Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ha innsett på fredag (forhåpentligvis!). Noen som har opplevd at ingen av eggene plutselig kan settes inn? Er det vanlig/uvanlig? Denne prosessene er ganske nervepirrende altså😬😬

Anonymkode: c8738...5b6

Ja... Har opplevd dette desverre... Skulle sette inn på dag 5, men de sluttet å utvikle seg

 De andre gangene fikk jeg sette inn på dag 2 og 3, de andre som var i laboratoriet stoppet de også.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Patriotpaula skrev:

Ja, det var det da, å kunne trenge ett egg.... Første forsøk ja. 

Første forsøk pleier å være en test liksom... Da ser legene hvordan du reagerer på medisiner osv. Og kan tilpasse dette bedre neste gang. 

Men håper du ikke trenger flere forsøk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Var du aldri i tvil om å avbryte når du kun fikk ett befruktet egg? Det har jeg tenkt, at jeg er usikker på om jeg ville ha satset et helt forsøk på ett egg 🤷‍♀️🧐🤭

For å være ærlig tenkte vi ikke da at det kunne være et alternativ. Er det vanlig å avbryte om man bare får ett? Får man da tilbud om å fryse ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Aaa08 skrev:

Første forsøk pleier å være en test liksom... Da ser legene hvordan du reagerer på medisiner osv. Og kan tilpasse dette bedre neste gang. 

Men håper du ikke trenger flere forsøk! 

Ja, lest flere steder at første forsøk regnes som testforsøk. Ikke sikkert jeg kommer til å fullføre dette forsøket heller hvis det ikke er noe å sette inn 🤷‍♀️ Håper uansett jeg får gode nyheter fra laben i morgen 🤞🏻 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Aaa08 skrev:

Ja... Har opplevd dette desverre... Skulle sette inn på dag 5, men de sluttet å utvikle seg

 De andre gangene fikk jeg sette inn på dag 2 og 3, de andre som var i laboratoriet stoppet de også.. 

Huff ,det må være kjipt. Fikk du telefon på forhånd da eller når du  møtte opp til innsett? Og regnet de det som et forsøk eller ikke?

Anonymkode: c8738...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Julekake skrev:

For å være ærlig tenkte vi ikke da at det kunne være et alternativ. Er det vanlig å avbryte om man bare får ett? Får man da tilbud om å fryse ned?

Det er nok mulig å avbryte hvis man kun sitter igjen med kun ett, vil tro man kan fryse ned. Og begynne på nytt igjen. Men nå har ikke jeg stått ovenfor dette valget, men kanskje noen andre her inne vet? Er ganske dyrt å kjøre er forsøk privat på kun ett egg og ingen på frys... Kanskje man tenker litt annerledes hvis man er under offentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huff ,det må være kjipt. Fikk du telefon på forhånd da eller når du  møtte opp til innsett? Og regnet de det som et forsøk eller ikke?

Anonymkode: c8738...5b6

De ringte meg. 

Telles ikke i det offentlige som et forsøk nei. 

De andre gangene fikk jeg sette inn på dag 2, mens de skulle dyrke de andre til dag 5. Ingen av disse har klart seg. Dette skjedde 2 ganger + denne gangen jeg ikke fikk sette inn noe... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnugg
11 timer siden, Patriotpaula skrev:

Det er det jeg prøver å tenke på også. Men ble liksom så snevert når det kun ble et par. Vi hadde jo «regnet» med flere på frys 😥

Det er jo bra i hvert fall to har blitt befruktet, men det jo ble så snevert når det bare ble to. Vi hadde «regnet» med flere på frys. 

Jo, jeg skjønner jo hva du mener - man ønsker jo gjerne mange av topp kvalitet.

Men såvidt jeg forstod så var det bare 2 av 10 eller noe sånt som fikk egg på frys - så det er jo mer uvanlig egentlig. 

Jeg har mer sånn innstillingen at jeg er fornøyd med ett bra egg til innsett, for de skal jo tross alt ikke sette inn flere uansett. Men jeg aner jo igrunnen ikke om det at man eventuelt ender «kun# med ett egg egentlig betyr at kvaliteten er dårlig - jeg har ikke helt skjønt sammenhengen. 

Håper det blir skikkelig gullegg på deg til innsett og bra resultat! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Det er nok mulig å avbryte hvis man kun sitter igjen med kun ett, vil tro man kan fryse ned. Og begynne på nytt igjen. Men nå har ikke jeg stått ovenfor dette valget, men kanskje noen andre her inne vet? Er ganske dyrt å kjøre er forsøk privat på kun ett egg og ingen på frys... Kanskje man tenker litt annerledes hvis man er under offentlig

Velger man å fryse ned det ene egget, så regnes dette som forsøk og man må begynne på nytt. Ser ikke noe vits i dette... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fnugg skrev:

Jo, jeg skjønner jo hva du mener - man ønsker jo gjerne mange av topp kvalitet.

Men såvidt jeg forstod så var det bare 2 av 10 eller noe sånt som fikk egg på frys - så det er jo mer uvanlig egentlig. 

Jeg har mer sånn innstillingen at jeg er fornøyd med ett bra egg til innsett, for de skal jo tross alt ikke sette inn flere uansett. Men jeg aner jo igrunnen ikke om det at man eventuelt ender «kun# med ett egg egentlig betyr at kvaliteten er dårlig - jeg har ikke helt skjønt sammenhengen. 

Håper det blir skikkelig gullegg på deg til innsett og bra resultat! ❤️ 

Ååh, er det så sjelden. Synes samtlige her inne får på frys jeg 😬 Men kanskje det ikke er så vanlig som jeg har fått inntrykk av da. Et egg skal jo være bra nok - ja, fordi de normalt ikke setter inn mer enn det ene. Men det hadde vært kjekt å ha noen på frys hvis forsøket ikke lykkes, så hadde man sluppet hele hormonstimuleringen på nytt. 

Spent på SMS fra laben i morgen. Blir nok veldig lei meg hvis de to eggene ikke har delt seg som de skal, da vet jeg så godt hva som er i vente... Men, nå må jeg ikke ta sorgene på forskudd 😬🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Aaa08 skrev:

De ringte meg. 

Telles ikke i det offentlige som et forsøk nei. 

De andre gangene fikk jeg sette inn på dag 2, mens de skulle dyrke de andre til dag 5. Ingen av disse har klart seg. Dette skjedde 2 ganger + denne gangen jeg ikke fikk sette inn noe... 

Håper det ikke telles som et forsøk i det private heller😬 

mener jeg har lest at dag 5 er det beste? Men de må jo selvfølgelig overleve til det da😵 

jeg kommer hvertfall til å skvette litt hver gang tlf min ringer i disse dager da😬

 

Anonymkode: c8738...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Ååh, er det så sjelden. Synes samtlige her inne får på frys jeg 😬 Men kanskje det ikke er så vanlig som jeg har fått inntrykk av da. Et egg skal jo være bra nok - ja, fordi de normalt ikke setter inn mer enn det ene. Men det hadde vært kjekt å ha noen på frys hvis forsøket ikke lykkes, så hadde man sluppet hele hormonstimuleringen på nytt. 

Spent på SMS fra laben i morgen. Blir nok veldig lei meg hvis de to eggene ikke har delt seg som de skal, da vet jeg så godt hva som er i vente... Men, nå må jeg ikke ta sorgene på forskudd 😬🤭

Går du offentlig eller privat? 

 

Anonymkode: c8738...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Går du offentlig eller privat? 

 

Anonymkode: c8738...5b6

Privat 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Privat 

Er det vanlig med daglige oppdateringer? Eller er det pga litt uvissthet i ditt tilfelle nå?

Jeg fikk ikke ikke inntrykk av at jeg hørte noe mer fra dem.

Anonymkode: c8738...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig med daglige oppdateringer? Eller er det pga litt uvissthet i ditt tilfelle nå?

Jeg fikk ikke ikke inntrykk av at jeg hørte noe mer fra dem.

Anonymkode: c8738...5b6

Vet ikke siden jeg er førstegangs hva som er normalen der. Tror selv det er fordi det er uvisst hvordan dette ender. Lab-damen sa på tlf i dag at hun skulle sende meg en ny SMS i morgen, så kunne jeg ringe tilbake henne når det passet meg hvis jeg ville ha nærmere forklaring - samme som ble gjort i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Vet ikke siden jeg er førstegangs hva som er normalen der. Tror selv det er fordi det er uvisst hvordan dette ender. Lab-damen sa på tlf i dag at hun skulle sende meg en ny SMS i morgen, så kunne jeg ringe tilbake henne når det passet meg hvis jeg ville ha nærmere forklaring - samme som ble gjort i dag :) 

Det er så mye å sette seg inn i, mange inntrykk, mye uvissthet og venting. Håper det blir første og eneste runde! 

Anonymkode: c8738...5b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så mye å sette seg inn i, mange inntrykk, mye uvissthet og venting. Håper det blir første og eneste runde! 

Anonymkode: c8738...5b6

Agree to that 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter og venter på papirer i posten på hva jeg skal gjøre med medisiner. Har fått 3 forskjellige doseringer på Gonal-f på e-resept og ingen nesespray (som de sa jeg skulle starte med)

Blir tussete av all ventingen.. Skal begynne med nesespray 15.03. 

Flere som skal begynne rundt de tider? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på forsamtale på fredag! Ble dere vist hvordan dere setter sprøyter på møtet? Vi skal ha uttak/innsett på annet sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Neutral90 skrev:

Skal på forsamtale på fredag! Ble dere vist hvordan dere setter sprøyter på møtet? Vi skal ha uttak/innsett på annet sykehus.

Nei, ikke jeg hvertall.

Skulle ringe inn første mensdag og deretter få videre instrukser. Ble fortalt på samtale at jeg begynner med nesespray deretter sprøyter. Samme sa damen på tlf da jeg ringte Riksen. Hun sa «les papirene nøye». De venter jeg forsatt på. Tror sprøyte opplæringen kommer når man er ferdig med nesespray og etter kontroll på sykehuset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...