Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Ewe skrev:

Hvis ingen har observert Birgitte på strekningen hjem, så må hun vel ha sittet på i en bil? Disponerte fetteren bil? Tvilsomt, da  han umulig kan ha hatt førerkort. Hvis han hadde brukt familiebilen ville vel det ha blitt merket av faren?

Siste observasjon er i kopervik sentrum. Ikke lenge etter kjørte en bil i stor fart forbi et kjærestepar som gikk tur på sundsveien denne kvelden/natta. De såg lite av bilen/folkene inni pga det var mørkt og at de gikk i samme retning som bilen kjørte. Denne bilen/føreren har heller aldri meldt seg. At politiet ikke undersøkte dette mer syns jeg er heilt seriøst på tryne!!

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 hours ago, AnonymBruker said:

så beskrev han faktisk drapet ganske riktig i forhold til det som hadde skjedd.

Beskrev det først feil, men ble gitt de riktige detaljene av politiet.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Kardinal skrev:

Han beskrev drapet i detalj fordi han i forkant hadde fått visst essensielle detaljer... Politimannen som avhørte han ba han fortelle/skrive en «fiktiv» film om hvordan han drepte Birgitte. (Etter massivt press etter XX antall dager i isolat og timesvis med avhør uten pause). Det er utgangspunktet for «tilståelsen» til fetteren. 

Sikker på at det var faren som ringte? Han var på vei til Rotterdam den dagen det skjedde etter hva jeg husker

Faren til Birgitte ringte hjem flere ganger uten å få svar, derfor ringte han hjem til svogeren. Svogeren var hos Birgittes mor (sin søster) og kun fetteren var hjemme og svarte i telefonen. De hadde bestemt at de ikke skulle fortelle ham hva som hadde skjedd i telefonen, men han skjønte at noe hadde hendt og da han på nytt ringte så fortalte fetteren hva som hadde skjedd. 

Anonymkode: 4e964...5d9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kardinal skrev:

Han beskrev drapet i detalj fordi han i forkant hadde fått visst essensielle detaljer... Politimannen som avhørte han ba han fortelle/skrive en «fiktiv» film om hvordan han drepte Birgitte. (Etter massivt press etter XX antall dager i isolat og timesvis med avhør uten pause). Det er utgangspunktet for «tilståelsen» til fetteren. 

Sikker på at det var faren som ringte? Han var på vei til Rotterdam den dagen det skjedde etter hva jeg husker

Faren ringte hjem på lørdagen, fikk ikke svar hjemme, da ingen var hjemme. Ringte så til sin søster, og fikk der kontakt med fetteren. 

Anonymkode: 33da5...566

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faren ringte hjem på lørdagen, fikk ikke svar hjemme, da ingen var hjemme. Ringte så til sin søster, og fikk der kontakt med fetteren. 

Anonymkode: 33da5...566

Bare en liten detalj: Jeg tror det er Birgittes mor og fetterens far som er søsken.

Anonymkode: 9f382...e28

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare en liten detalj: Jeg tror det er Birgittes mor og fetterens far som er søsken.

Anonymkode: 9f382...e28

Beklager, tenkte feil, og skrev derfor feil. Birgitte mor og fetterens far er selvsagt søsken. 

Anonymkode: 33da5...566

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at noen i byen der ennå sitter med informasjon de ikke har kommet med og at gjerningsmannen er død.

Anonymkode: 1463d...725

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at noen i byen der ennå sitter med informasjon de ikke har kommet med og at gjerningsmannen er død.

Anonymkode: 1463d...725

Jeg tror at det er mange som har tips om drapet og og observasjoner i forkant, men at de av ymse årsaker velger å holde tett om det. De har kanskje valgt å holde kjeft, siden politiet var så sikre på hvem gjerningspersonen var, at de har tenkt at den informasjonen de eventuelt hadde ikke var viktig likevel. Når det nå viser seg at informasjonen kan være viktig, er det nok utrolig vanskelig å stå fram med informasjonen. Og så er det slik at hukommelsen for minner svekkes utrolig fort, og mange viktige detaljer kan viskes ut. 

Anonymkode: 33da5...566

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo ha vært helt forferdelig ¨å være besteforeldrene,den ene barnebarnet drept og det andre siktet for drapet-

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

En tidligere etterforsker nevnte til NRK i forbindelse med lansering av serien at folk fort kunne ha oppfattet Birgitte som «mer kristelig» enn det hun var fordi hun kom fra et bedehus den kvelden og pga bildet av henne i bunad.

Jeg tenker spesielt på at mor ikke etterlyste, kanskje var Birgitte mye ute om kvelden / natten / helgene. 

Etterforskeren nevnte også at fordi man fikk et slikt «kristelig» bilde av henne så ville folk ikke melde fra at de feks så henne henge rundt en bil, eller med feil folk fordi «det ville ikke en sånn jente» gjøre. 

Jeg håper denne serien, og gjenopptakelse i cold-caseteamet til politiet, vil gi mer svar enn spørsmål.

Ja, det tror jeg også.

Jeg vokste selv opp i en vestlandsbygd, og var på bedehus titt og ofte selv om jeg ikke var særlig religiøs. Når man kommer fra grisgrendte bibelbelte-strøk og er opptatt av musikk/kor/instrumenter så er det gjerne på bedehus og den type lokaler at tilbudet eksisterer. Det sier ikke så mye om personlig tro eller levemåte.

Når jeg ser dokumentaren som foregår nå, så framstår Birgitte som en temmelig uredd jente som neppe var spesielt from og pietistisk. Haiking og sene kvelder, og sikkert kontakt med det motsatte kjønn også (som normalt er, i tenårene). Så hun kan jo ha møtt på hvem som helst blant mannlige bekjente eller fremmede den kvelden i Koparvik, og blitt med i bilen. 

Anonymkode: 10b14...0ea

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var altså en som løp inn i et hus, med blod og rifter i ansiktet, som sier han har gjort noe. Samme fyr omlakkerer bilen sin senere. Likevel velger noen å tro det er fetteren? 🤔

Anonymkode: c1a2e...60c

Forstå det den som kan..😟

Anonymkode: af021...89c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var altså en som løp inn i et hus, med blod og rifter i ansiktet, som sier han har gjort noe. Samme fyr omlakkerer bilen sin senere. Likevel velger noen å tro det er fetteren? 🤔

Anonymkode: c1a2e...60c

Hva gjaldt dette? Ble det ikke undersøkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Peonjenta skrev:

Hva gjaldt dette? Ble det ikke undersøkt?

Kommer i neste episode førstkommende tirsdag

Anonymkode: 18b7f...b4a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Faren til Birgitte ringte hjem flere ganger uten å få svar, derfor ringte han hjem til svogeren. Svogeren var hos Birgittes mor (sin søster) og kun fetteren var hjemme og svarte i telefonen. De hadde bestemt at de ikke skulle fortelle ham hva som hadde skjedd i telefonen, men han skjønte at noe hadde hendt og da han på nytt ringte så fortalte fetteren hva som hadde skjedd. 

Anonymkode: 4e964...5d9

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Faren ringte hjem på lørdagen, fikk ikke svar hjemme, da ingen var hjemme. Ringte så til sin søster, og fikk der kontakt med fetteren. 

Anonymkode: 33da5...566

Trudde det var snakk om far til fetteren. Men nå er jeg mer med ja😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Peonjenta skrev:

Hva gjaldt dette? Ble det ikke undersøkt?

Nei... Det ble ikke undersøkt videre. Trur ikke han kom til avhør en gang (han med blod på hender/sprang inn i et hus og sa han hadde gjort noe fælt). Men trur ikke (etter hva jeg husker) at denne personen og den personen som omlakkerte bilen sin er samme person🤔

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

nå er det bare sånn at fetteren har vært gjennom mye!! ja,han er nok sjekket ut av saken ,la det bli med det!jeg skal være enig i det Kristina skriver ovenfor. når noen kan drepe noen med en 23kg stein...det må være helt forferdelig å bli dratt inn i det her igjen for fetteren.er det noen som tror denne saken blir løst etterhvert???

Endret av Kvenna
skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis saken hadde vært løst hadde det jo stått om det i media allerede.  De venter ikke til alle episodene har gått på tv før de avslører om de har nye mistenkte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kvenna skrev:

nå er det bare sånn at fetteren har vært gjennom mye!! ja,han er nok sjekket ut av saken ,la det bli med det!jeg skal være enig i det Kristina skriver ovenfor. når noen kan drepe noen med en 23kg stein...det må være helt forferdelig å bli dratt inn i det her igjen for fetteren.er det noen som tror denne saken blir løst etterhvert???

Tror nok de lager denne dokumentaren mye for å renvaske fetteren skikkelig, litt sånn som med kevin saken i sverige. Den er jo nå oppklart og de er renvasket. 

Anonymkode: 81b43...702

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...