Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, Wiley skrev:

Da har jeg endelig fått klarhet i dette med Ibux og fryseforsøk. Helt greit å ta Ibux frem til 24 timer før innsett, men man skal holde seg helt unna etter. Tok nesten en uke før jeg fikk svar så har holdt meg unna, men morfinen har slått meg ut uansett så har ikke trengt heller. Da er det bare å håpe at bronkitten forsvinner før innsett :) 

Interessant! Lurer på hvorfor de advarte så veldig mot det hos meg? Her var det ikke aktuelt en gang, på tross at det den gang var to måneder til planlagt forsøk!🤔 nå har jeg holdt unna så lenge, så skal klare den stunda som er igjen, men frustrerende når de sier så forskjellig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, prøverpåny skrev:

Høres veldig ut som vår situasjon, minus endo (har forsåvidt ikke sjekket laparoskopisk, men har lite symptomer som skulle tilsi det). Har aldri fått blasto på de fem uttakene vi har hatt, men for første gang har vi fått to tilsynelatende fine tre-dagers som vi håper å få sette inn neste syklus på å få sette inn (ble overstimulert etter uttak, så fikk ikke sette inn). Det er tøft når alt virker fint frem til delingen starter, men så blir man «frarøvet» muligheten siden eggene faller fra før innsett. 

Vi har fått 3 på frys etter første forsøk, men de klarte ikke tining... 

Skrevet
2 hours ago, bondekone said:

Interessant! Lurer på hvorfor de advarte så veldig mot det hos meg? Her var det ikke aktuelt en gang, på tross at det den gang var to måneder til planlagt forsøk!🤔 nå har jeg holdt unna så lenge, så skal klare den stunda som er igjen, men frustrerende når de sier så forskjellig.

Var det også fryseforsøk? Ikke helt uvanlig at de opererer med litt forskjellig informasjon, ofte er jo ikke forskingen helt enstydig på de fleste områder egentlig. 

Skrevet
1 time siden, Wiley skrev:

Var det også fryseforsøk? Ikke helt uvanlig at de opererer med litt forskjellig informasjon, ofte er jo ikke forskingen helt enstydig på de fleste områder egentlig. 

Det var i forkant av det første forsøket generelt (på forsamtalen). De mente det på et generelt grunnlag virket det som🙄 ja, de forholde seg nok ulikt til informasjonen de har, helt greit å være på den sikre siden for min del☺

Skrevet
7 timer siden, Aaa08 skrev:

Nå er jeg ruger på 2 tre dagers egg. Disse så mye finere ut enn de jeg fikk sist gang. Litt fragmenter, men ikke mer enn 15 %, og de har delt seg som de skal. 

Har bare 1 igjen med donor i laboratoriet, resten hadde for mange fragmenter. Vi får se om den utvikler seg til blasto. 

Det ser ut at er eggene mine dårlige... 

2 tredagers er jo veldig bra! Såå spennende uker du har foran deg! Mandag begynner jeg på sprøyter, tiden går så alt for sakte😅😆

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Wiley skrev:

Da har jeg endelig fått klarhet i dette med Ibux og fryseforsøk. Helt greit å ta Ibux frem til 24 timer før innsett, men man skal holde seg helt unna etter. Tok nesten en uke før jeg fikk svar så har holdt meg unna, men morfinen har slått meg ut uansett så har ikke trengt heller. Da er det bare å håpe at bronkitten forsvinner før innsett :) 

Så lettende og lese. Har ikke brukt ibux etter vi snakket om det her inne, men brukte jo en goood del før så da satser jeg på det går bra🙏🏼

Skrevet
2 timer siden, Aaa08 skrev:

Vi har fått 3 på frys etter første forsøk, men de klarte ikke tining... 

Det er min store frykt! Vi fikk bare én blasto på frys, livredd for at den ikke klarer tining 🥺😢 Da er det automatisk tilbake til start...

Skrevet
8 timer siden, Aaa08 skrev:

Nå er jeg ruger på 2 tre dagers egg. Disse så mye finere ut enn de jeg fikk sist gang. Litt fragmenter, men ikke mer enn 15 %, og de har delt seg som de skal. 

Har bare 1 igjen med donor i laboratoriet, resten hadde for mange fragmenter. Vi får se om den utvikler seg til blasto. 

Det ser ut at er eggene mine dårlige... 

Så flott med to tredagers som ser fine ut👏👏👏 Satser på at minst ett holder seg der i ni mnd! Dette hørtes jo lovende ut, synes jeg. Krysser virkelig alle fingrene for at dette skal gå denne gangen🤞💗

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nå hentet medisiner, men ble brått usikker på oppbevaring av orgalutran. Mener jeg fikk beskjed om at den kunne ligge i kjøleskapet, hva gjorde dere?

Skrevet
18 minutter siden, Nikketutta skrev:

Jeg har nå hentet medisiner, men ble brått usikker på oppbevaring av orgalutran. Mener jeg fikk beskjed om at den kunne ligge i kjøleskapet, hva gjorde dere?

Trenger ikke ligge i kjøleskap nei :) Oppbevar i pakning for å beskytte mot lys

Skrevet
1 time siden, Patriotpaula skrev:

Det er min store frykt! Vi fikk bare én blasto på frys, livredd for at den ikke klarer tining 🥺😢 Da er det automatisk tilbake til start...

Tror det er større sjans den overlever siden den ble til blasto. 

Mine ble frys ned som 3 dagers

Skrevet
1 minutt siden, Aaa08 skrev:

Tror det er større sjans den overlever siden den ble til blasto. 

Mine ble frys ned som 3 dagers

Det er sant, men er jo alltids en risiko når den er fryst. Selv om jeg vet at det er blasto som har størst sannsynlighet for å overleve 

• Liker 1
Gjest wify90
Skrevet

Er det normalt at legen forteller sine pasienter antall prosent sjans man har for å bli gravid på første forsøk? 🧐 Jeg spurte om vi bør kjøpe 3 pakkeløsning eller et enkelt forsøk. Da sa han at han mente vi hadde 60 % sjans for at det skulle klaffe på første forsøk, og bør derfor velge et enkelt forsøk. Tenkte det var litt rart at han turte å si noe slikt så selvsikkert. 😯 Hva tenker dere ?

Skrevet
1 time siden, Patriotpaula skrev:

Trenger ikke ligge i kjøleskap nei :) Oppbevar i pakning for å beskytte mot lys

Men det skader ikke om de ligger der? Jeg la de nemlig i kjøleskapet sammen med Gonal-F 🙄

Skrevet

Ett på 18mm og flere på 14-15mm i dag på UL, så nå blir det Danmark 😳 skal kjøre ned på søndag, og kl 09.45 blir det uttak. Dette gikk fort!

Skrevet
2 minutter siden, Nikketutta skrev:

Men det skader ikke om de ligger der? Jeg la de nemlig i kjøleskapet sammen med Gonal-F 🙄

Jeg hadde Gonal f og orgalutran liggende ute i skapet, holder seg 3 måneder uten kjøleskap mener jeg det sto, men ovitrelle sprøyten (eggløsning sprøyten) måtte være i kjøleskapet

Skrevet

Har hatt mitt første uttak i dag! Gråt som en unge, men nå når jeg tenker på det, gikk det jo ganske fort og fint, egentlig😊

Fikk ut 15 egg! Det må vel være bra? De skal ringe meg i morgen og si hvor mange som ble befruktet. Er det reelt å håpe alle blir det?  Og får jeg spørsmål om jeg vil sette inn ett eller to ferske? 

Livmorshinna mi var litt tynn, men skal alikevel prøve å sette inn til onsdag! 

Går nå på blodfortynnende og lutinus! 

Suuuperspent!! 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Sixxen skrev:

Jeg hadde Gonal f og orgalutran liggende ute i skapet, holder seg 3 måneder uten kjøleskap mener jeg det sto, men ovitrelle sprøyten (eggløsning sprøyten) måtte være i kjøleskapet

Står at Gonal-F skal oppbevares i kjøleskap frem til man tar den i bruk, da kan den ligge i romtemp. Så den ligger trygt i kjøleskapet. Satser på at det går greit at orgalutran også ligger der 😁

Skrevet
Akkurat nå, Nikketutta skrev:

Står at Gonal-F skal oppbevares i kjøleskap frem til man tar den i bruk, da kan den ligge i romtemp. Så den ligger trygt i kjøleskapet. Satser på at det går greit at orgalutran også ligger der 😁

Apoteket på sykehuset sa det ikke trengte det, så stolte på de. Jeg hadde nemlig også hørt det samme som deg. Lykke til med behandlingen 🤞😄

Skrevet
Akkurat nå, Sixxen skrev:

Apoteket på sykehuset sa det ikke trengte det, så stolte på de. Jeg hadde nemlig også hørt det samme som deg. Lykke til med behandlingen 🤞😄

Okei, da satser vi på at det går greit! :) 

Takk for det, endelig i gang - spent og nervøs, men jeg er optimistisk! ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...