Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja? Den forstår jeg ikke helt. Syns ikke det kan være hvem som helst mer enn andre steder. Alle der er ikke like.

Syns han politimannen Torstveit sa noe veldig teit som minner litt om din holdning her: "Det er karmøy, og der slåss de og det går noen tenner. Men det er bra det! Jeg liker det!" for en tufs, hva som er bra med det??

Anonymkode: 9c943...b6b

Det var vel ikke akkurat det han sa, han sa at det var bra at folk var direkte i måten de snakket på. Men må si at jeg reagerte litt på det jeg også. Men rett skal være rett, han sa ikke det var bra at folk sloss og at det gikk noen tenner. 

Anonymkode: 4e964...5d9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva med dagslyset? 4 på natta begynner det å lysne 6.mai på årstiden. Det var ikke stummende mørkt klokka 4 på natten. De skyldte på dårlige lommelykter. De måtte jo slått full drapsalarm da. De så jo blodet. Tyvslakt eller ei. Og lydene de hørte? Fikk helt vondt jeg. Tenk om hun levde da?? Kjempetrist hele greia. 

Det med noen nevner Theresesaken i 1988. Ja den og var fæl, men der fant de aldri jenta igjen. Ble som sunket i jorden. Her fant da Birgitte bare timer etterpå. Et spm til her. Hun ble ikke savnet på kvelden av at hun ikke kom hjem? Hva skyldtes det? 

Anonymkode: 48a71...158

Ja moren fikk vite det etter et kulturarrangement dagen etterpå?? Lurte ikke på hvor datteren var på morgenen engang.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Åja? Den forstår jeg ikke helt. Syns ikke det kan være hvem som helst mer enn andre steder. Alle der er ikke like.

Syns han politimannen Torstveit sa noe veldig teit som minner litt om din holdning her: "Det er karmøy, og der slåss de og det går noen tenner. Men det er bra det! Jeg liker det!" for en tufs, hva som er bra med det??

Anonymkode: 9c943...b6b

På nord- og sør-enden av Karmøy er folk forholdsvis normale. I nord har de hatt kontakt med omverdenen via Karmsundbroen, og i sør har de hatt kontakt med omverdenen via båten til Stavanger. Men jo lenger inn mot midten av Karmøy du kommer, jo mer...har du sett Deliverance?

Anonymkode: 0eb63...d10

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HalldirV2 skrev:

Jeg fikke ikke sett episoden, men til dere som så den, hva var drapsmåten? 

Stor stein som knuste hodet hennes.  Tror det var gjentatte ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På nord- og sør-enden av Karmøy er folk forholdsvis normale. I nord har de hatt kontakt med omverdenen via Karmsundbroen, og i sør har de hatt kontakt med omverdenen via båten til Stavanger. Men jo lenger inn mot midten av Karmøy du kommer, jo mer...har du sett Deliverance?

Det er ganske stor forskjell på det ja. Det er på vestsiå de "gale" holder til. Åkra "Texas"..

Anonymkode: 9c943...b6b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.8.2018 den 11.03, T-Rex skrev:

Fetteren. Han ble dømt til å betale erstatning, men bevisene holdt ikke til domfellelse i straffesaken.

Nei, saken interesserer meg ikke som "krimgåte", for det er ingen gåte.

Fetteren er helt renvasket og fikk over en mill i oppreisning. Så det er ikke han. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sitronterte skrev:

Fetteren er helt renvasket og fikk over en mill i oppreisning. Så det er ikke han.

At de ikke har noen bevis mot han, betyr jo ikke at det er helt umulig å ikke være han. Han har vel et vantett alibi heller?

Anonymkode: 9c943...b6b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Peonjenta skrev:

Stor stein som knuste hodet hennes.  Tror det var gjentatte ganger.

Stakkars jente. Jeg vil tro det indikerer at drapet var en impulsiv handling og ikke planlagt. Såvidt jeg har forstått ble hun funnet på en landevei? En ganske avsidesliggende vei på et ganske avsidesliggende sted? Jeg kan ikke forså at noen utenforstående, altså noen utenfor lokalmiljøet hadde rota seg bort på en slik bortgjemt plass midt på natta. Jeg håper serien får frem nye spor og nye opplysninger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HalldirV2 skrev:

Såvidt jeg har forstått ble hun funnet på en landevei? En ganske avsidesliggende vei på et ganske avsidesliggende sted?

Den er litt avsides, men ikke langt unna huser, der både hun og fetteren bodde.

 

Anonymkode: 9c943...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den er litt avsides, men ikke langt unna huser, der både hun og fetteren bodde.

 

Anonymkode: 9c943...b6b

Var det ikke på veien ved slettavatne?

Anonymkode: e0197...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Stakkars jente. Jeg vil tro det indikerer at drapet var en impulsiv handling og ikke planlagt. Såvidt jeg har forstått ble hun funnet på en landevei? En ganske avsidesliggende vei på et ganske avsidesliggende sted? Jeg kan ikke forså at noen utenforstående, altså noen utenfor lokalmiljøet hadde rota seg bort på en slik bortgjemt plass midt på natta. Jeg håper serien får frem nye spor og nye opplysninger.

Om Birgitte haiket så ville de kanskje kjørt den veien? Og da ville hun forklart veien for en som ikke var lokalkjent i akkurat det området.  

Anonymkode: 4e964...5d9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Peonjenta skrev:

Ja moren fikk vite det etter et kulturarrangement dagen etterpå?? Lurte ikke på hvor datteren var på morgenen engang.

Ja, det reagerte jeg veldig på og. 17 år gammel datter i et halvkristelig bedehusmiljø...…. Hmmmm  ????

 

24 minutter siden, Peonjenta skrev:

Ja moren fikk vite det etter et kulturarrangement dagen etterpå?? Lurte ikke på hvor datteren var på morgenen engang.

Vet ikke hvorfor det ble dobbelt her, sorry

Anonymkode: 537bd...e76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det ikke på veien ved slettavatne?

Husket ikke at det vannet heter det, men ser det stemmer. Det jo gamle sundsveien da, som jo er som en snarvei mot der de bodde.
Er her for de som lurer på lokaliseringen.
google map

Anonymkode: 9c943...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om Birgitte haiket så ville de kanskje kjørt den veien? Og da ville hun forklart veien for en som ikke var lokalkjent i akkurat det området.  

Anonymkode: 4e964...5d9

Det er en mulighet selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/25/2018 at 11:51 AM, COSL Innovator said:

Jeg skjønnet ikke hva som et så spesiellt med akkurat Birgitte saken. Det finnes andre som er drept og som ikke er oppklart her i landet også. 

Jeg skulle gjerne fått ett svar på hva som skjedde med Therese Johannessen som ble bortført.

Jeg skal ikke se på hvem som drepte Birgitte, rett og slett fordi det er for dumt at akkurat den saken er så mye viktigere enn andre uoppklarte saker, som faktisk er mye eldre også.

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hva med dagslyset? 4 på natta begynner det å lysne 6.mai på årstiden. Det var ikke stummende mørkt klokka 4 på natten. De skyldte på dårlige lommelykter. De måtte jo slått full drapsalarm da. De så jo blodet. Tyvslakt eller ei. Og lydene de hørte? Fikk helt vondt jeg. Tenk om hun levde da?? Kjempetrist hele greia. 

Det med noen nevner Theresesaken i 1988. Ja den og var fæl, men der fant de aldri jenta igjen. Ble som sunket i jorden. Her fant da Birgitte bare timer etterpå. Et spm til her. Hun ble ikke savnet på kvelden av at hun ikke kom hjem? Hva skyldtes det? 

Anonymkode: 48a71...158

 

Therese-saken er en helt annen sak, og det har ikke med Birgitte å gjøre. Vi har for øvrig en egen tråd om Therese-saken her også, men det er greit å ikke blande de to trådene eller spekulere for mye, "gå for langt" da det medfører at tråden blir stengt. Tråden om Therese-saken er ryddet flere ganger, men de som har fulgt sakens utvikling vet at det er sannsynlig at hun lever i Pakistan. Det hadde vært utrolig godt å få et svar på hva som skjedde i begge sakene, og i flere andre saker. Datoen for når Marianne forsvant, for 37 år siden, er akkurat passert. Det hadde vært godt å få et svar. Også for ofrenes skyld.

Endret av Millimani
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, Peonjenta skrev:

Ja moren fikk vite det etter et kulturarrangement dagen etterpå?? Lurte ikke på hvor datteren var på morgenen engang.

Forklaringen må være at de følte seg temmelig trygge på den tiden. Det hadde ikke skjedd noe lignende dette der før.
Før dette skjedde, sto det jenter og haiket overalt i distriktet, folk følte seg trygge. Etter det skjedde, ble nesten helt slutt på all haikingen.

Anonymkode: 9c943...b6b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Peonjenta skrev:

Leste nå at hun ble seksuelt misbrukt også.  Det sa de ingenting om i Tv2-dokuen.

Ja hun ble voldtatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...