AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #1041 Skrevet 4. mars 2019 Dere som har vært litt borte/sykemeldt fra jobb pga ivf, har dere fortalt grunnen til kollegaer eller tatt en hvit løgn? Anonymkode: c8738...5b6
Aaa08 Skrevet 4. mars 2019 #1042 Skrevet 4. mars 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som har vært litt borte/sykemeldt fra jobb pga ivf, har dere fortalt grunnen til kollegaer eller tatt en hvit løgn? Anonymkode: c8738...5b6 Ingen trenger å vite hvorfor du er sykmeldt.
Patriotpaula Skrevet 4. mars 2019 #1043 Skrevet 4. mars 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som har vært litt borte/sykemeldt fra jobb pga ivf, har dere fortalt grunnen til kollegaer eller tatt en hvit løgn? Anonymkode: c8738...5b6 Første gangen jeg skulle på UL (kl halv ni om morgenen) skulle jeg vært på jobb fra kl 07. Sa bare at jeg hadde vært hos legen uten å utdype det nærmere når jeg kom på jobb. Nå er jeg sykemeldt, flere på jobb vet hva jeg holder på med. De som vet ikke vet det står jeg heller ikke så nærme, så det går helt fint å kamuflere ovenfor de. Kan ikke se for meg at jeg kommer til å få noen mld fra de heller den perioden jeg er borte. Jeg har derimot tatt flere hvite løgner i det siste til andre som jeg ikke jobber med (av familie er det kun min mamma som vet om det).
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #1044 Skrevet 4. mars 2019 5 minutter siden, Aaa08 skrev: Ingen trenger å vite hvorfor du er sykmeldt. Neida, men ganske vanlig å nevne i en bisetning om hvorfor man plutselig er borte fra jobb.😬 Anonymkode: c8738...5b6
Popkorn Skrevet 5. mars 2019 #1045 Skrevet 5. mars 2019 Fikk akkurat telefon fra Ullevåll. Av de 5 eggene som ble tatt ut i går var det kun 3 som var modne. Disse 3 ble befruktet og de har satt meg opp for innsett allerede i morgen. Gud så spennende dette er! Trodde aldri vi skulle komme så langt! 7
prøverpåny Skrevet 5. mars 2019 #1046 Skrevet 5. mars 2019 15 minutter siden, Popkorn skrev: Fikk akkurat telefon fra Ullevåll. Av de 5 eggene som ble tatt ut i går var det kun 3 som var modne. Disse 3 ble befruktet og de har satt meg opp for innsett allerede i morgen. Gud så spennende dette er! Trodde aldri vi skulle komme så langt! Lykke til! 🤞
Patriotpaula Skrevet 5. mars 2019 #1048 Skrevet 5. mars 2019 15 egg ut, uttaket gikk veldig fint Skal tilbake på fredag for å sjekke ståa på eggstokkene. De er ikke helt sikre på at de vil sette tilbake denne uka (da blir det i såfall fredag eller blasto på søndag), jeg har på følelsen at de mer eller mindre har bestemt seg for at de skal fryse ned. Og det er helt greit hvis de mener det er det beste for meg og min helse (mtp overstimulering) 1
Aaa08 Skrevet 5. mars 2019 #1049 Skrevet 5. mars 2019 Lykke til dere! Jeg starter sprøyter på torsdag samt prednisolon. Er i klinikk i Danmark men sendte journalen til medicus til vurdering. De ringte 2 dager etter, og sa det samme som min klinikk. Vi må prøve å finne gullegget. Det eneste som var anderledes var at de setter aldri inn egg før dag 5. De mener hvis ikke egget overlever i laboratoriet (mine slutter å utvikle seg) så overlever de ikke i livmor heller. Anbefalte å gå på prednisolon pga endometriose. Denne gang skal vi bruke pcsi metoden, oocytt aktivering og befrukte halvparten med donor. Så veldig spent hvordan dette går. Hadde 1 forsøk i Danmark, og startet på nytt uten pause.. Lurer på om dette har noe å si i forhold til resultatet.... 1
AnnenB Skrevet 5. mars 2019 #1050 Skrevet 5. mars 2019 4 timer siden, Popkorn skrev: Fikk akkurat telefon fra Ullevåll. Av de 5 eggene som ble tatt ut i går var det kun 3 som var modne. Disse 3 ble befruktet og de har satt meg opp for innsett allerede i morgen. Gud så spennende dette er! Trodde aldri vi skulle komme så langt! Jeg hadde 7 som ble befruktet og 4 som hadde delt seg optimalt hittil. Får tlf igjen i morgen for å se om de utvikler seg i riktig retning til innsett torsdag 2
Betta123 Skrevet 5. mars 2019 #1051 Skrevet 5. mars 2019 26 minutter siden, Aaa08 skrev: Lykke til dere! Jeg starter sprøyter på torsdag samt prednisolon. Er i klinikk i Danmark men sendte journalen til medicus til vurdering. De ringte 2 dager etter, og sa det samme som min klinikk. Vi må prøve å finne gullegget. Det eneste som var anderledes var at de setter aldri inn egg før dag 5. De mener hvis ikke egget overlever i laboratoriet (mine slutter å utvikle seg) så overlever de ikke i livmor heller. Anbefalte å gå på prednisolon pga endometriose. Denne gang skal vi bruke pcsi metoden, oocytt aktivering og befrukte halvparten med donor. Så veldig spent hvordan dette går. Hadde 1 forsøk i Danmark, og startet på nytt uten pause.. Lurer på om dette har noe å si i forhold til resultatet.... Så spennende! Hva skal prednisolon hjelpe for?
Aaa08 Skrevet 5. mars 2019 #1052 Skrevet 5. mars 2019 1 time siden, Betta123 skrev: Så spennende! Hva skal prednisolon hjelpe for? Den skal dempe ned endometriose. Brukte den ved forrige forsøk også
Betta123 Skrevet 5. mars 2019 #1053 Skrevet 5. mars 2019 1 time siden, Aaa08 skrev: Den skal dempe ned endometriose. Brukte den ved forrige forsøk også Ah ok. Bruker du den hver dag under sprøytedagene? Når du demper endoen, vil det si at det er bedre «klima» for egget til å feste seg?🙈
Aaa08 Skrevet 5. mars 2019 #1054 Skrevet 5. mars 2019 1 time siden, Betta123 skrev: Ah ok. Bruker du den hver dag under sprøytedagene? Når du demper endoen, vil det si at det er bedre «klima» for egget til å feste seg?🙈 Ja, hver dag, fra sprøyte start. Det er nok sånn du skriver, det blir et bedre miljø i livmora
Betta123 Skrevet 5. mars 2019 #1055 Skrevet 5. mars 2019 1 time siden, Aaa08 skrev: Ja, hver dag, fra sprøyte start. Det er nok sånn du skriver, det blir et bedre miljø i livmora Ok:) kanskje jeg burde brukt det 1
Kone92 Skrevet 6. mars 2019 #1057 Skrevet 6. mars 2019 10 minutter siden, Patriotpaula skrev: 15 egg ut, 2 befruktet 😭😭😭😭 Kjedelig med så få. Men du trenger bare ett gullegg ❤️
Gjest Fnugg Skrevet 6. mars 2019 #1058 Skrevet 6. mars 2019 12 minutter siden, Patriotpaula skrev: 15 egg ut, 2 befruktet 😭😭😭😭 Mulig jeg spør dumt her, men er ikke det bra? Altså at du faktisk har fått befruktning (dersom det er bra nokså til å sette inn)? Jeg skjønner jo at man ønsker fryseegg, men det er jo ikke vanlig rent statistisk.
Gjest Fnugg Skrevet 6. mars 2019 #1059 Skrevet 6. mars 2019 På 4.3.2019 den 22.08, AnonymBruker skrev: Dere som har vært litt borte/sykemeldt fra jobb pga ivf, har dere fortalt grunnen til kollegaer eller tatt en hvit løgn? Anonymkode: c8738...5b6 Jeg forteller de fleste hvorfor, men første gangen kan det bli litt «masete» fordi endel virker å tro at IVF= garanti. Nå spør ingen mer da 😋 Neida, men jeg tror igrunnen det kan være lettere å skylde på noe annet. Det genererer jo mye interesse og spørsmål, og jeg synes det kan bli litt slitsomt i lengden. Men som sagt så var det mest den første gangen, etter det skjønner jo endel at det ikke er noen garanti.
Patriotpaula Skrevet 6. mars 2019 #1060 Skrevet 6. mars 2019 13 minutter siden, Kone92 skrev: Kjedelig med så få. Men du trenger bare ett gullegg ❤️ Det er det jeg prøver å tenke på også. Men ble liksom så snevert når det kun ble et par. Vi hadde jo «regnet» med flere på frys 😥 9 minutter siden, Fnugg skrev: Mulig jeg spør dumt her, men er ikke det bra? Altså at du faktisk har fått befruktning (dersom det er bra nokså til å sette inn)? Jeg skjønner jo at man ønsker fryseegg, men det er jo ikke vanlig rent statistisk. Det er jo bra i hvert fall to har blitt befruktet, men det jo ble så snevert når det bare ble to. Vi hadde «regnet» med flere på frys.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå