Waldfee Skrevet 20. mars 2019 #1281 Skrevet 20. mars 2019 På 19.3.2019 den 13.37, Popkorn skrev: Ringte Riksen selv i dag og fikk bekreftet negativt resultat. Neste runde blir i slutten av mai fordi jeg må ha spesiell "smitte-ivf" på Ullevål. Så nå blir det noen måneder med venting før fryseforsøk. Så trist med negativt resultat😢! Venting er utrolig kjipt. Men det går fort til mai, nå blir det vår og lysere tider. Sender deg en oppmuntrende klem 💗
Betta123 Skrevet 20. mars 2019 #1282 Skrevet 20. mars 2019 1 time siden, Aaa08 skrev: Av 13 egg, 6 befruktet 4 med donor (ivf) og 2 med våres sæd (picsi). Må ringe i morgen igjen, planen er å sette inn på fredag. 6 ble befruktet med donor, 4 klarte seg til i dag 7 ble befruktet med våres sæd, men picsi metoden og vi fikk bare 2.... Kanskje det er da noe problem fra kjæresten sin side da? Eller ble det bare 2 siden det er pisci metoden og de velger bare de beste svømmere... Dette er så spennende! 😍 1
Aaa08 Skrevet 20. mars 2019 #1283 Skrevet 20. mars 2019 1 time siden, prøverpåny skrev: Får virkelig håpe at de to av deres felles embryo som har blitt befruktet er veldig gode da! Var det slik at de bare setter inn blasto på Maigaard? Så er det jo en slags trygghet om dere får noen donoregg på frys fra et forsøk hvor dere også befruktet med kjæresten din sine, dersom det skulle vise seg senere at dere trenger dem. ❤️ Nei, de setter på dag 2 også. Vi gjorde det sist. Nå blir det innsett på dag 3
Aaa08 Skrevet 20. mars 2019 #1284 Skrevet 20. mars 2019 1 time siden, Wiley skrev: Litt vanskelig å vite kanskje, selve befruktningen har vel ikke vært problemet tidligere, heller utviklingen etter befruktning? Du får høre hva klinikken sier, de kan vel kanskje ikke se så veldig mye enda de heller men håper virkelig embryoene utvikles flott videre. Våres blir befruktet, men har mye fragmentering og blir aldri til blasto... Deler seg ikke som de skal eller stopper i udvikling
Betta123 Skrevet 20. mars 2019 #1285 Skrevet 20. mars 2019 Ok... nå er jeg litt nervøs her. begynte på synarelaspray 10 mars og skal etter planen begynne på sprøyter 25 mars. Men NÅ fikk jeg mensen? Trodde mensen skulle holde seg borte når jeg gikk på nedreguleringsspray? Har dere også hatt mensen fordetom?? skal ringe sykehuset imorgen men nå har de gått hjem...
Naomi1988 Skrevet 20. mars 2019 #1286 Skrevet 20. mars 2019 Uttak på fredag, gruer og gleder meg... 1
Naomi1988 Skrevet 20. mars 2019 #1287 Skrevet 20. mars 2019 26 minutter siden, Betta123 skrev: Ok... nå er jeg litt nervøs her. begynte på synarelaspray 10 mars og skal etter planen begynne på sprøyter 25 mars. Men NÅ fikk jeg mensen? Trodde mensen skulle holde seg borte når jeg gikk på nedreguleringsspray? Har dere også hatt mensen fordetom?? skal ringe sykehuset imorgen men nå har de gått hjem... Jeg måtte ha en blødning før sprøytestart. Min var helt lik en mensen på meg.
Betta123 Skrevet 20. mars 2019 #1288 Skrevet 20. mars 2019 2 minutter siden, Naomi1988 skrev: Jeg måtte ha en blødning før sprøytestart. Min var helt lik en mensen på meg. Så dette er vanlig? Har ikke kraftige menssmerter som jeg pleier, oppdaget nettopp at jeg blødde. Så får håpe jeg får begynne på sprøytene likevel😅
Patriotpaula Skrevet 20. mars 2019 #1289 Skrevet 20. mars 2019 7 minutter siden, Naomi1988 skrev: Uttak på fredag, gruer og gleder meg... Første uttak?
Naomi1988 Skrevet 20. mars 2019 #1290 Skrevet 20. mars 2019 Jeg fikk opplyst at jeg måtte ta kontakt om jeg ikke hadde hatt blødning, så regner med det er vanlig ja. Jeg er ganske ny i dette sjøl😅
Naomi1988 Skrevet 20. mars 2019 #1291 Skrevet 20. mars 2019 Akkurat nå, Patriotpaula skrev: Første uttak? Ja første😬
Patriotpaula Skrevet 20. mars 2019 #1292 Skrevet 20. mars 2019 Akkurat nå, Naomi1988 skrev: Ja første😬 Ligger det an til uttak av mange egg? Ikke les deg opp på alle skrekkhistorier på nett i forkant da, det finnes så mange fine historier også 😊 jeg hadde mitt første uttak her tidligere denne måneden, det gikk så fint 👏 De fikk ut 15 egg på meg 1
Pinnsvin Skrevet 20. mars 2019 #1293 Skrevet 20. mars 2019 Varsler store endringer i bioteknologiloven Regjeringspartiene har blitt enige om å endre den 15 år gamle bioteknologiloven. Det innebærer blant annet å fjerne nedre aldersgrense for prøverør, å utvide lagringstiden for befruktede egg, og å forenkle reglene for genterapi. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/KvOwMe/varsler-store-endringer-i-bioteknologiloven?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Naomi1988 Skrevet 20. mars 2019 #1294 Skrevet 20. mars 2019 13 minutter siden, Patriotpaula skrev: Ligger det an til uttak av mange egg? Ikke les deg opp på alle skrekkhistorier på nett i forkant da, det finnes så mange fine historier også 😊 jeg hadde mitt første uttak her tidligere denne måneden, det gikk så fint 👏 De fikk ut 15 egg på meg Har jo lest en del til nå😅 men er ikke smerten jeg er redd for, mer alt dette tanke styret og følelsene rundt alt dette. Og om det ikke går, hva føler jeg da🤔 tror det bare er 6 stykker👇 1
Popkorn Skrevet 20. mars 2019 #1295 Skrevet 20. mars 2019 1 time siden, Waldfee skrev: Så trist med negativt resultat😢! Venting er utrolig kjipt. Men det går fort til mai, nå blir det vår og lysere tider. Sender deg en oppmuntrende klem 💗 Takk! Det går faktisk ganske greit. I dag har jeg hatt en super dag, selv med mens som nå er i gang for fullt.
Aaa08 Skrevet 20. mars 2019 #1296 Skrevet 20. mars 2019 1 time siden, Betta123 skrev: Ok... nå er jeg litt nervøs her. begynte på synarelaspray 10 mars og skal etter planen begynne på sprøyter 25 mars. Men NÅ fikk jeg mensen? Trodde mensen skulle holde seg borte når jeg gikk på nedreguleringsspray? Har dere også hatt mensen fordetom?? skal ringe sykehuset imorgen men nå har de gått hjem... Du skal ha blødning før sprøytestart
Wiley Skrevet 20. mars 2019 #1297 Skrevet 20. mars 2019 1 hour ago, Betta123 said: Ok... nå er jeg litt nervøs her. begynte på synarelaspray 10 mars og skal etter planen begynne på sprøyter 25 mars. Men NÅ fikk jeg mensen? Trodde mensen skulle holde seg borte når jeg gikk på nedreguleringsspray? Har dere også hatt mensen fordetom?? skal ringe sykehuset imorgen men nå har de gått hjem... Helt normalt og akkurat sånn det skal være, du mister ikke mensen av synarela, det bare hemmer eggløsning i neste syklus, men slimhinnen skal fortsatt ut og bygges på nytt før innsett.
Wiley Skrevet 20. mars 2019 #1298 Skrevet 20. mars 2019 1 hour ago, Aaa08 said: Våres blir befruktet, men har mye fragmentering og blir aldri til blasto... Deler seg ikke som de skal eller stopper i udvikling Ja, sånn sett er det vel kanskje tegn til det samme denne gangen så en mulighet for at det er sæden som er problemet hvis det går bedre med donorsæden. Men det vil vel klinikken kunne si noe mer om når de ser utviklingen?
Aaa08 Skrevet 20. mars 2019 #1299 Skrevet 20. mars 2019 59 minutter siden, Wiley skrev: Ja, sånn sett er det vel kanskje tegn til det samme denne gangen så en mulighet for at det er sæden som er problemet hvis det går bedre med donorsæden. Men det vil vel klinikken kunne si noe mer om når de ser utviklingen? Vi brukte picsi metoden, så det bør være bedre... Vi får nok vite mer i morgen, og kommer til å ha samtale med legen senere
Sixxen Skrevet 20. mars 2019 #1300 Skrevet 20. mars 2019 Idag hadde jeg Eggutakk. Det var veldig lite modning på høyre, de hadde forventet to egg der utifra ultralyd, men de hadde minsket så ble ikke noe. På venstre siden fikk de ut fire gode egg sa de, og mannen min sin prøve sa de var super. De var borti urinblæren min og siden jeg ikke hadde så god modning på ene sidrn, og jeg fikk ekstremt store smerter. Jeg svimte av og våknet til flere sykepleiere over meg og kastet opp to ganger. Var på observasjon etterpå i nesten to timer. Og har fortsatt smerter. Men ingen overstimulering, og de satser på Innsett fredag. Så utrolig spent på hvor mange av de fire som blir befruktet ❤️ krysser fingrene, har aldri vært så spent på noe i mitt liv Vi gleder oss og håper virkelig at vi blir en større familie snart, en bare oss to og hunden vår 😍 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå