Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så nervøs før blodprøvetaking, skulle være flink å ikke teste på forhånd, men det har jeg ikke klart å overholde. Testene er kjempe svake og jeg klarer ikke å tenke positivt. Redd for å miste igjen hvis jeg er gravid, redd for at jeg ikke er gravid, men først og fremst redd for at jeg er gravid og det går dårlig! 

Anonymkode: 93524...db5

Enig og føler med deg 🌼 håper det går din vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Neutral90 skrev:

Vet noen hvor lenge etter uttak jeg bør unngå badekar? 

En uke fikk jeg beskjed om å unngå bading. 

Anonymkode: 09e5f...6c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En uke fikk jeg beskjed om å unngå bading. 

Anonymkode: 09e5f...6c3

Takk ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi fått en tykk bunke med papirer fra sykehuset, men likevel dukker det opp spørsmål rundt oppstart av IVF 🙈 Det står i papirene at vi skal ta kontakt på vakttelefonen for å komme i gang med behandlingen, men når skal jeg ta kontakt? Må jeg vente til vi har fått sendt tilbake diverse signerte papirer og tatt blodprøvene de vil vi skal ta? Skal jeg ringe inn når jeg har fått mens i den syklusen vi skal begynne med prøverør (altså neste syklus over jul)? Rett før neste syklus? Rett over jul? Ble brått litt forvirret, men liker ikke å ringe unødig :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dovendyr1 skrev:

Nå har vi fått en tykk bunke med papirer fra sykehuset, men likevel dukker det opp spørsmål rundt oppstart av IVF 🙈 Det står i papirene at vi skal ta kontakt på vakttelefonen for å komme i gang med behandlingen, men når skal jeg ta kontakt? Må jeg vente til vi har fått sendt tilbake diverse signerte papirer og tatt blodprøvene de vil vi skal ta? Skal jeg ringe inn når jeg har fått mens i den syklusen vi skal begynne med prøverør (altså neste syklus over jul)? Rett før neste syklus? Rett over jul? Ble brått litt forvirret, men liker ikke å ringe unødig :P  

Skal du begynne på kort protokoll med sprøyter? I så fall ringer du inn første syklusdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har spurt i dagboken min, men spør her også. Andre forsøk er nok over, med negative tester og infen på frys. Hva bør vi be om før siste offentlig forsøk? Medisiner, utredning? Mener at å bare øke dosen medisin ikke ga et heldig resultat for meg... Har tette eggledere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Neutral90 skrev:

Har spurt i dagboken min, men spør her også. Andre forsøk er nok over, med negative tester og infen på frys. Hva bør vi be om før siste offentlig forsøk? Medisiner, utredning? Mener at å bare øke dosen medisin ikke ga et heldig resultat for meg... Har tette eggledere.

Vi tok nye blodprøver etter andre runde var ferdig, men da hadde vi hatt fem uttak og holdt på i nærmere to år da...

Syntes det har blitt litt utmattende med «same procedure as last time» idet offentlige og da det satt opp nytt forsøk med lang protokoll (som førte til overstimulering sist) forhørte vi oss privat..

Hjalp kanskje ikke deg så mye, men har all sympati for situasjonen! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Neutral90 skrev:

Skal du begynne på kort protokoll med sprøyter? I så fall ringer du inn første syklusdag :)

Takk for svaret 😊 Ja, det ser sånn ut i forrige brevet jeg fikk. Så da ringer jeg inn første dag i neste mens etter jul? Jeg trenger ikke å avtale når det ca blir? Må de ikke ordne med resepter, får man ikke tilbud om opplæring med sprøyter osv? Haha, mange spørsmål 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Dovendyr1 said:

Takk for svaret 😊 Ja, det ser sånn ut i forrige brevet jeg fikk. Så da ringer jeg inn første dag i neste mens etter jul? Jeg trenger ikke å avtale når det ca blir? Må de ikke ordne med resepter, får man ikke tilbud om opplæring med sprøyter osv? Haha, mange spørsmål 😅

Legen jeg hadde forsamtalen med hadde lagt inn alt jeg trengte av elektroniske resepter. Hvis jeg var deg ville jeg ringt. Bedre det enn å lure også blir det noe feil.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere alle lykke til❤️Hilsen mamma til ICSI- tvillinger (etter 8 innsett)

Anonymkode: f5762...663

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Takk for svaret 😊 Ja, det ser sånn ut i forrige brevet jeg fikk. Så da ringer jeg inn første dag i neste mens etter jul? Jeg trenger ikke å avtale når det ca blir? Må de ikke ordne med resepter, får man ikke tilbud om opplæring med sprøyter osv? Haha, mange spørsmål 😅

Jo, det kan være lurt å ringe de så de får estimere medisinstat og uttak :) og dobbeltsjekke at resepter er i orden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prøverpåny skrev:

Vi tok nye blodprøver etter andre runde var ferdig, men da hadde vi hatt fem uttak og holdt på i nærmere to år da...

Syntes det har blitt litt utmattende med «same procedure as last time» idet offentlige og da det satt opp nytt forsøk med lang protokoll (som førte til overstimulering sist) forhørte vi oss privat..

Hjalp kanskje ikke deg så mye, men har all sympati for situasjonen! ❤️

Takk for svar ❤️ vi er i sparing til privat for å si det slik 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som skrevet i svar over syntes vi det har blitt litt utmattende med «same procedure as last time» i det offentlige og da vi ble satt opp nytt forsøk med lang protokoll (som førte til overstimulering sist) forhørte vi oss privat.. Der ville de dykke mer ned i årsaken til hvorfor eggene går til grunne før innsett, og mannen sendte derfor sædprøve til England for sjekk av DNA-skader. Skikkelige nedslående resultater derfra, med mye DNA-skader, så vi ble anbefalt å ikke gjøre nytt forsøk før ting så bedre ut. Forhåpentligvis kan mye rettes opp med diett og andre tiltak som løsere klær og rolig cardio istedenfor styrke f.eks, får vite mer om mulig tiltak i morgen...

Fem års prøving og uendelige nedturer, ikke lett å vite hva vi skal føle nå. 😞 Vet jo ikke hvor lenge det har vært sånn iom at vi har et «naturbarn» fra før av, og om dette er eneste årsak til at vi ikke har lyktes med søskenforsøk. Føler også det er litt vanskelig fordi jeg gjerne nå vil legge alt tilrette mtp mat og sånn, men vil jo ikke at det skal bli sånn at det tar helt overhånd og at det blir dårlig stemning dersom mannen ikke velger denne supersunne maten hver dag... 

Noen som har erfaring med sjekk av DNA-skader og eventuell bedring etter tiltak? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, alba85 skrev:

Legen jeg hadde forsamtalen med hadde lagt inn alt jeg trengte av elektroniske resepter. Hvis jeg var deg ville jeg ringt. Bedre det enn å lure også blir det noe feil.:-)

 

2 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jo, det kan være lurt å ringe de så de får estimere medisinstat og uttak :) og dobbeltsjekke at resepter er i orden. 

Takk for svar begge to. Fint å ha noen å spørre 😊 Kjenner jo ingen som har vært gjennom prøverør. Da ringer jeg de før jul og forhører meg litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2019 den 10.55, 92* skrev:

Jeg satt inn fryst blastocyst på mandag, styrt syklus. Har PCOS, men er ikke overvektig. Dette er mitt første innsett, satt aldri inn ferskt.
Jeg er jo ikke vandt til å få mensen, ei oppleve ubehag/smerter tilknyttet det. I natt våknet jeg med ømme bryster, mye mer enn hva jeg noensinne har opplevd før. Har det fortsatt i dag. Krysser fingrene for at det er gode tegn, men redd at det er tegn til menstruasjon jeg opplever da noen får ømme bryster før mensen.
Ellers har jeg kjent murringer og små stikk, men ikke det kraftige stikket flere beskriver når det fester seg. 

Vet jeg ikke burde analysere alt, men dere kjenner dere kanskje igjen i hvor gæren man blir 😅 .. også er dette første gang jeg faktisk har fått innsett. Flere som har opplevd ømme bryster? Om jeg tar riktig er jeg ved dpo8, i dag.
 

Har testdag tirsdag 10. 

Tok en gravidtest på mandag, som var positiv 🤭 og fikk bekreftet det av sykehuset med blodprøve i går 😍
 

Jeg er tom for ord, og full av gledestårer! 
 

Krysser fingre, tær og alt som er for at den skal bli værende 🧡

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Neutral90 skrev:

Har spurt i dagboken min, men spør her også. Andre forsøk er nok over, med negative tester og infen på frys. Hva bør vi be om før siste offentlig forsøk? Medisiner, utredning? Mener at å bare øke dosen medisin ikke ga et heldig resultat for meg... Har tette eggledere.

Veldig trist å lese dette❤ har du vurdert å bruke siste forsøket i utlandet? Vi vurderer å dra til utlandet for det offentlige om ingen av eggene på frys gie resultater.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble med ett usikker på ventetid mellom neg fersk og ny stimuleringsrunde. Kan noen bekrefte at opphold i en syklus er nok? Får for meg at jeg har hørt 3 mnd, men håper jeg tar feil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, alba85 skrev:

Jeg hadde en syklus opphold! Syntes det var veldig smidig og greit. 

Ah godt å høre 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...