Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Jeg prøvde å få i gang mensen med primolut, men det fungerte ikke 😣 Aldri hatt så lang syklus før, typisk at det skjer den syklusen før oppstart 🤨 Uff, håper at mensen kommer snart 🤞🏻 Vet så godt hvordan det er å vente på mensen, har det friskt i minne 😬 

Det er bra etter forholdene, takk som spør :) Det virker som at jeg tåler sprøytene godt 🙏 Men vil si at jeg har pingledoser på 75, 112,5 og 150 IE Menopur, sammenlignet med mange andre her inne 😅 Gyn så åtte follikler på fredag som var unge og lovende, ny UL på tirsdag 🤞🏻 Denne prosessen er nesten for spennende for min smak, og det blir liksom ikke mindre spennende de neste to-tre ukene heller. Jeg håper at alt går som planlagt og at det blir uttak til uka 🤞🏻😊

Ja, det er så typisk også virker det jo ti ganger lenger enn det faktisk er, fordi du venter på å komme i gang. 

Så godt å høre at du tåler sprøytene godt, får du lave doser fordi dem er redd for å overstimulere deg? Hvordan fungerer menopur? Blander du selv? Jeg fikk nemlig vite på forsamtalen at jeg skulle bruke menopur, men når vi var tilbake på kontrolltime for å høre de sste prøvesvarene så stod det i journalen at jeg skal bruke Gonal-f 112, 5 😮 

Veldig spennende når man er i gang, hele prosessen på hvordan alt fungerer er jo igrunn spennende da! Satser på at alt går som planlagt og at det blir uttak til uka av selve gullegget (og noen ekstra gullegg til frys) 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Nikketutta skrev:

Ja, det er så typisk også virker det jo ti ganger lenger enn det faktisk er, fordi du venter på å komme i gang. 

Så godt å høre at du tåler sprøytene godt, får du lave doser fordi dem er redd for å overstimulere deg? Hvordan fungerer menopur? Blander du selv? Jeg fikk nemlig vite på forsamtalen at jeg skulle bruke menopur, men når vi var tilbake på kontrolltime for å høre de sste prøvesvarene så stod det i journalen at jeg skal bruke Gonal-f 112, 5 😮 

Veldig spennende når man er i gang, hele prosessen på hvordan alt fungerer er jo igrunn spennende da! Satser på at alt går som planlagt og at det blir uttak til uka av selve gullegget (og noen ekstra gullegg til frys) 😄 

Jeg antar det, at det er derfor de er litt forsiktige i doseringen. De vet at det er en betydelig risiko for at veldig mange egg dras med hvis de kjører på for hardt. Funnene på UL før helga sa gyn var som forventet, så da må jeg nå være fornøyd med det. De nevnte allerede på forsamtalen at mulighet for fryseforsøk, så hvis jeg klarer å holde meg unna det, så er jeg veldig fornøyd med det 👏

Menopur blander jeg selv ja :) Det fungerer helt fint, trekker opp daglig dose på en egen Menopur-enhet-sprøyte. Veldig greit og enkelt :) Gonal F er vel sikkert helt fint det også, veldig forskjellig hva jeg har lest om de to medikamentene. Noen sier at eggene på Menopur blir bedre og færre enn ved gonal f, og at bivirkningene er mindre ved Menopur. Jeg har aldri brukt gonal f, så har ikke noe å sammenligne med. 

Har funnet ut at veien blir til mens vi går, er jo ingenting som er sikkert før vi er på de ulike «trinnene» i denne prosessen 🤷‍♀️ Bare håper så inderlig at egguttaket skjer til uka, gruer meg litt til det 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt både menopur og gonal f. Fikk same antall egg, kvaliteten var bedre med gonal f i mitt tilfelle 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Aaa08 skrev:

Jeg har brukt både menopur og gonal f. Fikk same antall egg, kvaliteten var bedre med gonal f i mitt tilfelle 

Det er nok veldig individuelt ja :)  Håper jeg får god kvalitet med Menopur 🤞🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Jeg antar det, at det er derfor de er litt forsiktige i doseringen. De vet at det er en betydelig risiko for at veldig mange egg dras med hvis de kjører på for hardt. Funnene på UL før helga sa gyn var som forventet, så da må jeg nå være fornøyd med det. De nevnte allerede på forsamtalen at mulighet for fryseforsøk, så hvis jeg klarer å holde meg unna det, så er jeg veldig fornøyd med det 👏

Menopur blander jeg selv ja :) Det fungerer helt fint, trekker opp daglig dose på en egen Menopur-enhet-sprøyte. Veldig greit og enkelt :) Gonal F er vel sikkert helt fint det også, veldig forskjellig hva jeg har lest om de to medikamentene. Noen sier at eggene på Menopur blir bedre og færre enn ved gonal f, og at bivirkningene er mindre ved Menopur. Jeg har aldri brukt gonal f, så har ikke noe å sammenligne med. 

Har funnet ut at veien blir til mens vi går, er jo ingenting som er sikkert før vi er på de ulike «trinnene» i denne prosessen 🤷‍♀️ Bare håper så inderlig at egguttaket skjer til uka, gruer meg litt til det 😬

Håper du klarer å holde deg unna fryseforsøk nå og får ut fine og bra egg. Forstår godt at du gruer deg til uttaket, men tenk så nære du er og jeg er helt sikker på at det kommer til å gå bra :)  Jeg krysser i allefall alt jeg kan 🤞

Lest litt forskjellig fra begge to jeg også, så blei litt overrasket over at de plutselig hadde endret dette i journalen min. For de mente jeg burde ha menopur fordi jeg har en risiko for overstimulering, men vi får jo se hva jeg ender opp med da 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nikketutta skrev:

Håper du klarer å holde deg unna fryseforsøk nå og får ut fine og bra egg. Forstår godt at du gruer deg til uttaket, men tenk så nære du er og jeg er helt sikker på at det kommer til å gå bra :)  Jeg krysser i allefall alt jeg kan 🤞

Lest litt forskjellig fra begge to jeg også, så blei litt overrasket over at de plutselig hadde endret dette i journalen min. For de mente jeg burde ha menopur fordi jeg har en risiko for overstimulering, men vi får jo se hva jeg ender opp med da 😛 

Tenker at uttak skal gå fint hvis jeg ikke blir overstimulert, lest at det som regel går ganske greit da 😊 Gru-gleder meg i grunn.  

Hmmm, du får ta det opp med de? Om at det egentlig er sagt at du skulle ha Menopur? 😊

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Patriotpaula skrev:

Tenker at uttak skal gå fint hvis jeg ikke blir overstimulert, lest at det som regel går ganske greit da 😊 Gru-gleder meg i grunn.  

Hmmm, du får ta det opp med de? Om at det egentlig er sagt at du skulle ha Menopur? 😊

Og tenk alle som har vært igjennom det og det har gått bra med dem, man får tenke på premien man har stor sannsynlighet for å sitte igjen med 😀 

Tenkte jeg skulle høre med dem når jeg melder inn min neste mens, hva dem tenker og hvorfor dem egentlig har endret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nikketutta skrev:

Og tenk alle som har vært igjennom det og det har gått bra med dem, man får tenke på premien man har stor sannsynlighet for å sitte igjen med 😀 

Tenkte jeg skulle høre med dem når jeg melder inn min neste mens, hva dem tenker og hvorfor dem egentlig har endret. 

Det er sant. Må tenke på den store gevinsten vi mest sannsynlig sitter igjen med. Det er det jeg tenker på når jeg er oppe mellom 06 og 08 hver dag nå for å sette sprøyter 😅 

ja, det høres smart ut :) 

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Popkorn skrev:

Takk, det samme! ♥️ Jeg skal ta blodprøve og ultralyd torsdag 28.02. Første gang for meg, så vet veldig lite om det jeg går til. Hvor hører du til? 

Har hatt 5 forsøk hos St. Olavs i Trondheim, der to av forsøkene ble avbrutt etter egguttak. Følte ikke jeg fikk hjelp/svar hos de, så valgte å ta kontakt med Maigaard i Århus. Har hatt 3 forsøk der, men gode resultat i forhold til Trondheim. Forrige forsøk ble jeg gravid men mistet i uke 13. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnnenB skrev:

Har hatt 5 forsøk hos St. Olavs i Trondheim, der to av forsøkene ble avbrutt etter egguttak. Følte ikke jeg fikk hjelp/svar hos de, så valgte å ta kontakt med Maigaard i Århus. Har hatt 3 forsøk der, men gode resultat i forhold til Trondheim. Forrige forsøk ble jeg gravid men mistet i uke 13. 

 

Kjære tid! Masse lykke til. Du er en superhelt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnnenB skrev:

Har hatt 5 forsøk hos St. Olavs i Trondheim, der to av forsøkene ble avbrutt etter egguttak. Følte ikke jeg fikk hjelp/svar hos de, så valgte å ta kontakt med Maigaard i Århus. Har hatt 3 forsøk der, men gode resultat i forhold til Trondheim. Forrige forsøk ble jeg gravid men mistet i uke 13. 

 

Sender deg pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Nikketutta skrev:

Håper du klarer å holde deg unna fryseforsøk nå og får ut fine og bra egg. Forstår godt at du gruer deg til uttaket, men tenk så nære du er og jeg er helt sikker på at det kommer til å gå bra :)  Jeg krysser i allefall alt jeg kan 🤞

Lest litt forskjellig fra begge to jeg også, så blei litt overrasket over at de plutselig hadde endret dette i journalen min. For de mente jeg burde ha menopur fordi jeg har en risiko for overstimulering, men vi får jo se hva jeg ender opp med da 😛

... Jeg ble overstimulert på menopur også... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Som sagt så er dette veldig nytt for meg. Har nå gått på gonal f siden sist onsdag. De satte meg på en ganske lav dose (selv om jeg ikke vet hva lav dose er) siden de er redde for at jeg kan lett bli overstimulert. Jeg har egentlig ikke hatt så mye bivirkninger før jeg fikk en liten urinveisinfeksjon av noe slag (som føles som om er på vei vekk allerede), men i dag har jeg ordentlig vondt i høyre side (eggstokkene). Er på jobb, men har jo bare lyst til å legge meg med en varmepute eller noe! Noen tips? Erfaringer? Bør jeg ringe? Forventet jo egentlig litt smerter... Skal inn denne torsdagen og ta blodprøver og ultralyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Popkorn skrev:

Hei dere!

Som sagt så er dette veldig nytt for meg. Har nå gått på gonal f siden sist onsdag. De satte meg på en ganske lav dose (selv om jeg ikke vet hva lav dose er) siden de er redde for at jeg kan lett bli overstimulert. Jeg har egentlig ikke hatt så mye bivirkninger før jeg fikk en liten urinveisinfeksjon av noe slag (som føles som om er på vei vekk allerede), men i dag har jeg ordentlig vondt i høyre side (eggstokkene). Er på jobb, men har jo bare lyst til å legge meg med en varmepute eller noe! Noen tips? Erfaringer? Bør jeg ringe? Forventet jo egentlig litt smerter... Skal inn denne torsdagen og ta blodprøver og ultralyd. 

Ta paracett 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Popkorn skrev:

Hei dere!

Som sagt så er dette veldig nytt for meg. Har nå gått på gonal f siden sist onsdag. De satte meg på en ganske lav dose (selv om jeg ikke vet hva lav dose er) siden de er redde for at jeg kan lett bli overstimulert. Jeg har egentlig ikke hatt så mye bivirkninger før jeg fikk en liten urinveisinfeksjon av noe slag (som føles som om er på vei vekk allerede), men i dag har jeg ordentlig vondt i høyre side (eggstokkene). Er på jobb, men har jo bare lyst til å legge meg med en varmepute eller noe! Noen tips? Erfaringer? Bør jeg ringe? Forventet jo egentlig litt smerter... Skal inn denne torsdagen og ta blodprøver og ultralyd. 

Jeg ville ringt til sykehuset/klinikken og beskrevet det du skriver. Heller sjekke opp i det en gang for mye enn for lite. Jeg ringte selv klinikken med en gang jeg lurte på noe, det ble jeg oppfordret til å gjøre også. 

Lykke til og god bedring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå venter jeg bare på mensen så jeg kan starte opp igjen. Godt å kjenne på spenningen og komme seg ut av det sorte hullet etter negativt forsøk. Dette blir forsøk nummer 3 for min del. Måtte det bare bli det siste!🤞

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper det er et GODT tegn at murringene har økt på betraktelig? Syklusdag 12, sprøytedag 11. Murringene økte på fra i går av sammenlignet med hvordan det har vært tidligere i syklusen. Vært mye kvalm i dag og i går + nesten non-stop murringer siden i går (søndag) på dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2019 den 22.22, Patriotpaula skrev:

Håper det er et GODT tegn at murringene har økt på betraktelig? Syklusdag 12, sprøytedag 11. Murringene økte på fra i går av sammenlignet med hvordan det har vært tidligere i syklusen. Vært mye kvalm i dag og i går + nesten non-stop murringer siden i går (søndag) på dagen. 

Hvordan går det med deg? Vet,du noe om uttak?

Anonymkode: c8738...5b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med deg? Vet,du noe om uttak?

Anonymkode: c8738...5b6

Fra å gå fra 8 follikler i str 8-10 mm på fredag til 1 dominant follikkel på 16mm på tirsdag, resten stod i stampe på 8-10 mm. Føles som et stort skritt tilbake. Egentlig planlagt uttak fredag, men det blir det jo ikke. Fikk tre alternativer å velge mellom 1) avbryte og begynne med høyere dosering av Menopur neste syklus 2) fortsette å pushe og øke Menopur 3) sette Ovitrelle i går og uttak denne uken. Jeg valgte å øke Menopur-doseringen i samråd med gyn og se om vi kommer i land med det til slutt. 

Hadde masse murringer generelt i hele magen fra søndag til tirsdag, dette var i hvert fall ikke eggstokkene som var skyld i (det kunne det ha vært hvis flere follikler faktisk hadde vokst og at eggstokkene hadde blitt store, men det så vi jo at det hadde jo absolutt ikke skjedd), gyn mente at det var hormonell påvirkning på tarmen. I kveld har jeg hatt masse murringer nederst til venstre i magen, så håper at det er eggstokken som jobber for harde livet 🤞🏻🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...