Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.dagbladet.no/kultur/grundig-og-medrivende-om-en-av-norges-storste-drapsgater/70137887

Er det mange som ser frem til denne ? Jeg bor selv på Karmøy å dette har fulgt med meg da jeg var 16 år da dette skjedde, er folk i det langstrakte land like intressert i saken ?

Anonymkode: 18b7f...b4a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fetteren. Han ble dømt til å betale erstatning, men bevisene holdt ikke til domfellelse i straffesaken.

Nei, saken interesserer meg ikke som "krimgåte", for det er ingen gåte.

Endret av T-Rex
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte VG sin detaljerte podcast serie for noen mnd`er siden så føler at det man vet om saken ble tatt opp der.
Hadde det ikke vært for podcasten så hadde jeg garantert fulgt tv serien....mulig jeg titter innom bare for å se hvordan tv serien fungerer

Anonymkode: f8a7d...6fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med. Forferdelig dårlig politiarbeid i starten. Håper virkelig at man finner morderen, slik at fetteren virkelig blir frifunnet, da mange fremdeles tror at han er morderen. 

Anonymkode: 33da5...566

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest COSL Innovator

Jeg skjønnet ikke hva som et så spesiellt med akkurat Birgitte saken. Det finnes andre som er drept og som ikke er oppklart her i landet også. 

Jeg skulle gjerne fått ett svar på hva som skjedde med Therese Johannessen som ble bortført.

Jeg skal ikke se på hvem som drepte Birgitte, rett og slett fordi det er for dumt at akkurat den saken er så mye viktigere enn andre uoppklarte saker, som faktisk er mye eldre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er straffesaken

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Følger med. Forferdelig dårlig politiarbeid i starten. Håper virkelig at man finner morderen, slik at fetteren virkelig blir frifunnet, da mange fremdeles tror at han er morderen. 

Anonymkode: 33da5...566

Jeg vet mye om saken da jeg kjenner området rundt kopervik svært godt å var selv i avhør, mange som bor i nabolaget hvor Birgitte og fetteren vokste opp omtaler ham som det, kun basert på politiets arbeid, rettsaken rykter osv, mange mener også at boken og serien er produsert i sammen med fetterens familie, noe som er feil, da boka ikke inneholder faktafeil noe tidl politiadvokat Thor Buberg uttalte i media

Anonymkode: 18b7f...b4a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er straffesaken

Jeg vet mye om saken da jeg kjenner området rundt kopervik svært godt å var selv i avhør, mange som bor i nabolaget hvor Birgitte og fetteren vokste opp omtaler ham som det, kun basert på politiets arbeid, rettsaken rykter osv, mange mener også at boken og serien er produsert i sammen med fetterens familie, noe som er feil, da boka ikke inneholder faktafeil noe tidl politiadvokat Thor Buberg uttalte i media

Anonymkode: 18b7f...b4a

Jeg er fra Kopervik og bodde der da drapet skjedde. Kjenner også saken godt. 

Anonymkode: 33da5...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig interessant første episode. Det at fedrene til både Birgitte og fetteren deltar gjør det hele veldig personlig. Det hadde vært fantastisk om serien faktisk kunne ført til en løsning i saken, men da må vi vel helst få en tilståelse fra gjerningsmannen. Antagelig er det bare han som vet sannheten. Hvis han har delt den med noen skal det noe til at ingen har sagt noe. 

Anonymkode: 11fca...3dd

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først sier de at ingen så henne etter at hun gikk ut av sentrum, så sier de at noen så henne stå lent oppetter en bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎08‎.‎2018 den 11.03, T-Rex skrev:

Fetteren. Han ble dømt til å betale erstatning, men bevisene holdt ikke til domfellelse i straffesaken.

Nei, saken interesserer meg ikke som "krimgåte", for det er ingen gåte.

Men husk på at han anket erstatningen inn for den europeiske menneskerettighetsdomstolen, å fikk medhold der.  Var det 1.2 eller 1.5 mill. han fikk ?   Så nei, jeg tror ikke det er han. Tror det er noen fra det superkristelige miljøet som har et helt forkvakla seksualsyn.  " Det bare eksploderte ".  Brutaliteten og eksposiviteten i drapshandlingen tyder på at det har "tørna" for noen.                       Noe som utløste en masse undertrykte følelser omkring jenter og sex. 

Anonymkode: 537bd...e76

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Peonjenta skrev:

Først sier de at ingen så henne etter at hun gikk ut av sentrum, så sier de at noen så henne stå lent oppetter en bil!

Bilen hun sto lent oppetter var også o sentrum, men ingen så henne etter dette, hadde hun gått hjem hadde hun garantert blitt observert da, det var alltid mye folk ute i Kopervik og omegn på den tiden i helgene

Anonymkode: 18b7f...b4a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker saken. Mange av de jeg gikk på skole med måtte vitne. Har aldri trodd på at det skulle være fetteren, det var bare for absurd og for tynt. 

Anonymkode: 8bb11...8a4

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bilen hun sto lent oppetter var også o sentrum, men ingen så henne etter dette, hadde hun gått hjem hadde hun garantert blitt observert da

Var folk jeg kjenner som ble intervjuet i denne serien. Rart å se..

En ny ting jeg ikke har hørt før: At politiet som var der i 4 tiden om natten, lukket grinda etter seg. De hadde hørt lyder inni buskene.
Da bonden kom var grinda åpen, og man var sikker på, at noen hadde vært der i mellomtiden ..!
Da kan det vel neppe ha vært noen med bil. For der var ingen bil når politiet var der om natten, og noen gjerningsmann har vel neppe kjørt tilbake senere.
Hadde nesten slått helt fra meg at det kan være fetteren, men nå begynner jeg å lure likevel. Han bodde jo i nærheten, og de hadde vel hørt lyder i garasjen der han bodde også. Er kanskje han likevel da. Håper dette blir oppklart.
 

Anonymkode: 9c943...b6b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker saken. Mange av de jeg gikk på skole med måtte vitne. Har aldri trodd på at det skulle være fetteren, det var bare for absurd og for tynt. 

Anonymkode: 8bb11...8a4

Tror jeg husker jeg leste engang at han fetteren var litt mindre begavet....må ha vært utrolig tøft for han og fam.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Karmøy. Det kan ha vært hvem som helst.

Anonymkode: 0eb63...d10

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peonjenta skrev:

Tror jeg husker jeg leste engang at han fetteren var litt mindre begavet....må ha vært utrolig tøft for han og fam.

Han er svært begavet, både han og familien, men hadde litt utsvevende seksualdrift i tidligere i ungdommen, dette hang politiet seg opp i

Anonymkode: 18b7f...b4a

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er Karmøy. Det kan ha vært hvem som helst.

Åja? Den forstår jeg ikke helt. Syns ikke det kan være hvem som helst mer enn andre steder. Alle der er ikke like.

Syns han politimannen Torstveit sa noe veldig teit som minner litt om din holdning her: "Det er karmøy, og der slåss de og det går noen tenner. Men det er bra det! Jeg liker det!" for en tufs, hva som er bra med det??

Anonymkode: 9c943...b6b

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var folk jeg kjenner som ble intervjuet i denne serien. Rart å se..

En ny ting jeg ikke har hørt før: At politiet som var der i 4 tiden om natten, lukket grinda etter seg. De hadde hørt lyder inni buskene.
Da bonden kom var grinda åpen, og man var sikker på, at noen hadde vært der i mellomtiden ..!
Da kan det vel neppe ha vært noen med bil. For der var ingen bil når politiet var der om natten, og noen gjerningsmann har vel neppe kjørt tilbake senere.
Hadde nesten slått helt fra meg at det kan være fetteren, men nå begynner jeg å lure likevel. Han bodde jo i nærheten, og de hadde vel hørt lyder i garasjen der han bodde også. Er kanskje han likevel da. Håper dette blir oppklart.
 

Anonymkode: 9c943...b6b

Og hva med dagslyset? 4 på natta begynner det å lysne 6.mai på årstiden. Det var ikke stummende mørkt klokka 4 på natten. De skyldte på dårlige lommelykter. De måtte jo slått full drapsalarm da. De så jo blodet. Tyvslakt eller ei. Og lydene de hørte? Fikk helt vondt jeg. Tenk om hun levde da?? Kjempetrist hele greia. 

Det med noen nevner Theresesaken i 1988. Ja den og var fæl, men der fant de aldri jenta igjen. Ble som sunket i jorden. Her fant da Birgitte bare timer etterpå. Et spm til her. Hun ble ikke savnet på kvelden av at hun ikke kom hjem? Hva skyldtes det? 

Anonymkode: 48a71...158

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er svært begavet, både han og familien, men hadde litt utsvevende seksualdrift i tidligere i ungdommen, dette hang politiet seg opp i

Anonymkode: 18b7f...b4a

Utsvevende seksualdrift i mørkeste bibelbelte kan bety alt og ingenting.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han er svært begavet, både han og familien, men hadde litt utsvevende seksualdrift i tidligere i ungdommen, dette hang politiet seg opp i

Anonymkode: 18b7f...b4a

Han lever nå ett rolig liv med egne barn og kone sist jeg leste. Ingenting i hans voksne liv som tilsier at det er noe galt med han. 

Utsvevende kan mange være uten at det gjør en til drapsmann og i denne saken ett veldig brutalt drap, ikke ett knivstikk eller enkelt slag. 

Anonymkode: 8bb11...8a4

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...