Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om politiet går i avisen for å prøve å opplyse folk og nå folk, og folk må betale "bompenger" for å se hva disse prøver å si oss, så er faktisk avisen med på å kneble denne informasjonen... 

Anonymkode: b3ced...4fc

Skal ha penge de, vettu.

Anonymkode: 6dfee...b85

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om politiet går i avisen for å prøve å opplyse folk og nå folk, og folk må betale "bompenger" for å se hva disse prøver å si oss, så er faktisk avisen med på å kneble denne informasjonen... 

Anonymkode: b3ced...4fc

nei, men det er ikke det de gjør. Det er et stykke journalistikk som informerer, ikke som prøver å innhente informasjon.

Vi kan ikke regne med å ha en seriøs, gravende presse hvis vi ikke vil betale for det, så i stedet for å klage bør vi sette pris på det. Før i verden måtte du betale for å ta med en papiravis fra stativet - det var ingen som syntes det var urettferdig - hva er forskjellen??

Anonymkode: 87f7c...632

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

nei, men det er ikke det de gjør. Det er et stykke journalistikk som informerer, ikke som prøver å innhente informasjon.

Vi kan ikke regne med å ha en seriøs, gravende presse hvis vi ikke vil betale for det, så i stedet for å klage bør vi sette pris på det. Før i verden måtte du betale for å ta med en papiravis fra stativet - det var ingen som syntes det var urettferdig - hva er forskjellen??

Anonymkode: 87f7c...632

Det er greit nok, men i slike saker burde hensynet til en oppklaring veie tyngre enn noen abbkroner.

Anonymkode: 6dfee...b85

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er greit nok, men i slike saker burde hensynet til en oppklaring veie tyngre enn noen abbkroner.

Anonymkode: 6dfee...b85

hvordan skal en sak som forteller om problemene med dna-prøvene bidra til oppklaring?

Jeg har abonnement på Dagbladet Pluss, og har lest artikkelen. Jeg ser ingen betenkeligheter med at Dagbladet tar betalt for den. Den inneholder ingenting som kunne få folk til å komme med nye tips. Hva skulle det vært? noen som kommer på at de har et hår liggende?

Anonymkode: 87f7c...632

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sjokka skrev:

Jeg har ikke ord... Når noen ikke gjør jobben sin, så synes jeg at det ikke er så merkelig at folk utrykker sin misnøye. Med en slik holdning så ser jeg faktisk at politiet skaper utrygghet og misnøye i lokalmiljøet. Hvem skal man ringe til når noe kriminelt skjer på øya? Er politiet den tryggheten de skal være i samfunnet? 

Anonymkode: b3ced...4fc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ha penge de, vettu.

Anonymkode: 6dfee...b85

Alle skal ha penger i dag og til neste år så vil alle øke intektene sine også i forhold til året før... og sånn forsetter det. Hver dag så ringer telefonen min tre fire ganger for dagen. -"Hello, my name is..." Hele Norge får slike telefoner daglig.... og ingen bryr seg...

Jeg er bare så lei av å være melkeku at jeg ikke kan få sagt det! Så da blir det til at man kutter ut kostnadene der man kan og ikke hiver seg på at man skal betale hver gang man vil lese noe...

Anonymkode: b3ced...4fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvordan skal en sak som forteller om problemene med dna-prøvene bidra til oppklaring?

Jeg har abonnement på Dagbladet Pluss, og har lest artikkelen. Jeg ser ingen betenkeligheter med at Dagbladet tar betalt for den. Den inneholder ingenting som kunne få folk til å komme med nye tips. Hva skulle det vært? noen som kommer på at de har et hår liggende?

Anonymkode: 87f7c...632

Famous last words.

Anonymkode: 6dfee...b85

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke ord... Når noen ikke gjør jobben sin, så synes jeg at det ikke er så merkelig at folk utrykker sin misnøye. Med en slik holdning så ser jeg faktisk at politiet skaper utrygghet og misnøye i lokalmiljøet. Hvem skal man ringe til når noe kriminelt skjer på øya? Er politiet den tryggheten de skal være i samfunnet? 

Anonymkode: b3ced...4fc

Ble selv helt satt ut når jeg leste dette, og fant ut jeg måtte poste det slik flere fikk lese. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Vampyrina skrev:

Veldig bra skrevet av Jahr!

Ja. Jeg beundrer Jahr etter hva arbeid han har gjort. Respekt av den mannen der altså 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 046778
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er greit nok, men i slike saker burde hensynet til en oppklaring veie tyngre enn noen abbkroner.

Anonymkode: 6dfee...b85

Slik ser jeg det også. Når det gjelder slike saker som dette, så burde det være fri informasjonsflyt i tilfelle noen vet noe som har betydning for oppklaring av denne viktige saken. Troverdigheten til politiet er faktisk avhengig at opplysninger kommer fram slik at saken kan løses. Alt annet kan avisen bare ta seg betalt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle skal ha penger i dag og til neste år så vil alle øke intektene sine også i forhold til året før... og sånn forsetter det. Hver dag så ringer telefonen min tre fire ganger for dagen. -"Hello, my name is..." Hele Norge får slike telefoner daglig.... og ingen bryr seg...

Jeg er bare så lei av å være melkeku at jeg ikke kan få sagt det! Så da blir det til at man kutter ut kostnadene der man kan og ikke hiver seg på at man skal betale hver gang man vil lese noe...

Anonymkode: b3ced...4fc

du er da ikke en melkeku for det om du betaler for en avis?! er du melkeku når du betaler for melk og brød og liksom?

hvis vi ikke vil betale for skikkelig journalistikk havner vi der at vi bare får klikkhoreri og søppeljournalistikk - vi er der langt på vei allerede, og det er en fare for demokratiet.

Betal avisen med glede!!

 

Anonymkode: 87f7c...632

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du er da ikke en melkeku for det om du betaler for en avis?! er du melkeku når du betaler for melk og brød og liksom?

hvis vi ikke vil betale for skikkelig journalistikk havner vi der at vi bare får klikkhoreri og søppeljournalistikk - vi er der langt på vei allerede, og det er en fare for demokratiet.

Betal avisen med glede!!

 

 

Du har sikkert rett i dette! Jeg for min del velger å redusere utgiftene ved å kutte ut disse som tar seg betalt for nyheter man kan lese gratis andre steder. Jeg kjøpte alltid papiraviser tidligere når det var noe jeg hadde lyst å lese. Nå som man må forplikte seg å lese avisene i månedsvis etterpå, så synes jeg det er greiest å bare la være.

Anonymkode: b3ced...4fc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Vampyrina skrev:

Flere moduskandidater https://www.tv2.no/a/10100121/

Det er helt sprøtt at politiet ikke sjekket alle moduskandidater grundig!! Kanskje hadde vi hatt et svar i dag om de hadde gjort jobben sin... 😑

Anonymkode: b8c9d...aa0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har sikkert rett i dette! Jeg for min del velger å redusere utgiftene ved å kutte ut disse som tar seg betalt for nyheter man kan lese gratis andre steder. Jeg kjøpte alltid papiraviser tidligere når det var noe jeg hadde lyst å lese. Nå som man må forplikte seg å lese avisene i månedsvis etterpå, så synes jeg det er greiest å bare la være.

Anonymkode: b3ced...4fc

Ja, det er jeg helt enig i. Jeg betaler gjerne for journalistikk på nettet, men jeg ville helst betalt for en og en artikkel, eller en avis for en dag.

Nå kunne man bestille Haugesunds avis for 5 kroner i 5 uker, men det forutsetter at man husker å avbestille før det går over til full pris, og akkurat slike tilbud irriterer meg, så det gjør jeg aldri. Nå avfant jeg meg med at jeg ikke får lese den artikkelen, men i mellomtiden har den samme artikkelen blitt lagt ut i an avis som jeg har abonnement på, så sånn sett er det jo en fordel når lokalaviser samarbeider om stoff.

Anonymkode: 87f7c...632

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har sikkert rett i dette! Jeg for min del velger å redusere utgiftene ved å kutte ut disse som tar seg betalt for nyheter man kan lese gratis andre steder. Jeg kjøpte alltid papiraviser tidligere når det var noe jeg hadde lyst å lese. Nå som man må forplikte seg å lese avisene i månedsvis etterpå, så synes jeg det er greiest å bare la være.

Anonymkode: b3ced...4fc

Du gjør sikkert rett i det. Anbefaler ikke å abonnere på Dagbladet. De lager bare trøbbel når du vil si opp abo. 

Anonymkode: 6ebe9...e13

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke ord... Når noen ikke gjør jobben sin, så synes jeg at det ikke er så merkelig at folk utrykker sin misnøye. Med en slik holdning så ser jeg faktisk at politiet skaper utrygghet og misnøye i lokalmiljøet. Hvem skal man ringe til når noe kriminelt skjer på øya? Er politiet den tryggheten de skal være i samfunnet? 

Anonymkode: b3ced...4fc

jeg synes ikke det er rart at han har fått noen negative tilbakemeldinger, men det er jo ikke greitt med trusler og sjikane. Så jeg hadde i utganspunktet en liten dråpe med sympati, men det var før jeg leste dette utsagnet:

"Torstveit uttrykker ellers at han er skeptisk til å lage det han kaller underholdning av en så tragisk sak.

– Vi må ikke glemme at formålet er å lage underholdning og å tjene penger, sier den tidligere lensmannen."

Altså. Er det mulig å være mer arrogant? mindre ydmyk?

"Lage underholdning og tjene penger"?!

Jeg oppfatter at journalistens formål her er å gjøre jobben sin som den fjerde statsmakt, å utøve den utrolig viktige rollen pressen har som vaktbikkje. Slik at det blir avdekket hvis noen for eksempel skulle bli utsatt for et justismord.

Anonymkode: 87f7c...632

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg synes ikke det er rart at han har fått noen negative tilbakemeldinger, men det er jo ikke greitt med trusler og sjikane. Så jeg hadde i utganspunktet en liten dråpe med sympati, men det var før jeg leste dette utsagnet:

"Torstveit uttrykker ellers at han er skeptisk til å lage det han kaller underholdning av en så tragisk sak.

– Vi må ikke glemme at formålet er å lage underholdning og å tjene penger, sier den tidligere lensmannen."

Altså. Er det mulig å være mer arrogant? mindre ydmyk?

"Lage underholdning og tjene penger"?!

Jeg oppfatter at journalistens formål her er å gjøre jobben sin som den fjerde statsmakt, å utøve den utrolig viktige rollen pressen har som vaktbikkje. Slik at det blir avdekket hvis noen for eksempel skulle bli utsatt for et justismord.

Anonymkode: 87f7c...632

Han ødelegger for den lille dråpen sympati ja. Huff. Farlig når mennesker som har/har hatt så mye makt er så livredde for å innrømme feil...

Anonymkode: b8c9d...aa0

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående "rusmisbrukeren" som en mulig gjerningsmann. Mener jeg har lest eller hørt noe om at han neppe kan være involvert da tidsrammen ikke går opp med hans andre bevegelser den aktuelle natten. Han skal ha vært innblandet i et slagsmål med flere vitner, og dette forklarer den bandasjerte hånden. Er det andre som har fått med seg det samme, og eventuelt kan utdype med forklaring eller kilder? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...