Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lutinus er progesteronstøtte, så ømme bryst kommer nok mest sannsynlig fra den. Er litt tidlig for graviditetstegn 🙂

Anonymkode: 09e5f...6c3

Tusen takk for svar ☺️ 

Har vært veldig negativ og har lite tro på at det går, så fikk plutselig et positivt innfall nå i natt. Da leter man vel etter tegn overalt 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 4.12.2019 den 14.04, Neutral90 skrev:

Fikk verden rett i ansiktet igjen i dag. 

12 egg ut

10 brefruktet

2 som må sees an til i morgen

1 inn

0 frys

 

Håper selvsagt på den i magen, men med 12 ut tok vi det egentlig for gitt at vi ville få egg på frys. Nå er frykten for å ikke bli gravid på de tre offentlige forsøkene reell. 

Lykke til at den klarer seg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje negative fryseforsøk etter at vi ble foreldre til en 19 uler gammel engel i vinter...💔 Siste lille eskimoen vår endte i nok en negativ test... 

På’n igjen med spray og sprøyter. Jeg kjenner at dette virkelig begynner å slite meg ut. Jeg sliter med å holde motet oppe, sliter med å holde håpet oppe, sliter med å se lyset i enden av den endelange tunellen. Jeg har forsøkt å forberede meg på nok en negativ test, men skuffelsen slår meg hardere og hardere for hver gang. Jeg blir redd. Redd for aldri å få oppleve å bli mor til et levende barn. Det eneste jeg ønsker meg i hele verden💕 Jeg ønsker meg derimot ikke jul i år...

Jeg måtte bare få det ut. Til noen som kanskje forstår alle de følelsene som herjer akkurat nå... Og alle tankene som melder seg når man nok en gang får den negative beskjeden. Hvordan finner man styrke til å stå i dette?? Tror det blir sofa, pledd, en stor pose smågodt og kjæresten på meg i kveld. Så får vi lete etter styrken i morgen❤️

Jeg beundrer hver og en av dere som står i disse rundene gang på gang. Dette er jammen en beinhard kamp, men vi skal komme seirende ut av den til slutt💪🍀

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i gang med fleste ivf nå i januar, og jeg gruer meg så enormt. Hodet er ikke med om dagen og jeg veksler mellom å være nesten sint, lei meg og vanlig. Er så stresset for selve uthenting og andre fysiske undersøkelser at det ødelegger dagsformen tidvis. Alt av følelser kom til overflaten når vi fikk brevet med datoen på. Så, er det noen trøstende ord å hente her? Eller er alt så vondt som jeg ser for meg at det er? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Molly_ skrev:

Jeg skal i gang med fleste ivf nå i januar, og jeg gruer meg så enormt. Hodet er ikke med om dagen og jeg veksler mellom å være nesten sint, lei meg og vanlig. Er så stresset for selve uthenting og andre fysiske undersøkelser at det ødelegger dagsformen tidvis. Alt av følelser kom til overflaten når vi fikk brevet med datoen på. Så, er det noen trøstende ord å hente her? Eller er alt så vondt som jeg ser for meg at det er? 

Jeg syns ikke uttak og undersøkelser har vært vonde i det hele tatt. 

Anonymkode: 8a891...436

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Molly_ skrev:

Jeg skal i gang med fleste ivf nå i januar, og jeg gruer meg så enormt. Hodet er ikke med om dagen og jeg veksler mellom å være nesten sint, lei meg og vanlig. Er så stresset for selve uthenting og andre fysiske undersøkelser at det ødelegger dagsformen tidvis. Alt av følelser kom til overflaten når vi fikk brevet med datoen på. Så, er det noen trøstende ord å hente her? Eller er alt så vondt som jeg ser for meg at det er? 

For meg har ingen undersøkelser vært vonde eller ubehagelige. Og jeg har hørt ulike erfaringer ift egguttak, og var veldig spent på det selv. Men det kjente jeg ingenting til! Det var raskt over, og det eneste jeg kjente var at jeg ble veldig svimmel av alle smertestillende 🤭 

Så dette går nok veldig bra, og bare vær ærlig på at du gruer deg, så får du godt med smertestillende. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 hours ago, Molly_ said:

Jeg skal i gang med fleste ivf nå i januar, og jeg gruer meg så enormt. Hodet er ikke med om dagen og jeg veksler mellom å være nesten sint, lei meg og vanlig. Er så stresset for selve uthenting og andre fysiske undersøkelser at det ødelegger dagsformen tidvis. Alt av følelser kom til overflaten når vi fikk brevet med datoen på. Så, er det noen trøstende ord å hente her? Eller er alt så vondt som jeg ser for meg at det er? 

Jeg er enig med de to andre som har svart deg her, undersøkelsene og uttak er helt overkommelig! For meg har den psykiske delen med alle hormonene, oppturer og nedturer vært det vanskelige. Man må ta litt ekstra godt vare på seg selv i denne prosessen og lytte til hva det er man trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har innsett på mandag. Begynte på Lutinus i dag og Progynova tar jeg allerede. Er litt kvalm, kan øke huske om jeg har vært det tidligere. Denne ganger er det ingen eggeløsnings sprøyte. Litt rart synes jeg, usikker på hvorfor det er sånn. 

Er spent på om jeg skal få oppleve å føde en eskimo til 💜💙

Anonymkode: dec63...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har innsett på mandag. Begynte på Lutinus i dag og Progynova tar jeg allerede. Er litt kvalm, kan øke huske om jeg har vært det tidligere. Denne ganger er det ingen eggeløsnings sprøyte. Litt rart synes jeg, usikker på hvorfor det er sånn. 

Er spent på om jeg skal få oppleve å føde en eskimo til 💜💙

Anonymkode: dec63...fc7

Det er ingen eggløsning på styrt syklus, derfor ingen eggløsningssprøyte👍 lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2019 den 18.12, Molly_ skrev:

Jeg skal i gang med fleste ivf nå i januar, og jeg gruer meg så enormt. Hodet er ikke med om dagen og jeg veksler mellom å være nesten sint, lei meg og vanlig. Er så stresset for selve uthenting og andre fysiske undersøkelser at det ødelegger dagsformen tidvis. Alt av følelser kom til overflaten når vi fikk brevet med datoen på. Så, er det noen trøstende ord å hente her? Eller er alt så vondt som jeg ser for meg at det er? 

Jeg hadde så godt som ingen plager av hormonene/sprøytene, uttak var bare litt ubehagelig og ikke vondt (og sov godt etterpå av alle medisinene jeg fikk :p), og innsett var heller ikke noe problem. Vi hadde flaks og lykkes med første innsett :)

Anonymkode: 0fc2f...4f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, bondekone skrev:

Det er ingen eggløsning på styrt syklus, derfor ingen eggløsningssprøyte👍 lykke til!

Åh, skjønner. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare 💜

Anonymkode: dec63...fc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle reisevante... Hvordan gjør dere det med flyreiser/sikkerhetskontroller og sprøyter? Må pakke en haug med klexane i håndbagasjen, det er etikett på eskene med navn og beskrivelse om ivf. Ikke fødselsnummer. Skal sjekke med apoteket om det er nok. Klinikken sa at noen land krevde Schengen-attest for enkelte legemidler, og ba meg bare dobbeltsjekke med apoteket at alt var ok. Vil gjerne være diskré i sikkerhetskontrollen også. Tips? 

Kan vel egentlig ikke se at noe av det jeg har med (prednisolon og klexane) skulle være et problem: 

https://legemiddelverket.no/Documents/Import og salg/Apotekdrift/Schengen-attest/Liste over Schengen A og B preparater 07 07 10.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ett skriv av sykehuset når jeg skulle reise som jeg kunne vise hvis det ble slik at jeg måtte ta ut noe av baggasjen, men det har jeg aldri blitt bedt om. Reiser endel med jobben så det har blitt noen sikkerhetskontroller 🙂

Anonymkode: 93524...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk ett skriv av sykehuset når jeg skulle reise som jeg kunne vise hvis det ble slik at jeg måtte ta ut noe av baggasjen, men det har jeg aldri blitt bedt om. Reiser endel med jobben så det har blitt noen sikkerhetskontroller 🙂

Anonymkode: 93524...db5

Takk for svar. :) Jeg har ikke fått noe skriv. Hva slags skriv var dette, reseptene? Må ikke sprøytene tas ut av håndbagasjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Fiiol said:

Takk for svar. :) Jeg har ikke fått noe skriv. Hva slags skriv var dette, reseptene? Må ikke sprøytene tas ut av håndbagasjen? 

Jeg var litt opptatt av at reisefølget ikke skulle stille spørsmål, så jeg tok ikke ut noe, men hadde skrivet lett tilgjengelig. Jeg fikk skrivet på norsk og engelsk da jeg fortalte om reisene jeg skulle på. 

Anonymkode: 93524...db5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var litt opptatt av at reisefølget ikke skulle stille spørsmål, så jeg tok ikke ut noe, men hadde skrivet lett tilgjengelig. Jeg fikk skrivet på norsk og engelsk da jeg fortalte om reisene jeg skulle på. 

Anonymkode: 93524...db5

Takk, takk. ☺️

Fikk et skriv fra apoteket, just in case. Det skulle være nok med etikkene og medisinen i originalemballasje. Man trengte heller ikke ta sprøytene ut av håndbagasjen, fint å lese at det gikk bra for din del. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, er det slik at man på ferskforsøk skal slutte med progesteron hvis man er gravid?

Anonymkode: 93524...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, er det slik at man på ferskforsøk skal slutte med progesteron hvis man er gravid?

Anonymkode: 93524...db5

Tror det er ganske vanlig å slutte i de tider man har testdato, hos min klinikk sies det at man kan bruke opp pakken man er på før man slutter :) 

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nervøs før blodprøvetaking, skulle være flink å ikke teste på forhånd, men det har jeg ikke klart å overholde. Testene er kjempe svake og jeg klarer ikke å tenke positivt. Redd for å miste igjen hvis jeg er gravid, redd for at jeg ikke er gravid, men først og fremst redd for at jeg er gravid og det går dårlig! 

Anonymkode: 93524...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så nervøs før blodprøvetaking, skulle være flink å ikke teste på forhånd, men det har jeg ikke klart å overholde. Testene er kjempe svake og jeg klarer ikke å tenke positivt. Redd for å miste igjen hvis jeg er gravid, redd for at jeg ikke er gravid, men først og fremst redd for at jeg er gravid og det går dårlig! 

Anonymkode: 93524...db5

:klemmer:

Hva slags innsett har du hatt, og hvor mange dager etter innsett/uttak er du nå.. Krysser fingrene for det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...