS og lignende søppel-virksomheter. 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Inocybe skrev:

Hva spesielt er det ved å ta på seg en tights som ikke passer og etterfølgende posere så det vises at den ja...ikke passer? Det hadde vel folk flest fått til hvis de hadde giddet.

Å benytte feil størrelse er kanskje normalen for bedriften?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Si meg en bitteliten ting, hva er årsaken til at carolinebergeriksen.no plutselig lager bildekavalkade av soverommet sitt igjen på insta som vi allerede har sett ørten ganger før? Er det for å namedroppe og tagge leverandørene sixbondstreet, steinriket.norge og straikjøkken i kommentarfeltet uten å merke garderobene og putene som reklame? #tenkerhøyt

Tilføyelse: Både steinriket.norge og straikjøkken har repostet cbe.nos bilder på egne kanaler.

Hvordan var det med korrekt merking, skjult markedsføring og leverandørenes ansvar for at merkingen gjøres korrekt?

Ja veldig spesielt. Kan ikke tenke meg annet enn at det er en veldig god grunn til det. Vedder støvlene mine på at det har noe med penger å gjøre.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
57 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Det bildet gjør meg bekymret. 

 

Samme her, av ulike grunner. Dette ekteparet skal selge trening og kostholdsveiledning (?) til folk. Det er fader ikke noe man bare «gjør, slik de gjør med pushing av ræl. Det må være en forventning om at det ligger en høy standard bak det de som frontes/selges. Handlingene hittil viser noe annet, med bitching i kommentarfelt, dårlig kvalitet på øvelsene og disse bildene med fokus på helt feil sted. Bekymringsfullt at man ikke trenger å være sertifisert eller trenger kompetanse for å selge inn dette. 

 

 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Jeg spør deg hva du tenker om de ulike elementene i min kommentar. Hvor  kommer antagelsene mine inn der? Skriver jeg at du tenker det jeg etterspør? Nei, faktisk ikke.  Eller gjelder denne måten å henvende seg på, bare til meta- kritikere? Eller gjelder det bare enkelte personer som kan spørre på denne måten uten at det er stråmann argumentasjon? Det er da vitterlig flere her som har spurt om hva disse Meta kritikere « tenker om» barneeksponering og manglende reklame merking. Men de driver vel med stråmannargumentasjon de også, eller Cherrypicking. Og mitt svar usaklig? Er ikke det  en hersketeknikk fra din side?

Jeg ser at det bildet fremstår som redigert. Redigering er ikke bra, og bidrar til kroppspress og uoppnåelig idealer.

Og det har fortsatt ingenting med min kommentar om at utdanning er bra.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kalle en spade for en spade: når fokuset på et stillbilde av en kropp i bevegelse ligger på midtre del av kropp, være seg glippe i midjen eller en variant av Grace Jones umulige posering på et platecover er det ikke trening som er motivasjonen for publiseringen.

https://m.imgur.com/gallery/X1bTkaP

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
1 minutt siden, MissLucy skrev:

Jeg ser at det bildet fremstår som redigert. Redigering er ikke bra, og bidrar til kroppspress og uoppnåelig idealer.

Og det har fortsatt ingenting med min kommentar om at utdanning er bra.

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
12 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

For å kalle en spade for en spade: når fokuset på et stillbilde av en kropp i bevegelse ligger på midtre del av kropp, være seg glippe i midjen eller en variant av Grace Jones umulige posering på et platecover er det ikke trening som er motivasjonen for publiseringen.

https://m.imgur.com/gallery/X1bTkaP

Jeg håper virkelig at et PT-kurs endret på denne holdningen til redigering og salg av kropp. Det opplegget de kjører per idag er bare tragisk. Mulig at motivasjonen bak slike bilder også kan endres underveis. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

For å kalle en spade for en spade: når fokuset på et stillbilde av en kropp i bevegelse ligger på midtre del av kropp, være seg glippe i midjen eller en variant av Grace Jones umulige posering på et platecover er det ikke trening som er motivasjonen for publiseringen.

https://m.imgur.com/gallery/X1bTkaP

Meget OT, men det ikoniske platecoveret hadde jeg glemt. Det er ganske fantastisk.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

For å kalle en spade for en spade: når fokuset på et stillbilde av en kropp i bevegelse ligger på midtre del av kropp, være seg glippe i midjen eller en variant av Grace Jones umulige posering på et platecover er det ikke trening som er motivasjonen for publiseringen.

https://m.imgur.com/gallery/X1bTkaP

Jeg er ikke veldig ofte på IG-profilen til CBE - men jeg var innom nå - og er det alltid så mange bilder av kropp i treningsbh og tights? Hvor mange bilder må man poste av seg selv i lite klær i løpet av en uke når man er en inspirasjons-influencer, egentlig?  det er et helt merkelig fokus - er det hun slo eller leserne som vil ha et så stort antall bilder av kropp?  det var faktisk enda verre nå enn sist jeg orket å sjekke.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lite trivelig at enkelte i tråd en her tyr til brukerdebatt for å oppnå sine meninger høyere enn andres. Det siste bildet av CBE er absolutt urovekkende. Man ser at bildet er redigert å pyntet litt på. Om hun bruker XS eller S så hvordan kan da tightsen være for "stor" da? Da er det hun som går inn for at det skal bli slike utfall på bildene. Ekteparet Eriksen ved å ha "slettet "ord er skjerming fra både ordlisten på tlf og pc ordliste. Og hvorfor sier jeg det? Jo fordi jentene er mer synelig nå på IGstory enn det de har vært før. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Truly skrev:

Det er faktisk normalt at livet i thigsten blir slik når man har rumpe, hofter og smalt liv.

Så vi er mange som kjenner seg igjen.

 

Ja...men hvorfor et behov for å vise det frem..,?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Når frontfigur for en treningsplattform legger ut er nytt treningsprogram og sier - fortell meg gjerne hva du synes, og alt jeg klarer å komme på av kommentarer er at «jeg synes du begynner å bli alt for tynn» så er fokuset så feil som man kan få det på en sånn type business. 
 

Bloggen begynner å få flere pro-anareferanser igjen. Det er veldig urovekkende. 
 

Til moderator - det er ikke en vurdering av kropp som er formålet med kommentaren men en vurdering av hvordan en kosthold- og treninsgsbedrift fronter skaldelige kroppsidealer. Blandingen av privat og business gjør det vanskelig å unngå kommentarer om kropp når man skal ta opp noen av de mest alvorlige sidene ved virksomheten. Dette er også et alvorlig samfunnsproblem. Jeg bryr meg ikke om hvilke skjønnhetsidealer privatpersonen ønsker å følge, og jeg regner med de tar gode avgjørelser om dette selv. Jeg ønsker imidlertid at bruk av slike virkemidler i kommersiell øyemed blir forbudt. Det er veldig viktig å publisere alternative synspunkt på slike virkemidler slik at mottakerne har flere referanser å lene seg på.  Jeg håper den kan få stå. 

Endret av Snøsøta
Endret upresist ord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
38 minutter siden, Snøsøta skrev:

Når frontfigur for en treningsplattform legger ut er nytt treningsprogram og sier - fortell meg gjerne hva du synes, og alt jeg klarer å komme på av kommentarer er at «jeg synes du begynner å bli alt for tynn» så er fokuset så feil som man kan få det på en sånn type business. 
 

Bloggen begynner å få flere pro-anakonnotasjoner igjen. Det er veldig urovekkende. 
 

Til moderator - det er ikke en vurdering av kropp som er formålet med kommentaren men en vurdering av hvordan en kosthold- og treninsgsbedrift fronter skaldelige kroppsidealer. Blandingen av privat og business gjør det vanskelig å unngå kommentarer om kropp når man skal ta opp noen av de mest alvorlige sidene ved virksomheten. Dette er også et alvorlig samfunnsproblem. Jeg bryr meg ikke om hvilke skjønnhetsidealer privatpersonen ønsker å følge, og jeg regner med de tar gode avgjørelser om dette selv. Jeg ønsker imidlertid at bruk av slike virkemidler i kommersiell øyemed blir forbudt. Det er veldig viktig å publisere alternative synspunkt på slike virkemidler slik at mottakerne har flere referanser å lene seg på.  Jeg håper den kan få stå. 

Jeg er enig, utviklingen går feil vei. Mens eieren av konseptet tar et PT kurs og man diskuterer semantikk på KG. Det må nok sterkere virkemidler til for å snu dette. Særlig med tanke på det som du nevner om at dette er virkemidler brukt i kommersiell virksomhet.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...