Magda85 Skrevet 20. mars 2019 #1321 Skrevet 20. mars 2019 7 timer siden, Naomi1988 skrev: Uttak på fredag, gruer og gleder meg... Det går helt fint, be om litt ekstra smertestillende / eventuelt beroligende. Jeg hadde første uttak på mandag og kjente ingenting annet enn ett par små stikk når lokalbedøvelse ble satt. Det var ikke noe å grue seg til! 1
Magda85 Skrevet 20. mars 2019 #1322 Skrevet 20. mars 2019 4 timer siden, Aaa08 skrev: Hvordan går det med deg @Magda85? Fikk ut 8 egg på mandag, og 4 var befruktet i dag, ett ble satt inn 😀 de skal ringe i morgen om noen av de andre kan fryses ned, krysser fingrene 😀. Tørr ikke engang håpe at vi skal lykkes på første forsøk, så hadde vært veldig fint med noe i fryseren. 2
Ysera Skrevet 21. mars 2019 #1323 Skrevet 21. mars 2019 16 timer siden, Aaa08 skrev: Av 13 egg, 6 befruktet 4 med donor (ivf) og 2 med våres sæd (picsi). Må ringe i morgen igjen, planen er å sette inn på fredag. 6 ble befruktet med donor, 4 klarte seg til i dag 7 ble befruktet med våres sæd, men picsi metoden og vi fikk bare 2.... Kanskje det er da noe problem fra kjæresten sin side da? Eller ble det bare 2 siden det er pisci metoden og de velger bare de beste svømmere... Krysser fingrane for at fleirtalet av embryoa henger med vidare, spesielt dykkar eigne!! Heiar på dykk og håper det går rette vegen!! ❤ 1
Aaa08 Skrevet 21. mars 2019 #1324 Skrevet 21. mars 2019 Legen ringte i dag. Våres 2 egg ser veldig fin ut, har mindre fragmentering enn sist. Han sa picsi og oocytt aktivering hjalp. Så innsett i morgen, vi gjør ah på disse 6
Naomi1988 Skrevet 21. mars 2019 #1325 Skrevet 21. mars 2019 10 timer siden, Magda85 skrev: Det går helt fint, be om litt ekstra smertestillende / eventuelt beroligende. Jeg hadde første uttak på mandag og kjente ingenting annet enn ett par små stikk når lokalbedøvelse ble satt. Det var ikke noe å grue seg til! Ja, får høre om det, litt skummelt å lese om disse som har fått punktert blære osv😕 Hvor lang tid brukte de på uttaket?
Wiley Skrevet 21. mars 2019 #1326 Skrevet 21. mars 2019 5 minutter siden, Aaa08 said: Legen ringte i dag. Våres 2 egg ser veldig fin ut, har mindre fragmentering enn sist. Han sa picsi og oocytt aktivering hjalp. Så innsett i morgen, vi gjør ah på disse Så bra, det må være deilig å få litt gode nyheter for en gangs skyld. Dette må vel gi litt håp? 1
Aaa08 Skrevet 21. mars 2019 #1327 Skrevet 21. mars 2019 26 minutter siden, Wiley skrev: Så bra, det må være deilig å få litt gode nyheter for en gangs skyld. Dette må vel gi litt håp? Ja... Men nå igjen... Vi har hatt egg til dag 3 hver gang... Men de døde rundt dag 5.. Så vet ikke hva vi skal nå, om vi setter inn 2, eller 1 og dyrker den 2 videre... Bare redd den ikke overlever igjen, også blir jeg veldig skuffet i 2 uker med det ene 1 magen... Har opplevd dette 2 ganger, noe helt forferdelig... Men kanskje siden vi brukte pisci de holder seg fine hele veien... Omg det er så vanskelig å bestemme noe.
skogfiol Skrevet 21. mars 2019 #1328 Skrevet 21. mars 2019 12 timer siden, Waldfee skrev: Godt å høre du har motet oppe, @Popkorn💗👍😊! Til @skogfiol, kan slutte meg til @Fnugg (jammen vet du mye, Fnugg👏👏👏, er jo nesten medisinsk leksikon på deg snart👍😊) og tilføye egen erfaring: Jeg ble i 2014 gravid på første ivf og fikk en gutt 2015. Under svangerskapet fikk jeg stigende anti-tpo for første gang, aldri hatt lavt stoffskifte men ved søskenforsøk nå måtte jeg begynne med levaxin pga såkalt subklinisk (latent) hypoteriose, dvs TSH var forhøyet, t3 og t4 var normal og anti tpo altfor høy. TSH har nå ligget fint rundt 1 lenge, men anti tpo er fortsatt høy. Slitt veldig med søskenforsøkene, vært gravid to ganger men en MA og en utenfor livmor. Har også endometriose, så hva som skyldes hva er uklart men tror det er ganske klart at dette anti tpo og stoffskiftegreiene neppe har gjort ting enklere! Har brukt prednisolon og Klexane tre forsøk nå, ble gravid på det ene, men mistet. Så det er ingen mirakelkur, men kan jo være verdrt å prøve siden anti tpo er en litt sånn autoimmun greie. For meg har de brukt det mest for endometriose. Får stort sett svar om anti tpo at det ikke har betydning så lenge TSH er bra, men føler meg ikke sikker på det... jeg er snart 40 også da, det hjelper neppe på😂 hører gjerne mer om dine erfaringer, høres tøft ut med flere MA😢 - håper dere lykkes snart🤞 kjenner flere med stoffskifteproblemer som har lykkes med ivf! Lykke lykke til💗 Tusen takk for svar, @Waldfee! Det kjennes godt å dele dette med noen, er veldig alene om dette. Min historie likner litt på din. Fikk også et barn i 2015, prematur født i uke 29, naturlig unnfanget. Fikk påvist lavt stoffskifte et halvt år etter fødsel, så det ble nok utløst av svangerskapet. Ble gravid naturlig sommeren 2017, men mistet i MA. Jeg ble raskt gravd igjen, men det ble en spontanabort i uke5-6. Siden har vi prøvd og prøvd og prøvd uten å lykkes. Ble tilslutt henvist til prøverør, men ble ikke umiddelbart godkjent grunnet tidligere psykiske problemer. Ble helt knust da overlegen hadde rotet frem gamle journaler.… Tror egentlig ikke han hadde lov engang? Skrapte derfor sammen alle sparepenger og har gjort mitt første forsøk privat. Men som sagt endte det i MA. Er heeeelt utkjørt både fysisk og mentalt og aner ikke hvordan veien blir videre. Er ikke fornøyd med oppfølgingen vi fikk privat. Er nå godkjent for offentlig forsøk, men har ikke time før i august. Jeg er kanskje ikke klar før den tid, sånn rent psykisk, men føler klokken tikker, jeg er 36 og AMH verdien min er 4. Jeg lurer på om jeg har ligget for høyt i TSH i prøveperiodene, har som regle vært rundt 0,1-0,2. Fastlegen min har hele tiden sagt at det er bedre å ligg for høyt enn for lavt, men jeg lurer på om det er en av årsakene til at det ikke har gått. Har også hatt mye mellomblødninger, noe jeg ikke hadde tidligere. De kommer alltid mellom EL og mens. Skal passe på å ligge høyrer i TSH fremover, tror det er lurt å ligge nærmere 1 ja. Håper det lykkes for deg og snart!!! Masse lykke til og tusen takk for støtte og svar
Magda85 Skrevet 21. mars 2019 #1329 Skrevet 21. mars 2019 5 timer siden, Naomi1988 skrev: Ja, får høre om det, litt skummelt å lese om disse som har fått punktert blære osv😕 Hvor lang tid brukte de på uttaket? Det tok maks ti minutter. Jeg hadde grudd meg masse, er veldig redd for nåler. Så ble overrasket over hvor fint det gikk. Litt ubehag når de dyttet inni der- men ikke vondt. Si at du er redd, så får du sikkert litt ekstra smertestillende du også. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #1330 Skrevet 21. mars 2019 Hei. Jeg hentet ut Menopur og cetrotide forrige tirsdag. Venter spent på å begynne, men mensen kommer jo aldri. Er så utålmodig etter å komme i gang. Er det veldig viktig at mensen har startet før man begynner på Menopur? 😇 Anonymkode: 09e5f...6c3
TiiBii Skrevet 21. mars 2019 #1331 Skrevet 21. mars 2019 Har kontroll og sprøyteppplæring neste torsdag. På e-resept har jeg gonal-F 300-450- og 900 Ml. Skal jeg hente ut alle fra apotek eller får jeg beskjed på kontrolltimen? Jeg vil jo ikke ta ut noe unødvendig. Er det garantert at man begynner på 300ml? Hvis noen forsto hva jeg mente... Føler jeg bør ha det klart til bruk og jeg drar bort dagen derpå så er bekymret for tiden med bestilling av medisin osv. Får ikke tak i noen på sykehuset heller men skal prøve å ringe mer, ville høre deres erfaring. Lurte på en ting til, har dere holdt dere helt unna alkohol når dere gikk på nesespray/sprøyter eller tatt et glass til middag på lørdagskvelden?
Aaa08 Skrevet 21. mars 2019 #1332 Skrevet 21. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg hentet ut Menopur og cetrotide forrige tirsdag. Venter spent på å begynne, men mensen kommer jo aldri. Er så utålmodig etter å komme i gang. Er det veldig viktig at mensen har startet før man begynner på Menopur? 😇 Anonymkode: 09e5f...6c3 Ja, ved kort protokoll så er det viktig ja
Wiley Skrevet 21. mars 2019 #1333 Skrevet 21. mars 2019 1 minutt siden, TiiBii said: Har kontroll og sprøyteppplæring neste torsdag. På e-resept har jeg gonal-F 300-450- og 900 Ml. Skal jeg hente ut alle fra apotek eller får jeg beskjed på kontrolltimen? Jeg vil jo ikke ta ut noe unødvendig. Er det garantert at man begynner på 300ml? Hvis noen forsto hva jeg mente... Føler jeg bør ha det klart til bruk og jeg drar bort dagen derpå så er bekymret for tiden med bestilling av medisin osv. Får ikke tak i noen på sykehuset heller men skal prøve å ringe mer, ville høre deres erfaring. Lurte på en ting til, har dere holdt dere helt unna alkohol når dere gikk på nesespray/sprøyter eller tatt et glass til middag på lørdagskvelden? Du får beskjed om dosen når du kommer på kontroll, og da kan du regne ut hvor mye du trenger (eller så sier vel sykepleier hvor mye du skal hente ut). De tre størrelsene du har fått sier ingenting om selve dosen, så det beste er nok å vente dessverre. Har kjørt litt forskjellige løp ang alkohol, bare gjør det du er komfortabel med selv. 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. Jeg hentet ut Menopur og cetrotide forrige tirsdag. Venter spent på å begynne, men mensen kommer jo aldri. Er så utålmodig etter å komme i gang. Er det veldig viktig at mensen har startet før man begynner på Menopur? 😇 Anonymkode: 09e5f...6c3 Eh, ja, du vil jo helst at foliklene skal vokse regner jeg med.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #1334 Skrevet 21. mars 2019 4 minutter siden, Aaa08 skrev: Ja, ved kort protokoll så er det viktig ja Takk. Har selvfølgelig planer om å vente, er bare så utålmodig 😂 Er 9 dager siden mensen skulle startet. Anonymkode: 09e5f...6c3 1
Wiley Skrevet 21. mars 2019 #1335 Skrevet 21. mars 2019 6 hours ago, Aaa08 said: Ja... Men nå igjen... Vi har hatt egg til dag 3 hver gang... Men de døde rundt dag 5.. Så vet ikke hva vi skal nå, om vi setter inn 2, eller 1 og dyrker den 2 videre... Bare redd den ikke overlever igjen, også blir jeg veldig skuffet i 2 uker med det ene 1 magen... Har opplevd dette 2 ganger, noe helt forferdelig... Men kanskje siden vi brukte pisci de holder seg fine hele veien... Omg det er så vanskelig å bestemme noe. Jeg hadde vel unngått alle beslutninger jeg må ta selv og latt legene bestemme, ellers så sitter man jo etterpå og klandrer seg selv for å ha tatt feil valg. Og de to ukene er jo kjipe uansett, vet ikke om du slipper unna det uansett hva som blir satt tilbake. 1
Gjest Fnugg Skrevet 21. mars 2019 #1336 Skrevet 21. mars 2019 (endret) 5 timer siden, skogfiol skrev: Tusen takk for svar, @Waldfee! Det kjennes godt å dele dette med noen, er veldig alene om dette. Min historie likner litt på din. Fikk også et barn i 2015, prematur født i uke 29, naturlig unnfanget. Fikk påvist lavt stoffskifte et halvt år etter fødsel, så det ble nok utløst av svangerskapet. Ble gravid naturlig sommeren 2017, men mistet i MA. Jeg ble raskt gravd igjen, men det ble en spontanabort i uke5-6. Siden har vi prøvd og prøvd og prøvd uten å lykkes. Ble tilslutt henvist til prøverør, men ble ikke umiddelbart godkjent grunnet tidligere psykiske problemer. Ble helt knust da overlegen hadde rotet frem gamle journaler.… Tror egentlig ikke han hadde lov engang? Skrapte derfor sammen alle sparepenger og har gjort mitt første forsøk privat. Men som sagt endte det i MA. Er heeeelt utkjørt både fysisk og mentalt og aner ikke hvordan veien blir videre. Er ikke fornøyd med oppfølgingen vi fikk privat. Er nå godkjent for offentlig forsøk, men har ikke time før i august. Jeg er kanskje ikke klar før den tid, sånn rent psykisk, men føler klokken tikker, jeg er 36 og AMH verdien min er 4. Jeg lurer på om jeg har ligget for høyt i TSH i prøveperiodene, har som regle vært rundt 0,1-0,2. Fastlegen min har hele tiden sagt at det er bedre å ligg for høyt enn for lavt, men jeg lurer på om det er en av årsakene til at det ikke har gått. Har også hatt mye mellomblødninger, noe jeg ikke hadde tidligere. De kommer alltid mellom EL og mens. Skal passe på å ligge høyrer i TSH fremover, tror det er lurt å ligge nærmere 1 ja. Håper det lykkes for deg og snart!!! Masse lykke til og tusen takk for støtte og svar Helt ærlig talt så er fastlegen din ganske inkompetent på dette. 0,1 er ÅPENBART for høyt, og det er på ingen måte bra når man ønsker graviditet. Det er direkte feilinformasjon. Det er være fordel å ligge i øvre-ish del av normalområdene - blant annet fordi fosteret ikke har egen tyroksinproduksjon i første trimester. Men dine verdier er jo utenfor normalrådet. Om du i tillegg kjenner endel på indre uro/angst/urenheter/søvnforstyrrelser/menstruasjonsforstyrrelser/urolig mage (noen eller alle punkter)+ så er det kroppen som sier tydelig ifra. Uansett er høyt stoffskifte over tid ikke bra for hjertet og det øker risiko for osteoporose/benskjørhet. Under graviditet trenger de fleste å øke dosen med omlag 33%. Jeg har hatt verdier i det området og var helt på bærtur helsemessig, og var ikke normalt arbeidsfør. Legeforeningen sier høy antiTPO kan gi 2-3 ganger høyere risiko for spontanabort- og dobbel risiko for prematur fødsel: https://legeforeningen.no/Fagmed/Norsk-gynekologisk-forening/Veiledere/Veileder-i-fodselshjelp-2014/Tyreoideasykdommer-under-graviditet-og-fodsel/ Ikke for å skremme deg, men skjerpings til fastlegen din som faktisk ifølge alle medisinske råd om graviditet/prøving og stoffskifte tar helt feil. Nå kan det være mange årsaker til manglende ønsket resultat, men jeg tenker du bør følges bedre opp her - og fastlegen din synes jeg ikke gir riktige råd. Jeg har hatt stoffskifteutfordringer i 20 år, og jeg har dessverre sjeldent møtt fastleger med særlig kompetanse på det. De har veldig lite om dette i utdanningsløpet. Om TSHen din fortsatt er 0,1-0,2 så bør du ta litt pause for å justere dosen ned og få mellom 0,5-1 tenker jeg. Er jo dumt å kaste bort forsøk når verdiene er på bærtur. Tar ikke lang tid å justere somregel. For min del får jeg justert 0,2-0,3 i pluss eller minus ved relativt små dosejustetinger, og det synes på prøvene i de vanlige 6 «venteukene» som stoffskifteprøver har. Angående mellomblødninger: har du fått UL med vann så de kan sjekke for polypp? Endret 21. mars 2019 av Fnugg
Helhom Skrevet 21. mars 2019 #1337 Skrevet 21. mars 2019 Slenger meg på her jeg! Sprøytedag nr 8, kort regime her, og UL nr. 2 i morgen 🙈 hadde UL på sprøytedag 6 og da var den største posen på 12mm, resten på 8-11. Jeg har litt lenger syklus, så var ikke overrasket på tirsdag. Er det noen andre her som har dundrende hodepine på Gonal-F(150)? Jeg har aldri vært plaget av hodepine, men nå har jeg hatt ordentlig vondt helt siden jeg startet på sprøytene.. Paracet hjelper kun ca 30min. Ble forsterket da jeg begynte på Orgalutran i går..
Waldfee Skrevet 21. mars 2019 #1338 Skrevet 21. mars 2019 7 timer siden, skogfiol skrev: Tusen takk for svar, @Waldfee! Det kjennes godt å dele dette med noen, er veldig alene om dette. Min historie likner litt på din. Fikk også et barn i 2015, prematur født i uke 29, naturlig unnfanget. Fikk påvist lavt stoffskifte et halvt år etter fødsel, så det ble nok utløst av svangerskapet. Ble gravid naturlig sommeren 2017, men mistet i MA. Jeg ble raskt gravd igjen, men det ble en spontanabort i uke5-6. Siden har vi prøvd og prøvd og prøvd uten å lykkes. Ble tilslutt henvist til prøverør, men ble ikke umiddelbart godkjent grunnet tidligere psykiske problemer. Ble helt knust da overlegen hadde rotet frem gamle journaler.… Tror egentlig ikke han hadde lov engang? Skrapte derfor sammen alle sparepenger og har gjort mitt første forsøk privat. Men som sagt endte det i MA. Er heeeelt utkjørt både fysisk og mentalt og aner ikke hvordan veien blir videre. Er ikke fornøyd med oppfølgingen vi fikk privat. Er nå godkjent for offentlig forsøk, men har ikke time før i august. Jeg er kanskje ikke klar før den tid, sånn rent psykisk, men føler klokken tikker, jeg er 36 og AMH verdien min er 4. Jeg lurer på om jeg har ligget for høyt i TSH i prøveperiodene, har som regle vært rundt 0,1-0,2. Fastlegen min har hele tiden sagt at det er bedre å ligg for høyt enn for lavt, men jeg lurer på om det er en av årsakene til at det ikke har gått. Har også hatt mye mellomblødninger, noe jeg ikke hadde tidligere. De kommer alltid mellom EL og mens. Skal passe på å ligge høyrer i TSH fremover, tror det er lurt å ligge nærmere 1 ja. Håper det lykkes for deg og snart!!! Masse lykke til og tusen takk for støtte og svar Takk for at du deler, også 💗👍😊 koselig at vi begge har 2015-barn 💗! Høres også ut som vi har hatt ganske likt forløp med svangerskap som årsak og høy anti-Tpo. Jeg har ligget på rundt 1 i TSH under forsøk, det er det legen har anbefalt å sikte på. Ganske oversiktlig når man tar prøver med 4-6 ukers mellomrom. Sikkert lurt for deg å høre med legen om å lette litt på dosen👍 Dere har jo vært gjennom mye, håper dere lykkes snart. Det var litt å vente til august ja, men kanskje godt å komme seg litt. Du er jo absolutt ikke særlig gammel, så veldig dårlig tid har dere ikke😊! Sender deg en god klem💗
Naomi1988 Skrevet 21. mars 2019 #1339 Skrevet 21. mars 2019 5 timer siden, Magda85 skrev: Det tok maks ti minutter. Jeg hadde grudd meg masse, er veldig redd for nåler. Så ble overrasket over hvor fint det gikk. Litt ubehag når de dyttet inni der- men ikke vondt. Si at du er redd, så får du sikkert litt ekstra smertestillende du også. Hvor hadde du uttak? Får man vite antall greie egg samme dag?
Gjest wify90 Skrevet 21. mars 2019 #1340 Skrevet 21. mars 2019 Jeg slenger meg også på her! 🤗 Jeg skal starte med Synarela nesespary den 26. mars, lang regime. Jeg gruer meg veldig da dette blir vårt første ivf forsøk. Har tidligere en frisk og fin unge på 6 år. Naturlig unnfangelse. Mannen har blitt påvist lav antall spermie og litt redusert svømmere. Ingen problemer med meg enn at jeg har litt lav AMH i forhold til alder. Har noen vært på behandling hos klinikk Hausken i oslo?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå