Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

2 timer siden, sekundærinfertil skrev:

Jeg hadde to store folikkelposer på ultralyd, og en hel haug med små umodne. det virket som om de mente at de var av såpass god kvalitet at de ville prøve på de to som var.
det var vårt første uttak ja, og de sa også at jeg var nok understimulert så dosen måtte økes ved et eventuelt nytt forsøk. 
Vi fikk ikke noe valg om å avbryte, så jeg vil nesten tro at dette regnes som et forsøk? Jeg kan alt for lite om dette kjenner jeg. Og jeg glemte å spørre om det når vi stod der i dag.. Men de ringer jo uansett i morgentidlig, så kan jo spørre da. 
ja, får bare håpe at det var dette ene egget som skulle til 🤞🏼🤞🏼 

Hvor hører du til? Ja, spør de i morgen. Jeg bare stusset så over å ha uttak når de kun fant to folikkposer og antar at du er understimulert?🤔 Nå er ikke jeg helsepersonell altså. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, TiiBii skrev:

Hvor hører du til? Ja, spør de i morgen. Jeg bare stusset så over å ha uttak når de kun fant to folikkposer og antar at du er understimulert?🤔 Nå er ikke jeg helsepersonell altså. 

Jeg tenker det samme... Økte de dosen medisin etter første ultralyd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, TiiBii skrev:

Hvor hører du til? Ja, spør de i morgen. Jeg bare stusset så over å ha uttak når de kun fant to folikkposer og antar at du er understimulert?🤔 Nå er ikke jeg helsepersonell altså. 

Porsgrunn. Ja, jeg og 🤷🏻‍♀️ Men hvis det ikke blir noe egg å sette inn igjen neste uke så blir det kanskje kalt «avbrutt forsøk», og da regnes det vel ikke som mitt 1.forsøk. Får jeg håpe hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg tenker det samme... Økte de dosen medisin etter første ultralyd? 

Ja, økte dosen littegrann mandagen og tirsdagen. Men den burde nok vært større fra start av. Men da er vi hvertfall en erfaring rikere, og kanskje neste dosering blir mer rett om det ikke er gullegget nå 🤞🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, sekundærinfertil skrev:

Porsgrunn. Ja, jeg og 🤷🏻‍♀️ Men hvis det ikke blir noe egg å sette inn igjen neste uke så blir det kanskje kalt «avbrutt forsøk», og da regnes det vel ikke som mitt 1.forsøk. Får jeg håpe hvertfall.

Hvis det ikke blir innsett er det avbrutt forsøk og du har dermed 3 forsøk og 3 betalte medisineringer igjen. Jeg har hatt 6 forsøk, men bare 3 av dem har vært tellende med innsett. Så du trenger ikke bekymre deg for akkurat den delen hvis det ikke blir innsett, selv om det selvfølgelig er en emosjonell skuffelse for deg akkurat nå. Selv har jeg hatt alt fra 3 til 9 egg, så det kan variere masse hos samme person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp telefon, så de bekreftet at det ikke blir regnet som et tellende forsøk om det ikke blir noe innsett. Og det blir det antageligvis ikke, men de skulle avvente og se til i morgen; men at det var dårlige odds. 
så da blir det ny runde i januar forhåpentligvis. Med større dose, da legen hadde sett jeg hadde god kapasitet på eggstokkene. Det kan jo bli spennende- så trøtt som jeg har vært denne runden på lav dose 🤪

Håper det går veien for dere andre denne runden 🤞🏼❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, sekundærinfertil said:

Fikk nettopp telefon, så de bekreftet at det ikke blir regnet som et tellende forsøk om det ikke blir noe innsett. Og det blir det antageligvis ikke, men de skulle avvente og se til i morgen; men at det var dårlige odds. 
så da blir det ny runde i januar forhåpentligvis. Med større dose, da legen hadde sett jeg hadde god kapasitet på eggstokkene. Det kan jo bli spennende- så trøtt som jeg har vært denne runden på lav dose 🤪

Håper det går veien for dere andre denne runden 🤞🏼❤️

Så bra det ikke telles som ett forsøk! På sykehusene får vi jo litt samme behandling alle sammen i begynnelsen så ser de hvordan vi responderer og kan tilpasse behandlingen mer til hver og en etterhvert. Det er virkelig en tålmodighetsprøve dette her!!  Masse lykke til på neste runde og kos deg med jul i mellomtiden😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innsett at det ikke blir innsett i naturlig syklus for meg. Har 1,5 pakke rosa clewrblue eggløsnings tester som gir smiley ved eggløsning. Om noen ønsker disse kan jeg sende i posten, send meg i så fall pm om du er intr :) ingen vits å bare kaste de liksom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det et negativt fersk førsøk i tredje IVF runde her. Det går ok, jeg orker ikke å grave meg ned, jeg orker ikke å være trist og lei meg. Jeg orker ikke felle tårer. Vi må bare forsette..!

Holder hodet hevet og tenker på de 3 blasto vi har på frys i hvert sitt strå🥰💞 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, TiiBii skrev:

Da ble det et negativt fersk førsøk i tredje IVF runde her. Det går ok, jeg orker ikke å grave meg ned, jeg orker ikke å være trist og lei meg. Jeg orker ikke felle tårer. Vi må bare forsette..!

Holder hodet hevet og tenker på de 3 blasto vi har på frys i hvert sitt strå🥰💞 

Så god du er som greier å ha denne holdningen❤️ jeg er glad du har så mange blastoer på frys da! Det er herlig 👊 god jul, håper du får slappet av og kan møte fryseforsøk over nyttår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, TiiBii skrev:

Da ble det et negativt fersk førsøk i tredje IVF runde her. Det går ok, jeg orker ikke å grave meg ned, jeg orker ikke å være trist og lei meg. Jeg orker ikke felle tårer. Vi må bare forsette..!

Holder hodet hevet og tenker på de 3 blasto vi har på frys i hvert sitt strå🥰💞 

For en fin innstilling! Nyt tiden fremover best du kan ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spent på om noen av mine fem har klart seg til blasto🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

@TiiBii kjempe fin innstilling, vi må tillate oss selv å gå i kjelleren noen ganger, men jeg skal virkelig prøve å tenke som deg hvis det ikke går for oss denne gangen! Masse lykke til i neste runde😊

Anonymkode: 93524...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke blitt oppringt avgående blasto enda, er alt håp ute? Riksen.

Anonymkode: 93524...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke blitt oppringt avgående blasto enda, er alt håp ute? Riksen.

Anonymkode: 93524...db5

Hva mener du? Har du hatt egguttak? I så fall er vel no news = good news. De ringer hvis eggene ikke greier seg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Neutral90 said:

Hva mener du? Har du hatt egguttak? I så fall er vel no news = good news. De ringer hvis eggene ikke greier seg 

Har fått satt inn ett ferskt og hadde fem de skulle dyrke videre til blasto. De sa de skulle ringe hvis det hadde gått bra, men at de ikke hadde tid til  ringe hvis det ikke fikk bra:/ 

Anonymkode: 93524...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Har fått satt inn ett ferskt og hadde fem de skulle dyrke videre til blasto. De sa de skulle ringe hvis det hadde gått bra, men at de ikke hadde tid til  ringe hvis det ikke fikk bra:/ 

Anonymkode: 93524...db5

Nå ringte jeg laben selv og vi har fått tre blasto på frys🎉 Håper selvfølgelig at det går på dette ferskforsøket, men det føles godt å vite at man har flere sjanser. Føler meg helt utslitt av alle hormonene. Dette året har virkelig vært en prøvelse med hormoner, graviditet, MA og nye forsøk.

Anonymkode: 93524...db5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå ringte jeg laben selv og vi har fått tre blasto på frys🎉 Håper selvfølgelig at det går på dette ferskforsøket, men det føles godt å vite at man har flere sjanser. Føler meg helt utslitt av alle hormonene. Dette året har virkelig vært en prøvelse med hormoner, graviditet, MA og nye forsøk.

Anonymkode: 93524...db5

Signerer den... Selvsagt håper man at det går på et ferskforsøk, men samtidig er det en viss trygghet å vite at man har en eller flere på frys på hvis det ikke går. Jeg vet selv hvordan det er å sitte igjen med én på frys etter et helt forsøk og ingen ble satt inn med en gang. Jeg ble gravid på den ene vi hadde på frys, men når vi mistet spiren vår så var det på et tidspunkt det verste for min del at jeg måtte i gjennom ny hormonstimulering...  Vært et grusomt år med avbrutte forsøk, negative forsøk, et grusomt svangerskap den tiden det varte og SA. Jeg blir helt matt av å fortsatt ikke være ferdig med dette IVF-marerittet 😣 Jeg er sååå lei, men det er jo ikke et alternativ å gi opp heller 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kanskje rart spørsmål.. Jeg er fortsatt til oppfølging pga tidligere kreft, og har derfor delvis AAP. I aktivitetsplanen fører jeg opp ulik utredning. Skal/bør man føre opp IVF også? Man har vel kanskje ikke noen rettigheter knyttet til dette hvis man blir dårlig?

Anonymkode: aac59...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Patriotpaula skrev:

Signerer den... Selvsagt håper man at det går på et ferskforsøk, men samtidig er det en viss trygghet å vite at man har en eller flere på frys på hvis det ikke går. Jeg vet selv hvordan det er å sitte igjen med én på frys etter et helt forsøk og ingen ble satt inn med en gang. Jeg ble gravid på den ene vi hadde på frys, men når vi mistet spiren vår så var det på et tidspunkt det verste for min del at jeg måtte i gjennom ny hormonstimulering...  Vært et grusomt år med avbrutte forsøk, negative forsøk, et grusomt svangerskap den tiden det varte og SA. Jeg blir helt matt av å fortsatt ikke være ferdig med dette IVF-marerittet 😣 Jeg er sååå lei, men det er jo ikke et alternativ å gi opp heller 🤷‍♀️

Jeg støtter veldig dette. Jeg har vært så nedfor og deprimert denne runden at det er helt vilt. Første runde var liksom alt nytt og spennende, og frysforsøket føltes nesten som en bonus. Denne runden har tært så forferdelig. Jobber som lærer og merket at jeg ikke hadde noe tålmodighet for elevene mine den siste perioden på sprøytene at jeg endte opp med å sykemelde meg i en 2 uker. Er tilbake på jobb nå, men sliter skikkelig med depresjon.  Hatt negative tester og det er tegn til mens. Skal ta blodprøve på onsdag, men tenker at denne runden har også gått i vasken. Har 2 på frys, 2 dagers (aldri fått spørsmål om blasto), men merker at jeg rett og slett trenger litt tid før at dette skal synke. Har det ikke bra nå og tror ikke det er en god tid å kjøre på om det vil kjøre meg helt ned i grøfta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...