Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Kone92 skrev:

Testdag på fredag 🙂 Testet du mellom 11 dpo og testdagen?

Ja, klarte ikke holde meg. For meg var det viktig å vite at jeg faktisk kan bli gravid og at det har klart å komme så «langt». Testet selv for andre gang på søndag, blodprøve hos klinikken i dag. :) 

Lykke til! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Fiiol skrev:

Ja, klarte ikke holde meg. For meg var det viktig å vite at jeg faktisk kan bli gravid og at det har klart å komme så «langt». Testet selv for andre gang på søndag, blodprøve hos klinikken i dag. :) 

Lykke til! ❤️

Ja, skjønner den. Hadde vært helt sykt å se en positiv test for første gang. Så du fikk positiv test 12 dpo?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kone92 skrev:

Det var et 5-dagers. Men det har vel ikke noe å si? Er jo uansett 11 dager siden uttak. 6 dager siden innsett. 

Å du teller dager siden uttak... Jeg pleier å telle siden innsett... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Aaa08 skrev:

Å du teller dager siden uttak... Jeg pleier å telle siden innsett... 

Åja😁 Det er som sagt 6 dager siden innsett. Så er vel forsatts ganske tidlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Aaa08 skrev:

Å du teller dager siden uttak... Jeg pleier å telle siden innsett... 

 

19 minutter siden, Kone92 skrev:

Åja😁 Det er som sagt 6 dager siden innsett. Så er vel forsatts ganske tidlig. 

Tror det er mest vanlig å telle fra uttaksdagen, det er jo da eggene befruktes og starter delingen 😊 Ikke at det ha all verdens å si, men man er jo 2+0 på uttaksdagen selv med ivf. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kone92 skrev:

Ja, skjønner den. Hadde vært helt sykt å se en positiv test for første gang. Så du fikk positiv test 12 dpo?😊

Ja, trodde jeg så syner når det først dukket opp en svak teststrek. Jeg tror jeg regnet 13 dpo, og du 14 ☺️ Uttak var 4. feb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmål om bmi;

vi har tatt alle tester osv og skal endelig inn på forsamtale neste uke! Men fra vi først gikk til legen og til nå har jeg lagt på meg vekt. Jeg var akkurat innafor med bmi, men nå er jeg +2 kg og er så redd for at de setter alt på pause når vi kommer på forsamtale. Jeg har ingen sjans å gå ned 2 kg på 8 dager 😩 ble dere veid og målt på forsmtale? 

Anonymkode: 64659...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmål om bmi;

vi har tatt alle tester osv og skal endelig inn på forsamtale neste uke! Men fra vi først gikk til legen og til nå har jeg lagt på meg vekt. Jeg var akkurat innafor med bmi, men nå er jeg +2 kg og er så redd for at de setter alt på pause når vi kommer på forsamtale. Jeg har ingen sjans å gå ned 2 kg på 8 dager 😩 ble dere veid og målt på forsmtale? 

Anonymkode: 64659...b0b

Ble veid i forsamtalen, ja (riksen). Er normalvektig så tror det var for å beregne medisiner. 

Anonymkode: d5af7...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var ventetiden fra søknaden er sendt fra gynekolog/fastlege til første samtale på Ullevål og start av behandling på Rikshospitalet? Ser på nettet at det er 9 uker for å komme til Ullevål, og 9 uker for å komme til Rikshospitalet. Det blir 18 uker om jeg har forstått det riktig. Stemte det for dere? Vi skal til gynekologen i mars og få sendt søknad og håper ikke vi må vente så lenge. 

Anonymkode: ccb02...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmål om bmi;

vi har tatt alle tester osv og skal endelig inn på forsamtale neste uke! Men fra vi først gikk til legen og til nå har jeg lagt på meg vekt. Jeg var akkurat innafor med bmi, men nå er jeg +2 kg og er så redd for at de setter alt på pause når vi kommer på forsamtale. Jeg har ingen sjans å gå ned 2 kg på 8 dager 😩 ble dere veid og målt på forsmtale? 

Anonymkode: 64659...b0b

Jeg ble ikke veid eller målt, men fikk beskjed om om å gå ned litt. Så var det opp til meg å bestemme oppstart, så jeg kunne rekke å gå ned. Ingen kontrollerte det etterpå, hverken med å bli veid eller målt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan var ventetiden fra søknaden er sendt fra gynekolog/fastlege til første samtale på Ullevål og start av behandling på Rikshospitalet? Ser på nettet at det er 9 uker for å komme til Ullevål, og 9 uker for å komme til Rikshospitalet. Det blir 18 uker om jeg har forstått det riktig. Stemte det for dere? Vi skal til gynekologen i mars og få sendt søknad og håper ikke vi må vente så lenge. 

Anonymkode: ccb02...4de

Ullevål og riksen er et og samme behandlingssted. Du kommer sikkert på forsamtale på Ullevål og så gjør de stort sett resten av behandlingen på Riksen. Så det er 9 uker ventetid. Tror jeg ventet lengre en det på forsamtale, så det er ikke så ille. Om du får gynekologen til å utrede deg i forkant, og tar alt av blod/sæd prøver, evt lapraskopi så kommer du raskt i gang etter første samtale, det varierer litt i forhold til kapasitet og evt ferieavvikling. Forhåpentligvis kommer du i gang før sommerferien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Spørsmål om bmi;

vi har tatt alle tester osv og skal endelig inn på forsamtale neste uke! Men fra vi først gikk til legen og til nå har jeg lagt på meg vekt. Jeg var akkurat innafor med bmi, men nå er jeg +2 kg og er så redd for at de setter alt på pause når vi kommer på forsamtale. Jeg har ingen sjans å gå ned 2 kg på 8 dager 😩 ble dere veid og målt på forsmtale? 

Anonymkode: 64659...b0b

Ble også veid på forsamtalen, fikk også beskjed om å gå ned da jeg hadde bmi på 29, men i stedet gikk jeg opp av alle hormonene og ingen som har sjekket siden.  Tror ikke du blir satt på pause av 2 kg men tenker du får beskjed om å gå ned så like greit å sette i gang. Hvis du sier du har begynt så tenker jeg det er helt akseptablelt for dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Wiley skrev:

Ullevål og riksen er et og samme behandlingssted. Du kommer sikkert på forsamtale på Ullevål og så gjør de stort sett resten av behandlingen på Riksen. Så det er 9 uker ventetid. Tror jeg ventet lengre en det på forsamtale, så det er ikke så ille. Om du får gynekologen til å utrede deg i forkant, og tar alt av blod/sæd prøver, evt lapraskopi så kommer du raskt i gang etter første samtale, det varierer litt i forhold til kapasitet og evt ferieavvikling. Forhåpentligvis kommer du i gang før sommerferien. 

Utredningen er overstått heldigvis. Hvor lang tid tok det fra søknaden fra gynekologen var sendt til du fikk forsamtale? 

Anonymkode: ccb02...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Utredningen er overstått heldigvis. Hvor lang tid tok det fra søknaden fra gynekologen var sendt til du fikk forsamtale? 

Anonymkode: ccb02...4de

Ca 3 måneder, så var jeg i gang med medisiner 6-7 uker etter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Popkorn skrev:

Da var jeg en tur til Ullevål i dag. Starter med sprøyter i morgen! Dette blir spennende! 

Lykke til! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmål om bmi;

vi har tatt alle tester osv og skal endelig inn på forsamtale neste uke! Men fra vi først gikk til legen og til nå har jeg lagt på meg vekt. Jeg var akkurat innafor med bmi, men nå er jeg +2 kg og er så redd for at de setter alt på pause når vi kommer på forsamtale. Jeg har ingen sjans å gå ned 2 kg på 8 dager 😩 ble dere veid og målt på forsmtale? 

Anonymkode: 64659...b0b

Om du kjører minimalt med karbohydrater fremover kan det ha god effekt på vekten dersom du i tillegg har pcos. Ble ikke veid på forsamtale, men er normalvektig med pcos. Sikkert litt ulik praksis rundt om.. 

Lykke til!

Edit: Jeg vet jo ikke om du har pcos, men i tilfelle.. 😊

Endret av prøverpåny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Popkorn skrev:

Da var jeg en tur til Ullevål i dag. Starter med sprøyter i morgen! Dette blir spennende! 

Lykke til! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved bekreftet graviditet etter ivf, hvor lenge fortsette med progresteronstøtte? Jeg har nok til å fortsette en uke til med lutinus, men leser at noen trapper gradvis ned etter denne uken, fordi det ikke er bra med «bråstopp?» (vurderer å kjøpe flere). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos spes.gyn 7.jan og fikk forsamtale 30.jan. Det gikk fort.

nå har jeg ventet og ventet på mensen (Første gang jeg har håpet på at den skal komme) og har endelig fått den, så i morgen skal jeg ringe Riksen og høre om jeg får starte på medisinering eller må vente til neste «ledige runde». Super spent!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...