Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Aaa08 skrev:

Gratulerer!!! 

Jeg har hatt uttak for noen minutter siden. 13 egg ut. 

Ligger nå og slapper av. 

 

Gratulerer med godt uttak! Spennende dager fremover med befruktningsrater og utvikling. Håper picsi og assisted hatching gjør underverker (hvis jeg husker riktig på metoder)! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Aaa08 skrev:

Gratulerer!!! 

Jeg har hatt uttak for noen minutter siden. 13 egg ut. 

Ligger nå og slapper av. 

 

Bra antall👍 Vel overstått 👍😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Popkorn skrev:

 

Ringte Riksen selv i dag og fikk bekreftet negativt resultat. Neste runde blir i slutten av mai fordi jeg må ha spesiell "smitte-ivf" på Ullevål. Så nå blir det noen måneder med venting før fryseforsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, prøverpåny skrev:

Gratulerer med godt uttak! Spennende dager fremover med befruktningsrater og utvikling. Håper picsi og assisted hatching gjør underverker (hvis jeg husker riktig på metoder)! 😊

Picsi og oocytt aktivering 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnnenB skrev:

Takk til alle sammen ❤

Forsøk nr. 9. Ble gravid på forsøk nr. 7 også, men mistet i uke 13. Håper det går bedre denne gangen 🙏

Fikk satt inn 2 egg, så spennende hvor mange det er 😅

Så utrolig kjekt at det gikk bra nå ❤️😁 krysser fingrene for deg, tenk om det er to 😁❤️ masse lykke til videre. Er er det egguthenting i morgen

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aaa08 skrev:

Picsi og oocytt aktivering 😉

Må google det siste der ☺️ Men håper det gjør susen likevel 🤞

Edit: rask googling gjort - spennende!! det virket jo som veldig riktig å prøve på dine egg. Ser Spiren i Norge beskriver at de har fått tillatelse til å gjøre det, må sjekke andre steder nærmere Oslo hvis vi velger privat etter at vi er ferdig offentlig. Mine faller jo også av veldig tidlig i celledelingen.

Endret av prøverpåny
Legge til
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, prøverpåny skrev:

Må google det siste der ☺️ Men håper det gjør susen likevel 🤞

Edit: rask googling gjort - spennende!! det virket jo som veldig riktig å prøve på dine egg. Ser Spiren i Norge beskriver at de har fått tillatelse til å gjøre det, må sjekke andre steder nærmere Oslo hvis vi velger privat etter at vi er ferdig offentlig. Mine faller jo også av veldig tidlig i celledelingen.

Legen sa i dag at dette brukes ofte hos de som får få egg befruktet. Dette er ikke problem hos oss. Men vi kan prøve for å se om det hjelper noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Aaa08 skrev:

Gratulerer!!! 

Jeg har hatt uttak for noen minutter siden. 13 egg ut. 

Ligger nå og slapper av. 

 

Veldig bra! Gleder meg til å høre resultatet:)

Endret av Betta123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnugg
19 timer siden, AnnenB skrev:

Takk til alle sammen ❤

Forsøk nr. 9. Ble gravid på forsøk nr. 7 også, men mistet i uke 13. Håper det går bedre denne gangen 🙏

Fikk satt inn 2 egg, så spennende hvor mange det er 😅

Wow! Gratulerer så utrolig mye ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Popkorn skrev:

Ringte Riksen selv i dag og fikk bekreftet negativt resultat. Neste runde blir i slutten av mai fordi jeg må ha spesiell "smitte-ivf" på Ullevål. Så nå blir det noen måneder med venting før fryseforsøk. 

Så leit 😞 Men er det ikke litt tidlig å teste bare 12 dager etter uttak? 

Anonymkode: 2934a...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så leit 😞 Men er det ikke litt tidlig å teste bare 12 dager etter uttak? 

Anonymkode: 2934a...a6a

Er vanlig på Riksen virker det som om. Det er jo dato mens egentlig skal komme (14 dager siden uttak). Merker at mens er på vei, ble jo litt skuffet at det er såååå lang ventetid, men det må man jo bare godta og prøve å legge fokuset på andre ting fremover... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det to uker siden vi var på forsamtale på lokalsykehuset med henvisning videre til st Olavs - har ennå ikke hørt noe fra de ☹️ Har veldig lyst å ringe for å høre at de i alle fall har mottatt henvisningen... eller er jeg for utålmodig nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på denne tråden da vi skal i gang med IVF. Spennende å lese om dere som er igang med prosessen. Veldig spent og utålmodig selv etter og komme i gang, selv om det føles litt tungt. Noen som vet noe om ventetider på behandlingssteder på Østlandet? Ser det står oppgitt noe på helsenorge, men usikker på om dette stemmer. 

Er Ullevål/ Rikshospitalet som er nærest for oss, men er villige til å dra til Porsgrunn hvis ventetiden er betydelig kortere her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.3.2019 den 20.16, AnnenB skrev:

Tok en test nå i kveld siden jeg ble så spent.. Hadde små forhåpninger da det er anbefalt med morgenurin og det er kun 11 dager siden innsett. Herlighet 😍

IMG_20190318_201007.jpg

Gratulera så mykje!! :strix:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Aaa08 skrev:

Picsi og oocytt aktivering 😉

Åh wow! Der måtte eg fram med Google gitt ;) Det verkar skikkeleg interessant! Håper det fuker for dykk! Lykke til med forsøket!! :klem:

Endret av Ysera
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Popkorn skrev:

Er vanlig på Riksen virker det som om. Det er jo dato mens egentlig skal komme (14 dager siden uttak). Merker at mens er på vei, ble jo litt skuffet at det er såååå lang ventetid, men det må man jo bare godta og prøve å legge fokuset på andre ting fremover... 

Veldig trist det ikke gikk denne gangen. Men ikke gi opp ❤ Det er forferdelig slitsomt og trist når ting ikke går som man håper, det verste er all ventingen mellom forsøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Av 13 egg, 6 befruktet  4 med donor (ivf)  og 2 med våres sæd (picsi). Må ringe i morgen igjen, planen er å sette inn på fredag.

6 ble befruktet med donor, 4 klarte seg til i dag

7 ble befruktet med våres sæd, men picsi metoden og vi fikk bare 2....

Kanskje det er da noe problem fra kjæresten sin side da? 

Eller ble det bare 2 siden det er pisci metoden og de velger bare de beste svømmere... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Aaa08 skrev:

Av 13 egg, 6 befruktet  4 med donor (ivf)  og 2 med våres sæd (picsi). Må ringe i morgen igjen, planen er å sette inn på fredag.

6 ble befruktet med donor, 4 klarte seg til i dag

7 ble befruktet med våres sæd, men picsi metoden og vi fikk bare 2....

Kanskje det er da noe problem fra kjæresten sin side da? 

Eller ble det bare 2 siden det er pisci metoden og de velger bare de beste svømmere... 

Får virkelig håpe at de to av deres felles embryo som har blitt befruktet er veldig gode da! Var det slik at de bare setter inn blasto på Maigaard? 

Så er det jo en slags trygghet om dere får noen donoregg på frys fra et forsøk hvor dere også befruktet med kjæresten din sine, dersom det skulle vise seg senere at dere trenger dem. ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Aaa08 said:

Av 13 egg, 6 befruktet  4 med donor (ivf)  og 2 med våres sæd (picsi). Må ringe i morgen igjen, planen er å sette inn på fredag.

6 ble befruktet med donor, 4 klarte seg til i dag

7 ble befruktet med våres sæd, men picsi metoden og vi fikk bare 2....

Kanskje det er da noe problem fra kjæresten sin side da? 

Eller ble det bare 2 siden det er pisci metoden og de velger bare de beste svømmere... 

Litt vanskelig å vite kanskje, selve befruktningen har vel ikke vært problemet tidligere, heller utviklingen etter befruktning? Du får høre hva klinikken sier, de kan vel kanskje ikke se så veldig mye enda de heller men håper virkelig embryoene utvikles flott videre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aaa08 skrev:

Av 13 egg, 6 befruktet  4 med donor (ivf)  og 2 med våres sæd (picsi). Må ringe i morgen igjen, planen er å sette inn på fredag.

6 ble befruktet med donor, 4 klarte seg til i dag

7 ble befruktet med våres sæd, men picsi metoden og vi fikk bare 2....

Kanskje det er da noe problem fra kjæresten sin side da? 

Eller ble det bare 2 siden det er pisci metoden og de velger bare de beste svømmere... 

Krysser fingrene for flott utvikling videre, og særlig på deres felles embryoer 🤞🤞🤞💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...