Wiley Skrevet 22. mars 2019 #1381 Skrevet 22. mars 2019 31 minutter siden, wify90 said: Er det normalt at legen forteller sine pasienter antall prosent sjans man har for å bli gravid på første forsøk? 🧐 Jeg spurte om vi bør kjøpe 3 pakkeløsning eller et enkelt forsøk. Da sa han at han mente vi hadde 60 % sjans for at det skulle klaffe på første forsøk, og bør derfor velge et enkelt forsøk. Tenkte det var litt rart at han turte å si noe slikt så selvsikkert. 😯 Hva tenker dere ? 60% høres veldig høyt ut, vet ikke om noen private klinikker i Norge som opererer med slike tall. Hadde absolutt tatt det med en klype salt, selv om alt ser perfekt ut så skal man jo fortsatt ha en god dose flaks i tillegg. Hvis det er første gang du skal i gang med prøverør så er det mest økonomisk med 3-pk, om du har flere forsøk bak deg er det kanskje rimeligere å anta at det kan skje fortere.
Betta123 Skrevet 22. mars 2019 #1382 Skrevet 22. mars 2019 Noen som vet om pergoveris og klexane må ligge i kjøleskap etter de er åpnet? Er på jobb på plattform og jobber natt så får ikke ringt sykehuset og spurt. Gikk bare ut fra at de måtte ligge i kjøleskapet så det har de gjort i en uke. Ble litt usikker når jeg så dere snakket om det her
Nikketutta Skrevet 22. mars 2019 #1383 Skrevet 22. mars 2019 26 minutter siden, Betta123 skrev: Noen som vet om pergoveris og klexane må ligge i kjøleskap etter de er åpnet? Er på jobb på plattform og jobber natt så får ikke ringt sykehuset og spurt. Gikk bare ut fra at de måtte ligge i kjøleskapet så det har de gjort i en uke. Ble litt usikker når jeg så dere snakket om det her Dette står det i pakningsvedlegget om Pergoveris: Oppbevares i kjøleskap (2-8ºC). Skal ikke fryses. Oppbevares i originalpakningen for å beskytte mot lys. Etter anbrudd kan den ferdigfylte pennen oppbevares i maksimalt 28 dager utenfor kjøleskap (ved 25ºC). Dette står det i pakningsvedlegget om Klexane: Oppbevaring og holdbarhet Oppbevares <25°C. Skal ikke fryses. Hetteglass: Oppbevares i maks. 28 dager ved 25°C etter anbrudd.
Gjest wify90 Skrevet 22. mars 2019 #1384 Skrevet 22. mars 2019 57 minutter siden, Wiley skrev: 60% høres veldig høyt ut, vet ikke om noen private klinikker i Norge som opererer med slike tall. Hadde absolutt tatt det med en klype salt, selv om alt ser perfekt ut så skal man jo fortsatt ha en god dose flaks i tillegg. Hvis det er første gang du skal i gang med prøverør så er det mest økonomisk med 3-pk, om du har flere forsøk bak deg er det kanskje rimeligere å anta at det kan skje fortere. Det er vår første runde med prøverør. Jeg er helt enig med deg, jeg er faktisk litt sjokkert over at han sa noe slikt.😶 Jeg spurte han, er det sant? Da svarte han ja. Ut i fra hva jeg leser her, og på diverse andre forum er det mye som kan gå feil. Blir spennende å se hvordan dette ender. Bare glad vi får hjelp nå. Fremdeles usikker på om jeg skal gå for pakkeløsning eller ei. Han mente det ville bli bort kastet penger, og at jeg heller burde betale enkeltvis hvis det ikke skulle gå denne gangen. 🤔Vanskelige det her!
Betta123 Skrevet 23. mars 2019 #1385 Skrevet 23. mars 2019 2 timer siden, Nikketutta skrev: Dette står det i pakningsvedlegget om Pergoveris: Oppbevares i kjøleskap (2-8ºC). Skal ikke fryses. Oppbevares i originalpakningen for å beskytte mot lys. Etter anbrudd kan den ferdigfylte pennen oppbevares i maksimalt 28 dager utenfor kjøleskap (ved 25ºC). Dette står det i pakningsvedlegget om Klexane: Oppbevaring og holdbarhet Oppbevares <25°C. Skal ikke fryses. Hetteglass: Oppbevares i maks. 28 dager ved 25°C etter anbrudd. Tuusen takk!!
Patriotpaula Skrevet 23. mars 2019 #1386 Skrevet 23. mars 2019 7 timer siden, Amybie skrev: Har hatt mitt første uttak i dag! Gråt som en unge, men nå når jeg tenker på det, gikk det jo ganske fort og fint, egentlig😊 Fikk ut 15 egg! Det må vel være bra? De skal ringe meg i morgen og si hvor mange som ble befruktet. Er det reelt å håpe alle blir det? Og får jeg spørsmål om jeg vil sette inn ett eller to ferske? Livmorshinna mi var litt tynn, men skal alikevel prøve å sette inn til onsdag! Går nå på blodfortynnende og lutinus! Suuuperspent!! Det er nok ikke reelt at alle 15 blir befruktet, det er å forvente at noen vil falle fra. Jeg fikk ut 15, men endte med 2 som var befruktet dagen etter uttaket. Det var en god del færre enn hva klinikken hadde sett for seg, så det er ikke å forvente at så mange faller fra hos deg, det er ikke «normalen». Samtidig så er det flere som har problemer med at de får ut mange egg, men kvaliteten er så som så. Så spiller jo sædkvaliteten inn også. Men tror nok ikke du skal lage deg forventninger om at 15/15 blir befruktet. I utgangspunktet setter de fleste inn ett befruktet egg. Såfremt det ikke er en veldig god grunn til å sette inn to, feks eggkvalitet, alder, flere forsøk bak seg... Er nok dessverre ikke du som velger om det skal settes inn et eller to, det er det behandlende lege som gjør. Det er jo for å redusere risikoen for flerlinger, da det er en risiko for både mor og barn. Det var mer vanlig å sette inn to før, men nå har teknologien blitt så god at de aller fleste klinikker/sykehus velger å sette inn ett. Du har veldig spennende dager foran deg 😊 Vi tok som sagt ut 15, to ble befruktet, men fikk bare én blasto på frys. Vi er unge, det er ikke kjent at det er dårlig eggkvalitet og svømmerne hans var tipptopp, så de kan ikke forklare hvorfor antall befruktede ble så lavt... Men regner med at du får et vesentlig høyere tall 😊
Naomi1988 Skrevet 23. mars 2019 #1387 Skrevet 23. mars 2019 9 timer siden, Amybie skrev: Har hatt mitt første uttak i dag! Gråt som en unge, men nå når jeg tenker på det, gikk det jo ganske fort og fint, egentlig😊 Fikk ut 15 egg! Det må vel være bra? De skal ringe meg i morgen og si hvor mange som ble befruktet. Er det reelt å håpe alle blir det? Og får jeg spørsmål om jeg vil sette inn ett eller to ferske? Livmorshinna mi var litt tynn, men skal alikevel prøve å sette inn til onsdag! Går nå på blodfortynnende og lutinus! Suuuperspent!! Var du i Porsgrunn?
Naomi1988 Skrevet 23. mars 2019 #1388 Skrevet 23. mars 2019 Alle 5 egga befruktet❤️ håper det holder til mandag🤞🤞 4
Amybie Skrevet 23. mars 2019 #1389 Skrevet 23. mars 2019 57 minutter siden, Naomi1988 skrev: Var du i Porsgrunn? Ja det var jeg 😊
Amybie Skrevet 23. mars 2019 #1390 Skrevet 23. mars 2019 3 timer siden, Patriotpaula skrev: Det er nok ikke reelt at alle 15 blir befruktet, det er å forvente at noen vil falle fra. Jeg fikk ut 15, men endte med 2 som var befruktet dagen etter uttaket. Det var en god del færre enn hva klinikken hadde sett for seg, så det er ikke å forvente at så mange faller fra hos deg, det er ikke «normalen». Samtidig så er det flere som har problemer med at de får ut mange egg, men kvaliteten er så som så. Så spiller jo sædkvaliteten inn også. Men tror nok ikke du skal lage deg forventninger om at 15/15 blir befruktet. I utgangspunktet setter de fleste inn ett befruktet egg. Såfremt det ikke er en veldig god grunn til å sette inn to, feks eggkvalitet, alder, flere forsøk bak seg... Er nok dessverre ikke du som velger om det skal settes inn et eller to, det er det behandlende lege som gjør. Det er jo for å redusere risikoen for flerlinger, da det er en risiko for både mor og barn. Det var mer vanlig å sette inn to før, men nå har teknologien blitt så god at de aller fleste klinikker/sykehus velger å sette inn ett. Du har veldig spennende dager foran deg 😊 Vi tok som sagt ut 15, to ble befruktet, men fikk bare én blasto på frys. Vi er unge, det er ikke kjent at det er dårlig eggkvalitet og svømmerne hans var tipptopp, så de kan ikke forklare hvorfor antall befruktede ble så lavt... Men regner med at du får et vesentlig høyere tall 😊 Takk for god forklaring! Fikk telefon av de nå, 13 av 15 var befruktet, så det må jo være veldig bra da! Herleminn! Ja, vi og er relativt unge, god sædkvalitet. Problemet lå i tette eggledere og dårlig utvikling av egg. Så blir nok bare 1 egg på innsett da. Kjenner jeg ble litt lykkelig av så mange befruktede 🙌
Gjest Fnugg Skrevet 23. mars 2019 #1391 Skrevet 23. mars 2019 9 timer siden, wify90 skrev: Det er vår første runde med prøverør. Jeg er helt enig med deg, jeg er faktisk litt sjokkert over at han sa noe slikt.😶 Jeg spurte han, er det sant? Da svarte han ja. Ut i fra hva jeg leser her, og på diverse andre forum er det mye som kan gå feil. Blir spennende å se hvordan dette ender. Bare glad vi får hjelp nå. Fremdeles usikker på om jeg skal gå for pakkeløsning eller ei. Han mente det ville bli bort kastet penger, og at jeg heller burde betale enkeltvis hvis det ikke skulle gå denne gangen. 🤔Vanskelige det her! Ganske spesiell uttalelse av legen, jeg har aldri hørt noen operere med en så høy sannsynlighet. Jeg går privat på Fertilitetssenteret, og når jeg og mannen spurte om kontrakt og valg var de veldig tilbakeholdne med å anbefale noe (de ville ikke anbefale). Men vi gikk selv for pakke fordi vi selv vurderte sannsynligheten for å lykkes første gang som lav - og det bare ble mye dyrere å gå for pakke etterpå. Ja, man kan lykkes på første - men pakke = betal for 2 og få 3 forsøk. Om dere ikke har rett på offentlig så forstår jeg heller ikke hvordan sannsynligheten blir så høy (høy alder eller brukt opp alle offentlige forsøk?).
Naomi1988 Skrevet 23. mars 2019 #1392 Skrevet 23. mars 2019 31 minutter siden, Amybie skrev: Ja det var jeg 😊 Da var jeg naboen din😊 jeg som snakka veldig mye😂 hvordan har det gått for dere?
Naomi1988 Skrevet 23. mars 2019 #1393 Skrevet 23. mars 2019 Akkurat nå, Naomi1988 skrev: Da var jeg naboen din😊 jeg som snakka veldig mye😂 hvordan har det gått for dere? Så det nå, så gøy med så mange befruktet😊
Wiley Skrevet 23. mars 2019 #1394 Skrevet 23. mars 2019 10 hours ago, wify90 said: Det er vår første runde med prøverør. Jeg er helt enig med deg, jeg er faktisk litt sjokkert over at han sa noe slikt.😶 Jeg spurte han, er det sant? Da svarte han ja. Ut i fra hva jeg leser her, og på diverse andre forum er det mye som kan gå feil. Blir spennende å se hvordan dette ender. Bare glad vi får hjelp nå. Fremdeles usikker på om jeg skal gå for pakkeløsning eller ei. Han mente det ville bli bort kastet penger, og at jeg heller burde betale enkeltvis hvis det ikke skulle gå denne gangen. 🤔Vanskelige det her! Enig med @Fnugg her, veldig spesielt. Om du ser på hjemmesidene til klinikkene i Norge så er ikke dette i nærheten av de tallene de opererer med offisielt, hvilken klinikk var dette? Ikke minst er det vanskelig å si noe så bastant når du aldri har vært på disse medisinene før, de aller fleste leger ser på første runde som en slags test for å se hvordan kroppen din reagerer på stimulering. Det er veldig mye legene ikke kan si noe om før man har prøvd, alt fra hvor bra du stimulerer, hvordan befruktningsraten er, kvalitet på embryo etc. Det er ikke dermed sagt at du trenger mange runder, det kan absolutt godt hende at det sitter på første forsøk, så spørsmålet blir vel heller hva som føles best for deg, å satse å at det holder med ett forsøk eller å spre risikoen ved å bruke mer penger. Der er jo folk forskjellige. Hvis det legger mer press på hvert enkelt forsøk så er det kanskje verdt det å bruke litt mer men å ha et «sikkerhetsnett». Selv har jeg hatt to fulle forsøk offentlig, men vurderer allikevel pakke privat nettopp fordi det kan bli mer stress en det er verdt å spare de pengene når det dreier seg så mye om flaks som det faktisk gjør.
Aaa08 Skrevet 23. mars 2019 #1395 Skrevet 23. mars 2019 Helt enig med @Wiley og @Fnugg. Spesielt at dette blir deres 1 forsøk....
Patriotpaula Skrevet 23. mars 2019 #1396 Skrevet 23. mars 2019 1 time siden, Amybie skrev: Takk for god forklaring! Fikk telefon av de nå, 13 av 15 var befruktet, så det må jo være veldig bra da! Herleminn! Ja, vi og er relativt unge, god sædkvalitet. Problemet lå i tette eggledere og dårlig utvikling av egg. Så blir nok bare 1 egg på innsett da. Kjenner jeg ble litt lykkelig av så mange befruktede 🙌 Det er jo veldig bra da, godt utgangspunkt for veien videre 👏😊 Hvis de tenker innsett på onsdag, så må man bare håpe at flest mulig utvikler seg til blasto og at dere får flere på frys i tillegg - da er dere heldige 👏😊
Amybie Skrevet 23. mars 2019 #1397 Skrevet 23. mars 2019 1 time siden, Naomi1988 skrev: Da var jeg naboen din😊 jeg som snakka veldig mye😂 hvordan har det gått for dere? Se der ja!! 😂 Da må jeg kanskje beklage om jeg skremte deg.. Hatt litt dårlig samvittighet for det, men virket som du var mye tøffere en meg 🙈 lykke til videre! ❤️
Amybie Skrevet 23. mars 2019 #1398 Skrevet 23. mars 2019 36 minutter siden, Patriotpaula skrev: Det er jo veldig bra da, godt utgangspunkt for veien videre 👏😊 Hvis de tenker innsett på onsdag, så må man bare håpe at flest mulig utvikler seg til blasto og at dere får flere på frys i tillegg - da er dere heldige 👏😊 Ja, krysser fingrene for det 👏 1
Naomi1988 Skrevet 23. mars 2019 #1399 Skrevet 23. mars 2019 27 minutter siden, Amybie skrev: Se der ja!! 😂 Da må jeg kanskje beklage om jeg skremte deg.. Hatt litt dårlig samvittighet for det, men virket som du var mye tøffere en meg 🙈 lykke til videre! ❤️ 😂 Blei litt urolig før jeg skulle inn ja, men var nok ganske nærvøs fra før, så ingenting å beklage for😊 Takk, lykke til dere og❤️ 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå