Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
1 time siden, Minnie Mus skrev:

For ikke å snakke om at fruemannen har kjøpt nytt skiutstyr og alt 😮 Stakkars frua. Får virkelig håpe det kommer en anledning til å få vist frem det nye utstyret i løpet av vinteren..... Neste vinter er det nok enda mer nytt utstyr, gud forby å bruke det samme flere år på rad.

Fruemannen bytter ikke ut hverken klær eller utstyr så ofte, har jeg lagt merke til. Han går mere for gjenbruk😉

Endret av Kleenex
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Kleenex skrev:

Fruemannen bytter ikke ut hverken klær eller utstyr så ofte, har jeg lagt merke til. Han går mere for gjenbruk😉

Fruemannen 😂 et mandig kallenavn 😄

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, 123Frustrert skrev:

😂det kan være.

nok en gang, hva vil man fortelle med et slikt bilde? Kom å ta meg, jeg ligger i badekaret å venter? Kunne ikke falt meg inne å sende et slikt bilde til mine nærmeste venninner, knapt nok mannen. 

Hun vil ha bekreftelse på seg selv. Verken mer eller mindre. Jeg mener det er sykt og veldig usunt for barn å vokse opp i et hus med slike verdier. 

• Liker 19
Skrevet
49 minutter siden, Undreguri skrev:

Skulle de på hytta til svigers eller på hotell? For om det var hytta, er det vel bare å pakkes ull, skitøy og pysjer/joggedress og komme seg av gårde. Med mindre det er snakk om omgangssyke, så orker vel barn noen timer i bil for så å kose seg med besteforeldre! Virker voldsomt å stoppe hele turen lissm..

Det er sikkert «influensa». 

• Liker 5
Skrevet
3 hours ago, Halle-Palle said:

Jeg syns at kritikken blir så smålig avogtil. 

Det må være lov å bli litt skuffet når en planlagt tur går i vasken? 

Fokuser heller på eksponering av barn som forgår både hverdag og ferie? 

Men det er jo der fokuset er nå også, på barn.... legger ut om datteren sin sykdom.

• Liker 7
Skrevet
1 hour ago, Revenge o'Cavatina said:

Kan vi alle sammen holde oss for gode til å bruke benevnelser som frua og fruemannen når vi mener eierne av en blogg og en bedrift? 

Vi kaller ikke Stordalen for Petter'n og eksen før Gønner'n, eller Kjos for kjosemannen. Det er noe med hvordan vi omtaler bedrifter og seriøsiteten rundt dette når vi ønsker mer profesjonalitet og seriøsitet og færre fosterstillinger og klage på netthets fra de. De er profesjonelle selgere, og bør ansvarliggjøres og omtales som dette. På denne måten blir det også enklere å se skillet mellom person og privat/bedrift om bedriftseierne selv ikke er istand til det.

Forsåvidt enig, men når "frua" eller bedriftseier om du vil, deler så mye personlig, blir det litt vanskelig å skille mellom privatperson og bedrift.... Som feks de siste 3 ukers instastorys  som handler om syke barn og mann, og hennes egen sykdom. Hun selv greier jo ikke å skille mellom privatliv og jobb, så da kaller vi vel en spade for en spade, eller?

• Liker 18
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Forsåvidt enig, men når "frua" eller bedriftseier om du vil, deler så mye personlig, blir det litt vanskelig å skille mellom privatperson og bedrift.... Som feks de siste 3 ukers instastorys  som handler om syke barn og mann, og hennes egen sykdom. Hun selv greier jo ikke å skille mellom privatliv og jobb, så da kaller vi vel en spade for en spade, eller?

Enig i dette. Når jeg ser bilder av våte nakne lår i badekaret og bilder av navlepiercing går ikke tankene mine først og fremst til bedriften hun driver. Hun elsker oppmerksomhet, er stolt av kroppen sin, og deler dette med alle som vil se 😀

Endret av Castor Troy
  • Liker 14
Skrevet
13 minutter siden, Castor Troy said:

Enig i dette. Når jeg ser bilder av våte nakne lår i badekaret og bilder av navlepiercing går ikke tankene mine først og fremst til bedriften hun driver. Hun elsker oppmerksomhet, er stolt av kroppen sin, og deler dette med alle som vil se 😀

Jada, her er det nakenhet, sykdom, reklame, alkohol og syke barn i skjønn forening. Frua poserer og legger ut i det vide og brede om private ting, mens fruemannen fotograferer og ordner med lys og skygge før bildene legges ut.

• Liker 22
Skrevet
Akkurat nå, Minnie Mus skrev:

Jada, her er det nakenhet, sykdom, reklame, alkohol og syke barn i skjønn forening. Frua poserer og legger ut i det vide og brede om private ting, mens fruemannen fotograferer og ordner med lys og skygge før bildene legges ut.

Hadde hun hatt en egen instagram konto kun for å dele private øyeblikk fra badet, med familien o.l. kunne det vært en egen tråd om hennes private sysler på KG. Men så lenge hun blander alt i en salig røre må jo denne tråden få være som den er. 

• Liker 5
Skrevet

Ikke enig. Som jeg skrev, om ikke de selv klarer å skille mellom privat og bedrift, bør vi som både forbrukere og brukere i et forum vise at vi forventer at de handler profesjonelt. Lavterskelen her er språkbruk om hvordan vi omtaler dem. Så kan det være så avvikende det bare vil å vise frem lår og mage og unger på en bedriftskonto.

• Liker 36
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)

Skal vi begynne å lage egne regler  for  denne tråden? Eller holder det med de reglene som allerede gjelder på  forumet? Hvis ikke det er nok, hvem skal da bestemme hva slags regler som skal gjelde? Jeg trodde at det holdt å debattere i denne spesifikke tråden uten å måte vite hva de «uskrevne»  reglene også er? Enig i at man skal tenke igjennom hvordan og hva men presenterer i  tråden, og at man bør holde seg seriøs. Men skal man ha en så sterk selvjustis i denne tråden slik at folk ikke gidder å engasjere seg? Mange gode med -debattanter og innlegg som man da kan gå glipp av da. Skal det ikke være rom for de «useriøse» eller «sleivete» innlegg?

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet

Jobber de med redigering av bildene på en liten laptop? 

Da er det ikke rart at resultatet blir litt så som så, tenker jeg. 

Trodde virkelig at de hadde litt mer proft utstyr. 

• Liker 11
Skrevet (endret)

Hvorfor kan vi ikke si frua og fruemannen? For slik dem holder på så er det ikke akkurat bedriften det første som slår rett ned i hodet på enhver innpå her. Private bilder er ikke basert på bedriften eller hva?

Endret av Uglesjel
  • Liker 7
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring.

Måne, admin.

Skrevet
3 hours ago, Minnie Mus said:

Det er akkurat dette som er bedriftens forretningsmodell. De visker ut skillet mellom bedrift og privatperson. Ikke bare fordi da føles reklamen mer som en venninneanvefaling, men også fordi da kan saklig kritikk av forretningsvirksomhet feies bort som personlig kritikk eller mobbing. 

Om bedriftseier selv ikke klarer skille mellom forretningsvirksomhet og privatliv synes jeg det er skikkelig trist. (Alternativt er det en bevisst strategi for å fremstå mer troverdig i annonser. Det synes jeg isåfall ikke de lykkes med.) 

• Liker 17
Skrevet
2 timer siden, Halle-Palle skrev:

Jobber de med redigering av bildene på en liten laptop? 

Da er det ikke rart at resultatet blir litt så som så, tenker jeg. 

Trodde virkelig at de hadde litt mer proft utstyr. 

Det er vel en viss mulighet for at showrommet der det vises frem kontor-relaterte greier, ikke er et rom det arbeides i. Jeg kan feks ikke se for meg at noen sitter og har en hel (eller halv) arbeidsdag i de stolene. 

• Liker 21
Skrevet
13 timer siden, Uglesjel skrev:

Hvorfor kan vi ikke si frua og fruemannen? For slik dem holder på så er det ikke akkurat bedriften det første som slår rett ned i hodet på enhver innpå her. Private bilder er ikke basert på bedriften eller hva?

I hvilke kanaler er det de publiserer disse bildene? Jo, i bedriftskanalene sine. De samme kanalene de har inntekt gjennom og selger annonseplass på. Som jeg har sagt før, om de ikke skjønner forskjellen på privat og bedrift og deler uhemmet av sykdom, nakenhet og unger som ikke har noe med bedrift å gjøre - noe flesteparten her i tråden mener er en uting og som ønskes endring av, må vi faktisk titulere de som de selgerne de er og som de har inntekt av. Å nedgradere stillingstitlene deres blir det samme som å akseptere at narrativet deres og alle tabbene de begår gang etter gang er uskyldige, menneskelige feil og er med på å glatte over det faktum at de driver butikk. De leker ikke selv om de blander inn privat og later som noe annet, så hvorfor skal vi?

• Liker 40
Skrevet
1 time siden, Revenge o'Cavatina skrev:

I hvilke kanaler er det de publiserer disse bildene? Jo, i bedriftskanalene sine. De samme kanalene de har inntekt gjennom og selger annonseplass på. Som jeg har sagt før, om de ikke skjønner forskjellen på privat og bedrift og deler uhemmet av sykdom, nakenhet og unger som ikke har noe med bedrift å gjøre - noe flesteparten her i tråden mener er en uting og som ønskes endring av, må vi faktisk titulere de som de selgerne de er og som de har inntekt av. Å nedgradere stillingstitlene deres blir det samme som å akseptere at narrativet deres og alle tabbene de begår gang etter gang er uskyldige, menneskelige feil og er med på å glatte over det faktum at de driver butikk. De leker ikke selv om de blander inn privat og later som noe annet, så hvorfor skal vi?

Helt enig med deg! 
Dette er en del av deres strategi, og vi lar oss lure. Likte veldig godt Anki Gerhardsens råd i Dagsnytt 18: Begynn å omtale bedriftseierne som det de er, og med etternavn. 

• Liker 25
Skrevet
14 minutter siden, Boletta skrev:

Helt enig med deg! 
Dette er en del av deres strategi, og vi lar oss lure. Likte veldig godt Anki Gerhardsens råd i Dagsnytt 18: Begynn å omtale bedriftseierne som det de er, og med etternavn. 

Jeg likte også veldig godt Anki Gerhardsens råd, og har blitt mer bevisst og konsekvent i å omtale influencerne jeg evt kommenterer med tittel, bedriftsnavn eller etternavn. På den måten gjør vi det tydeligere at debattene om disse bedriftene ikke er "personangrep" forhåpentligvis. 

• Liker 25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...