Naomi1988 Skrevet 30. mars 2019 #1461 Skrevet 30. mars 2019 14 minutter siden, Aaa08 skrev: Det går veldig sakte ja... Tester selv 5.04... Utrolig lenge til... Ikke lett etter symptomer.. Det er for tidlig, og det er progesteron som tuller... Så ingen "symptomer" kan være positiv "tegn" det også. Har kjip dag i dag selv... "godt" å høre at flere har dårlig dager❤️ er så lei av å høre ordene, "det ordner seg når naturen vil, ikke stress, ikke tenk på det" blir gal!! Nei er jo dumt og lete etter symptomer, men vanskelig å la være. Men ingen test før tidligst 8.4.
Aaa08 Skrevet 30. mars 2019 #1462 Skrevet 30. mars 2019 46 minutter siden, Naomi1988 skrev: "godt" å høre at flere har dårlig dager❤️ er så lei av å høre ordene, "det ordner seg når naturen vil, ikke stress, ikke tenk på det" blir gal!! Nei er jo dumt og lete etter symptomer, men vanskelig å la være. Men ingen test før tidligst 8.4. Jeg vet... Googlet selv symptomene i stad 🤦♀️ Jeg prøver å ikke tenke på det... Men det går f...meg ikke!!!
Naomi1988 Skrevet 30. mars 2019 #1463 Skrevet 30. mars 2019 1 minutt siden, Aaa08 skrev: Jeg vet... Googlet selv symptomene i stad 🤦♀️ Jeg prøver å ikke tenke på det... Men det går f...meg ikke!!! Har vel gjort det samme annenhver dag😅 1
Aaa08 Skrevet 31. mars 2019 #1464 Skrevet 31. mars 2019 Nei.... Vondt i puppene begynner å forsvinne... Merket det sist også ved negativ forsøk.. Satt inn 2 ovitrelle sprøyter for 2 uker siden, kanskje derfor puppene var så ømme de første dagene etter uttak...
Wiley Skrevet 31. mars 2019 #1465 Skrevet 31. mars 2019 2 hours ago, Aaa08 said: Nei.... Vondt i puppene begynner å forsvinne... Merket det sist også ved negativ forsøk.. Satt inn 2 ovitrelle sprøyter for 2 uker siden, kanskje derfor puppene var så ømme de første dagene etter uttak... Det er garantert ovitrellen som forsvinner, jeg hadde akkurat samme opplevelse når jeg var gravid så tenker at HCGen i ovitrelle er høyere en egenproduksjon. Krysser fingrene for at dette fortsatt går veien!
Aaa08 Skrevet 31. mars 2019 #1466 Skrevet 31. mars 2019 1 time siden, Wiley skrev: Det er garantert ovitrellen som forsvinner, jeg hadde akkurat samme opplevelse når jeg var gravid så tenker at HCGen i ovitrelle er høyere en egenproduksjon. Krysser fingrene for at dette fortsatt går veien! Det er akkurat sånn jeg tenker... Eller håper...
Betta123 Skrevet 31. mars 2019 #1467 Skrevet 31. mars 2019 2 timer siden, Aaa08 skrev: Det er akkurat sånn jeg tenker... Eller håper... Tenker du å vente til testdag med testingen?
Jeio Skrevet 31. mars 2019 Forfatter #1468 Skrevet 31. mars 2019 Da har det gått nesten 6 uker siden MA’en. Jeg (eller vi) har brukt tiden på å akseptere og gå videre. Har heller ikke fulgt med her inne, fordi jeg har trengt å få litt avstand til alt som har med ivf å gjøre. Fysisk gikk jo alt veldig bra, jeg fikk medisinsk abort på Ullevål, alt kom ut den dagen, og nå er testene helt hvite. Nå venter jeg bare på mensen, og ringe Riksen og avtale fryseforsøk. Håper av hele vårt hjerte at en av de fem blastoene vi har i fryseren overlever tining, fester seg og Utvikler seg og blir til foster. Jeg kommer ikke til å sette inn to egg igjen. To grunner til det: jeg fikk litt panikk når jeg fikk vite at det var to embryo, rett før legen sa at de var for små og ikke hadde hjerteaktivitet. Det var noen veldig lange sekunder der, hvor legen nistirret på skjermen før hun delte med oss at alt ikke så bra ut. Kanskje minutter jeg vet ikke, men 1000 tanker gikk gjennom hodet mitt, våkenetter, dobbelt slit, tvillingvogn, høye utgifter, fosterreduksjon, tvillinger i skolealder... uansett; jeg setter ikke inn to igjen. Andre grunnen til det, er at denne gangen sluttet begge å uthvikle seg, det kan jo ikke være tilfeldig, det må jo være en grunn til at begge døde, så jeg vil ikke kaste bort to egg på et forsøk igjen. Men hvordan funker det når to og to er fryst ned i ett strå? Må de tine og sette inn begge på en gang da? Er så dumt at man ikke får stilt alle disse spørsmålene til legene når man går offentlig. Når jeg var på Fertilitetssenteret fikk jeg anledning til å spørre om alt jeg lurte på. Nå på riksen har jeh fått beskjed om å ikke ta kontakt før jeg får mensen og da er det jo rett på fryseforsøk. Et annet spørsmål jeg har er om Crinone. Jeg blir så sint og sur, kort lunte og dårlig humør av Crinone, selv på mindre doser. Så jeg lurer på om det er andre progesteron-tilskudd som kan være bedre for meg, eller om jeg i det heletatt MÅ ta progesteron? Kroppen skal vel produsere det selv når man følger egen syklus? Jeg har målt at jeg har normalt progesteron-nivå naturlig. Noen som vet noe om dette?
Aaa08 Skrevet 31. mars 2019 #1469 Skrevet 31. mars 2019 42 minutter siden, Betta123 skrev: Tenker du å vente til testdag med testingen? Ja.....
Wiley Skrevet 31. mars 2019 #1470 Skrevet 31. mars 2019 12 minutter siden, Jeio said: Da har det gått nesten 6 uker siden MA’en. Jeg (eller vi) har brukt tiden på å akseptere og gå videre. Har heller ikke fulgt med her inne, fordi jeg har trengt å få litt avstand til alt som har med ivf å gjøre. Fysisk gikk jo alt veldig bra, jeg fikk medisinsk abort på Ullevål, alt kom ut den dagen, og nå er testene helt hvite. Nå venter jeg bare på mensen, og ringe Riksen og avtale fryseforsøk. Håper av hele vårt hjerte at en av de fem blastoene vi har i fryseren overlever tining, fester seg og Utvikler seg og blir til foster. Jeg kommer ikke til å sette inn to egg igjen. To grunner til det: jeg fikk litt panikk når jeg fikk vite at det var to embryo, rett før legen sa at de var for små og ikke hadde hjerteaktivitet. Det var noen veldig lange sekunder der, hvor legen nistirret på skjermen før hun delte med oss at alt ikke så bra ut. Kanskje minutter jeg vet ikke, men 1000 tanker gikk gjennom hodet mitt, våkenetter, dobbelt slit, tvillingvogn, høye utgifter, fosterreduksjon, tvillinger i skolealder... uansett; jeg setter ikke inn to igjen. Andre grunnen til det, er at denne gangen sluttet begge å uthvikle seg, det kan jo ikke være tilfeldig, det må jo være en grunn til at begge døde, så jeg vil ikke kaste bort to egg på et forsøk igjen. Men hvordan funker det når to og to er fryst ned i ett strå? Må de tine og sette inn begge på en gang da? Er så dumt at man ikke får stilt alle disse spørsmålene til legene når man går offentlig. Når jeg var på Fertilitetssenteret fikk jeg anledning til å spørre om alt jeg lurte på. Nå på riksen har jeh fått beskjed om å ikke ta kontakt før jeg får mensen og da er det jo rett på fryseforsøk. Et annet spørsmål jeg har er om Crinone. Jeg blir så sint og sur, kort lunte og dårlig humør av Crinone, selv på mindre doser. Så jeg lurer på om det er andre progesteron-tilskudd som kan være bedre for meg, eller om jeg i det heletatt MÅ ta progesteron? Kroppen skal vel produsere det selv når man følger egen syklus? Jeg har målt at jeg har normalt progesteron-nivå naturlig. Noen som vet noe om dette? Skjønner veldig godt du tok en pause, mye som skal fordøyes. Når man først har kommet så langt så tenker man ikke først at ting kan gå galt så det kan komme som et sjokk for systemet. Når det gjelder fryseforsøk så tiner de begge som er fryst i samme strå. Hvis begge overlever setter de inn begge, men hvis du er veldig opptatt av at det ikke blir to så kan du vel be om bare ett men da tror jeg nok det andre blir destruert. Jeg fikk liksom beskjed om at de «aldri» satte inn to blastoer, men jeg hadde to i samme strå som utviklet seg fint så da jeg kom på sykehuset måtte jeg plutselig forholde meg til at de skulle sette inn to. Merkelig situasjon men det forsøket ble negativt uansett. Snakk med legen når du kommer på kontroll så vet du i alle fall hva du har å forholde deg til. Når det gjelder progesteron må du bruke det under fryseforsøk i styrt syklus, og da i opptil 12 uker. Da nullstiller de hormonene dine så kroppen produserer ikke progesteron selv. Eneste måten å unngå det på er å be om naturlig syklus. Du kan jo evt også prøve lutinus og se om det er bedre.
Jeio Skrevet 31. mars 2019 Forfatter #1471 Skrevet 31. mars 2019 Takk for oppklaring Wiley. Det er jo litt synd da, da blir det maks 3 forsøk med de 5 blastoene. Kan dobbelsjekke men mener De var fryst 2 og 2 og 1. Jeg trøster meg med at begge festet seg på første forsøk, så kanskje de fester seg lett hos meg. Jan be om å få prøve lutinus ja, kanskje det er bedre. Ellers tenker jeg at jeg bare skal gjøre det de bestemmer på Riksen og vil de gjøre det i styrt syklus, så får jeg og mannen bare forsøke å stå i det en gang til med hormon-monsteret som jeg blir på progesteron. Det er jo verd det om jeg blir gravid igjen.
Betta123 Skrevet 1. april 2019 #1472 Skrevet 1. april 2019 8 timer siden, Aaa08 skrev: Ja..... Ok, ikke lenge igjen nå:) men hvorfor satte du to ovitrelle sprøyter?
Aaa08 Skrevet 1. april 2019 #1473 Skrevet 1. april 2019 5 timer siden, Betta123 skrev: Ok, ikke lenge igjen nå:) men hvorfor satte du to ovitrelle sprøyter? Er i klinikk i Danmark, det er vanlig å få 2 stk
Betta123 Skrevet 1. april 2019 #1474 Skrevet 1. april 2019 48 minutter siden, Aaa08 skrev: Er i klinikk i Danmark, det er vanlig å få 2 stk Rart det er så forskjellig😅 1
Wiley Skrevet 1. april 2019 #1475 Skrevet 1. april 2019 Innsett av 6-dagers i dag så nå er det bare å holde seg unna Google og tester og symptomjakt i 10 dager 😅 6
Sixxen Skrevet 2. april 2019 #1476 Skrevet 2. april 2019 Hei alle sammen. Idag er jeg på dag 11 i rugetiden, hadde noen ekstreme kramper i magen i natt var sikkert på at mensen skulle komme så ble super Lei meg, men enda ikke skjedd noe. Har så lyst å teste meg idag, men vet ikke om det er lurt? Hva tenker dere, kan man teste seg dag 11?
Betta123 Skrevet 2. april 2019 #1477 Skrevet 2. april 2019 7 minutter siden, Sixxen skrev: Hei alle sammen. Idag er jeg på dag 11 i rugetiden, hadde noen ekstreme kramper i magen i natt var sikkert på at mensen skulle komme så ble super Lei meg, men enda ikke skjedd noe. Har så lyst å teste meg idag, men vet ikke om det er lurt? Hva tenker dere, kan man teste seg dag 11? Ja det kan du😊 jeg testet svakt positivt fra dag 9 sist. Men det er såklart veldig individuelt. Noen tester pos sent andre tidlig
Sixxen Skrevet 2. april 2019 #1478 Skrevet 2. april 2019 Jeg teste positiv med rsfu test, 11 dagen idag så da skal jo eggløsning sprøyten være ute av systemet. Litt svak den ene streken, men var to streker, håper den stemmer nå, hylgriner her jeg står 9
Aaa08 Skrevet 2. april 2019 #1479 Skrevet 2. april 2019 Jeg venter til fredag med test.. Vil ikke være lei meg allerede hvis den blir negativ... 11 dager siden innsett av 3 dagers
Aaa08 Skrevet 2. april 2019 #1480 Skrevet 2. april 2019 1 time siden, Sixxen skrev: Jeg teste positiv med rsfu test, 11 dagen idag så da skal jo eggløsning sprøyten være ute av systemet. Litt svak den ene streken, men var to streker, håper den stemmer nå, hylgriner her jeg står Gratulerer!!!! Har du merket noe annet ellers? Vondt i puppene eller noe?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå