Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

På 28.2.2019 den 20.26, AnonymBruker skrev:

Spennende! Er det offentlig siden du er bekymret for bmi? Mener jeg har lest her før at det ikke er så stengt privat. 

Anonymkode: c8738...5b6

Offentlig, ja. Har per nå ikke penger til å gå privat. Privat er noe mindre strenge på bmi. Mange av de private klinikkene opererer med grense på 35. Riksen, som jeg er henvist til, har 33. 

Anonymkode: a390f...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så gøy! Jeg skal også på tirsdag🤞🤞

Anonymkode: c8738...5b6

Jeg skal på mandag 😊 Lykke til begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Lykke til 🙏👏 Jeg heier på deg! Hva har de sett på ultralyd hos deg? 

4-5 egg på hver side, og noen som ligger i dvale. Hvis jeg ikke husker helt feil.. grugleder meg! Aner ikke hva man går til eller om resultatet blir bra😲 

masse lykke til til deg også! Det blir kanskje noen lange dager fram til tirsdag

Anonymkode: c8738...5b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnnenB skrev:

Jeg skal på mandag 😊 Lykke til begge to :)

 

Lykke til selv! Er det første forsøk hos deg og? 

Anonymkode: c8738...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Offentlig, ja. Har per nå ikke penger til å gå privat. Privat er noe mindre strenge på bmi. Mange av de private klinikkene opererer med grense på 35. Riksen, som jeg er henvist til, har 33. 

Anonymkode: a390f...8ae

Privat er dyrt ja😬 må man veie seg der?

Anonymkode: c8738...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Privat er dyrt ja😬 må man veie seg der?

Anonymkode: c8738...5b6

Aner ikke. Har hørt litt forskjellig. Men om jeg nå hadde oppgitt at jeg veier 30 kg mindre enn jeg gjør, så ville de sikkert kontrollsjekket. 🙃

Anonymkode: a390f...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som kan svare på hvordan utfloden din har vært dagene før uttak? Her har det blitt sånn som legger seg oppå papiret, men ikke spesielt seig, så ryker etter et «drag». Kanskje det er fordi kroppen egentlig er veldig klar for å slippe et egg eller ti, men ikke får lov til det enda (Orgalutran) 🧐🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Patriotpaula skrev:

Noen som kan svare på hvordan utfloden din har vært dagene før uttak? Her har det blitt sånn som legger seg oppå papiret, men ikke spesielt seig, så ryker etter et «drag». Kanskje det er fordi kroppen egentlig er veldig klar for å slippe et egg eller ti, men ikke får lov til det enda (Orgalutran) 🧐🤔

Det høres akkurat ut som hos meg! Veksler litt mellom blank og hvit. 

Og vi er helt likt i løypa.

Anonymkode: c8738...5b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres akkurat ut som hos meg! Veksler litt mellom blank og hvit. 

Og vi er helt likt i løypa.

Anonymkode: c8738...5b6

Ååh, så bra vi er flere som har det sånn. Da ble jeg litt lettet på et vis 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til selv! Er det første forsøk hos deg og? 

Anonymkode: c8738...5b6

Det er forsøk nr. 9 hos meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnnenB skrev:

Det er forsøk nr. 9 hos meg :)

Da håper jeg spiren sitter hos deg snart🤞 Har du aldri blitt gravid eller mister du underveis? 

Anonymkode: c8738...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da håper jeg spiren sitter hos deg snart🤞 Har du aldri blitt gravid eller mister du underveis? 

Anonymkode: c8738...5b6

Følte jeg ikke fikk hjelp offentlig i Norge, så prøvde derfor privat i Danmark. Resultatene ble veldig bra i forhold til Norge, og jeg ble gravid på andre forsøk der. Hadde dessverre en MA i uke 13. Både klinikken og gynekologen min her i Norge har trua på det vil gå bra, derfor har vi valgt å ikke gi opp helt ennå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnnenB skrev:

Følte jeg ikke fikk hjelp offentlig i Norge, så prøvde derfor privat i Danmark. Resultatene ble veldig bra i forhold til Norge, og jeg ble gravid på andre forsøk der. Hadde dessverre en MA i uke 13. Både klinikken og gynekologen min her i Norge har trua på det vil gå bra, derfor har vi valgt å ikke gi opp helt ennå :)

For et mot dere har, står respekt av de om gjennomfører så mange forsøk ❤️ Håper virkelig dere lykkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnnenB skrev:

Følte jeg ikke fikk hjelp offentlig i Norge, så prøvde derfor privat i Danmark. Resultatene ble veldig bra i forhold til Norge, og jeg ble gravid på andre forsøk der. Hadde dessverre en MA i uke 13. Både klinikken og gynekologen min her i Norge har trua på det vil gå bra, derfor har vi valgt å ikke gi opp helt ennå :)

Det er viktig med trua! Håper det går riktig vei snart!

Anonymkode: c8738...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at jeg har mange symptomer som ligner endometriose.

Sterke smerter under eggløsningdagene, veldig sterke menssmerter, blod under avføring når jeg har mens. 

Er det noen her inne som har hatt et vellykket ivf forsøk med endometriose, men som ikke har hatt operasjon??

jeg har to forsøk bak meg. Et pos og et neg. Men pos endte i SA. 

Jeg har ikke blitt utredet for endometriose for symptomene har forverret seg etter jeg begynte med hormoner. Skal selvfølgelig nevne dette for legene neste gang jeg er der

Anonymkode: 8d080...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttak nærmer seg med stormskritt (tirsdag). Kjenner jeg er overraskende rolig mtp uttaket. Jeg er mer «stresset» for at eggene skal løsne før uttaket 😬 Synes Ovitrelle 36 timer før er lenge! Får alle her inne beskjed om å sette den 36 timer før uttak? Det er vondt å gå på do, spesielt hvis jeg må presse litt selv, da stikker det til både i høyre og venstre side 🙄 Håper dette betyr at eggstokkene er store med mye egg 🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Uttak nærmer seg med stormskritt (tirsdag). Kjenner jeg er overraskende rolig mtp uttaket. Jeg er mer «stresset» for at eggene skal løsne før uttaket 😬 Synes Ovitrelle 36 timer før er lenge! Får alle her inne beskjed om å sette den 36 timer før uttak? Det er vondt å gå på do, spesielt hvis jeg må presse litt selv, da stikker det til både i høyre og venstre side 🙄 Håper dette betyr at eggstokkene er store med mye egg 🤞🏻🤞🏻

Jeg satt sprøyta sent lørdagskveld og hadde uttak mandagsmorning. Jeg kjente det i eggstokkene mine også, både før og etter uttak. Fikk ut 6 modne egg. Masse lykke til på tirsdag, det blir spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fiiol skrev:

Jeg satt sprøyta sent lørdagskveld og hadde uttak mandagsmorning. Jeg kjente det i eggstokkene mine også, både før og etter uttak. Fikk ut 6 modne egg. Masse lykke til på tirsdag, det blir spennende! 

Jeg skal sette den klokken 22 i kveld og møte opp 0930 på tirsdag. Foreløpig «no stress»-holdning til det uttaket, så håper jeg holder på det og ikke stresser meg opp unødvendig 😬 Vet jo ikke helt hva jeg går til siden det er første forsøk. Takk for lykkeønskninger 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Jeg skal sette den klokken 22 i kveld og møte opp 0930 på tirsdag. Foreløpig «no stress»-holdning til det uttaket, så håper jeg holder på det og ikke stresser meg opp unødvendig 😬 Vet jo ikke helt hva jeg går til siden det er første forsøk. Takk for lykkeønskninger 😘

Satt den 23 lørdagskveld, møtte opp ca. 9 mandagen, uttak en time etterpå når den smertestillende/beroligende cocktailen var konsumert og begynt å virke. Var min første gang også, jeg grudde meg heller ikke. Gikk kjempefint. Fokuserte på å puste rolig og ikke spenne musklene, innbilte meg at jeg kunne ødelegge noe hvis jeg ble anspent. Fikk ros og klapp på skulderen for at jeg var rolig og flink å puste med magen. Følte meg småfull, var fjern og knisete etterpå.

Håper og tror du beholder roen! ✌ Blir vel herdet etter undersøkelser man har gjort i forkant. Synes f.eks. undersøkelsen av egglederene var verre enn uttak. 

Endret av Fiiol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har funnet ut at jeg har mange symptomer som ligner endometriose.

Sterke smerter under eggløsningdagene, veldig sterke menssmerter, blod under avføring når jeg har mens. 

Er det noen her inne som har hatt et vellykket ivf forsøk med endometriose, men som ikke har hatt operasjon??

jeg har to forsøk bak meg. Et pos og et neg. Men pos endte i SA. 

Jeg har ikke blitt utredet for endometriose for symptomene har forverret seg etter jeg begynte med hormoner. Skal selvfølgelig nevne dette for legene neste gang jeg er der

Anonymkode: 8d080...ca0

Endometriose symptomene kan bli værre pga medisinene du får uten at du nødvendigvis har en forværring av selve endometriosen. Den lever jo på østrogen og man får jo i seg en del i løpet av et forsøk. Hvis du hadde hatt store cyster som skaper problemer for forsøk hadde de nok sett det på ultralyd, og i utgangspunktet så skal ikke endometriose ha noen negativ innvirkning på prosessen. Ivf er uansett løsningen på diagnosen i forhold til barnløshet. Det eneste min gynekolog nevnte når jeg var der for å spørre om det samme, var at egglederene noen ganger kan være veskefylte og at det ikke er så gunstig, i så fall bør de fjernes, men det er veldig lett å se på UL.

Ang lap så tenker jeg at det hadde vært å foretrekke før du startet ivf, for å få en evt diagnose og for at det kan gjøre det enklere å bli gravid naturlig. Så hvis du har mulighet så ville jeg vurdert å ta en pause før neste forsøk for å få dette utredet ordentlig. Med dine symptomer så høres det jo ut som om det kan være endo. Det har nok ikke gjort store utfall for ivf prosessen eller SA’en, men alltid fint å få sjekket alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...