Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja ,Det står om han i boken også.

Regner med det er samme fyr som hadde omlakkert bilen kort etter? Er 3 år siden jeg leste boken, men stusset rundt det der. Også den måten Jahr mente man kunne se bort fra den personen. Husker ikke detaljene, men virket lettvint.
 

 

Anonymkode: 9c943...b6b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva het han?

Stian Elle

Anonymkode: 9c943...b6b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med det er samme fyr som hadde omlakkert bilen kort etter? Er 3 år siden jeg leste boken, men stusset rundt det der. Også den måten Jahr mente man kunne se bort fra den personen. Husker ikke detaljene, men virket lettvint.
 

 

Anonymkode: 9c943...b6b

Ja han gjemte ,og lakkerte bilen etterpå. 

Anonymkode: 26fad...629

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jadwiga skrev:

Det er sant. Men husk på at det som regel er store indre spenninger i slike områder, mellom de som går på bedehuset og de som ikke gjør det, de som drikker alkohol og de som ikke gjør det osv. Disse to gruppene møtes da også av og til i skjul i hete favntak. I tillegg så har en det faktum at mange menn i slike miljøer ved kysten er fiskere, offshore-arbeidere i oljeindustrien eller sjømenn, som Birgittes far. Disse er jo ofte borte i ukevis og både mennene, konene og barna kan jo finne på de rareste ting hver for seg.

For noe tull 😂

Anonymkode: 26fad...629

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stian Elle

Anonymkode: 9c943...b6b

Takk

Anonymkode: 71c1d...9f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt blotting til jenter tidlig i tenårene, men dette hang politiet seg svært mye opp i

Anonymkode: 18b7f...b4a

Den ene blotteepisoden var at han satt i guttegarderoben uten klær, og så gikk det noen jenter forbi mens døren var åpen.

Anonymkode: 699d0...a45

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stian Elle

Anonymkode: 9c943...b6b

 

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk

Anonymkode: 71c1d...9f0

Hva skal du med navnet på en uskyldig mann egentlig? 

Anonymkode: 5c0f0...c9f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull 😂

Anonymkode: 26fad...629

Mye tull, men han har absolutt et poeng her. Er sånn flere steder på Vestlandet, men på det mørke sørvest, er det spesielt mye av det. Undertrykking av alt som har med sex/kjønn å gjøre er farlige greier når "trykkokeren" eksploderer. Enten det gjelder voksne menns grafsing på småjenter eller blotting. Og i visse tilfeller går det riktig galt som i tilfellet her. Er hellig overbvisst om at drapsmannen er å finne i kristendom/bedehusmiljøet.

Anonymkode: 537bd...e76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal du med navnet på en uskyldig mann egentlig? 


Uskyldig mann, hva snakker du om? Stian Elle var fra Kripos og ledet avhørene, det er da ikke noe hemmelig ved det vel. Han var sentral i saken, så det er relavant å trekke fram navnet.
Han er forresten død nå.

Anonymkode: 9c943...b6b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, T-Rex skrev:

Nei, det er han ikke. Han fikk erstatning etter at en bank ikke lenger ville tilby ham jobb som kunderådgiver, etter at det ble klart at han var Birgittes drapsmann.

Birgitte Tengs fetter får ikke erstatning

Det er forøvrig fullt mulig at en som er skyldig som søren får erstatning fra staten, når bevisene ikke holder i en rettssak. De holdt ellers til at fetteren ble dømt til å betale erstatning til Birgittes foreldre (sannsynlighetsovervekt).

Han fikk erstatning. 

Anonymkode: 157ef...6cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Uskyldig mann, hva snakker du om? Stian Elle var fra Kripos og ledet avhørene, det er da ikke noe hemmelig ved det vel. Han var sentral i saken, så det er relavant å trekke fram navnet.
Han er forresten død nå.

Anonymkode: 9c943...b6b

Og han ble syndebukk, noe som ikke var rettferdig i det hele tatt. Mer om avhørsmetodene  her. 

Anonymkode: 4e964...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kardinal skrev:

Fikk ikke se første episode, noen som vett når det går reprise?

Ligger på sumo 

Anonymkode: 50fc6...8fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror det var episode 3. Han ville ikke delta men programlederen hadde prøvd en siste gang. Han fikk kontakt på telefon og det er kun den samtalen som har blitt publisert

Anonymkode: af021...89c

Åh! Da har jeg nok glemt det. Lenge siden jeg hørte på den. 

Anonymkode: 412ba...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ett år eldre enn Birgitte. Je husker at alle var sjokkert over denne saken, men har ikke fulgt saken de siste årene.

Men, i går når jeg så første episode så kom jeg på hvor mye vi haiket på den tiden også der jeg bodde i midt-Norge. Gadd ikke foreldrene våre kjøre oss så haiket vi bare, det var liksom helt normalt. Fikk vi ikke haik så gikk vi fort to mil på øde strekninger uten å vite hvordan vi skulle komme oss hjem igjen. Det gikk jo stort sett greit, men når jeg tenker tilbake på det nå så var det jo galskap. 

Anonymkode: dfa31...2dc

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Hva skal du med navnet på en uskyldig mann egentlig? 

Anonymkode: 5c0f0...c9f

Det har du ingenting med. 

Anonymkode: 71c1d...9f0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:


Uskyldig mann, hva snakker du om? Stian Elle var fra Kripos og ledet avhørene, det er da ikke noe hemmelig ved det vel. Han var sentral i saken, så det er relavant å trekke fram navnet.
Han er forresten død nå.

Anonymkode: 9c943...b6b

Enig

Anonymkode: 71c1d...9f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig

Anonymkode: 71c1d...9f0

Ja, la oss for all del finne en syndebukk! 

Eller skal vi kanskje tilegne oss litt kunnskap om hvorfor denne saken utviklet seg tragisk? 

At det ble gjort grove feil er ingen i tvil om, men er det riktig at en mann skal få alt ansvar og all skyld? 

 

Anonymkode: 4e964...5d9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, la oss for all del finne en syndebukk! 

Eller skal vi kanskje tilegne oss litt kunnskap om hvorfor denne saken utviklet seg tragisk? 

At det ble gjort grove feil er ingen i tvil om, men er det riktig at en mann skal få alt ansvar og all skyld?

Er det noen som sier det, at en mann skal ha all skyld og ansvar? Dessuten var det ikke Elle som var øverste ansvarlig, det var Ståle Finsal.
Finsal sa mye i Lønnings program om saken i 1996, en interessant debatt. Jeg har faktisk hele programmet lagret som opptak den dag i dag. Har lurt på om jeg skal legge det på youTube, men vet ikke om det er hverken riktig eller lurt av meg.

Anonymkode: 9c943...b6b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som sier det, at en mann skal ha all skyld og ansvar? Dessuten var det ikke Elle som var øverste ansvarlig, det var Ståle Finsal.
Finsal sa mye i Lønnings program om saken i 1996, en interessant debatt. Jeg har faktisk hele programmet lagret som opptak den dag i dag. Har lurt på om jeg skal legge det på youTube, men vet ikke om det er hverken riktig eller lurt av meg.

Anonymkode: 9c943...b6b

Det var Elle som ble syndebukken i stormen som kom ifølge Asbjørn Rachlew, forfatteren av artikkelen jeg linket til, ikke hans overordnede.  Og jeg tror nok Rachlew vet hva han snakker om. 

Anonymkode: 4e964...5d9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...