Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

Ultralyd i dag, det blir mitt første egguttak på mandag😱😱jeg er nervøs (sprøyteskrekk). Spurte derfor etter beroligende og fikk med meg en valium som jeg kan ta 30 minutter før. Men nå er jeg nervøs for valiumen😂 syntes det er litt skummelt med så sterke medisiner og tar normalt ikke Paracet en gang om jeg ikke må. Noen andre her som har hatt egguttak I valium’rus’? Gikk det fint? Kan jeg liksågodt droppe det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Magda85 jeg fikk valium og morfin, noe jeg er enormt glad for! Jeg husker jeg tenkte noe som at jeg burde begynne å stresse, men kroppen klarte det ikke. Jeg hadde et vondt uttak, men fikk ut enormt mange egg og dermed varte det unaturlig lenge... alt av medisiner var definitivt sterkt nødvendig og veldig glad for jeg ikk alt😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg spør det samme hver gang men har noen fått noen spesifikke beskjeder angående ibuprofen under fryseforsøk? Jeg skal starte på forsøk nr 5 når mensen kommer (i morgen antageligvis) men sliter med bronkitt og får ikke sove uten Advil PM akkurat nå. Riksen har ikke sagt noe spesielt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@WileyJeg fikk ikke lov til å bruke ibux i det hele tatt etter det ble bestemt vi skulle ha IVF. Altså ikke i tiden før forsøket heller. Ibux påvirker vist slimhinnen (i tillegg tiltil selve eeggløsningen), og derfor skal det unngås helt.

Endret av bondekone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, bondekone skrev:

@WileyJeg fikk ikke lov til å bruke ibux i det hele tatt etter det ble bestemt vi skulle ha IVF. Altså ikke i tiden før forsøket heller. Ibux påvirker vist slimhinnen (i tillegg tiltil selve eeggløsningen), og derfor skal det unngås helt.

Wow!! Takk gud for jeg leste dette her. Jeg har brukt myyye ibux siste to ukene (hatt mye tannverk) og er på nedregulering nå med synarela. Begynner på sprøyter 25 mars. Får ikke håpe jeg har ødelagt slimhinnen nå??😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Betta123 skrev:

Wow!! Takk gud for jeg leste dette her. Jeg har brukt myyye ibux siste to ukene (hatt mye tannverk) og er på nedregulering nå med synarela. Begynner på sprøyter 25 mars. Får ikke håpe jeg har ødelagt slimhinnen nå??😢

Til da brukte jeg ibux i tiden fra mens til noen dager før EL, siden jeg kun trodde det var snakk om EL trøbbel, men porsgrunn var tydelig på at jeg ikke kunne ta ibux at all... men så er det jo ingen som tjener på å ha et smertehelvete heller... tviler på du har ødelagt av det altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo det som er spørsmålet mitt fortsatt da @Betta123 og @bondekone, sykehuset gir klar beskjed om bruken av Ibux ved ferskforsøk men ingen ved frys. (På riksen sier de foresten ingen Ibux først etter uttak) Frys er jo litt annerledes siden syklus er styrt og du ikke skal tenke på eggløsning. I utgangspunktet skal jo medisinen også bygge slimhinnen så da vet jeg liksom ikke om rådet om Ibux fortsatt gjelder. Skal spørre sykehuset når jeg ringer inn mens, men det blir nok uansett ikke før på mandag, for her venter jeg fortsatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, bondekone skrev:

Til da brukte jeg ibux i tiden fra mens til noen dager før EL, siden jeg kun trodde det var snakk om EL trøbbel, men porsgrunn var tydelig på at jeg ikke kunne ta ibux at all... men så er det jo ingen som tjener på å ha et smertehelvete heller... tviler på du har ødelagt av det altså

 

25 minutter siden, Wiley skrev:

Det er jo det som er spørsmålet mitt fortsatt da @Betta123 og @bondekone, sykehuset gir klar beskjed om bruken av Ibux ved ferskforsøk men ingen ved frys. (På riksen sier de foresten ingen Ibux først etter uttak) Frys er jo litt annerledes siden syklus er styrt og du ikke skal tenke på eggløsning. I utgangspunktet skal jo medisinen også bygge slimhinnen så da vet jeg liksom ikke om rådet om Ibux fortsatt gjelder. Skal spørre sykehuset når jeg ringer inn mens, men det blir nok uansett ikke før på mandag, for her venter jeg fortsatt. 

Huff. Så mye å huske på. Går egentlig på antibiotika også nå pga en tann😅men tror rett og slett jeg kaster bort alle tabl, vil ikke rissikere noenting for neste forsøket🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnugg
1 time siden, Betta123 skrev:

 

Huff. Så mye å huske på. Går egentlig på antibiotika også nå pga en tann😅men tror rett og slett jeg kaster bort alle tabl, vil ikke rissikere noenting for neste forsøket🙈 

Antibiotika har imgenting å si - jeg måtte ha det ved første forsøk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på Synarela i dag. 

Endelig i gang med et helt surrealistisk, ukjent, nervepirrende, skummelt men samtidig motiverende, oppmuntrende og spennende «prosjekt». Mange tanker i hode, samtidig helt tomt😂 For en karusell!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Betta123 skrev:

 

Huff. Så mye å huske på. Går egentlig på antibiotika også nå pga en tann😅men tror rett og slett jeg kaster bort alle tabl, vil ikke rissikere noenting for neste forsøket🙈 

Jeg måtte ta antibiotika fra innsettdagen mitt første forsøk pga UVI etter uttaket. Fikk en flott sønn, så det går nok bra å ta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fnugg skrev:

Antibiotika har imgenting å si - jeg måtte ha det ved første forsøk.

 

 

6 timer siden, Waldfee skrev:

Jeg måtte ta antibiotika fra innsettdagen mitt første forsøk pga UVI etter uttaket. Fikk en flott sønn, så det går nok bra å ta!

Aha...skjønner! Så bra😊😊 blir hvertfall ikke en eneste ibux til😅 ante ikke det jeg altså. Kjipt! Jeg har virkelig overdrevet ibux bruket siste to ukene så håper det ikke har ødelagt noe. 😪🤞🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Betta123 skrev:

 

Aha...skjønner! Så bra😊😊 blir hvertfall ikke en eneste ibux til😅 ante ikke det jeg altså. Kjipt! Jeg har virkelig overdrevet ibux bruket siste to ukene så håper det ikke har ødelagt noe. 😪🤞🏼 

Jeg tok Ibux ved mensen to uker før egguttaket med sønnen. Eneste som funker på mine menssmerter... og ble gravid og fikk barn, så tror ikke det er krise at du har tatt det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Naomi1988 skrev:

Hei, er på dag 7 av 8 med sprøyter, er det vanlig å få en del eggløsningslim? 

Jeg hadde det av og på i flere dager :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Jeg hadde det av og på i flere dager :) 

Ok, godt å høre, trodde jeg slapp egg jeg😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Ok, godt å høre, trodde jeg slapp egg jeg😅

Begynte å bli litt stressa selv, så jeg spurte også her inne, og det var flere som hadde hatt det :) 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Mitt første innlegg her. Jeg kjenner at jeg behøver å skrive med noen, da det er vanskelig å få hjelp i helgene. Skulle så gjerne hatt en kontaktperson 😅  Vi er i gang med vårt aller første ivf forsøk. Jeg er godt i gang med sprøyter (rekovelle) og har ul til mandag. Problemet mitt er den nye sprøyten jeg skal begynne på i kveld (cetrotide). Jeg gråter bare av tanken, da jeg hater sprøyter. Rekovelle har jeg så vidt vendt meg til, men cetrotide har en mye lengre nål, og det at man må blande selv gjør meg kvalm. (livredd for å gjøre noe feil). Skal for eks den lange nålen helt inn? Eller holder det med halve? 

Jeg er imponert over og tar av meg hatten for dere som har holdt på i lange stunder, da jeg blir psykisk nedslitt av bare det her. Jeg kjenner på redsel hele tiden, og har aldri grått så mye som jeg gjør nå! 

Noen som har råd/erfaring/tips ang cetrotide? 

❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Amybie skrev:

Hei! Mitt første innlegg her. Jeg kjenner at jeg behøver å skrive med noen, da det er vanskelig å få hjelp i helgene. Skulle så gjerne hatt en kontaktperson 😅  Vi er i gang med vårt aller første ivf forsøk. Jeg er godt i gang med sprøyter (rekovelle) og har ul til mandag. Problemet mitt er den nye sprøyten jeg skal begynne på i kveld (cetrotide). Jeg gråter bare av tanken, da jeg hater sprøyter. Rekovelle har jeg så vidt vendt meg til, men cetrotide har en mye lengre nål, og det at man må blande selv gjør meg kvalm. (livredd for å gjøre noe feil). Skal for eks den lange nålen helt inn? Eller holder det med halve? 

Jeg er imponert over og tar av meg hatten for dere som har holdt på i lange stunder, da jeg blir psykisk nedslitt av bare det her. Jeg kjenner på redsel hele tiden, og har aldri grått så mye som jeg gjør nå! 

Noen som har råd/erfaring/tips ang cetrotide? 

❤️

 

Cetrotide skal man blande selv? Den lengste og litt tykke sprøyten skal du kun blande ut medisinen med om jeg ikke husker feil. 

Synes å huske at sprøytespissene som følgte med Cetrotide var bedre enn sprøytespissene på Gonal-F, Bemfola og Menopur som jeg har gått på tidligere. Jeg har ikke gått på Rekovelle, så kan ikke sammenligne med den dessverre. 

Viss du er usikker på hvordan du blander ut finner du flere filmer på YouTube

 

Lykke til ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnnenB skrev:

Cetrotide skal man blande selv? Den lengste og litt tykke sprøyten skal du kun blande ut medisinen med om jeg ikke husker feil. 

Synes å huske at sprøytespissene som følgte med Cetrotide var bedre enn sprøytespissene på Gonal-F, Bemfola og Menopur som jeg har gått på tidligere. Jeg har ikke gått på Rekovelle, så kan ikke sammenligne med den dessverre. 

Viss du er usikker på hvordan du blander ut finner du flere filmer på YouTube

 

Lykke til ❤

Takk. Ja har sett utallige YouTube filmer.  Sikkert for mange, da noen var hjemmelagde og inneholdt skrik og "ouch!“. Ettersom jeg ble vandt med de korte små kanylene, virker det som om denne kan gå igjennom kroppen😅

Må jo bare prøve.. Hvis ikke så får jeg håpe på hjelp fra legevakten. 

Jeg har også angst for egguttak, men har planer om å fortelle dette på mandag, å håpe på mest mulig medisinering i forkant.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...