Gå til innhold

Så levde de lykkelig alle sine dager...

Lillemilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Shait!! Det glemte jeg!! :o

Ja, da blir det spørring på dagen 1 år før for begge kategorier da!! Kanskje vi sender det med "Save the date" kortene også, men jeg vil gjerne se reaksjonen til barna jeg, det er priceless!! :D

Sitter og funderer på om hun som egentlig ville sy kjole til meg kanskje vil sy til småjentene istedenfor?!

Men det blir mange da... Det blir jo en barnekjole til hun som blir 2 år, og to kjoler til 10 åringene... Kanskje det blir litt mye å spørre henne om?! :roll:

JA! Jeg er allerede i bryllupsplanleggemodus jeg, som du sikkert merker, så noen å mase med blir godt mottatt!

Denne uken passer det ikke, men man skulle tro det kan gjøres en eller annen gang fremover.. eller 10 ganger fremover! ;)

Siste helgen i mai er jeg på sørlandet, så det funker ikke da. Det var også snakk om at vi skulle reise til Danmark med treningskonkurranse folka, men jeg har ikke hørt noe om når det blir evt.

Hva skal vi finne på, og hvor skal vi være da? :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hva skal vi finne på, og hvor skal vi være da? :kul:

Tja, vi har vel mykje å finne på! :sjarmor: Hehe.. Kunne jo gjort som du foreslo, tatt med alt vi hadde ferdig-planlagt, ymse permar, utklipp, prøvar på invitasjonar og liknande, og sett litt og blitt inspirert og kanskje prøvd å lage nokon invitasjonar, eller noe???

Eg bur i kollektiv, så dersom vi skal vere heime hos nokon passar det i grunnen litt dårleg heime hos oss... Så lenge ikkje dei andre er bortreist då... Men... Hmm.. Nei, veit ikkje heilt kor ein kan vere eg....

Eg har som sagt ein del lesing framover, og skal vere heime i mi "veslebygd når eg skal lese, men kjem jo til Bergen for å ha eksamen då, så anten kan eg vere med på noko rundt eksamenane mine (19 og 23. mai, og 7, 8 eller 9. juni), ellers må det bli etter 9. juni. Men det passar det også altså!!! :) Elles kan vi jo møtes fleire gonger i løpet av året, er jo berre suuuper-dupert å ha nokon å diskutere diverse med då!!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut!

Jeg kan bare ikke planlegge noe så langt frem i tid, så vi må heller ta det litt sparket når det nærmer seg. Altså, vi kan jo feks si at vi tar det rundt en av eksamenene dine, også planlegger vi nøyaktig når når det nærmer seg?

Eller så kan noen foreslå en dag og tidspunkt, så planlegger jeg rundt det og håper det passer!

Mtp sted, så kanskje vi skal legge en tråd under "bryllup" og høre hvem flere som skal være med?

Vi kan i teorien ha det her, men jeg ville sette pris på å ha det et annet sted da det krever en god del å holde det rent og pent med Frøken Virvelvind i huset. :ler:

Dessuten så kommer det jo an på om mannen kan passe datteren vår, og da er jo de her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! Står til her inne da? Lenge siden jeg har vært her nå jeg...

Litt forsinket: veldig gøy å se at det gikk bra i bygda :)

Var i kontakt med en viss fotograf her om dagen (etter denne: :hakeslepp: reaksjonen) og dere er kjempeheldige som har ham, det blir sikkert kjempeflotte, personlige bilder!

Klem på klem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chacha: Hei! :D

Lenge siden jeg var her selv også, her har det vært travelt med konfirmasjoner og styr i familien. Igår satt jeg og photoshoppet bildene av J's lillebror som sto konfirmant på Himmelspretten (katolsk), og vi har jammen fått noen tøffe bilder av han! Vi har kjøpt oss nytt kamera fra jobben til J til personalpris (woohoo) etter at lillesnuppa ødela zoomen på det gamle, og det nye er bare SÅ bra!!

Vi har fotografert konfirmanten i både farger, sort-hvitt, retro og "plate-cover" modus, så de ble bra!! Og veldig spesielle..

Nå ble jeg litt optimist med tanke på bilder til bruk på både invitasjoner og andre trykksaker, vi kan lage mye tøft med funksjonene på kameraet. :D

Ellers så diskuterte jeg gjestelisten med min far igår, og vi har støtt på en god del utfordringer...

I løpet av de siste årene har vi hatt flere vonde skilsmisser i familien, med påfølgende nye partnere (for noens del) og en masse bitterhet og vonde følelser. Utfordringen består i hvem vi skal invitere, hvem som skal komme sammen, hvilke vi må utelate av hensyn til andre, og hvilke vi skal invitere av "nye" partnere. Og ikke minst hvordan vi skal plassere de ved overnattingen! :o Tricky dette her... :roll:

Vi har bestemt oss for å sende ut Save The Date kort til alle, og sende med et informasjonsbrev angående hvordan vi planlegger å ha bryllupet og hvordan det skal ordnes praktisk. Vi må også ha et ca antall på gjestene mtp overnattingsbooking og beløpet som skal garanteres til lokalet. Da må vi vite hvem som skal være med, og hvem som ikke ønsker/har mulighet til å være med. De formelle invitasjonene med det endelige svaret sender vi ut til vanlig tid. Phui.. Det blir litt ekstra styr med å ha det i Lillebygda ja... :ler:

Så da gjelder det å finne ut hvordan utformingen på brevet skal være... :roll:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja! Det var tidig det der med :hakeslepp: reaksjonen! :hoho:

Jeg skremte deg jo litt unødig også da... :ler:

Håper bildene blir bra ja, vi vil gjerne ha en kombinasjon av "vanlige" bilder og spesielle bilder. Men de vanlige bildene trenger ikke å være at typen gammeldagse, oppstilte avisbilder. Det har sin sjarm det også, men jeg føler ikke det passer helt til oss.

Litt sånn småskummelt at fotografen er booket uten at jeg har truffet han enda. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom og hilse på igjen jeg...liten stund siden siste! :oops:

Sdd-kort er jo en kjempelur idé, også er det jo litt gøy å kunne markere datoen såpass god tid i forveien, blir nesten som en invitasjon til invitasjon! :wink: Og slik som tiden flyr da...sitter her jeg, og tenker av og til at det er lenge igjen til mitt bryllup...men det er det jo ikke, for nå er det jo straks bare 1 år igjen til deres, og det betyr veldig kort igjen til mitt! :o

Kjedelig at det skal kompliseres med slike familiesituasjoner... :trøste:

Men det går sikkert bra! :tommelsmil: Godt dere har litt god tid da, til å finne ut av det! :wink:

:wink:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til dere jenter!

Toria: Ja, det ordner seg nok med gjestelisten. Jeg har bestemt meg for å ta kontakt med hver enkelt av de det gjelder for å høre hva de mener om det. Så tar vi en avgjørelse ut ifra det. :)

Jeg pleier å kikke innom dagboken din hver gang jeg er innpå, men husker ikke alltid å skrive noe... :oops:

Så, du er unnskyldt! ;)

Veslo: Det er ikke papsen din som er fotograf på det stedet du anbefalte vel? :oops:

Save the Date kortene våre blir rett og slett et 3 siders brev, hvor første siden er skrevet med midtstilt, fin font og litt pynt. Der oppfordrer vi folk om å krysse av i kalenderen, og så står det litt om hvordan vi ser for oss bryllupet og feiringen. Og ikke minst at vi planlegger å ha det i Lillebygda.

Vi forteller også hvordan vi har tenkt å gjøre det, og at vi ønsker at alle betaler et lite beløp istedenfor å gi gaver. Og at dersom noen ønsker å gi gaver uavhengig av dette er de selvfølgelig velkommen til det, men det vi ønsker oss mest av alt er en koselig helg sammen med alle vi er glade i. Noe i den duren.

Deretter kommer et ark med skrift på begge sider hvor det står en del praktisk informasjon Vi må nemlig vite hvor mange som har lyst til å være med, med tanke på at lillebygda er temmelig folksom på den aktuelle tiden av året, og vi må reservere overnattingen snart.

Til slutt har vi et skjema hvor de kan fylle ut blant annet hvor mange som regner med å komme, om de vil være middagsgjester eller festgjester, og hvilken type overnatting de ønsker.

Vi måtte le litt av det skjemaet, både mannen og jeg, det ble litt "melde seg på konferansetur" feeling pga skjemaet og infoen.. Men vi kan nesten ikke gjøre det på en annen måte hvis vi skal ha en bra oversikt. :oops:

Uansett håper vi det blir godt mottatt, vi er litt pioneerer på det meste i vår familie. Jeg har en veldig tradisjonell familie på farssiden, og opp gjennom årene har jeg vel gjort omtrent alt på en annen måte en "forventet", så de bør vel regne med at vi ikke kommer til å gjøre det på standardmåten nå også. ;)

Har allerede hørt litt surmuling fra besteforeldre på den siden, men så er jo de av typen "man skal ikke ta opp lån for å kjøpe bolig, men bo hos foreldrene og deretter leie til man har spart seg opp nok til å kjøpe eget"...

Jaja, tydeligvis var det lettere på den tiden, og med dagens utleiepriser koster det omtrent det samme (i vårt tilfelle mer) å leie enn å kjøpe, og å sitte der og snylte på foreldrene våre til vi ble over 30 er totalt uaktuelt for vår del! Jammen hadde de måttet slite for føden med 4 jenter som skulle bodd hjemme til de hadde råd til å kjøpe hus uten lån! :ler:

Lurer på hvor lang tid det hadde tatt oss å spare opp nok penger til å betale hele kjøpesummen her! :hoho:

Jaja, de surmuler stort sett alltid, men kommer nok likevel! ;) Skal bare se at de kommer til å kose seg der også! :roll:

Jeg har spent på den menyen deres Fant! :D Det høres fantastisk godt ut, er det en "standard-meny" eller kom dere frem til det sammen med lokaledamen?

Uansett, vi skal nok finne på noe godt vi også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Stilig std-kort-løsning! :) Gledar meg til å sjå det ferdige resultatet!

Og nei, det var nok ikkje pappa eg anbefalte deg.. Hehe.. Papsen bur i Bærum han, forstår du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Lillemilla

Menyen har vi satt opp selv.

Vi har diskutert litt frem og tilbake oss imellom, og dette var førstevalget vårt. OG det var helt OK for lokaledamen.

"Ingen problem, dette fikser vi"

De er bare helt utrolige der, kjempehyggelige og superhjelpsomme.

Vi fikk også sett brudehuset i går, det var blitt tatt i bruk for første gang nå i helgen... :sjarmor:

Det var kjempeflott

:hoppe::hoppe::hoppe:

Ha en superfin kveld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatering ja!!! :D

Veslo: Bra det ikke var faren din da.. :ler2:

Fant: Det var jo ok priser det, så flott at de har den holdningen! :D

Åhh... jeg vil se brudehuset jeg også!!! Har jo sett det, men det var uten møbler og sånn.. ;)

Jeg har funnet en ny brudebukett. Nå som jeg har funnet Kjolen må jeg revurdere den forrige buketten jeg fant og velge en ny som passer bedre til kjolen min.

Jeg lette litt, og fant DENNE !:hjerter2:

Jeg må si jeg likte denne minst like godt som den forrige.. minst! ;)

Vil den passe tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

For ein nyyydeleg bukett!! Er litt i samme stil som min den! Og kjolen din er jo berre utruuuuleg lekker! Den blir du nok vakker i! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslo: Så fine ord! Takker for de!! :D

Jeg kom i kontakt med en "gammel kjenning" fra et annet forum jeg hang mye på før og etter lillejenta ble født, og det viste seg faktisk at hun er blomsterdekoratør!! :blomst_opp: :klappe:

Jeg spurte henne om hun lager brudebuketter, og hun tilbød seg å lage både brudebukett og alt annet vi måtte trenge! :hakeslepp:

Så nå får jeg prate litt mer med henne, og finne ut om hun kan lage den type buketten som jeg har lyst på, eller evt finne noe annet som blir fint til.

Dette er ihvertfall verdt å sjekke nærmere opp i! Koselig av henne å tilby seg å hjelpe med blomstene! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Så flott at du kanskje får nokon du kjenner til å ordne med blomar!! Ei av mine venninner skal binde buketten min, blir liksom med ett mykje meir personleg då! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...