Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper det er onkelen hennes. 

Anonymkode: 5d661...9d5

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, T-Rex skrev:

I rettssaken om erstatning til Birgittes foreldre, kom det fram at det var sannsynlighetsovervekt for at fetteren var drapsmannen. Det er mye det som er grunnen for mitt ståsted. Jeg kjenner ikke detaljene i saken.

Enda større grunn til at du ikke bør være så bastant. 

Anonymkode: 74d4e...869

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Enda større grunn til at du ikke bør være så bastant. 

Anonymkode: 74d4e...869

Jeg må innrømme at jeg går i skyttergraven på den andre siden, når folk blir så bastante på at sannsynlige drapsmenn er de reneste engler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/bKoakB/-Brev-fra-politiet-renvasker-Birgittes-fetter

Greit å oppdatere seg på saken så man vet hva man bør basere meningene sine på. 

Anonymkode: 34643...1f9

Hvis man googler får man lest denne saken uten betalingsmur. 

Anonymkode: 34643...1f9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår ikke hvordan politiet bare kan dra fra et sted, der det er tydelige slepemerker/blod, de hører også lyder, men velger og forlate stedet fordi det er mørkt og har dårlige lykter? ……….. ………………………………..:kaklehone::link::edie:

En annen ting er den intense jakten på fettern som drapsmann fra første stund, mulig å se seg blind på andre alternativer?

Anonymkode: 06a33...96d

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/bKoakB/-Brev-fra-politiet-renvasker-Birgittes-fetter

Greit å oppdatere seg på saken så man vet hva man bør basere meningene sine på. 

Anonymkode: 34643...1f9

Dette er uttalelser fra advokaten til Birgittes fetter. Han påstår at politiet renvasker Birgittes fetter. Jeg kan ikke med min beste vilje se at så har skjedd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å diskutere konkret hvem man tror er morderen syns jeg vi skal la være. Det blir uetisk 

Anonymkode: 72bc7...85c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, T-Rex skrev:

Dette er uttalelser fra advokaten til Birgittes fetter. Han påstår at politiet renvasker Birgittes fetter. Jeg kan ikke med min beste vilje se at så har skjedd.

Det er et brev politiet og vold case gruppen har sendt gjennom advokaten til fetteren. Det var også på nyhetene da cold case gruppa jobbet med saken, og de bekreftet at han ikke var mistenkt eller hadde vært mistenkt på noe tidspunkt under cold case gruppa sin jobbing. Men du har jo bestemt deg for hva du mener allerede, uansett fakta. 

Anonymkode: 34643...1f9

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er et brev politiet og vold case gruppen har sendt gjennom advokaten til fetteren. Det var også på nyhetene da cold case gruppa jobbet med saken, og de bekreftet at han ikke var mistenkt eller hadde vært mistenkt på noe tidspunkt under cold case gruppa sin jobbing. Men du har jo bestemt deg for hva du mener allerede, uansett fakta. 

Anonymkode: 34643...1f9

Politiet sier, såvidt jeg kan forstå (betalingsmur), at tilståelsesbeviset ikke er gyldig, på grunn av politiets fremgangsmåte. Dette har vært klart nokså lenge. Det er ikke noe nytt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, T-Rex skrev:

Politiet sier, såvidt jeg kan forstå (betalingsmur), at tilståelsesbeviset ikke er gyldig, på grunn av politiets fremgangsmåte. Dette har vært klart nokså lenge. Det er ikke noe nytt.

Hadde det vært eneste grunnen så hadde de jo ikke utelukket han som mistenkt i denne omgang, da hadde de jo jobbet mot nye spor, og latt være å uttale seg om mistenkte/ikke mistenkte. De var veldig klare i sin tale at han ikke lenger er under mistanke. 

Anonymkode: 34643...1f9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kitcat skrev:

Absolutt enig med deg, og det er nok den helt naturlige forklaringen. Uansett er det synd at hun ikke ble meldt savnet, og at det ikke ble lett etter henne på natta. For da ville hun høyst sannsynlig blitt funnet langt tidligere, og etterforskningen kunne fått et mye bedre utgangspunkt. Det var store blodspor like ved hjemmet. 

Samtidig hører vi at familien til fetteren hadde kontrollrutiner, at foreldrene ventet våkne når han var ute på kveldene. 

Karmøy på den tiden hadde visst et tøft ungdomsmiljø i sentrum og det var ofte bråk ved diskotekenes stengetid, så det ville ikke vært unaturlig å ha noen kontrollrutiner på en 16 år gammel jente. Selv om det var andre tider, kan det godt tenkes ungdomsmiljøet er tryggere i dag. 

Ja det er synd! Og dette har nok torturert moren til Birgitte i mange år. Det er også synd at politiet ikke sjekket ut lydene i skogen der hun lå like ved, når de så blodspor OG slepemerker. Men som sagt var det nok ingen som forventet at det skulle skje ett så grusomt drap på karmøy. 

Det er ikke sikkert mammaen til Birgitte var klar over hva hun var ute på. Kan godt hende hun trodde hun kun var på en uskyldig bedehusfest. Jeg er enig i at det ikke ville vert urimelig å sjekket opp i hva hun dreiv med. Men det virker som alle syntes hun var den «snille, uskyldige, gode» jenta som ikke fant på noe tull.

Jeg vet ikke, blir spennende og se om de sier noe mer om dette ut i serien. Det er jo abusolutt noe de burde sjekket ut. Men det virker som det er mye i denne saken som burde vert sjekket, men som ikke ble det. 

Anonymkode: 81b43...702

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror også at det var fetteren som gjorde det. Det er forferdelig å si det hvis han nå skulle være uskyldig, men etter å ha hørt vg sin podcast så tror jeg det må ha vært han.

Dette blir litt sånn etter hukommelsen, men han kom vel i søkelyset litt pga at han tidligere hadde vært anklaget for blotting og for å ha onanert på offentlig sted/ å ha befølt ei jente. Så hadde han en voldsom reaksjon under begravelsen, noe som jo kan ha være naturlig, meeen det kan jo også være en dårlig samvittighet. Og selv om tilståelsen kom under press og helt forkastelige metoder, så beskrev han faktisk drapet ganske riktig i forhold til det som hadde skjedd. Husker også at faren til Birgitte fortalte at han hadde ringt hjem uten å få svar, skjønt at noe var galt ringt rundt og endt opp med å snakke med fetteren. Fetteren fortalte da at Birgitte var drept og kunne forklare nøyaktig hvor det hadde skjedd - noe som han vel egentlig ikke skulle kunne vite på det tidspunktet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Agathe skrev:

Jeg tror også at det var fetteren som gjorde det. Det er forferdelig å si det hvis han nå skulle være uskyldig, men etter å ha hørt vg sin podcast så tror jeg det må ha vært han.

Dette blir litt sånn etter hukommelsen, men han kom vel i søkelyset litt pga at han tidligere hadde vært anklaget for blotting og for å ha onanert på offentlig sted/ å ha befølt ei jente. Så hadde han en voldsom reaksjon under begravelsen, noe som jo kan ha være naturlig, meeen det kan jo også være en dårlig samvittighet. Og selv om tilståelsen kom under press og helt forkastelige metoder, så beskrev han faktisk drapet ganske riktig i forhold til det som hadde skjedd. Husker også at faren til Birgitte fortalte at han hadde ringt hjem uten å få svar, skjønt at noe var galt ringt rundt og endt opp med å snakke med fetteren. Fetteren fortalte da at Birgitte var drept og kunne forklare nøyaktig hvor det hadde skjedd - noe som han vel egentlig ikke skulle kunne vite på det tidspunktet.

Hadde fetteren blitt mistenkt for drapet før begravelsen? I så tilfelle er det ikke så rart at han fikk en voldsom reaksjon. 

Anonymkode: 74d4e...869

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ingen har observert Birgitte på strekningen hjem, så må hun vel ha sittet på i en bil? Disponerte fetteren bil? Tvilsomt, da  han umulig kan ha hatt førerkort. Hvis han hadde brukt familiebilen ville vel det ha blitt merket av faren?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hadde det vært eneste grunnen så hadde de jo ikke utelukket han som mistenkt i denne omgang, da hadde de jo jobbet mot nye spor, og latt være å uttale seg om mistenkte/ikke mistenkte. De var veldig klare i sin tale at han ikke lenger er under mistanke. 

Anonymkode: 34643...1f9

Å si det er helt gratis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde fetteren blitt mistenkt for drapet før begravelsen? I så tilfelle er det ikke så rart at han fikk en voldsom reaksjon. 

Anonymkode: 74d4e...869

husker ikke, og klart det kan være helt naturlig at han reagerte så sterkt; ung, kanskje første begravelse han har vært i, noen som sto han når, og ikke minst han skulle bære kista. Men, vet ikke, syns bare at sammen med de andre tingene så blir det litt mye som skurrer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Agathe skrev:

Jeg tror også at det var fetteren som gjorde det. Det er forferdelig å si det hvis han nå skulle være uskyldig, men etter å ha hørt vg sin podcast så tror jeg det må ha vært han.

Dette blir litt sånn etter hukommelsen, men han kom vel i søkelyset litt pga at han tidligere hadde vært anklaget for blotting og for å ha onanert på offentlig sted/ å ha befølt ei jente. Så hadde han en voldsom reaksjon under begravelsen, noe som jo kan ha være naturlig, meeen det kan jo også være en dårlig samvittighet. Og selv om tilståelsen kom under press og helt forkastelige metoder, så beskrev han faktisk drapet ganske riktig i forhold til det som hadde skjedd. Husker også at faren til Birgitte fortalte at han hadde ringt hjem uten å få svar, skjønt at noe var galt ringt rundt og endt opp med å snakke med fetteren. Fetteren fortalte da at Birgitte var drept og kunne forklare nøyaktig hvor det hadde skjedd - noe som han vel egentlig ikke skulle kunne vite på det tidspunktet.

Politiet hadde vert der og forklart i detalj hva som skjedde før han snakket med faren til Birgitte. Dette har politiet innrømmet i ettertid. Det kom frem i programmet. 

Anonymkode: 81b43...702

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tro på at vedkommende som drepte birgitte ikke kjørte bil. Jeg tror vedkommende var der når politiet var der og hørte lyder. 

Dette på grunn av at de påstår de lukket porten og bonden som fant henne stoppet pga åpen port. 

Hvem skulle ellers ha åpnet porten. En plass med lite folk, veldig mørkt og midt på natten. 

Samtidig så er dette en smal vei, ikke veldig mye mulighet for å parkere der uten å bli sett. 

I tillegg så tror jeg at dette er en birgitte må ha kjent godt som har prøvd å antaste henne. Det har aldri vært oppe at det har skjedd noe seksuelt heller. Tror hun har blitt drept fordi vedkommende har vært livredd for at hun skal anmelde ham. 

Dette ligger også litt utenfor alt etter hva jeg forstår, så ville nok tenkt at dette er noen som bor i nærheten av åstedet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...