Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

46 minutter siden, TiiBii skrev:

Nei, ikke jeg hvertall.

Skulle ringe inn første mensdag og deretter få videre instrukser. Ble fortalt på samtale at jeg begynner med nesespray deretter sprøyter. Samme sa damen på tlf da jeg ringte Riksen. Hun sa «les papirene nøye». De venter jeg forsatt på. Tror sprøyte opplæringen kommer når man er ferdig med nesespray og etter kontroll på sykehuset.

Vet jo ikke helt hvor dere tilhører, men Oslo Universitetssykehus Reproduksjonsmedisinsk avdeling har en god app med masse info. Der er videoer til hvordan man tar sprøytene og alt. Hadde appen en god stund før jeg startet og det var nyttig lesing da og selvsagt når jeg først kom i gang. 

Endret av Popkorn
Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 timer siden, Patriotpaula skrev:

Det er nok mulig å avbryte hvis man kun sitter igjen med kun ett, vil tro man kan fryse ned. Og begynne på nytt igjen. Men nå har ikke jeg stått ovenfor dette valget, men kanskje noen andre her inne vet? Er ganske dyrt å kjøre er forsøk privat på kun ett egg og ingen på frys... Kanskje man tenker litt annerledes hvis man er under offentlig

Jeg har gått privat. Ved innsettdagen var det ett igjen som var på morulastadiet, planen var at det skulle fryses når det sprakk til blastocyst (embryologen sa at blastoer tåler frys/opptining bedre), det skjedde ikke, og jeg fikk ingen på frys. Alikevel har jeg fortsatt et frø i magen min som festet seg og har utviklet seg videre så langt. Var aldri et alternativ å ikke sette inn en fin blasto. Nå var ikke jeg overstimulert da.

Håper de 2 eggene deler seg fint, og at det blir innsett hvis kroppen din er klar for det. Lykke til! ❤️

Skrevet

Søndag skulle jeg hatt menstruasjon og mandag skulle jeg ha begynt på min første hormon behandling. Gledet oss som bare det her hjemme. Er forsinket og det har enda ikke skjedd noe, tok graviditet test som var negativ og kjente på en enda større frustrasjon, føler at vi blir så sårbar i denne situasjonen. Er jo bare å stålsette seg og vente på at kroppen skal sette igang. 

Skrevet
7 minutter siden, Sixxen skrev:

Søndag skulle jeg hatt menstruasjon og mandag skulle jeg ha begynt på min første hormon behandling. Gledet oss som bare det her hjemme. Er forsinket og det har enda ikke skjedd noe, tok graviditet test som var negativ og kjente på en enda større frustrasjon, føler at vi blir så sårbar i denne situasjonen. Er jo bare å stålsette seg og vente på at kroppen skal sette igang. 

Føler med deg. Jeg fikk ikke mensen før på syklusdag 47, ventet på tanta i over to uker... Aldri hatt såå lang syklus før. Da fikk jeg testet tålmodigheten min 🙄🤷‍♀️

Skrevet
15 minutter siden, Fiiol skrev:

Jeg har gått privat. Ved innsettdagen var det ett igjen som var på morulastadiet, planen var at det skulle fryses når det sprakk til blastocyst (embryologen sa at blastoer tåler frys/opptining bedre), det skjedde ikke, og jeg fikk ingen på frys. Alikevel har jeg fortsatt et frø i magen min som festet seg og har utviklet seg videre så langt. Var aldri et alternativ å ikke sette inn en fin blasto. Nå var ikke jeg overstimulert da.

Håper de 2 eggene deler seg fint, og at det blir innsett hvis kroppen din er klar for det. Lykke til! ❤️

Bra at du fikk satt inn en liten spire, så må man bare håpe at du ikke får behov for den som skulle ha vært på frys.. 

Takk  ❤️

Skrevet
9 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Bra at du fikk satt inn en liten spire, så må man bare håpe at du ikke får behov for den som skulle ha vært på frys.. 

Takk  ❤️

Ja, gråt da den ikke overlevde for jeg var så spacet at jeg hadde fått et forhold til den + at da trodde jeg den inni meg også var død. Kjente påminnelsen om akkurat den frykten for å ikke ha «backup» stakk litt i magen. Jeg velger å glede meg over et vellykket forsøk enn å tenke på at jeg ikke har noe i frysen. Frys er ingen garanti. 

Skrevet
5 minutter siden, Fiiol skrev:

Ja, gråt da den ikke overlevde for jeg var så spacet at jeg hadde fått et forhold til den + at da trodde jeg den inni meg også var død. Kjente påminnelsen om akkurat den frykten for å ikke ha «backup» stakk litt i magen. Jeg velger å glede meg over et vellykket forsøk enn å tenke på at jeg ikke har noe i frysen. Frys er ingen garanti. 

Det tenker jeg er helt riktig tankegang :)❤️

Skrevet
23 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Føler med deg. Jeg fikk ikke mensen før på syklusdag 47, ventet på tanta i over to uker... Aldri hatt såå lang syklus før. Da fikk jeg testet tålmodigheten min 🙄🤷‍♀️

Ja skal ikke være lett, lengste jeg har hatt er 42 dager, men nå var jeg så innstilt på å begynne. Er frustrerende og vanskelig. Kjekt å snakke med andre som forstår og har vært igjennom det samme. Hvordan er det med deg nå da? Er så mange i forumet klarer ikke henge med på hvem som er blitt gravid og ikke ❤️

Skrevet
13 minutter siden, Sixxen skrev:

Ja skal ikke være lett, lengste jeg har hatt er 42 dager, men nå var jeg så innstilt på å begynne. Er frustrerende og vanskelig. Kjekt å snakke med andre som forstår og har vært igjennom det samme. Hvordan er det med deg nå da? Er så mange i forumet klarer ikke henge med på hvem som er blitt gravid og ikke ❤️

Jeg var klar som et egg selv, så skuffet da for ar kroppen var lite samarbeidsvillig og at ting tok sånn veldig til tid. Visste at det bare var mensen som skulle til for at jeg kunne få begynne med sprøyter, men så kom jo «aldri» mensen 🤷‍♀️🙄 Jeg hadde egguttak på tirsdag denne uken. Fikk ut 15 egg, men i går fikk jeg beskjed fra laben om at kun 2 var befruktet. Skal vel være glad noen er befruktet i det hele tatt, men jeg hadde sett for meg at det kom til å bli mer enn 2... Deler disse seg som de skal, så kan det være håp om å få satt inn en av de i morgen eller på søndag (blasto). Hvis ikke, så fryser de ned. Skal på ultralyd i morgen uansett for å sjekke hvordan eggstokker++ diverse ser ut, dette er også med på å bestemme om de vil sette inn nå eller ikke... Så venter fremdeles på å bli gravid ❤️

Skrevet (endret)
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper det ikke telles som et forsøk i det private heller😬 

mener jeg har lest at dag 5 er det beste? Men de må jo selvfølgelig overleve til det da😵 

jeg kommer hvertfall til å skvette litt hver gang tlf min ringer i disse dager da😬

Anonymkode: c8738...5b6

Så lenge du får ut egg, så telles dette som et forsøk hos de fleste klinikkene. 

Jeg har kjøpt 3 pakk i Danmark (maigaard) der telles det ikke som forsøk hvis man ikke han noe å sette tilbake. 

Endret av Aaa08
Skrevet

De to celleklumpene våre har hatt FIN deling fra i går av 🙏 Takk og lov #lettet Måtte de bare fortsette med fin deling videre 🤞🏻

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Patriotpaula skrev:

De to celleklumpene våre har hatt FIN deling fra i går av 🙏 Takk og lov #lettet Måtte de bare fortsette med fin deling videre 🤞🏻

Hurra😀 kanskje det blir innsett da? 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hurra😀 kanskje det blir innsett da? 

Usikkert, det kommer mest an på hva UL sier i morgen 🤷‍♀️ Men de har ikke avslått innsett i disse dager helt siden jeg skulle begynne på støttebehandling. 

Skrevet
16 timer siden, TiiBii skrev:

Jeg venter og venter på papirer i posten på hva jeg skal gjøre med medisiner. Har fått 3 forskjellige doseringer på Gonal-f på e-resept og ingen nesespray (som de sa jeg skulle starte med)

Blir tussete av all ventingen.. Skal begynne med nesespray 15.03. 

Flere som skal begynne rundt de tider? :) 

Jeg begynner på nesespray 10.03 😄

Skrevet

Første sprøyte i kveld, forsøk nr 5... Håper siste forsøk... 

Skrevet
30 minutter siden, Aaa08 skrev:

🤞🤞❤ begynner på søndag😊

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, Aaa08 skrev:

Lykke til! Håper vi begge lykkes femte gang 😘 Venter på ny syklus for å kunne sette tilbake et av to tredagersegg, de aller første jeg noensinne har hatt som har klart seg så godt så lenge. ☺️ Skjønner at dere skulle ha halvparten donor og mye annet snacks som det ikke er mulig å gjøre i Norge (om det er lov å kalle det det); håper noe av  det gir gode resultater. Har dere bestemt dere om dere ønsker å benytte donoreggene om det viser seg at de er best? (du trenger absolutt ikke svare altså, skjønner det er ganske privat)

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til alle sammen!! Måtte 2019 bli året hvor vi får to streker og en spire som holder seg i 9 mnd🤞🤞🤞

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, Patriotpaula skrev:

Jeg var klar som et egg selv, så skuffet da for ar kroppen var lite samarbeidsvillig og at ting tok sånn veldig til tid. Visste at det bare var mensen som skulle til for at jeg kunne få begynne med sprøyter, men så kom jo «aldri» mensen 🤷‍♀️🙄 Jeg hadde egguttak på tirsdag denne uken. Fikk ut 15 egg, men i går fikk jeg beskjed fra laben om at kun 2 var befruktet. Skal vel være glad noen er befruktet i det hele tatt, men jeg hadde sett for meg at det kom til å bli mer enn 2... Deler disse seg som de skal, så kan det være håp om å få satt inn en av de i morgen eller på søndag (blasto). Hvis ikke, så fryser de ned. Skal på ultralyd i morgen uansett for å sjekke hvordan eggstokker++ diverse ser ut, dette er også med på å bestemme om de vil sette inn nå eller ikke... Så venter fremdeles på å bli gravid ❤️

Er ikke bare bare å gå igjennom disse prosessene ❤️ Krysser fingrene for deg om at det bare er en av de to som skal til! 🙂 Trenger jo bare at en fester seg for at dere skal få bli foreldre. ❤️ Men forstår at det var tungt for deg. Håper alt går bra. Vi får heie og håpe på at alle her inne får bli foreldre. Er vanskelig å være barnløs når man ønsker så veldig å ikke være det!

• Liker 1
Skrevet
På 22.2.2019 den 14.06, Fiiol skrev:

Tusen takk! Ja, det er utrolig spennende. Kjenner små menslignende murringer hver natt nå, litt støl mage og voldsom stikking i sidene når jeg nyser. Tar det som gode tegn, men har tester på lur hvis jeg kjenner behov for å følge med på at hcg-nivået ikke synker. ☺️🤞🏻

Jeg hadde ikke nedregulering først, rett på sprøyter i 10 dager, hadde 2 kontroller i løpet av disse dagene for å sjekke hormonnivå, vekst og modning. Fikk beskjed om liten risiko for overstimulering fra starten av. Kan ikke all verdens om dette, men forsto det slik at det var fordi amh-verdien var 9. Hvis din er høy, er det kanskje derfor de har nevnt dette med overstimulering? Hadde noe ujevn folikkelvekst, fikk ut 6 egg, vi drøftet kort at ved et ev. andre forsøk skulle jeg prøve nedregulering med nesespray først. 

Det er så mye man skal sette seg inn i, men det er utrolig lærerikt og fascinerende på samme tiden. Det måtte vært spennende å jobbe med dette. Fra å gå fra å tenke at dette klarer jeg ALDRI gjøre én eneste gang til, så tenker jeg helt motsatt nå (det tenkte jeg rett før positiv testing også). 

Hvordan går det med deg? ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...