Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

Gjest Geirfuglen

Jeg har startet stimulering og får ikke sove :( Går på Bemfola. Døgnet natt til i dag. Sov en time på sofaen i ettermiddag og får ikke sove i natt igjen. Andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Geirfuglen
På 24.12.2019 den 11.11, Patriotpaula skrev:

Vi fikk den aller beste julegaven vi kunne ha ønsket oss ❤️

408D053B-8DBA-408F-99C9-A490B9232858.jpeg

Gratulerer så mye! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.12.2019 den 1.10, Zappelin skrev:

Takk for svar ☺️ Mye å lære seg- mye nytt 🙄😅 ser ut som jeg kanskje har eggeløsning når vi er der inne🤔 er det noen mulighet for at jeg har så gode egg at de tar ut når jeg først er der? Jeg har i følge gunokologen god kvalitet og masse egg.. eller er det sånn at jeg måå ta medisiner🤔 

Hei. 
 

nei du må gå på medisiner. Eggløsning gir 1 egg( som oftes, folk får jo tvillinger osv). 
når du er stimulert kan du være heldig å få ut en haug. 
2/3 faller ofte fra. Får du 12 egg, så er du heldig hvis 7 blir befruktet og 3-4 overlever. 
1 egg gir 40% sjans for graviditet. 
tro meg, du vil ha alle sjansene man kan få😊

tallene er på generell basis(kilder fra Porsgrunn fertilitetsklinikk). Men de prøver å ikke stimulere frem mer enn 15 folikler(som kanskje inneholder 1 egg hver). 
amh- gir en føring på hva du kan forvente. Har du 6 i amh, kan du forvente kanskje 6 folikler ved uttak , etter stimulering på medisiner. 

Min amh ligger på mellom 10 og 15! Så håper jeg kan få 10 gode egg🤞🏾

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Silma skrev:

Har du 6 i amh, kan du forvente kanskje 6 folikler ved uttak , etter stimulering på medisiner. 

Min amh ligger på mellom 10 og 15! Så håper jeg kan få 10 gode egg🤞🏾

Så jeg som har 80 i AMH burde ha forventet rundt 80 follikler? 😬 Er det informasjon fra Porsgrunn også, eller hvor har du det fra? 😊

Endret av Patriotpaula
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Så jeg som har 80 i AMH burde ha forventet rundt 80 follikler? 😬 Er det informasjon fra Porsgrunn også, eller hvor har du det fra? 😊

Så ufin du er 😓 AMH-verdi tilsvarer eggresserve, selv om den ikke er 1:1

Anonymkode: 64659...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så ufin du er 😓 AMH-verdi tilsvarer eggresserve, selv om den ikke er 1:1

Anonymkode: 64659...b0b

Hun var da på ingen måte ufin, ærlig talt. 

Anonymkode: 09e5f...6c3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så ufin du er 😓 AMH-verdi tilsvarer eggresserve, selv om den ikke er 1:1

Anonymkode: 64659...b0b

Ufin?? Jeg spør deg jo bare et konkret spørsmål hvor du har den informasjonen fra. Jeg vet smertelig godt hva AMH er. Du skriver 6 i AMH kan tilsvare ca 6 follikler ut, og du som har AMH på 10-15 håper det blir  ca 10 follikler. Hvorfor skal ikke jeg da kunne forvente rundt 80 follikler basert på det du skriver? 

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AMH på 7 her og fått ut henholdsvis 7,8,12,16,18,19 og 22 egg på mine uttak. Jeg ser ikke sammenhengen. 

Anonymkode: 57fe5...5b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Silma skrev:

Hei. 
 

nei du må gå på medisiner. Eggløsning gir 1 egg( som oftes, folk får jo tvillinger osv). 
når du er stimulert kan du være heldig å få ut en haug. 
2/3 faller ofte fra. Får du 12 egg, så er du heldig hvis 7 blir befruktet og 3-4 overlever. 
1 egg gir 40% sjans for graviditet. 
tro meg, du vil ha alle sjansene man kan få😊

tallene er på generell basis(kilder fra Porsgrunn fertilitetsklinikk). Men de prøver å ikke stimulere frem mer enn 15 folikler(som kanskje inneholder 1 egg hver). 
amh- gir en føring på hva du kan forvente. Har du 6 i amh, kan du forvente kanskje 6 folikler ved uttak , etter stimulering på medisiner. 

Min amh ligger på mellom 10 og 15! Så håper jeg kan få 10 gode egg🤞🏾

Okei takk for utfyllende svar! Da er det bare å vente i spenning fram til samtalen i Porsgrunn 🤞🏼🤞🏼 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Jeg har akkurat begynt med stimulering, men det var ganske styr nå i ferien hvor man er på fest, borte, ble lenger hos familie enn tenkt osv. Så sprøytene er satt kl 14, 12, 10 og 12 igjen. Tenker å komme ordentlig inn i det og sette fra 07-08 i morgen hver dag, når jeg skal jobbe igjen. Er det ok tror dere? Prøvde å ringe klinikken før helgen, men det var stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Jeg har akkurat begynt med stimulering, men det var ganske styr nå i ferien hvor man er på fest, borte, ble lenger hos familie enn tenkt osv. Så sprøytene er satt kl 14, 12, 10 og 12 igjen. Tenker å komme ordentlig inn i det og sette fra 07-08 i morgen hver dag, når jeg skal jobbe igjen. Er det ok tror dere? Prøvde å ringe klinikken før helgen, men det var stengt.

Jeg diskuterte akkurat det med klinikken, fordi jeg jobber ujevnt og langt i fra alltid kan gå fra for å sette sprøyter. De anbefalte maks en times slingring for sikkerhets skyld, så jeg endte opp med å sette dem litt før 6 hver morgen (som er da jeg vanligvis står opp), også på helg. Hadde heldigvis ikke nattevakter i den perioden, da måtte jeg ha gamblet litt eller gitt beskjed til en kollega (eller gått med sprøytene i lomma). 

Anonymkode: 0fc2f...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Geirfuglen
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg diskuterte akkurat det med klinikken, fordi jeg jobber ujevnt og langt i fra alltid kan gå fra for å sette sprøyter. De anbefalte maks en times slingring for sikkerhets skyld, så jeg endte opp med å sette dem litt før 6 hver morgen (som er da jeg vanligvis står opp), også på helg. Hadde heldigvis ikke nattevakter i den perioden, da måtte jeg ha gamblet litt eller gitt beskjed til en kollega (eller gått med sprøytene i lomma). 

Anonymkode: 0fc2f...4f6

Hm, det var ikke mye slingringsmonn nei. Da må vi bare få dette på stell med klokkealarmen på og holde oss hjemme i denne lille perioden. Takk for svar! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Hm, det var ikke mye slingringsmonn nei. Da må vi bare få dette på stell med klokkealarmen på og holde oss hjemme i denne lille perioden. Takk for svar! 😊

Jeg fikk beskjed om at det var veldig viktog og sette de til samme tidspunkt. Dro litt på det og sa at et kvarter gikk kanskje greit 🤷‍♀️

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 1 måned senere...

Hei dere!

Jeg måtte kutte litt kontakt her da jeg var nødt til å ta litt avstand til alt dette med prøverør. Skal prøve å ikke bli alt for oppslukt nå heller. Hadde et frysforsøk i september og så fersk forsøk i november og bare ble ufattelig deprimert og hadde mest lyst til å gi opp alt (ble sykemeldt og hele pakka). Det er så tøft dette her.

Fikk være med på en samtale med coach på riksen som var veldig fin med ei dame fra Medicus som hjalp litt og klart å komme meg på beina igjen. Nå ruger jeg på 2 embryo som ble satt inn i går og merker at håpet og skrekken sprer seg og øker for hver dag som går. Ønsket er så stort... har aldri fått satt inn 2 egg før,  så jeg håper jo at minst 1 fester seg, men vet at det ikke er noe jeg kan gjøre enn å vente.

Er det noen flere ruger her? Noen som har satt inn to egg før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Popkorn skrev:

Hei dere!

Jeg måtte kutte litt kontakt her da jeg var nødt til å ta litt avstand til alt dette med prøverør. Skal prøve å ikke bli alt for oppslukt nå heller. Hadde et frysforsøk i september og så fersk forsøk i november og bare ble ufattelig deprimert og hadde mest lyst til å gi opp alt (ble sykemeldt og hele pakka). Det er så tøft dette her.

Fikk være med på en samtale med coach på riksen som var veldig fin med ei dame fra Medicus som hjalp litt og klart å komme meg på beina igjen. Nå ruger jeg på 2 embryo som ble satt inn i går og merker at håpet og skrekken sprer seg og øker for hver dag som går. Ønsket er så stort... har aldri fått satt inn 2 egg før,  så jeg håper jo at minst 1 fester seg, men vet at det ikke er noe jeg kan gjøre enn å vente.

Er det noen flere ruger her? Noen som har satt inn to egg før? 

Denne tråden er erstattet av prøverør 2020 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...