Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

På 12.3.2019 den 14.39, Popkorn skrev:

Gratulerer! Fikk du svak strek med en gang? Tripper for å teste, men er så redd for at det er negativt og at jeg blir veldig lei meg. 

Tripper for å teste jeg også 😅 Vi skal vell begge teste om en ukes tid om jeg ikke husker feil?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnnenB skrev:

Tripper for å teste jeg også 😅 Vi skal vell begge teste om en ukes tid om jeg ikke husker feil?  

Mandag skal jeg inn og ta blodprøve. Sliter litt med dette merker jeg. Vanskelig å håpe samtidig som man forbereder seg på det værste... Drømte at jeg ikke ble gravid for noen dager siden og vært ordentlig lei meg siden... Uff... Vet jo at man ikke skal ta sorgene (eller gledene) på forskudd, men kjære tid! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kone92 skrev:

Noen som vet når i påsken de har stengt på Rikshospitalet?

Jeg har uttak/innsett uke15/16. De holder stengt tors-mandag, mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnnenB skrev:

Tripper for å teste jeg også 😅 Vi skal vell begge teste om en ukes tid om jeg ikke husker feil?  

 

1 time siden, Popkorn skrev:

Mandag skal jeg inn og ta blodprøve. Sliter litt med dette merker jeg. Vanskelig å håpe samtidig som man forbereder seg på det værste... Drømte at jeg ikke ble gravid for noen dager siden og vært ordentlig lei meg siden... Uff... Vet jo at man ikke skal ta sorgene (eller gledene) på forskudd, men kjære tid! 

Spennende! Krysser fingre for dere🤞 

Har dere noen symptomer eller en feeling? 

Anonymkode: c8738...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er gode på Gonal sprøytene? Jeg har en 900 sprøyte som jeg har tatt 7 doser av á 125. Den gikk tom når jeg i dag skulle ta åttende dose. Det viser 25 i vinduet. Vil det si at det mangler 25 og jeg må ta det fra den nye sprøyten? Om 900 i sprøyten stemmer skulle det ikke ta være motsatt, at jeg mangler 100 som jeg må ta fra nye sprøyten? (8 x 125 er 1000). Noen som skjønte dette og kan hjelpe? 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Magda85 skrev:

Noen som er gode på Gonal sprøytene? Jeg har en 900 sprøyte som jeg har tatt 7 doser av á 125. Den gikk tom når jeg i dag skulle ta åttende dose. Det viser 25 i vinduet. Vil det si at det mangler 25 og jeg må ta det fra den nye sprøyten? Om 900 i sprøyten stemmer skulle det ikke ta være motsatt, at jeg mangler 100 som jeg må ta fra nye sprøyten? (8 x 125 er 1000). Noen som skjønte dette og kan hjelpe? 😱

Det som står i vinduet må tas fra en annen sprøyte ja. Det er for mye i alle sprøytene, i tilfelle det er nye luft i dem som man må få ut før første gangs bruk.

Så ta 25 fra en ny sprøyte 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Uvisst85 skrev:

Det som står i vinduet må tas fra en annen sprøyte ja. Det er for mye i alle sprøytene, i tilfelle det er nye luft i dem som man må få ut før første gangs bruk.

Så ta 25 fra en ny sprøyte 👍

Åå, tusen takk for svar - da kan vi slappe litt av i kveld!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Spennende! Krysser fingre for dere🤞 

Har dere noen symptomer eller en feeling? 

Anonymkode: c8738...5b6

Egentlig ikke. Da jeg først hadde innsette så følte jeg mrg veldig annerledes og hadde veldig høye forhåpninger for at dette skulle gå bra. Dette er første forsøket mitt og jeg trodde egentlig jeg aldri skulle komme meg såpass langt i prosessen, så jeg var/er utrolog glad for det. Hadde litt murringer, men det var nok etter uttak og alt kroppen har vært gjennom i denne prosessen. Nå er jeg litt oppblåst, må på do en del mer enn før (men dette kan være for noe annet og). Akkurat nå er jeg ganske pessimistisk, men tiden vil jo vise. Uansett er jeg takknemlig for de to jeg har på frys! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikkert at du må ta 100 fra nye sprøyten...

Anonymkode: d98ba...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ganske sikkert at du må ta 100 fra nye sprøyten...

Anonymkode: d98ba...825

Mulig du bare vil være kjip med vilje.  Men når du tydeligvis ikke har peiling, så bør du droppe å si noe i situasjoner som dette.

Hvis det fortsatt skulle være noen tvil:

 

20190313_214802.jpg

Endret av Uvisst85
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Popkorn skrev:

Egentlig ikke. Da jeg først hadde innsette så følte jeg mrg veldig annerledes og hadde veldig høye forhåpninger for at dette skulle gå bra. Dette er første forsøket mitt og jeg trodde egentlig jeg aldri skulle komme meg såpass langt i prosessen, så jeg var/er utrolog glad for det. Hadde litt murringer, men det var nok etter uttak og alt kroppen har vært gjennom i denne prosessen. Nå er jeg litt oppblåst, må på do en del mer enn før (men dette kan være for noe annet og). Akkurat nå er jeg ganske pessimistisk, men tiden vil jo vise. Uansett er jeg takknemlig for de to jeg har på frys! 

Og du har ikke tester noe hittil? Masse lykke til😀 

Anonymkode: c8738...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du har ikke tester noe hittil? Masse lykke til😀 

Anonymkode: c8738...5b6

Tok en ut på dagen i går og den var blendahvit, men det var jo alt for tidlig uansett (6 dager etter innsett). Gjorde dog at jeg ble mer pessimist med en gang. Har kjøpt en test til som jeg skal ta til helgen. Så blir det blodprøve mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Popkorn skrev:

Tok en ut på dagen i går og den var blendahvit, men det var jo alt for tidlig uansett (6 dager etter innsett). Gjorde dog at jeg ble mer pessimist med en gang. Har kjøpt en test til som jeg skal ta til helgen. Så blir det blodprøve mandag. 

Skjønner det, men det er tidlig som du sier. Teller man egginnsettdagen som rugedag 1 eller er rugedag 1 dagen etter? Får du svar på blodprøven med engang? 

Anonymkode: c8738...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner det, men det er tidlig som du sier. Teller man egginnsettdagen som rugedag 1 eller er rugedag 1 dagen etter? Får du svar på blodprøven med engang? 

Anonymkode: c8738...5b6

Hehe! Godt spørsmål! De fleste snakker om dpo (days post ovulation), så det er vel egentlig etter uttaket man skal telle. Tilhører Ullevål universitetssykehus, så skal opp til Riksen tidlig på morgenen mandag for å ta blodprøve, så skal de visst ringe i løpet av dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Popkorn skrev:

Hehe! Godt spørsmål! De fleste snakker om dpo (days post ovulation), så det er vel egentlig etter uttaket man skal telle. Tilhører Ullevål universitetssykehus, så skal opp til Riksen tidlig på morgenen mandag for å ta blodprøve, så skal de visst ringe i løpet av dagen. 

Åh, jeg henger ikke helt med på alt dette foreløpig😛 men da er vi veldig likt i løypa. Jeg skal blodprøve på tirsdag😬

Anonymkode: c8738...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh, jeg henger ikke helt med på alt dette foreløpig😛 men da er vi veldig likt i løypa. Jeg skal blodprøve på tirsdag😬

Anonymkode: c8738...5b6

Åh, så morsomt! Hvordan går det med deg? Har du testet? Er det første runde for deg også? Du må holde meg oppdatert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Popkorn skrev:

Åh, så morsomt! Hvordan går det med deg? Har du testet? Er det første runde for deg også? Du må holde meg oppdatert! 

Jeg skal ta test hjemme 14 dager etter innsett, så videre for blodprøve om denne er positiv. Jeg har satt ovitrelle etter uttak også, så med meg kan det fortsatt være hcg igjen i kroppen etter denne, så har ennå ikke testet noe. Når det gjelder symptomer så jeg både murringer, ømme pupper, må ofte på do og oppblåst, men det kan like godt være av medisinen jeg går på i ettertid (Ovitrelle, Crinone, Albyl-e og Prednisolon). Så det er en veldig spennendes tid hvor man lett kan bli sprø 😅

Håper det lykkes for alle 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, TiiBii skrev:

Jeg har uttak/innsett uke15/16. De holder stengt tors-mandag, mener jeg å huske.

Takk for svar! Håper det stemmer. For da rekker jeg fryseforsøk neste syklus😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Magda85 skrev:

Noen som er gode på Gonal sprøytene? Jeg har en 900 sprøyte som jeg har tatt 7 doser av á 125. Den gikk tom når jeg i dag skulle ta åttende dose. Det viser 25 i vinduet. Vil det si at det mangler 25 og jeg må ta det fra den nye sprøyten? Om 900 i sprøyten stemmer skulle det ikke ta være motsatt, at jeg mangler 100 som jeg må ta fra nye sprøyten? (8 x 125 er 1000). Noen som skjønte dette og kan hjelpe? 😱

Det er alltid mer igjen i disse sprøytene. Du kan stille dosen du trenger selv om den viser det er f eks 25 igjen, så pleier det å være 75. Fikk beskjed om dette både fra legen og dama i apoteket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...