Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

Noen som vet om pcos/pco har en finger med i spillet når mange av eggene er umodne ved uttak? 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Sixxen skrev:

Idag har jeg tatt enda en ny test og streken er sterkere idag ❤️ Håper virkelig dette går rett vei 🥰 Vi er så klar for å bli foreldre 😍

15542808209076083321417042900693.jpg

Gratulerer ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut @Sixxen! Gratulerer!

@Patriotpaula det har nok mer med tidspunkt for uttak å gjøre, det kan være en hårfin balanse der. Men når det er sagt så har jo PCOS pasienter ofte mange egg ut og da faller gjerne flere fra fordi kroppen ikke klarer å modne alle samtidig. Men har du fått ut færre egg har det mest sannsynlig med tidspunkt å gjøre. 

Endret av Wiley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mens smerter i dag tidlig, og begynte å spotte brunt nå.... 2 dager før test.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wiley skrev:

 

@Patriotpaula det har nok mer med tidspunkt for uttak å gjøre, det kan være en hårfin balanse der. Men når det er sagt så har jo PCOS pasienter ofte mange egg ut og da faller gjerne flere fra fordi kroppen ikke klarer å modne alle samtidig. Men har du fått ut færre egg har det mest sannsynlig med tidspunkt å gjøre. 

Klinikken ble så overrasket at det var så mange umodne, fordi eggposene var store nok. Jeg fikk ut 15 egg, kun 2 som ble befruktet, tror de fleste av de 13 ellers var umodne 🤷‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til allesammen, med uttak, innsett og gratulerer med graviditet! 💓 Lenge siden jeg har skrevet noe her. Jeg var så heldig å bli gravid på første ivf-forsøk, men mistet i uke 8. Nå venter jeg bare på normal syklus så vi kan starte opp nytt ivf-forsøk. Prøver på vanlig måte før det, og håper på et mirakel 🤭  Tvi tvi. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Jeio skrev:

Det er nå 6 uker siden MA en ble avsluttet med medisinsk abort. Fortsatt ikke fått mensen. Er det noen som har erfaring med å få mensen sent etter en vellykket medisinsk abort?

Her tok det en drøy uke før jeg var ferdig med aborten, medisinsk her også. Var kun noen rester av livmorhinne igjen på kontroll på mandag, og da sa gynekologen at hun trodde eggløsning ville være om ca. to til tre uker, og mensen 14 dager etter dette. Dette var bare antagelser, vel å merke.

Det er sikkert store variasjoner. Jeg vil gjerne også høre fra andre, hvor lang tid det tok å få tilbake mens etter SA/MA. 

Håper syklusen din er tilbake igjen snart. Utrolig trist at du mistet. Du er heldig som har frys da, lykke, lykke til. ❤️ ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aaa08 skrev:

Hadde mens smerter i dag tidlig, og begynte å spotte brunt nå.... 2 dager før test.... 

Hvordan går det? Blødd noe mer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Hvordan går det? Blødd noe mer? 

Det har roet seg ned.. Men har kramper som ved mens og litt hodepine.... 

Tar en test i morgen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fiiol skrev:

Lykke til allesammen, med uttak, innsett og gratulerer med graviditet! 💓 Lenge siden jeg har skrevet noe her. Jeg var så heldig å bli gravid på første ivf-forsøk, men mistet i uke 8. Nå venter jeg bare på normal syklus så vi kan starte opp nytt ivf-forsøk. Prøver på vanlig måte før det, og håper på et mirakel 🤭  Tvi tvi. 

Åh, det var trist å lese😔❤️ tror vi var ganske likt i løypa, jeg er 10+6 i dag. Fant du det ut på tidlig ultralyd? Jeg var på ul i uke 7+4 og alt så fint ut, ny ul om en uke og jeg gruer meg veldig for at det ikke er noe liv. Denne ivf-prosessen kan virkelig være hjerterå og urettferdig..

sender mange gode tanker og lykke til med neste runde😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hen02 skrev:

Åh, det var trist å lese😔❤️ tror vi var ganske likt i løypa, jeg er 10+6 i dag. Fant du det ut på tidlig ultralyd? Jeg var på ul i uke 7+4 og alt så fint ut, ny ul om en uke og jeg gruer meg veldig for at det ikke er noe liv. Denne ivf-prosessen kan virkelig være hjerterå og urettferdig..

sender mange gode tanker og lykke til med neste runde😊

Ja, det er virkelig en hjerterå og urettferdig prosess. Jeg er usikker på hvor langt jeg skulle vært sånn nøyaktig, har slettet appen som hadde oversikten. Tror det er uke 10 jeg skulle vært ja. Jeg fikk varsko første ultralyd i uke 7, da fosteranlegget var så mye mindre enn forventet, og hjerteslag var sakte. Jeg tenker derfor at alt står bra til hos deg hvis det så fint ut i uke 7, og at jeg bare har hatt max uflaks. 

Takk for lykkeønskning og gode tanker. Like så, det skal gå bra! ♥️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Aaa08 skrev:

Det har roet seg ned.. Men har kramper som ved mens og litt hodepine.... 

Tar en test i morgen... 

Krysser alt jeg har for deg🤞🤞❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fiiol skrev:

Lykke til allesammen, med uttak, innsett og gratulerer med graviditet! 💓 Lenge siden jeg har skrevet noe her. Jeg var så heldig å bli gravid på første ivf-forsøk, men mistet i uke 8. Nå venter jeg bare på normal syklus så vi kan starte opp nytt ivf-forsøk. Prøver på vanlig måte før det, og håper på et mirakel 🤭  Tvi tvi. 

Så leit å høre at du mistet! Det er brutalt 😔 Husker ikke hvordan det var med uttak og befruktning hos deg, men dette forsøket viste i det minste at det er mulig å få det til 😊 Håper på mirakelet hver måned jeg og 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Aaa08 skrev:

Hadde mens smerter i dag tidlig, og begynte å spotte brunt nå.... 2 dager før test.... 

Så kjedelig! 😟 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aaa08 skrev:

Det har roet seg ned.. Men har kramper som ved mens og litt hodepine.... 

Tar en test i morgen... 

Så kjip situasjon💗 Ventingen er grusom. Håper det bare er en uskyldig blødning, du har fortjent så utrolig mye at det går veien nå🤞 sender deg en klem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, @Sixxen👏👏👍😊! Så fantastisk! Streken ser veldig flott ut!

@Jeio og @Fiiol (så leit at det ble MA på deg😢) jeg har sjekket tilbake i kalenderen nå, og fra blødning startet ved cytotec og til jeg fikk mensen neste gang gikk det faktisk 6,5 uke. Kroppen kan nok trenge tid for å komme i gjenge igjen. 

Og @Jeio angående fryste så får vi satse på at det ordner seg med tining og innsett! Selv vil jeg veldig gjerne sette inn to, pga alder og mange mislykkede forsøk nå. Men sliter med å få mannen med på det😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg starter med nesespray igjen i morgen, og fy søren det blir faktisk mitt femte ferskforsøk i jakten på søsken! Med tre fryseforsøk i tillegg er det jammen åttende forsøket. Førstemann satt på første ivf. Litt dårligere hell i denne runden....Har vært gravid to ganger, men en utenfor livmor og en MA. Om det ikke går nå, skal jeg ha ny laparaskopi for å fjerne endo før neste forsøk - forhåpentligvis får jeg lap på ullevål før sommeren i så fall. 

Men først dette ferskforsøket! Skal prøve Gonal f denne gangen, har hatt Menopur alle forsøkene så blir herlig å prøve noe nytt, er så lei av det blandegreiene med Menopur. Blir faktisk kvalm bare av å tenke på Menopur, så mye som jeg har injisert av det 😂. Psykisk blir det så deilig med noe annet. Nå mener jeg ikke at Menopur er dårlig altså, sønnen er laget med det - men så lei man blir etter noen runder, og et lite bytte gir en psykisk opptur 👍😊

Masse gode klemmer til alle tøffe ivf-damer og hell og lykke til april/mai-forsøkerne!💗🤞

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Waldfee skrev:

Jeg starter med nesespray igjen i morgen, og fy søren det blir faktisk mitt femte ferskforsøk i jakten på søsken! Med tre fryseforsøk i tillegg er det jammen åttende forsøket. Førstemann satt på første ivf. Litt dårligere hell i denne runden....Har vært gravid to ganger, men en utenfor livmor og en MA. Om det ikke går nå, skal jeg ha ny laparaskopi for å fjerne endo før neste forsøk - forhåpentligvis får jeg lap på ullevål før sommeren i så fall. 

Men først dette ferskforsøket! Skal prøve Gonal f denne gangen, har hatt Menopur alle forsøkene så blir herlig å prøve noe nytt, er så lei av det blandegreiene med Menopur. Blir faktisk kvalm bare av å tenke på Menopur, så mye som jeg har injisert av det 😂. Psykisk blir det så deilig med noe annet. Nå mener jeg ikke at Menopur er dårlig altså, sønnen er laget med det - men så lei man blir etter noen runder, og et lite bytte gir en psykisk opptur 👍😊

Masse gode klemmer til alle tøffe ivf-damer og hell og lykke til april/mai-forsøkerne!💗🤞

Krysser alt jeg kan! 

Gonal f er myyeee bedre en menopur...  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Aaa08 skrev:

Krysser alt jeg kan! 

Gonal f er myyeee bedre en menopur...  

Tusen takk, snille du 💗 Da har jeg noe å «glede» meg til med Gonal, da 😂👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Waldfee said:

Jeg starter med nesespray igjen i morgen, og fy søren det blir faktisk mitt femte ferskforsøk i jakten på søsken! Med tre fryseforsøk i tillegg er det jammen åttende forsøket. Førstemann satt på første ivf. Litt dårligere hell i denne runden....Har vært gravid to ganger, men en utenfor livmor og en MA. Om det ikke går nå, skal jeg ha ny laparaskopi for å fjerne endo før neste forsøk - forhåpentligvis får jeg lap på ullevål før sommeren i så fall. 

Men først dette ferskforsøket! Skal prøve Gonal f denne gangen, har hatt Menopur alle forsøkene så blir herlig å prøve noe nytt, er så lei av det blandegreiene med Menopur. Blir faktisk kvalm bare av å tenke på Menopur, så mye som jeg har injisert av det 😂. Psykisk blir det så deilig med noe annet. Nå mener jeg ikke at Menopur er dårlig altså, sønnen er laget med det - men så lei man blir etter noen runder, og et lite bytte gir en psykisk opptur 👍😊

Masse gode klemmer til alle tøffe ivf-damer og hell og lykke til april/mai-forsøkerne!💗🤞

Altså på 8 forsøk så går det bare har jeg hørt, så da blir det sånn! Deilig å prøve noe nytt da, må jo bare tro at det er maks uflaks at du ikke bare har ventet så lenge men også mistet to ganger. Får håpe at det er den lille forskjellen som skal til for deg! Kos deg med nesespray da, kanskje den roer endoen litt før forsøket!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...