Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Neutral90 skrev:

Jippi! Endelig brev fra st Olavs 😄 var dere på kort eller lang protokoll? Hva er vanligst? 🤔 har et håp om å kunne nå det til neste syklus i mai hvis jeg får kort protokoll :)

Kort protokoll hadde vi.  Har også inntrykk av at kort protokoll er vanligst :) Hvor lenge ventetid er det på st Olav? Hvor lang tid tok det fra henvisning ble sendt til du fikk brevet? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På’n igjen her nå. Mensen i går, starter på Gonal-F kl. 21 i kveld, og skal også ta en tablett Progynova hver morgen og kveld og å gjøre slimhinnen bittelitt lenger(?). Den er ihvertfall tykk nok fra før.

Skal opp en del på Gonalen da, skal ha 300ie hver kveld nå, siden det var få store egg sist. Spent på bivirkningene, fikk veldig hodepine på 150ie 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Kort protokoll hadde vi.  Har også inntrykk av at kort protokoll er vanligst :) Hvor lenge ventetid er det på st Olav? Hvor lang tid tok det fra henvisning ble sendt til du fikk brevet? 😊

Det har tatt litt tid, synes jeg. Vi ble henvist til ålesund sykehus i desember 18. Kom inn til forsamtale der i mars. Brev fra st Olavs nøyaktig en mnd etter det igjen - totalt 4 mnd ventetid og da er det tidligst oppstart om 3 uker. Aner ikke om dette er «tregt» eller ei :) vi var ferdig utredet for tre år siden, forresten.

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Neutral90 skrev:

Det har tatt litt tid, synes jeg. Vi ble henvist til ålesund sykehus i desember 18. Kom inn til forsamtale der i mars. Brev fra st Olavs nøyaktig en mnd etter det igjen - totalt 4 mnd ventetid og da er det tidligst oppstart om 3 uker. Aner ikke om dette er «tregt» eller ei :) vi var ferdig utredet for tre år siden, forresten.

Aah. Tre år siden 😱 Jeg går privat, så vet ikke om dette er normal ventetid eller ei 🤷‍♀️ Men det er det sikkert mange andre her som vet :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny kontroll i dag. Eggene som var på 7mm på fredag, var blitt på 13mm i dag. Økter gonal fra 300 til 450ml i dag og i morgen med ny kontroll på onsdag. Om eggene forsatt er for små, må vi avbryte forsøket grunnet Påskestengt på Riksen😔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sette Ovitrelle 21:30, er det noe spesielt jeg burde tenke på eller er det bare å sette den som Gonal-F? 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, TiiBii skrev:

Ny kontroll i dag. Eggene som var på 7mm på fredag, var blitt på 13mm i dag. Økter gonal fra 300 til 450ml i dag og i morgen med ny kontroll på onsdag. Om eggene forsatt er for små, må vi avbryte forsøket grunnet Påskestengt på Riksen😔 

Håper virkelig de fortsetter å vokse og at du rekker uttak før påske 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, TiiBii skrev:

Ny kontroll i dag. Eggene som var på 7mm på fredag, var blitt på 13mm i dag. Økter gonal fra 300 til 450ml i dag og i morgen med ny kontroll på onsdag. Om eggene forsatt er for små, må vi avbryte forsøket grunnet Påskestengt på Riksen😔 

Åhh. Men det har jo vært fremgang da! Krysser fingrene for at de vokser til onsdag🤞🏼

1 minutt siden, Nikketutta skrev:

Jeg skal sette Ovitrelle 21:30, er det noe spesielt jeg burde tenke på eller er det bare å sette den som Gonal-F? 😄 

Bare å sette den😊

Endret av Betta123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, TiiBii skrev:

Ny kontroll i dag. Eggene som var på 7mm på fredag, var blitt på 13mm i dag. Økter gonal fra 300 til 450ml i dag og i morgen med ny kontroll på onsdag. Om eggene forsatt er for små, må vi avbryte forsøket grunnet Påskestengt på Riksen😔 

Ååh 😕 Krysser fingrene for at de fortsetter å vokse i god fart 🤞🏻❤️ Kan du risikere at det blir fryseforsøk (hvis du kun rekker uttak før påskestengt)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Ååh 😕 Krysser fingrene for at de fortsetter å vokse i god fart 🤞🏻❤️ Kan du risikere at det blir fryseforsøk (hvis du kun rekker uttak før påskestengt)? 

Det vet jeg ikke. Er første gang vi gjør dette så jeg er ikke klar over de ulike alternativene. Jeg skal spørre på kontrollen på onsdag:)

Er det fordeler/ulemper ved frys? Har ikke satt meg inn i det enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, TiiBii skrev:

Det vet jeg ikke. Er første gang vi gjør dette så jeg er ikke klar over de ulike alternativene. Jeg skal spørre på kontrollen på onsdag:)

Er det fordeler/ulemper ved frys? Har ikke satt meg inn i det enda

Tror du egentlig vil få litt ulike svar avhengig av hvem du spør. Jeg skal selv i gjennom frys rett etter påske. Kun de beste eggene fryses ned, det er jo bra! Noen sier at egget svekkes noe pga frysing/opptining. Noen opererer med tall på at det er noe dårligere sannsynlighet for å lykkes med frys enn fersk, mens andre har noenlunde like tall. Noen har kun lykkes med ferskforsøk, andre kun fryseforsøk, men det kan jo også være tilfeldigheter 🤷‍♀️ hvor stor sjansen er for å lykkes strides man om har jeg inntrykk av, men det sies vel ofte at muligheten for å lykkes er ca like stor som ved fersk hvis egget overlever opptiningen. Videre har jo kroppen betraktelig mindre hormoner innabords ved et fryseforsøk enn ved ferskforsøk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, TiiBii skrev:

Ny kontroll i dag. Eggene som var på 7mm på fredag, var blitt på 13mm i dag. Økter gonal fra 300 til 450ml i dag og i morgen med ny kontroll på onsdag. Om eggene forsatt er for små, må vi avbryte forsøket grunnet Påskestengt på Riksen😔 

Var i samme situasjon som deg, de ville øke dosen. De gjorde noe som heter coasting (har gått uten medisiner i 4 dager) siden jeg ble kraftig overstimulert...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Da blir jeg også med her, tok blodprøver i forrige uke. Har vært igjennom noen forsøk med inseminasjon tidligere uten hell dessverre. Har hatt ca et års pause nå for å spare litt penger. Venter spent på hva som skal skje framover, uttak i ca uke 20. Vi gjør dette privat på Spiren i Trondheim.🌱

Ønsker alle dere lykke til framover, enten det er venting eller dere er igang💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Kristina00 skrev:

Hei. Da blir jeg også med her, tok blodprøver i forrige uke. Har vært igjennom noen forsøk med inseminasjon tidligere uten hell dessverre. Har hatt ca et års pause nå for å spare litt penger. Venter spent på hva som skal skje framover, uttak i ca uke 20. Vi gjør dette privat på Spiren i Trondheim.🌱

Ønsker alle dere lykke til framover, enten det er venting eller dere er igang💕

Spiren er fantastisk ❤️🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fytti f... Mensen kom for fult i dag, inni svarte og vondt!!! 😖😖😥Er vel normalt etter ett forsøk. Pleier dere som har vært gjennom dette å komme rask inn i syklus igjen? Har alltid ganske nøyaktig syklus.. Blødde dere lengre enn vanlig? 

Endret av Naomi1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Naomi1988 skrev:

Å fytti f... Mensen kom for fult i dag, inni svarte og vondt!!! 😖😖😥Er vel normalt etter ett forsøk. Pleier dere som har vært gjennom dette å komme rask inn i syklus igjen? Har alltid ganske nøyaktig syklus.. Blødde dere lengre enn vanlig? 

Min kom på søndag, og jeg fikk en del mer menssmerter jeg og 😣 har det forsåvidt enda. Kun prøvd en gang før, men ingen innsett på meg, kun uttak. Jeg er allerede i gang, dobbel dose GonalF, og startet med sprøyter i går. Full pupp 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Helhom skrev:

Min kom på søndag, og jeg fikk en del mer menssmerter jeg og 😣 har det forsåvidt enda. Kun prøvd en gang før, men ingen innsett på meg, kun uttak. Jeg er allerede i gang, dobbel dose GonalF, og startet med sprøyter i går. Full pupp 😅

Så godt du har fått starte rett på igjen da😊 blir nok fryseforsøk på oss. Får leve på smertestillende noen dager jeg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ prøve i dag tidlig, så da gikk det ikke på 5 innsett for meg heller. Det blir privat på meg nå, så litt usikker på når jeg kommer igang igjen siden de tar nye prøver først, men blir greit å prøve noe nytt i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Wiley skrev:

Negativ prøve i dag tidlig, så da gikk det ikke på 5 innsett for meg heller. Det blir privat på meg nå, så litt usikker på når jeg kommer igang igjen siden de tar nye prøver først, men blir greit å prøve noe nytt i alle fall. 

Ånei.. så ufattelig kjedelig!! Stor klem til deg. Det blir privat med meg også hvis det ikke går denne gang. Jeg trøster meg med at det blir mindre venting i det private

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Betta123 said:

Ånei.. så ufattelig kjedelig!! Stor klem til deg. Det blir privat med meg også hvis det ikke går denne gang. Jeg trøster meg med at det blir mindre venting i det private

Ja, aller mest tenker jeg det med tett oppfølging blir det beste for meg nå. Litt usikker på om jeg kommer igang allerede på neste syklus i og med at de skal ha disse blodprøvene og sånn på en viss dag i syklusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...