Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

Gjest Fnugg
4 timer siden, Sixxen skrev:

Idag er det 5 stimuleringsdag, og Gonal f har vært ingen problem å stikke, men denne orgalutran sprøyten var jo kjempe vond. Har super sprøyteskrekk, så min kjære tar de på meg hver dag Hehe. 

Hvordan har dere opplevd dette? Alt er jo verdt det selvfølgelig, men kvir meg litt for sprøytene hver dag.

Dette tipset blir sikkert slettet, men jeg testet altså en råd herfra om å sette sprøyten med «spissen» nedover (om du skjønner, den er jo ikke avbuttet liksom) nedover mens jeg satt istedetfor å stå, og det var virkelig vesentlig forskjell i både blåmerke og ubehag. Mulig jeg hadde flaks, men det trikset funket veldig bra og den bare gikk mye lettere inn i fettet liksom. 

Er virkelig imponert over at du med sprøyteskrekk faktisk gjennomfører kuren med Orgalutran - har sendt «dere» noen tanker når jeg satt de. De er ubehagelige, ja - jeg setter dem selv. Men jeg har ikke sprøyteskrekk, så det blir noe helt annet selvsagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fnugg
2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Spm til dere som har hatt egguttak, men ikke innsett...

Hvordan var magen deres etter uttaket? Har så mye mensmurringer, hadde trodd at mensen kunne ha kommet hvert øyeblikk hvis jeg ikke hadde visst bedre + ømme pupper. Synes det er rart hvis Ovitrelle skal være årsaken til dette (9 dager siden)? 🤔 Har også ascites og store ovarier (men ubehaget jeg kjenner fra de er ute på sidene) 

Usikker på om det hadde sammenheng, men jeg fikk menstruasjon endel tidligere enn forventet (og jeg har stabil syklus). 

Hadde vondt både her og der, men det tror jeg var pga vondt uttak og ikke så mye annet. Litt usikker egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fnugg skrev:

Usikker på om det hadde sammenheng, men jeg fikk menstruasjon endel tidligere enn forventet (og jeg har stabil syklus). 

Hadde vondt både her og der, men det tror jeg var pga vondt uttak og ikke så mye annet. Litt usikker egentlig. 

Gyn trodde mensen ville komme etter 7-10 dager hos meg. Temper igjen nå for å se om jeg kan få en heads up på når mensen kommer, sett det enkelt på charten tidligere sykluser. Hmm, vanskelig å si! Ubehagelig er det, nesten sånn mens-murring som jeg vanligvis bruker Paracet mot.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Spm til dere som har hatt egguttak, men ikke innsett...

Hvordan var magen deres etter uttaket? Har så mye mensmurringer, hadde trodd at mensen kunne ha kommet hvert øyeblikk hvis jeg ikke hadde visst bedre + ømme pupper. Synes det er rart hvis Ovitrelle skal være årsaken til dette (9 dager siden)? 🤔 Har også ascites og store ovarier (men ubehaget jeg kjenner fra de er ute på sidene) 

Har det sånn hver gang... Ømme pupper fram til dag 11-12... Det er nok ovitrelle sin skyld ja. Ble alltid sykmeld i 2 uker etter uttak 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Julekake skrev:

I morgen er det to uker etter innsett på meg. Har testet hver dag i snart en uke, og streken hos babyplans test har blitt gradvis sterkere. Så tror jeg er gravid - men får ikke fasit før etter blodprøve i morgen... Veldig spent. Det var bare ett egg som ble befruktet, så blir det ikke noe av må vi jo tilbake til start.

Har aldri vært gravid før. Gleder meg, men gruer meg til bekymringene framover. Kjenner jeg meg selv rett blir det mye tanker om hva som kan gå galt 😫

 

Gratulerer! Fikk du svak strek med en gang? Tripper for å teste, men er så redd for at det er negativt og at jeg blir veldig lei meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Patriotpaula skrev:

Synes det var helt greit å stikke selv :) Er spl, men liker best å stikke på andre fremfor meg selv må jeg si 💉 Noen dager svei det litt ekstra, synes spesielt Orgalutranen kjennes etter den er satt og det ble ofte en sånn «vable» i huden som forsvant etter en stund. 

Heldig du, synes det er veldig ubehagelig. Gonal f var okei, kjente det knapt, men idag var det vondt med orgalutran. Ble skikkelig slapp og dårlig også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, bondekone skrev:

Jeg skal ikke si jeg har sprøyteskrekk, men det er jo ikke noe særlig å stikke på seg selv. Første sprøyten grein jeg nærmest og tryglet mannen om å sette den,men han nektet😝 jeg jobber turnus, så jeg måtte på et tidspunkt sette selv, så måtte jo egentlig bare hoppe i det😛 men,gonal f syns jeg ikke var særlig, men som du sier er neste (jeg tok cetrotide da, men tror det er samme greia) hakket værre. Både det at den faktisk så ut som en sprøyte, den var tykkere, og den svei. Men man blir jo vandt til det. Jeg endte og med 20 dager med blodfortynnende (fragmin) og den sprøyta synes jeg absolutt var den værste🙈 det ble aldri greit å stikke, men jeg gav meg aldri rom for å tenke på det, jeg måtte bare stikke med en gang på et vis.

Blir dårlig av tanken på å stikke meg selv.  Ja orgalutran sprøyten var tykkere og jeg kjenner meg dårlig idag, og føler jeg har litt krampe følelse i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Magda85 skrev:

Jeg er ca samme sted som deg i løypen, 7 dag for meg og jeg gruer meg til sprøytene hver dag. Ekstrem sprøyteskrekk og på fredag må jeg klare å sette de selv 😭 jeg er utrolig sliten og trøtt, kroppen er blytung. Er vanligvis veldig aktiv, jobber mye og trener 5 dager i uka. Nå klarer jeg såvidt jobb.. noen andre som merker til noe av det samme?

Jeg har samme følelsen, føler meg veldig tung i kroppen idag! Men fikk vite nå at det finnes ett bedøvelsesmiddel som heter emla og det er min mann for å kjøpe nå, så jeg slipper å kjenne stikket. Du er tøff som skal stikke deg selv på fredag er vel bare å kvinne seg opp. Alt er jo vært det den dagen spiren sitter ❤️😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fnugg skrev:

Dette tipset blir sikkert slettet, men jeg testet altså en råd herfra om å sette sprøyten med «spissen» nedover (om du skjønner, den er jo ikke avbuttet liksom) nedover mens jeg satt istedetfor å stå, og det var virkelig vesentlig forskjell i både blåmerke og ubehag. Mulig jeg hadde flaks, men det trikset funket veldig bra og den bare gikk mye lettere inn i fettet liksom. 

Er virkelig imponert over at du med sprøyteskrekk faktisk gjennomfører kuren med Orgalutran - har sendt «dere» noen tanker når jeg satt de. De er ubehagelige, ja - jeg setter dem selv. Men jeg har ikke sprøyteskrekk, så det blir noe helt annet selvsagt. 

Takk for tips 😊

Ja må jo det, er verdt det når spiren sitter til slutt ❤️

Gleder meg veldig til jeg er ferdig og håper virkelig ikke jeg må på flere kurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Popkorn skrev:

Gratulerer! Fikk du svak strek med en gang? Tripper for å teste, men er så redd for at det er negativt og at jeg blir veldig lei meg. 

Takk! Blodprøven viste også at jeg er gravid, så nå må jeg bare roe ned og tenke at det går bra...

Testa vel første gang 10 dager etter satt eggløsningssprøyte. Da var det ikke tegn til noe. 2 dager senere var det antydning til strek om vi tolket ekstremt velvillig. Streken har blitt gradvis litt sterkere for hver test etter det. Virker jo som det varierer veldig hvor tidlig/sent folk får utslag...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Julekake skrev:

Takk! Blodprøven viste også at jeg er gravid, så nå må jeg bare roe ned og tenke at det går bra...

Testa vel første gang 10 dager etter satt eggløsningssprøyte. Da var det ikke tegn til noe. 2 dager senere var det antydning til strek om vi tolket ekstremt velvillig. Streken har blitt gradvis litt sterkere for hver test etter det. Virker jo som det varierer veldig hvor tidlig/sent folk får utslag...

Hvordan har symptomene dine vært i rugetiden? Synes det er så vanskelig å vite siden man har jo symptomer i hele prosessen..  Avtok symptomene noe underveis? 

Anonymkode: c8738...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har symptomene dine vært i rugetiden? Synes det er så vanskelig å vite siden man har jo symptomer i hele prosessen..  Avtok symptomene noe underveis? 

Anonymkode: c8738...5b6

Ja, tror symptomene kan endre seg fra forsøk til forsøk også. Forrige forsøk gikk jeg på veldig lave doser med hormoner, og fikk masse symptomer etter eggløsningssprøyte. (Ømme bryster, kraftige smerter i korsryggen pluss flere ting jeg ikke husker nå) - men da var jeg ikke gravid. Denne runden har jeg kjent en del trykk/smerte i mage/bekken/korsrygg. Pluss at jeg kjenner meg oppblåst og til tider ekstremt trøtt... Har konkludert for meg selv at det egentlig er helt håpløst å prøve å tolke, iallfall som førstegangsgravid...

Hvor lenge er det til du skal teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Julekake skrev:

Takk! Blodprøven viste også at jeg er gravid, så nå må jeg bare roe ned og tenke at det går bra...

Testa vel første gang 10 dager etter satt eggløsningssprøyte. Da var det ikke tegn til noe. 2 dager senere var det antydning til strek om vi tolket ekstremt velvillig. Streken har blitt gradvis litt sterkere for hver test etter det. Virker jo som det varierer veldig hvor tidlig/sent folk får utslag...

Er dette andre forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sixxen skrev:

Er dette andre forsøk?

Første forsøk med egguttak og innsetting. Før det har vi prøvd med kun stimulering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2019 den 17.45, listefyll skrev:

Da var fjerde innsett mislykket. Hatt to innsett av ferskt og to innsett av fryst og gjennomført totalt fire uttak, hvor to ble avbrutt før innsett. Er så utrolig trist, lei og frustrert. Hvorfor må dette være så utrolig slitsomt?

Vurderer å ta en time hos en privat klinikk og høre hva de sier, men det føles helt umulig å velge mellom de ulike i Oslo. 

Vil bare sende deg et 💗 og si at jeg vet hvordan du har det. Livet er ikke så rettferdig bestandig, dessverre. Vi har hatt 7 innsett nå uten at det har blitt et søsken til fine gutten vår💙. Det er tøft som bare det. Men vi må håpe på belønningen til slutt! Og være sterke 💪🏼. Og så er det lov å synes dette er tøft, og være lei seg. Det er jo helt naturlig! 

Privat klinikk kan være fint for å få en second opinion. Ønsker deg masse masse lykke til, og håper virkelig du snart får oppfylt mammadrømmen 🤞🤞🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, Julekake skrev:

Ja, tror symptomene kan endre seg fra forsøk til forsøk også. Forrige forsøk gikk jeg på veldig lave doser med hormoner, og fikk masse symptomer etter eggløsningssprøyte. (Ømme bryster, kraftige smerter i korsryggen pluss flere ting jeg ikke husker nå) - men da var jeg ikke gravid. Denne runden har jeg kjent en del trykk/smerte i mage/bekken/korsrygg. Pluss at jeg kjenner meg oppblåst og til tider ekstremt trøtt... Har konkludert for meg selv at det egentlig er helt håpløst å prøve å tolke, iallfall som førstegangsgravid...

Hvor lenge er det til du skal teste?

Har ekstremt ømme pupper etter otrivelle sprøyten, og virker ikke som det gir seg heller ? (Ti dager ish etter sprøyta ble tatt). Hadde du symptomer etter otrivelle helt til testdato? 

Jeg skal teste om ca ti dager! jeg har vært gravid før og blir helt sprø av hvor like symptomene er! Så må bare prøve å ikke tenke på og kjenne etter fram til testing (sikkkert lettere sagt enn gjort😂).. 

Lest flere plasser at oppblåst mage er godt tegn i rugetiden.. det symptomet har jeg såklart ikke da😵 

Håper du er i god form framover! 

Anonymkode: c8738...5b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Julekake skrev:

Første forsøk med egguttak og innsetting. Før det har vi prøvd med kun stimulering...

Så kjekt 😁 Gratulerer ❤️

Skal på ultralyd fredag for å sjekke eggene, så satser de på Eggutakk neste uke sa de på kk i Bergen. Veldig spennende. Første runde her. Jeg går på Gonal f og orgalutran, hva gikk du på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sixxen skrev:

Så kjekt 😁 Gratulerer ❤️

Skal på ultralyd fredag for å sjekke eggene, så satser de på Eggutakk neste uke sa de på kk i Bergen. Veldig spennende. Første runde her. Jeg går på Gonal f og orgalutran, hva gikk du på?

Takk, og lykke til med uttak og alt! Gikk også på gonal f, og orgalutran helt på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...