Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev:

Seriøst? Taper sin troverdighet? For å ikke linke på 1 innlegg av 2200? 

Dette tok til nye høyder fordi du ikke gjorde dokumentasjon jobben.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
41 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Kudos til deg @MissLucy 👏🏻 Takk for et flott og fyldig innlegg og at du tok deg tiden. Setter pris på det 🌻og positivt at merking av Netfit er riktig. 

takk :klem:

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, krokko skrev:

Når det gjelder Netfit meldte jeg inn et boot-camp blogginnlegg til FT via Bloggpatruljen på IG, 09.10.2019. Prøvde å lete etter dette innlegget på bloggen men fant det ikke. Vet ikke om det er søkemonetoren til bloggen som ikke fungerer eller om innlegget er slettet. Blogginnlegget som jeg referer til ble publisert 08.10.2019. 

Legger ved bilde. 

BP1.jpg

Bp2.jpg

Det er det innlegget jeg har lagt inn nederst i mitt innlegg over her. Det kommer ikke opp i søk fordi ordet netfit ikke er i teksten, men i videoen tipper jeg. Enig i at det skulle vært merket.

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, MissLucy skrev:

Det er det innlegget jeg har lagt inn nederst i mitt innlegg over her. Det kommer ikke opp i søk fordi ordet netfit ikke er i teksten, men i videoen tipper jeg. Enig i at det skulle vært merket.

Jeg så at du hadde funnet det. I følge FT skal innlegget merkes så da får vi håpe at de foretar seg noe i nærmeste fremtid.

• Liker 5
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
49 minutter siden, krokko skrev:

Når det gjelder Netfit meldte jeg inn et boot-camp blogginnlegg til FT via Bloggpatruljen på IG, 09.10.2019. Prøvde å lete etter dette innlegget på bloggen men fant det ikke. Vet ikke om det er søkemonetoren til bloggen som ikke fungerer eller om innlegget er slettet. Blogginnlegget som jeg referer til ble publisert 08.10.2019. 

Legger ved bilde. 

BP1.jpg

Bp2.jpg

Se her ja..oktober 2019. 

Skrevet
2 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Se her ja..oktober 2019. 

Det var sikkert en "glipp"

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, krokko skrev:

synes du ikke det er relevant at de til sammenligning hadde 41 innlegg om var korrekt merket?

• Liker 1
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
3 minutter siden, krokko skrev:

Tenker at å si ifra til FT kanskje har en funksjon allikevel? Jeg kommer til å fortsette med det. 

Skrevet
1 minutt siden, MissLucy skrev:

synes du ikke det er relevant at de til sammenligning hadde 41 innlegg om var korrekt merket?

Denne bedriften har hatt mange slike "glipper" når det gjelder korrekt merking av reklame. Dette legger seg inn i rekkene av umerkede reklameinnlegget som bedriften har frontet på sin blogg. At de har merket reklame som reklame er faktisk en del av jobben og nødvendig  for å kunne holde seg på den rette siden av lovverket. At de har vært "flinke" til å merke en tjeneste som faktisk skal merkes veier ikke opp for deres evig flørting med lovverket. 

• Liker 15
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
7 timer siden, CecilieX skrev:

Jeg har ved ujevne mellomrom gått gjennom innlegg på bloggen for å sjekke hvilke annonsører som har kjøpt reklame. Derfor har jeg sjekket hvilke innlegg som er merket med ordet «reklame». Det er ikke mange men alle som omhandlet Netfit er merket med reklame de gangene jeg har sjekket. 

Påstander om at det ikke er merket kan lett dokumenteres ved skjermbilde og/eller lenke, så enten gjør man det, eller så slutter man å spre feilaktig informasjon.

Så med ny info både fra @krokkoog  innlegget fra @MissLucy så er det fortsatt å spre «feilaktig informasjon»? Ganske heftig påstand  isåfall. 

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
8 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Tenker at å si ifra til FT kanskje har en funksjon allikevel? Jeg kommer til å fortsette med det. 

Håper at de foretar seg noe. De etterspør om hjelp fra publikum da de ikke klarer å få alt med seg. Det er jo greit nok men sitter de ikke med mye info, hvor mye info trenger de? 

• Liker 7
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
5 minutter siden, krokko skrev:

Denne bedriften har hatt mange slike "glipper" når det gjelder korrekt merking av reklame. Dette legger seg inn i rekkene av umerkede reklameinnlegget som bedriften har frontet på sin blogg. At de har merket reklame som reklame er faktisk en del av jobben og nødvendig  for å kunne holde seg på den rette siden av lovverket. At de har vært "flinke" til å merke en tjeneste som faktisk skal merkes veier ikke opp for deres evig flørting med lovverket. 

Det er trist at det skal være slik at en bedrift som driver å merker Reklame slik de gjør (på generelt grunnlag ikke bare Netfit) applauderes når de klarer å  gjør jobben riktig. Men jeg er faktisk imponert over at de klart å merke såpass mange innlegg riktig. 

Endret av lillesnøfnugg
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
3 minutter siden, krokko skrev:

Håper at de foretar seg noe. De etterspør om hjelp fra publikum da de ikke klarer å få alt med seg. Det er jo greit nok men sitter de ikke med mye info, hvor mye info trenger de? 

Jeg er enig! Ikke imponert over hvor lite som blir gjort. 

Skrevet
Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

Det er trist at det skal være slik at en bedrift som driver å merker Reklame slik de gjør (på generelt grunnlag), applauderes når de først gjør jobben riktig. Men jeg er faktisk imponert over at de klart å merke såpass mange innlegg riktig. 

Etter så mange år i bransjen forventer jeg at et foretak klarer å merke tjenester som de promoterer korrekt. Å forholde seg til lovverket kan gjerne være litt trøblete i oppstartfasen, da kan gjerne slike glipper skje grunnet uvitenhet, ikke med hensikt. 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

Jeg er enig! Ikke imponert over hvor lite som blir gjort. 

Nei, det er heller dårlig. Dette bloggstyret minner meg om ville vesten da ulovligheter ikke blir stoppet. De får bare fortsette. 

• Liker 4
Skrevet

Manglende merking for Netfit på Instagram har jo vært et tema i tråden her tidligere. Så må vi huske at dette er jobben deres, og dermed skulle merking være helt selvsagt å få til i 10 av 10 tilfeller. De glemmer vel aldri overskrift, bilder, innhold eller filter/redigering, så hvorfor skulle de glemme merking? Det handler om manglende motivasjon. LKE har jo for eksempel sagt rett ut at alkoholloven er dårlig, likevel er det flere ganger postet alkohol sammen med reklame. Å tro at dette er "glipper", i de ekstremt iscenesatte bildene deres, det er veldig naivt.

• Liker 25
Gjest CecilieX
Skrevet
17 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Snikreklamert aktivt  på bloggen.

8 timer siden, CecilieX skrev:

Jeg har ved ujevne mellomrom gått gjennom innlegg på bloggen for å sjekke hvilke annonsører som har kjøpt reklame. Derfor har jeg sjekket hvilke innlegg som er merket med ordet «reklame». Det er ikke mange men alle som omhandlet Netfit er merket med reklame de gangene jeg har sjekket. 

Påstander om at det ikke er merket kan lett dokumenteres ved skjermbilde og/eller lenke, så enten gjør man det, eller så slutter man å spre feilaktig informasjon.

4 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Ja jeg kan det, men gidder ikke. Vet  at flere innlegg fra i fjor sommer ikke var merket, samme med matoppskrifter som var knyttet til Netfit. Drøyt å kalle det feilaktig informasjon.  Netfit var ute i 2019 dog ikke som en app eller i noen annen form enn en IG konto. 

1 time siden, MissLucy skrev:

1 time siden, lillesnøfnugg skrev:

Så med ny info både fra @krokkoog  innlegget fra @MissLucy så er det fortsatt å spre «feilaktig informasjon»? Ganske heftig påstand  isåfall. 

Du ble bedt om å dokumentere at de «aktivt snikreklamerte», og svarer på det var at det gadd du ikke. Min påstand et at enten dokumenterer man, eller så lar man være å slenge ut påstander. Det er poenget. Du samtykket jo også i hvor solid er slikt innlegg med dokumentasjon er. 

Når nå @MissLucy har dokumentert for deg, så er jo fortsatt spørsmålet om 41 / 52 merkede innlegg er å klassifisere som «aktiv snikreklame». Det er det sikkert delte meninger om. Meninger med utgangspunkt i solid dokumentasjon.

Skrevet
1 time siden, MissLucy skrev:

Jeg synes ikke det, alt skal merkes og det hjelper ikke om 45 av innlegg er merket er min mening.

• Liker 10
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
18 minutter siden, CecilieX skrev:

Du ble bedt om å dokumentere at de «aktivt snikreklamerte», og svarer på det var at det gadd du ikke. Min påstand et at enten dokumenterer man, eller så lar man være å slenge ut påstander. Det er poenget. Du samtykket jo også i hvor solid er slikt innlegg med dokumentasjon er. 

Når nå @MissLucy har dokumentert for deg, så er jo fortsatt spørsmålet om 41 / 52 merkede innlegg er å klassifisere som «aktiv snikreklame». Det er det sikkert delte meninger om. Meninger med utgangspunkt i solid dokumentasjon.

Spørsmålet mitt til deg var om det var en «feilaktig påstand» slik du skrev i ditt første innlegg, siden jeg ikke linket. En feilaktig påstand har ikke rot i virkeligheten, du av alle vet jo det.  Poenget mitt er at jeg er ikke vant til å fare med løgn, til info. 

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
53 minutter siden, Sandin skrev:

Manglende merking for Netfit på Instagram har jo vært et tema i tråden her tidligere. Så må vi huske at dette er jobben deres, og dermed skulle merking være helt selvsagt å få til i 10 av 10 tilfeller. De glemmer vel aldri overskrift, bilder, innhold eller filter/redigering, så hvorfor skulle de glemme merking? Det handler om manglende motivasjon. LKE har jo for eksempel sagt rett ut at alkoholloven er dårlig, likevel er det flere ganger postet alkohol sammen med reklame. Å tro at dette er "glipper", i de ekstremt iscenesatte bildene deres, det er veldig naivt.

Nei, merkelig nok blir både overskrifter og bilder publisert på bloggen, ingen glipper der da det er godt innarbeidet etter mange år i bransjen. Merking av reklame og vilje til å forholde seg til lovverket er en selvfølge så hva er problemet med dette foretaket som ikke klarer det?

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...