Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Patriotpaula skrev:

Jeg satt inn i dag :) 

Lykke til! 😊

Anonymkode: 8a891...436

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har hatt hysterektomi offentlig: var det lang ventetid? Vurderer hvor mye jeg skal prøve å ordne det privat før januar, litt vanskelig, så vurderer hvor langt jeg skal reise for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2019 den 16.56, Patriotpaula skrev:

Er det flere som ruger for tiden eller skal bli ruger snart? 🐣 Her ble fjerde innsett gjennomført i dag, så nå er det utelukkende opp til embryoet 🤞🏻 Blastoen er av topp kvalitet, forholdene i livmoren er fine og de vurderte innsettet i dag som perfekt, så alt ligger godt til rette for at det skal feste seg. Men dette er som skrevet fjerde innsett og alt har sett like bra ut tidligere også 🤷‍♀️

Avbrutt ferskforsøk i februar/mars pga ohss. Én blasto på frys.

Fryseforsøk april/mai. Ble gravid i mai, men mistet i uke 9.

Nytt ferskforsøk i aug/sept, negativt. 5 blastoer på frys.

Fryseforsøk i sept/okt avbrutt.

Fryseforsøk i oktober/november, kjemisk.

Og nå fryseforsøk november/desember...

Vi trenger virkelig en opptur nå 🤞🏻

Jeg ruger også! Samme innsetting dag, men jeg satte inn 2 3-dagers. Blir spennende å holde følge med deg de neste ukene da! Når har du fått testdato? Jeg har 25.

Anonymkode: d9621...bb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ruger også! Samme innsetting dag, men jeg satte inn 2 3-dagers. Blir spennende å holde følge med deg de neste ukene da! Når har du fått testdato? Jeg har 25.

Anonymkode: d9621...bb4

Spennende tider i vente du også da 🤞🏻 Var dine 3-dagers helt fine i kvalitet? 😊 Har du hatt innsett før? Jeg spurte om å få sette inn to denne gangen, men fikk blankt avslag 😬 Testdato her er 27. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2019 den 16.56, Patriotpaula skrev:

Er det flere som ruger for tiden eller skal bli ruger snart? 🐣 Her ble fjerde innsett gjennomført i dag, så nå er det utelukkende opp til embryoet 🤞🏻 Blastoen er av topp kvalitet, forholdene i livmoren er fine og de vurderte innsettet i dag som perfekt, så alt ligger godt til rette for at det skal feste seg. Men dette er som skrevet fjerde innsett og alt har sett like bra ut tidligere også 🤷‍♀️

Avbrutt ferskforsøk i februar/mars pga ohss. Én blasto på frys.

Fryseforsøk april/mai. Ble gravid i mai, men mistet i uke 9.

Nytt ferskforsøk i aug/sept, negativt. 5 blastoer på frys.

Fryseforsøk i sept/okt avbrutt.

Fryseforsøk i oktober/november, kjemisk.

Og nå fryseforsøk november/desember...

Vi trenger virkelig en opptur nå 🤞🏻

Jeg ruger også! Samme innsetting dag, men jeg satte inn 2 3-dagers. Blir spennende å holde følge med deg de neste ukene da! Når har du fått testdato? Jeg har 25.

 

Ja, dette er vel mitt 7. ferskforsøk + tidligere hatt et frys. Blitt gravid 1 gang. 

Satte inn ett "excellent" og ett "good". 

Anonymkode: d9621...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette er vel mitt 7. ferskforsøk + tidligere hatt et frys. Blitt gravid 1 gang. 

Satte inn ett "excellent" og ett "good". 

Anonymkode: d9621...bb4

Ååh... Håper for deg 🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/11/2019 at 1:08 AM, prøverpåny said:

Som skrevet i svar over syntes vi det har blitt litt utmattende med «same procedure as last time» i det offentlige og da vi ble satt opp nytt forsøk med lang protokoll (som førte til overstimulering sist) forhørte vi oss privat.. Der ville de dykke mer ned i årsaken til hvorfor eggene går til grunne før innsett, og mannen sendte derfor sædprøve til England for sjekk av DNA-skader. Skikkelige nedslående resultater derfra, med mye DNA-skader, så vi ble anbefalt å ikke gjøre nytt forsøk før ting så bedre ut. Forhåpentligvis kan mye rettes opp med diett og andre tiltak som løsere klær og rolig cardio istedenfor styrke f.eks, får vite mer om mulig tiltak i morgen...

Fem års prøving og uendelige nedturer, ikke lett å vite hva vi skal føle nå. 😞 Vet jo ikke hvor lenge det har vært sånn iom at vi har et «naturbarn» fra før av, og om dette er eneste årsak til at vi ikke har lyktes med søskenforsøk. Føler også det er litt vanskelig fordi jeg gjerne nå vil legge alt tilrette mtp mat og sånn, men vil jo ikke at det skal bli sånn at det tar helt overhånd og at det blir dårlig stemning dersom mannen ikke velger denne supersunne maten hver dag... 

Noen som har erfaring med sjekk av DNA-skader og eventuell bedring etter tiltak? 

Så kjedelig å høre at DNA prøvene var nedslående, ikke så lett å forholde seg til. Men kanskje en lettelse allikevel at det var noe å sette fingeren på? Føler absolutt med deg på at du ikke vil legge for mye press på mannen i denne situasjonen, det kan fort bli sånn at han føler skyld for å ikke gjøre nok og det er et farlig sted å være emosjonelt. Håper dere fikk gode råd fra klinikken, tenker jo at hvis det er så «enkelt» som å bytte diett så er det kanskje også håp om at det blir bedre ganske snart? Jeg tenker ofte at det er vanskeligere når problemet ligger hos mannen, det er liksom så mye mer stolthet og selvfølelse knyttet til spermproduksjonen en det er for alskens problemer med eggstokker og livmor. Håper dere klarer å finne en god balanse mellom å ta tak i problemet og å unngå stress rundt det, det er nok en hårfin grense der. Stor klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Neutral90 skrev:

Dere som har hatt hysterektomi offentlig: var det lang ventetid? Vurderer hvor mye jeg skal prøve å ordne det privat før januar, litt vanskelig, så vurderer hvor langt jeg skal reise for det.

Mener du hysteroskopi? (Hysterektomi er fjerning av livmor). 

Ift hysteroskopi fikk jeg henvisning til forundersøkelsen omtrent 3 mnd etter det ble sendt, riktignok med ei jul oppi der. 

Nå skal det sies at jeg skreiv meg opp på liste for å komme inn tidligere, og var derfor til forundersøkelse allerede 2 uker etter henvisningen kom (på fredag). Men jeg må fortsatt vente på selve hysteroskopien, og kunne vist ikke forvente å få det før godt uti januar... så tør nesten ikke vente på hvor lang tid dette hadde tatt om jeg ikke hadde kommet inn på tidligere time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Neutral90 skrev:

Huff det gikk litt raskt i svingen @bondekone😅 Det var overraskende lang ventetid 😣 

Ja enig, aner ikke pris på å gå privat, men hadde absolutt vurdert det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Neutral90 skrev:

Dere som har hatt hysterektomi offentlig: var det lang ventetid? Vurderer hvor mye jeg skal prøve å ordne det privat før januar, litt vanskelig, så vurderer hvor langt jeg skal reise for det.

Jeg fikk beskjed om 4 mnd ventetid på laparoskopi i oktober på Ullevål, men jeg byttet til et annet sykehus og fikk operasjon to uker etter at jeg sendte henvisningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Påmfritt skrev:

Jeg fikk beskjed om 4 mnd ventetid på laparoskopi i oktober på Ullevål, men jeg byttet til et annet sykehus og fikk operasjon to uker etter at jeg sendte henvisningen. 

Oi, for en forskjell. Får sjekke ventetider på helsenorge tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det jeg lurer på er sikkert svart på før, men det er så mye å bla igjennom at jeg spør her 😊 vi har vært prøvere i 14 mnd, ingenting har skjedd. Påvist lav sædlvalitet, så blir nok icsi på oss. Vi har time 06.01 i Porsgrunn. Men jeg sitter egentlig her å grubler på hvor lang tid denne prosessen tar fra første time? Vi har alt av blodprøver/undersøkelser  fra gynokolog, så lite mer å undersøke. Har eggeløsning 2 dager før vi skal dit. Er det sånn at jeg må tilbake til Porsgrunn når jeg har eggeløsning i februar for å hente ut egg, for så å reise tilbake når jeg har eggeløsning i mars for å sette inn? Kanskje et meget dumt spørsmål... men jeg er skikkelig utålmodig på å få igang denne prosessen 🙁🙁 

 

håper noen kan svare meg på dette☺️🤞🏼  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, Zappelin skrev:

Hei!

Det jeg lurer på er sikkert svart på før, men det er så mye å bla igjennom at jeg spør her 😊 vi har vært prøvere i 14 mnd, ingenting har skjedd. Påvist lav sædlvalitet, så blir nok icsi på oss. Vi har time 06.01 i Porsgrunn. Men jeg sitter egentlig her å grubler på hvor lang tid denne prosessen tar fra første time? Vi har alt av blodprøver/undersøkelser  fra gynokolog, så lite mer å undersøke. Har eggeløsning 2 dager før vi skal dit. Er det sånn at jeg må tilbake til Porsgrunn når jeg har eggeløsning i februar for å hente ut egg, for så å reise tilbake når jeg har eggeløsning i mars for å sette inn? Kanskje et meget dumt spørsmål... men jeg er skikkelig utålmodig på å få igang denne prosessen 🙁🙁 

 

håper noen kan svare meg på dette☺️🤞🏼  

 

Er du heldig kan du begynne på medisiner ved neste mens etter timen din i januar. Har du kort protokoll så går du rett på ca 10-14 dager med medisiner fra mensdag 2, har du lang protokoll med nedregulering begynner du midt i syklusen. Da er det egguttak en liten mnd etter det. Du får vite i januar om du skal ha kort eller lang protokoll, regner med du skal ha kort siden mannen er problemet. Lang protokoll brukes der det er fare for overstimulering, pga pcos for eksempel. 

Det bruker å gå radigt unna når man først har kommet til førsamtale. 

 

Edit; når eggposene er store nok tar du en eggløsningssprøyte. Så setter du inn enten 2,3 eller 5 dager etter uttak. 

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!! Håper på kort protokoll da😊 håper jeg får korte sykluser innen den tid.. har syklus på 29-32 dager.. ser ut som den har tenkt å bli enda lengre denne mnd (er på dag 35 nå😔kun litt spotting, så den kommer nok snart. 

Ser ut som man må belage seg på noen turer til Porsgrunn da...har ganske lang kjørevei.. hvordan har andre gjort det med jobb i denne fasen? Jeg har tatt velferdspermisjon for den første samtalen. Men har ikke fortalt hvorfor, og har heller ikke så lyst til å si det.. men ser jo for meg at det kan være litt kaos i kropp og hodet når man propper seg med medisiner? Har folk vært i jobb, eller er det så belastende at man må ta en kort sykemelding? Aldri syk fra jobb, og har ikke lyst til å risikere noe for at det skal gå galt. Har en jobb med mye utagering, fysiske løft og høyt tempo..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Zappelin skrev:

Takk for svar!! Håper på kort protokoll da😊 håper jeg får korte sykluser innen den tid.. har syklus på 29-32 dager.. ser ut som den har tenkt å bli enda lengre denne mnd (er på dag 35 nå😔kun litt spotting, så den kommer nok snart. 

Ser ut som man må belage seg på noen turer til Porsgrunn da...har ganske lang kjørevei.. hvordan har andre gjort det med jobb i denne fasen? Jeg har tatt velferdspermisjon for den første samtalen. Men har ikke fortalt hvorfor, og har heller ikke så lyst til å si det.. men ser jo for meg at det kan være litt kaos i kropp og hodet når man propper seg med medisiner? Har folk vært i jobb, eller er det så belastende at man må ta en kort sykemelding? Aldri syk fra jobb, og har ikke lyst til å risikere noe for at det skal gå galt. Har en jobb med mye utagering, fysiske løft og høyt tempo..

 

Jeg hører og til porsgrunn og har en ganske lang kjørevei. Jeg har valgt å være helt åpen, rett og slett fordi det har vært så mye enklere å få forståelse for at jeg noen ganger har vært litt fraværende. 

Men, du kan få oppfølging av din lokale gynekolog, (til ultralyd i forkant av egguttak/innsett). Så det «eneste» du må inn til porsgrunn for er selve egguttaket og innsettet. Du får en liten sykemelding etter egguttaket, litt avhengig av formen, utover det er det ikke noe standar med sykemelding. Når det skal sies er det nok mange som ender med perioder med sykemelding, noe jeg selv gjorde ved innsett to og tre, men for min del gikk stimuleringsperioden helt ok. Vi er alle forskjellige, og takler dette ulikt😉 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Zappelin skrev:

Takk for svar!! Håper på kort protokoll da😊 håper jeg får korte sykluser innen den tid.. har syklus på 29-32 dager.. ser ut som den har tenkt å bli enda lengre denne mnd (er på dag 35 nå😔kun litt spotting, så den kommer nok snart. 

Ser ut som man må belage seg på noen turer til Porsgrunn da...har ganske lang kjørevei.. hvordan har andre gjort det med jobb i denne fasen? Jeg har tatt velferdspermisjon for den første samtalen. Men har ikke fortalt hvorfor, og har heller ikke så lyst til å si det.. men ser jo for meg at det kan være litt kaos i kropp og hodet når man propper seg med medisiner? Har folk vært i jobb, eller er det så belastende at man må ta en kort sykemelding? Aldri syk fra jobb, og har ikke lyst til å risikere noe for at det skal gå galt. Har en jobb med mye utagering, fysiske løft og høyt tempo..

 

Jeg har valgt å være åpen om det med min sjef. Angrer absolutt ikke på den avgjørelsen. Jeg er vanligvis aldri borte fra jobb, men i år har jeg vært sykemeldt 10 uker ifbm stimulering, overstimulering, svangerskap og abort. Første stimuleringsrunden (som endte med ohss) taklet jeg dårlig fysisk, så da ble jeg sykemeldt 1-2 uker. Andre stim.runden gikk vesentlig bedre og jeg klarte å holde meg unna sykemelding. Gyn ville sykemelde meg for ikke så lenge siden (kun kjemisk som resultat på et fryseforsøk) og var redd for at jeg snart ville treffe veggen snart, men jeg ville egentlig ikke - med litt tilrettelegging på jobb klarte jeg å unngå sykemelding.

Som bondekone skriver, så takler den enkelte det på sin måte fysisk og psykisk, og det som er rett for meg er ikke nødvendigvis rett for noen andre :) 

Lykke til!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...