Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Rettsaken er jo over for flere år siden. Han er frikjent. Cold case gruppa har også sjekket han helt ut av saken.

Anonymkode: 22bd3...47d

Nei. De sier han ikke er mistenkt. Det sa politiet om ektemannen til Janne Jemtland også, lenge.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er han omtalte som er død, han som omlakkerte bilen. Blir interessant å se mer av det.

Anonymkode: 9c943...b6b

Ok. Ja dette var meget spennende. 

Anonymkode: 48a71...158

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, T-Rex skrev:

Rettssaker går ikke i mediene, men i retten.

Nå er jo denne serien laget for å prøve få frem nye spor som kan lede til en oppklaring,  fetteren er ikke lenger mistenkt og de ser etter andre spor. Har du satt deg inn i saken egentlig? 

Anonymkode: 34643...1f9

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, T-Rex skrev:

Nei. De sier han ikke er mistenkt. Det sa politiet om ektemannen til Janne Jemtland også, lenge.

De sakene er ikke sammenlignbare etter alt som er kommet frem i Tengs-saken. Se neste episode feks. 

Anonymkode: 22bd3...47d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner fortsatt ikke hvorfor politiet bare kunne dra fra blodspor og slepemerker i skogen der de hørte lyder? Dette høres helt sinnsykt ut, greit de hadde dårlige lykter, men like vel? 

Og hva gjorde de for å finne den bilen? Karmøy og haugesund er ikke så stort, noen må jo ha vist hvem det var 🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: 81b43...702

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jo denne serien laget for å prøve få frem nye spor som kan lede til en oppklaring

Spørs om det hjelper så mye nå uansett, for etterforskingen til Cole case gruppa er vel avsluttet såvidt jeg har hørt.
De gikk over til en annen sak.

Anonymkode: 9c943...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner fortsatt ikke hvorfor politiet bare kunne dra fra blodspor og slepemerker i skogen der de hørte lyder? Dette høres helt sinnsykt ut, greit de hadde dårlige lykter, men like vel? 

Og hva gjorde de for å finne den bilen? Karmøy og haugesund er ikke så stort, noen må jo ha vist hvem det var 🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: 81b43...702

De trodde det var tyvslakt av sau eller noe. Og lysene de hadde i bilen var for svake til at de kunne se sikkelig, så de avsluttet det der og da. Tenk om de hadde hatt sikkelig lys den gangen, og undersøkt mer... Saken hadde nok hatt et helt annet utfall da.

De gjorde veldig lite med det sporet, de hadde jo fått tunnelsyn de lux.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kardinal skrev:

De trodde det var tyvslakt av sau eller noe. Og lysene de hadde i bilen var for svake til at de kunne se sikkelig, så de avsluttet det der og da. Tenk om de hadde hatt sikkelig lys den gangen, og undersøkt mer... Saken hadde nok hatt et helt annet utfall da.

De gjorde veldig lite med det sporet, de hadde jo fått tunnelsyn de lux.

Jeg skjønner jo at de ikke tenkte drap, men uansett kunne jo vert en halv død sau inni skogen der. De burde uansett sjekket det bedre ut, synest ikke det er en god nok unnskyldning. 

Anonymkode: 81b43...702

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, T-Rex skrev:

Nei. De sier han ikke er mistenkt. Det sa politiet om ektemannen til Janne Jemtland også, lenge.

I Norge er man faktisk uskyldig til det motsatte er bevist. Dette står faktisk også i menneskerettighetene:

«Enhver som er anklaget for en straffbar handling har rett til å bli ansett som uskyldig til det er bevist ved offentlig domstolsbehandling, hvor han har hatt alle de garantier som er nødvendig for hans forsvar, at han er skyldig etter loven.»

Når han er sjekket ut av saken av de som faktisk jobber med dette og har fullt innsyn i saken bør man respektere dette. Da synes jeg man bør stole på hans uskyld frem til det faktisk foreligger bevis og grunnlag for å tro noe annet. Dette utav respekt for en person som befinner seg i en meget(!) vanskelig situasjon.

Anonymkode: 96214...e4d

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sannsynlig å tro at hun ikke var død da politiet var der på natten(ettersom de hørte lyder) og gjerningsmannen har returnert for å fullføre drapet med den store steinen etterpå(og så latt grinden stå oppe når han drar fra åstedet)

Blir dårlig av alle løse tråder i denne saken..

Anonymkode: af021...89c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

I Norge er man faktisk uskyldig til det motsatte er bevist. Dette står faktisk også i menneskerettighetene:

«Enhver som er anklaget for en straffbar handling har rett til å bli ansett som uskyldig til det er bevist ved offentlig domstolsbehandling, hvor han har hatt alle de garantier som er nødvendig for hans forsvar, at han er skyldig etter loven.»

Når han er sjekket ut av saken av de som faktisk jobber med dette og har fullt innsyn i saken bør man respektere dette. Da synes jeg man bør stole på hans uskyld frem til det faktisk foreligger bevis og grunnlag for å tro noe annet. Dette utav respekt for en person som befinner seg i en meget(!) vanskelig situasjon.

Anonymkode: 96214...e4d

Ja da. Jeg skriver bare at jeg er overbevist om at fetteren er gjerningsmannen. Jeg kan ikke bevise det, men håper at cold case etterforskningen bidrar til fellende bevis.

Forøvrig kjenner jeg ingen av de involverte personlig, så mitt engasjement i saken går bare på at noen skal stilles til ansvar for drapet.

Om det viser seg at en annen en fetteren kan dømmes for drapet, vil jeg være fornøyd med det, og tar tilbake alt jeg har skrevet om fetteren. Men jeg tror ikke det.

Endret av T-Rex
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det sannsynlig å tro at hun ikke var død da politiet var der på natten(ettersom de hørte lyder) og gjerningsmannen har returnert for å fullføre drapet med den store steinen etterpå(og så latt grinden stå oppe når han drar fra åstedet)

Blir dårlig av alle løse tråder i denne saken..

Anonymkode: af021...89c

Den steinen morderen fullførte jobben med veide 23 kg.  Det er lite sannsynlig at et menneske kan overleve en så tung stein bli most mot hodet!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peonjenta skrev:

Den steinen morderen fullførte jobben med veide 23 kg.  Det er lite sannsynlig at et menneske kan overleve en så tung stein bli most mot hodet!

Eh...det var altså poenget mitt. 🤦‍♀️

Anonymkode: af021...89c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det sannsynlig å tro at hun ikke var død da politiet var der på natten(ettersom de hørte lyder) og gjerningsmannen har returnert for å fullføre drapet med den store steinen etterpå(og så latt grinden stå oppe når han drar fra åstedet)

Blir dårlig av alle løse tråder i denne saken..

Anonymkode: af021...89c

Jeg tenkte det samme som deg, tenk om det var slik og politiet hadde hatt bedre lykter...Grusomt å tenke slik, men det er som du sier så mange løse tråder. 

Anonymkode: 4e964...5d9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er han omtalte som er død, han som omlakkerte bilen. Blir interessant å se mer av det.

Anonymkode: 9c943...b6b

Når døde  han?

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner fortsatt ikke hvorfor politiet bare kunne dra fra blodspor og slepemerker i skogen der de hørte lyder? Dette høres helt sinnsykt ut, greit de hadde dårlige lykter, men like vel? 

Og hva gjorde de for å finne den bilen? Karmøy og haugesund er ikke så stort, noen må jo ha vist hvem det var 🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: 81b43...702

Dårlige lykter? Jeg tror noe må gjøres med norsk politi, de trenger en oppgradering eller noe.

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det sannsynlig å tro at hun ikke var død da politiet var der på natten(ettersom de hørte lyder) og gjerningsmannen har returnert for å fullføre drapet med den store steinen etterpå(og så latt grinden stå oppe når han drar fra åstedet)

Blir dårlig av alle løse tråder i denne saken..

Anonymkode: af021...89c

Ifølge klarsynte Michael Winger gikk personen tilbake for å forsikre seg om at hun var død. Sier ikke at det er noen slags fasit, men interessant likevel.

14 minutter siden, T-Rex said:

Ja da. Jeg skriver bare at jeg er overbevist om at fetteren er gjerningsmannen. Jeg kan ikke bevise det, men håper at cold case etterforskningen bidrar til fellende bevis.

Forøvrig kjenner jeg ingen av de involverte personlig, så mitt engasjement i saken går bare på at noen skal stilles til ansvar for drapet.

Om det viser seg at en annen en fetteren kan dømmes for drapet, vil jeg være fornøyd med det, og tar tilbake alt jeg har skrevet om fetteren. Men jeg tror ikke det.

Nøyaktig hva er det som gjør at du er så overbevist om at fetteren gjorde det?

13 minutter siden, Peonjenta said:

Den steinen morderen fullførte jobben med veide 23 kg.  Det er lite sannsynlig at et menneske kan overleve en så tung stein bli most mot hodet!

 

Anonymkode: ae5fb...260

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, Peonjenta said:

Den steinen morderen fullførte jobben med veide 23 kg.  Det er lite sannsynlig at et menneske kan overleve en så tung stein bli most mot hodet!

Morderen kan ha gått tilbake og drept vedkommende med steinene senere. Se hva jeg skriver om hva Michael Winger "så" over.

Anonymkode: ae5fb...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kristina Schwartz skrev:

Jeg tror det kan ha vært en respektert person i kristenmiljøet, en med prektig fasade som ingen mistenker. At det klikka for han når han ikke fikk respons på sine seksuelle tilnærminger.


Det der blir reinspikka spekulasjon. Det tror jeg er fordi du ikke respekterer/misliker kristenfolk, så ser du ditt snitt til å henge dem ut.

Hadde noen sagt de tror det er en muslim eller mørkhudet innvandrer, hadde det blitt ståhei.

Anonymkode: 9c943...b6b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kristina Schwartz skrev:

Jeg tror det kan ha vært en respektert person i kristenmiljøet, en med prektig fasade som ingen mistenker. At det klikka for han når han ikke fikk respons på sine seksuelle tilnærminger. At han mistolket offerets væremåte som interesse og var kanskje vant med en slags beundring fra unge jenter. Det kan jo være en kjenning som plukket henne opp når hun haiket.

De var jo veldig opptatt av at morderen måtte være en rar person, men hva om det er en som gled rett inn i mengden og miljøet.

Der tror jeg du er inne på noe veldig vesentlig.  

Anonymkode: 537bd...e76

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...