Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Hvor hadde du uttak? Får man vite antall greie egg samme dag? 

Haugesund. Fikk vite at de fikk ut 8 egg den dagen, de telte høyt mens de holdt på. Men så må de jo spleises med sædceller og dele seg riktig osv. Så man vet ikke hvor mange av de som kan brukes før en dag eller to etter . Jeg fikk satt inn ett i går, de var usikker på 3 andre. fikk beskjed i dag at de fryser ned to 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Magda85 skrev:

Haugesund. Fikk vite at de fikk ut 8 egg den dagen, de telte høyt mens de holdt på. Men så må de jo spleises med sædceller og dele seg riktig osv. Så man vet ikke hvor mange av de som kan brukes før en dag eller to etter . Jeg fikk satt inn ett i går, de var usikker på 3 andre. fikk beskjed i dag at de fryser ned to 😀

Så bra med 2 på frys🙂 gratulerer som ruger❤️🤞

Får vel ikke vite noe før mandag jeg da🤔 jaja bare å håpe på det beste, at noen av eggene mine overlever🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Aaa08 skrev:

Legen ringte i dag. Våres 2 egg ser veldig fin ut, har mindre fragmentering enn sist. Han sa picsi og oocytt aktivering hjalp. Så innsett i morgen, vi gjør ah på disse

Gode nyheter🤞🤞🤞 heier på eggene deres!!!💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Aaa08 skrev:

Legen ringte i dag. Våres 2 egg ser veldig fin ut, har mindre fragmentering enn sist. Han sa picsi og oocytt aktivering hjalp. Så innsett i morgen, vi gjør ah på disse

Lykke til i dag @Aaa08! Krysser fingrene for godt innsett 🤞☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ruger på 2 tre dagers egg. Disse så mye finere ut enn de jeg fikk sist gang. Litt fragmenter, men ikke mer enn 15 %, og de har delt seg som de skal. 

Har bare 1 igjen med donor i laboratoriet, resten hadde for mange fragmenter. Vi får se om den utvikler seg til blasto. 

Det ser ut at er eggene mine dårlige... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag var på Kvinneklinikken i Bergen, og fikk satt inn. Tre av de fire eggene var blitt befruktet og de sa at de så kjempe bra ut og var veldig positive, så et ble satt inn og fikk to på frys. Føler oss veldig positive og optimistiske da de var så veldig positiv på KK. Utrolig spennende tid og kjenner at de to neste ukene blir nok de lengste i livet hittil. 

 

🤞❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Naomi1988 skrev:

5 egg ut, var litt vondt, men tok en trall og pusta godt, så gikk det bra😅

Skulle egentlig ha icsi og ivf, men i dag var mannens svømmere supre👌så blei bare ivf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Skulle egentlig ha icsi og ivf, men i dag var mannens svømmere supre👌så blei bare ivf

Kjempe bra 🤞❤️ krysser fingrene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Aaa08 skrev:

Nå er jeg ruger på 2 tre dagers egg. Disse så mye finere ut enn de jeg fikk sist gang. Litt fragmenter, men ikke mer enn 15 %, og de har delt seg som de skal. 

Har bare 1 igjen med donor i laboratoriet, resten hadde for mange fragmenter. Vi får se om den utvikler seg til blasto. 

Det ser ut at er eggene mine dårlige... 

Gratulerer, ønsker deg all lykke til de nærmeste ukene! ❤️❤️

Håper virkelig at dette er gangen det skal sitte for dere. Så bra at deres felles embryo var de fineste, selv om det kanskje betyr at dine egg ikke er verdens beste. Vet ikke om du vil/har sagt det tidligere, men er dere oppi 30-årene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Sixxen skrev:

Idag var på Kvinneklinikken i Bergen, og fikk satt inn. Tre av de fire eggene var blitt befruktet og de sa at de så kjempe bra ut og var veldig positive, så et ble satt inn og fikk to på frys. Føler oss veldig positive og optimistiske da de var så veldig positiv på KK. Utrolig spennende tid og kjenner at de to neste ukene blir nok de lengste i livet hittil. 

 

🤞❤️

Lykke til med ruging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Aaa08 skrev:

Nå er jeg ruger på 2 tre dagers egg. Disse så mye finere ut enn de jeg fikk sist gang. Litt fragmenter, men ikke mer enn 15 %, og de har delt seg som de skal. 

Har bare 1 igjen med donor i laboratoriet, resten hadde for mange fragmenter. Vi får se om den utvikler seg til blasto. 

Det ser ut at er eggene mine dårlige... 

Gratulerer😊❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Sixxen skrev:

Idag var på Kvinneklinikken i Bergen, og fikk satt inn. Tre av de fire eggene var blitt befruktet og de sa at de så kjempe bra ut og var veldig positive, så et ble satt inn og fikk to på frys. Føler oss veldig positive og optimistiske da de var så veldig positiv på KK. Utrolig spennende tid og kjenner at de to neste ukene blir nok de lengste i livet hittil. 

 

🤞❤️

Gratulerer 😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, prøverpåny skrev:

Lykke til med ruging!

Takk ❤️ kunne ønsket det var noe jeg kunne gjøre for at det skal gå veien, tør knapt tisse😂 Føler jeg bare må ligge i ro, vet det er teit, men sånn det føles

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Aaa08 said:

Nå er jeg ruger på 2 tre dagers egg. Disse så mye finere ut enn de jeg fikk sist gang. Litt fragmenter, men ikke mer enn 15 %, og de har delt seg som de skal. 

Har bare 1 igjen med donor i laboratoriet, resten hadde for mange fragmenter. Vi får se om den utvikler seg til blasto. 

Det ser ut at er eggene mine dårlige... 

Så bra du har fått to fine tilbake, håper det går veien for deg nå!

Kjedelig å konstatere at det er eggene som skaper problemer for deg, men kanskje greit å ha det på det klare også. Jeg tenker nok det betyr at du må gjennom en del ferskforsøk for å finne det perfekte, men håper veldig det er akkurat det du har gjort nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg endelig fått klarhet i dette med Ibux og fryseforsøk. Helt greit å ta Ibux frem til 24 timer før innsett, men man skal holde seg helt unna etter. Tok nesten en uke før jeg fikk svar så har holdt meg unna, men morfinen har slått meg ut uansett så har ikke trengt heller. Da er det bare å håpe at bronkitten forsvinner før innsett :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prøverpåny skrev:

Gratulerer, ønsker deg all lykke til de nærmeste ukene! ❤️❤️

Håper virkelig at dette er gangen det skal sitte for dere. Så bra at deres felles embryo var de fineste, selv om det kanskje betyr at dine egg ikke er verdens beste. Vet ikke om du vil/har sagt det tidligere, men er dere oppi 30-årene?

Takk. 

Jeg er 31, sambo 34... 

Jeg får ut mange egg, har fin AMH, alle prøvene er fine, men har endometriose... 

Alle prøvene til sambo er også fine, tok flere forskjellige tester i utlandet, begge er testet genetisk og alt er i orden... Så legene skjønner ikke hvor problemet ligger.... 

Eggene utvikler seg ikke til blasto, så får ikke egg på frys... Det eneste vi vet, er at de har alltid hatt mye fragmentering... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sixxen skrev:

Takk ❤️ kunne ønsket det var noe jeg kunne gjøre for at det skal gå veien, tør knapt tisse😂 Føler jeg bare må ligge i ro, vet det er teit, men sånn det føles

Det er nok mye bedre om du er i bevegelse enn å ligge helt i ro, selv om det høres skremmende ut. Bevegelse holder blodsirkulasjonen i livmoren oppe, som er viktig for jobben kroppen skal gjøre fremover, gi de beste vekstforholdene for embryoet som er satt inn 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Aaa08 skrev:

Takk. 

Jeg er 31, sambo 34... 

Jeg får ut mange egg, har fin AMH, alle prøvene er fine, men har endometriose... 

Alle prøvene til sambo er også fine, tok flere forskjellige tester i utlandet, begge er testet genetisk og alt er i orden... Så legene skjønner ikke hvor problemet ligger.... 

Eggene utvikler seg ikke til blasto, så får ikke egg på frys... Det eneste vi vet, er at de har alltid hatt mye fragmentering... 

Høres veldig ut som vår situasjon, minus endo (har forsåvidt ikke sjekket laparoskopisk, men har lite symptomer som skulle tilsi det). Har aldri fått blasto på de fem uttakene vi har hatt, men for første gang har vi fått to tilsynelatende fine tre-dagers som vi håper å få sette inn neste syklus på å få sette inn (ble overstimulert etter uttak, så fikk ikke sette inn). Det er tøft når alt virker fint frem til delingen starter, men så blir man «frarøvet» muligheten siden eggene faller fra før innsett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...