Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

På 19.2.2019 den 15.53, Betta123 skrev:

Aha. Da kan det være vi får oppstart på ca samme tid😄første forsøk?

Ja, første forsøk 😄 Det kommer helt anpå min syklus, den er veldig uregelmessig og sykepleier ville ikke gi meg provera som egentlig var avtalt med legene. siden syklusene har vært  på 47, 29, 38, 29 de fire siste gangene. Men hvis jeg skal følge 29 dagers syklus, så skal den komme neste uke, noe jeg tviler på da jeg ikke kjenner noe ømhet i puppene enda, noe jeg vanligvis gjør 10-12 dager før :( Hvis den blir forsinket og neste blir forsinket så kan jeg risikere å bli satt på vent igjen pga påsken - noe som er typisk meg 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Nikketutta skrev:

Ja, første forsøk 😄 Det kommer helt anpå min syklus, den er veldig uregelmessig og sykepleier ville ikke gi meg provera som egentlig var avtalt med legene. siden syklusene har vært  på 47, 29, 38, 29 de fire siste gangene. Men hvis jeg skal følge 29 dagers syklus, så skal den komme neste uke, noe jeg tviler på da jeg ikke kjenner noe ømhet i puppene enda, noe jeg vanligvis gjør 10-12 dager før :( Hvis den blir forsinket og neste blir forsinket så kan jeg risikere å bli satt på vent igjen pga påsken - noe som er typisk meg 🙄

Spennende med første forsøk😄🤞🏼

Kjedelig med så varierende syklus da👎🏼 Jeg pleier også å kjenne at mens er på vei en uke før, men denne gang kom den helt uten forvarsel akkurat på 29 dagers syklus så kan jo skje deg også😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Betta123 skrev:

Spennende med første forsøk😄🤞🏼

Kjedelig med så varierende syklus da👎🏼 Jeg pleier også å kjenne at mens er på vei en uke før, men denne gang kom den helt uten forvarsel akkurat på 29 dagers syklus så kan jo skje deg også😊

Har virkelig et håp om det altså - får bare krysse fingrene å se! Hadde jo vært spennende om vi hadde hatt forsøk omtrent samtidig 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nikketutta skrev:

Har virkelig et håp om det altså - får bare krysse fingrene å se! Hadde jo vært spennende om vi hadde hatt forsøk omtrent samtidig 😄 

Ja,veldig gøy😄🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fiiol skrev:

Ved bekreftet graviditet etter ivf, hvor lenge fortsette med progresteronstøtte? Jeg har nok til å fortsette en uke til med lutinus, men leser at noen trapper gradvis ned etter denne uken, fordi det ikke er bra med «bråstopp?» (vurderer å kjøpe flere). 

Jeg spurte klinikken om dette. De ba meg bruke opp resepten (4pk), men å trappe ned til en tabelett morgen og kveld til det var slutt. Bruker det da ca 3 uker etter positiv test🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Hen02 skrev:

Jeg spurte klinikken om dette. De ba meg bruke opp resepten (4pk), men å trappe ned til en tabelett morgen og kveld til det var slutt. Bruker det da ca 3 uker etter positiv test🙂

3 uker ja. Fikk beskjed om å fortsette med det 3 ganger dagen i 1 uke etter testing, og gjerne trappe ned med noen tabletter hvis jeg hadde til overs (noe jeg så etterpå at jeg ikke hadde). Da kjøper jeg bare litt til. 😊 Takk! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da skal jeg igang med første runde med hormoner om 1.5 uke og her i huset er vi veldig spent. Gonal f og orgalutran, noen andre som har brukt disse? Har vært operert for endometriose i 2013 med småfunn, men legene sa jeg hadde høy fertilitet så får lav dosering. Høy fertilitet betyr ikke nødvendigvis at jeg har bra egg så krysser fingrene. 

Vi har ventet veldig lenge nå på å få komme til og endelig var det vår tur. Underveis har fire vennepar blitt med barn så kjenner virkelig på kroppen at nå håper vi det skjer for oss også. 😊❤️ Håper det går på første forsøk, men det gjør jo vi alle. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sixxen skrev:

Da skal jeg igang med første runde med hormoner om 1.5 uke og her i huset er vi veldig spent. Gonal f og orgalutran, noen andre som har brukt disse? Har vært operert for endometriose i 2013 med småfunn, men legene sa jeg hadde høy fertilitet så får lav dosering. Høy fertilitet betyr ikke nødvendigvis at jeg har bra egg så krysser fingrene. 

Vi har ventet veldig lenge nå på å få komme til og endelig var det vår tur. Underveis har fire vennepar blitt med barn så kjenner virkelig på kroppen at nå håper vi det skjer for oss også. 😊❤️ Håper det går på første forsøk, men det gjør jo vi alle. 

Bruker Orgalutran nå 👌🏼 men bruker Menopur jeg da, ikke gonal F 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fiiol skrev:

Ved bekreftet graviditet etter ivf, hvor lenge fortsette med progresteronstøtte? Jeg har nok til å fortsette en uke til med lutinus, men leser at noen trapper gradvis ned etter denne uken, fordi det ikke er bra med «bråstopp?» (vurderer å kjøpe flere). 

14 dager. Jeg bråstoppet. Man produserer jo egen progesteron, ved hjelp av det gule legemet. Så man behøver ikke trappe ned. Men skjønner det er skummelt. Har vært der selv .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fiiol skrev:

Ved bekreftet graviditet etter ivf, hvor lenge fortsette med progresteronstøtte? Jeg har nok til å fortsette en uke til med lutinus, men leser at noen trapper gradvis ned etter denne uken, fordi det ikke er bra med «bråstopp?» (vurderer å kjøpe flere). 

Dette er nok individuelt. Ikke alle produserer nok selv, og går derfor videre på progesteronstøtte noen uker. Jeg bruker Crinone, og den anbefales å bruke til uke 10-12, dersom man ikke produserer nok selv. Så da må du nok høre med sykehuset/klinikken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test i dag, og testdag i morgen. Så da er vel alt håp ute. Pleier en å starte med fryseforsøk med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så heldig å få positiv test 😍 Kjenner at jeg ikke klarer å slippe jubelen løs, for det er enda så mye som kan gå galt. Men - dette er jo første skritt på veien. Offisiell testdag i morgen, og har hatt positive tester siden tirsdag, altså dpo 11.

image.png.aaf2fd47e1be7394e369ca56e2270840.png

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sixxen skrev:

Da skal jeg igang med første runde med hormoner om 1.5 uke og her i huset er vi veldig spent. Gonal f og orgalutran, noen andre som har brukt disse? Har vært operert for endometriose i 2013 med småfunn, men legene sa jeg hadde høy fertilitet så får lav dosering. Høy fertilitet betyr ikke nødvendigvis at jeg har bra egg så krysser fingrene. 

Vi har ventet veldig lenge nå på å få komme til og endelig var det vår tur. Underveis har fire vennepar blitt med barn så kjenner virkelig på kroppen at nå håper vi det skjer for oss også. 😊❤️ Håper det går på første forsøk, men det gjør jo vi alle. 

Har brukt orgalutran. Lykke til! 🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Fiiol skrev:

Har brukt orgalutran. Lykke til! 🙌🏻

Tusen takk 😊❤️ Veldig spent. Hadde du noen bivirkninger? Hvordan går det for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Silma skrev:

14 dager. Jeg bråstoppet. Man produserer jo egen progesteron, ved hjelp av det gule legemet. Så man behøver ikke trappe ned. Men skjønner det er skummelt. Har vært der selv .

 

2 timer siden, Uvisst85 skrev:

Dette er nok individuelt. Ikke alle produserer nok selv, og går derfor videre på progesteronstøtte noen uker. Jeg bruker Crinone, og den anbefales å bruke til uke 10-12, dersom man ikke produserer nok selv. Så da må du nok høre med sykehuset/klinikken 

Har ikke fått beskjed om at jeg produserer for lite, men at jeg skulle fortsette med lutinus i en uke etter testing. Hvis jeg ville, kunne jeg trappe ned etter det med ev. resterende tabletter, fordi man gjerne følte seg tryggere med gradvis nedtrapping. Så ble jo usikker da, når jeg så at jeg ikke hadde noen rester å trappe ned med. 🙃 Takk takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Uvisst85 skrev:

Jeg har vært så heldig å få positiv test 😍 Kjenner at jeg ikke klarer å slippe jubelen løs, for det er enda så mye som kan gå galt. Men - dette er jo første skritt på veien. Offisiell testdag i morgen, og har hatt positive tester siden tirsdag, altså dpo 11.

image.png.aaf2fd47e1be7394e369ca56e2270840.png

Gratulerer!! En positiv test er jo det første steget på veien, selv om mye kan skje ❤️ Skal du ta blodprøve eller hjemmetest i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Kone92 skrev:

Negativ test i dag, og testdag i morgen. Så da er vel alt håp ute. Pleier en å starte med fryseforsøk med en gang?

Kan være du produserer hcg sent. Lykke, lykke til med testdag i morgen. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Uvisst85 skrev:

Jeg har vært så heldig å få positiv test 😍 Kjenner at jeg ikke klarer å slippe jubelen løs, for det er enda så mye som kan gå galt. Men - dette er jo første skritt på veien. Offisiell testdag i morgen, og har hatt positive tester siden tirsdag, altså dpo 11.

image.png.aaf2fd47e1be7394e369ca56e2270840.png

Gratulerer! 😍 er et steg videre på veien hvertfall. Enig i at det er skummelt. 🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kone92 skrev:

Negativ test i dag, og testdag i morgen. Så da er vel alt håp ute. Pleier en å starte med fryseforsøk med en gang?

Så kjedelig! 😔 Er vel litt ulik praksis på fryseforsøk, har skjønt det slik at i det private går man ofte rett på mens man i det offentlige venter en syklus. Men se an testen i morgen og da! 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fiiol skrev:

Kan være du produserer hcg sent. Lykke, lykke til med testdag i morgen. ❤️

Det er selvfølgelig en liten sjanse for det, men har ikke helt troa. Men har heldigvis 8 blasto på frys.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...