Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, Sixxen skrev:

Hvordan går det med deg? ❤️

 

36 minutter siden, Sixxen skrev:

Jeg fikk menstruasjon her samme dag som jeg beklaget meg over å være forsinket å ha ventet så lenge. Var frisk rød blødning så snakket med KK i Bergen og begynte på Gonal f igår og idag var dag to på Gonal. Gikk fra skikkelig blødning første menstruasjons dag til bare litt blødning kvelden første dag med Gonal og nå dag 2 knapt noe blødning i det hele tatt, er dette normalt!? Blir helt stresset av bekymring, har noen andre opplevd at blødning avtar etter oppstart?

Hei, tenkte jeg ville svare etter ultralyden. Har ultralyd i neste uke, håper at vi da får høre et bittelite bankende hjerte. 💓

Jeg har relativt korte blødninger til vanlig 2-3 dager, merket ikke noe annerledes etter sprøytestart. Det høres jo ikke umulig ut at hormonene kan påvirke menstrasjonen, men jeg vet ikke. Håper sprøytestart har gått fint, og lykke til! Nå blir det spennende tider fremover. 🤞🏻💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Sixxen skrev:

Jeg fikk menstruasjon her samme dag som jeg beklaget meg over å være forsinket å ha ventet så lenge. Var frisk rød blødning så snakket med KK i Bergen og begynte på Gonal f igår og idag var dag to på Gonal. Gikk fra skikkelig blødning første menstruasjons dag til bare litt blødning kvelden første dag med Gonal og nå dag 2 knapt noe blødning i det hele tatt, er dette normalt!? Blir helt stresset av bekymring, har noen andre opplevd at blødning avtar etter oppstart?

Nå har jeg bare gått på sprøyter en runde, men jeg syntes også at mengden blod avtok veldig og mindre enn vanlig. Vet ikke om det var tilfeldig denne syklusen eller pga sprøytene. Glemte spørre de på klinikken om det. Men det hadde ingen innvirkning på eggene osv siden jeg hadde egguttak og innsett forrige uke.

Anonymkode: c8738...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Waldfee skrev:

Takk 😊 Vi vet ikke grunnen, med førstemann satt det på aller første ivf-forsøk. I mai har vi prøvd søskenforsøk i to år, 4 fersk og 3 frys, blitt gravid to ganger men en mistet jeg (MA) og en var graviditet utenfor livmor. Så hvorfor det gikk så smooth med første og er så umulig med andre er vanskelig å si, antakelig alder spiller inn en del (fyller 40 til sommeren) og så en god porsjon uflaks. De mistenker at jeg har endometriose/adenomyose, men har aldri blitt gjort noen særlig store funn. 

Vi kommer til å forsøke en stund til, jeg er relativt lettstimulert og får mange egg ut for alderen, så det gjelder bare å finne den syklusen der det er et nytt gullegg🤞🤞🤞

Ønsker deg masse lykke til, håper du lykkes like raskt som oss med fine gutten vår 💙

Det høres ut som en lang reise , men du virker å ha en god innstilling som sikkert er kjempeviktig i denne prosessen(selv om det garantert er tunge dager også). Respekt til dere som har vært igjennom dette i flere år!💪

tusen takk for lykkeønskning❤️

 

Anonymkode: c8738...5b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk SMS fra laben i dag tidlig - de har fryst ned en fin blastocyst ❤️ Da ble det i hvert fall noe...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det to uker etter innsett på meg. Har testet hver dag i snart en uke, og streken hos babyplans test har blitt gradvis sterkere. Så tror jeg er gravid - men får ikke fasit før etter blodprøve i morgen... Veldig spent. Det var bare ett egg som ble befruktet, så blir det ikke noe av må vi jo tilbake til start.

Har aldri vært gravid før. Gleder meg, men gruer meg til bekymringene framover. Kjenner jeg meg selv rett blir det mye tanker om hva som kan gå galt 😫

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var fjerde innsett mislykket. Hatt to innsett av ferskt og to innsett av fryst og gjennomført totalt fire uttak, hvor to ble avbrutt før innsett. Er så utrolig trist, lei og frustrert. Hvorfor må dette være så utrolig slitsomt?

Vurderer å ta en time hos en privat klinikk og høre hva de sier, men det føles helt umulig å velge mellom de ulike i Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, listefyll said:

Da var fjerde innsett mislykket. Hatt to innsett av ferskt og to innsett av fryst og gjennomført totalt fire uttak, hvor to ble avbrutt før innsett. Er så utrolig trist, lei og frustrert. Hvorfor må dette være så utrolig slitsomt?

Vurderer å ta en time hos en privat klinikk og høre hva de sier, men det føles helt umulig å velge mellom de ulike i Oslo. 

Så utrolig kjedelig! Jeg har også hatt to ferske og to frys som endte i negativt/SA. Tror absolutt det er på sin plass å kontakte en privat klinikk, har gjort det samme selv og om 5 innsett ikke går neste måned så blir det privat på meg. Det er liten forskjell mellom de private klinikkene i forhold til tilbud, det dreier seg mer om å finne stedet du har best kjemi med. Bruk litt tid på å finne stedet som passer deg, alle sammen tilbyr uforpliktende samtaler så det er et godt sted å begynne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, listefyll skrev:

Da var fjerde innsett mislykket. Hatt to innsett av ferskt og to innsett av fryst og gjennomført totalt fire uttak, hvor to ble avbrutt før innsett. Er så utrolig trist, lei og frustrert. Hvorfor må dette være så utrolig slitsomt?

Vurderer å ta en time hos en privat klinikk og høre hva de sier, men det føles helt umulig å velge mellom de ulike i Oslo. 

Stor klem til deg ❤️ Jeg har selv bare et uttak bak meg og skal i gjennom et fryseforsøk. Tror jeg kommer til å bli skikkelig lei meg hvis det mislykkes, kan ikke tenke meg hvordan du har det med fire mislykkede forsøk bak deg... Fy søren... Håper du får god respons hos en privat klinikk i Oslo ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, listefyll skrev:

Da var fjerde innsett mislykket. Hatt to innsett av ferskt og to innsett av fryst og gjennomført totalt fire uttak, hvor to ble avbrutt før innsett. Er så utrolig trist, lei og frustrert. Hvorfor må dette være så utrolig slitsomt?

Vurderer å ta en time hos en privat klinikk og høre hva de sier, men det føles helt umulig å velge mellom de ulike i Oslo. 

Klem til deg❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, listefyll skrev:

Da var fjerde innsett mislykket. Hatt to innsett av ferskt og to innsett av fryst og gjennomført totalt fire uttak, hvor to ble avbrutt før innsett. Er så utrolig trist, lei og frustrert. Hvorfor må dette være så utrolig slitsomt?

Vurderer å ta en time hos en privat klinikk og høre hva de sier, men det føles helt umulig å velge mellom de ulike i Oslo. 

Det var trist.... 

Anbefaler a kontakte medicus. Sendte selv journal osv, de ringte tilbake og kom med anbefalinger. Sendte forespørsel til hausken og spiren også, men begge ville at jeg dukker opp, hvor hos Hausken tar de 2500 kr for dette... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wiley skrev:

Så utrolig kjedelig! Jeg har også hatt to ferske og to frys som endte i negativt/SA. Tror absolutt det er på sin plass å kontakte en privat klinikk, har gjort det samme selv og om 5 innsett ikke går neste måned så blir det privat på meg. Det er liten forskjell mellom de private klinikkene i forhold til tilbud, det dreier seg mer om å finne stedet du har best kjemi med. Bruk litt tid på å finne stedet som passer deg, alle sammen tilbyr uforpliktende samtaler så det er et godt sted å begynne. 

 

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Stor klem til deg ❤️ Jeg har selv bare et uttak bak meg og skal i gjennom et fryseforsøk. Tror jeg kommer til å bli skikkelig lei meg hvis det mislykkes, kan ikke tenke meg hvordan du har det med fire mislykkede forsøk bak deg... Fy søren... Håper du får god respons hos en privat klinikk i Oslo ❤️ 

 

1 time siden, Kone92 skrev:

Klem til deg❤️❤️

 

25 minutter siden, Aaa08 skrev:

Det var trist.... 

Anbefaler a kontakte medicus. Sendte selv journal osv, de ringte tilbake og kom med anbefalinger. Sendte forespørsel til hausken og spiren også, men begge ville at jeg dukker opp, hvor hos Hausken tar de 2500 kr for dette... 

Tusen takk for gode ord alle sammen. Her sitter tårene løst i dag, så hvert ord fikk frem gråten. 

Jeg tror det blir medicus. Har bekjente som er fornøyd med hausken, men medicus ligger veldig lett tilgjengelig og likte muligheten de har for second opinion. Bestilte alt av papirer fra sykehuset i morges. Har en på frys, så skal prøve det om noen uker, men tenkte å etablere kontakt med privat klinikk i mellomtiden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, listefyll skrev:

Da var fjerde innsett mislykket. Hatt to innsett av ferskt og to innsett av fryst og gjennomført totalt fire uttak, hvor to ble avbrutt før innsett. Er så utrolig trist, lei og frustrert. Hvorfor må dette være så utrolig slitsomt?

Vurderer å ta en time hos en privat klinikk og høre hva de sier, men det føles helt umulig å velge mellom de ulike i Oslo. 

Trist å høre at det ikke har gått denne gangen heller ❤️ Utrolig frustrerende og slitsomt, og ikke minst veldig sårt med gjentatte misslykkete forsøk! 

Ikke rart gråten ligger der hele tiden, det er jo en stor sorg å bære 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Julekake skrev:

I morgen er det to uker etter innsett på meg. Har testet hver dag i snart en uke, og streken hos babyplans test har blitt gradvis sterkere. Så tror jeg er gravid - men får ikke fasit før etter blodprøve i morgen... Veldig spent. Det var bare ett egg som ble befruktet, så blir det ikke noe av må vi jo tilbake til start.

Har aldri vært gravid før. Gleder meg, men gruer meg til bekymringene framover. Kjenner jeg meg selv rett blir det mye tanker om hva som kan gå galt 😫

 

Gratulerer så mye❤️

Anonymkode: c8738...5b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag er det 5 stimuleringsdag, og Gonal f har vært ingen problem å stikke, men denne orgalutran sprøyten var jo kjempe vond. Har super sprøyteskrekk, så min kjære tar de på meg hver dag Hehe. 

Hvordan har dere opplevd dette? Alt er jo verdt det selvfølgelig, men kvir meg litt for sprøytene hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2019 den 0.26, Fiiol skrev:

 

Hei, tenkte jeg ville svare etter ultralyden. Har ultralyd i neste uke, håper at vi da får høre et bittelite bankende hjerte. 💓

Jeg har relativt korte blødninger til vanlig 2-3 dager, merket ikke noe annerledes etter sprøytestart. Det høres jo ikke umulig ut at hormonene kan påvirke menstrasjonen, men jeg vet ikke. Håper sprøytestart har gått fint, og lykke til! Nå blir det spennende tider fremover. 🤞🏻💕

Hei. 

Så spennende ❤️ Håper dere får høre det! Går nok bra skal du se😍❤️

Mye spennende fremover. 

Her er det litt mye på gang, leilighet salg, huskjøp, ivf behandling og eksamens tid snart Hehe. Så sier alle hele tiden "det er viktig at du ikke stresser". 

Føler det er så lett for andre å si det Hehe 

 

Masse lykke til på ultralyden ❤️😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sixxen skrev:

Idag er det 5 stimuleringsdag, og Gonal f har vært ingen problem å stikke, men denne orgalutran sprøyten var jo kjempe vond. Har super sprøyteskrekk, så min kjære tar de på meg hver dag Hehe. 

Hvordan har dere opplevd dette? Alt er jo verdt det selvfølgelig, men kvir meg litt for sprøytene hver dag.

Synes det var helt greit å stikke selv :) Er spl, men liker best å stikke på andre fremfor meg selv må jeg si 💉 Noen dager svei det litt ekstra, synes spesielt Orgalutranen kjennes etter den er satt og det ble ofte en sånn «vable» i huden som forsvant etter en stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Sixxen skrev:

Idag er det 5 stimuleringsdag, og Gonal f har vært ingen problem å stikke, men denne orgalutran sprøyten var jo kjempe vond. Har super sprøyteskrekk, så min kjære tar de på meg hver dag Hehe. 

Hvordan har dere opplevd dette? Alt er jo verdt det selvfølgelig, men kvir meg litt for sprøytene hver dag.

Jeg skal ikke si jeg har sprøyteskrekk, men det er jo ikke noe særlig å stikke på seg selv. Første sprøyten grein jeg nærmest og tryglet mannen om å sette den,men han nektet😝 jeg jobber turnus, så jeg måtte på et tidspunkt sette selv, så måtte jo egentlig bare hoppe i det😛 men,gonal f syns jeg ikke var særlig, men som du sier er neste (jeg tok cetrotide da, men tror det er samme greia) hakket værre. Både det at den faktisk så ut som en sprøyte, den var tykkere, og den svei. Men man blir jo vandt til det. Jeg endte og med 20 dager med blodfortynnende (fragmin) og den sprøyta synes jeg absolutt var den værste🙈 det ble aldri greit å stikke, men jeg gav meg aldri rom for å tenke på det, jeg måtte bare stikke med en gang på et vis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spm til dere som har hatt egguttak, men ikke innsett...

Hvordan var magen deres etter uttaket? Har så mye mensmurringer, hadde trodd at mensen kunne ha kommet hvert øyeblikk hvis jeg ikke hadde visst bedre + ømme pupper. Synes det er rart hvis Ovitrelle skal være årsaken til dette (9 dager siden)? 🤔 Har også ascites og store ovarier (men ubehaget jeg kjenner fra de er ute på sidene) 

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sixxen skrev:

Idag er det 5 stimuleringsdag, og Gonal f har vært ingen problem å stikke, men denne orgalutran sprøyten var jo kjempe vond. Har super sprøyteskrekk, så min kjære tar de på meg hver dag Hehe. 

Hvordan har dere opplevd dette? Alt er jo verdt det selvfølgelig, men kvir meg litt for sprøytene hver dag.

Jeg er ca samme sted som deg i løypen, 7 dag for meg og jeg gruer meg til sprøytene hver dag. Ekstrem sprøyteskrekk og på fredag må jeg klare å sette de selv 😭 jeg er utrolig sliten og trøtt, kroppen er blytung. Er vanligvis veldig aktiv, jobber mye og trener 5 dager i uka. Nå klarer jeg såvidt jobb.. noen andre som merker til noe av det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Magda85 skrev:

Jeg er ca samme sted som deg i løypen, 7 dag for meg og jeg gruer meg til sprøytene hver dag. Ekstrem sprøyteskrekk og på fredag må jeg klare å sette de selv 😭 jeg er utrolig sliten og trøtt, kroppen er blytung. Er vanligvis veldig aktiv, jobber mye og trener 5 dager i uka. Nå klarer jeg såvidt jobb.. noen andre som merker til noe av det samme?

Jeg ble sykemeldt underveis i hormonstimuleringen. Føler med deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...