Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det finnes heldigvis mange oppegående folk fra Karmøy (tro det eller ei) som klarer å se alle de fatale feilene som er gjort i denne saken.

Anonymkode: 303ea...b41

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym 046778 skrev:

Delgado... og til dem som forsatt tror at fetteren er skyldig. La oss bli ferdig med dette en gang for alle... Les dette: https://www.dagbladet.no/nyheter/hemmelig-lydbandopptak-avslorer/63736238

det som politiet sier på det lydbåndet er jo det samme som de nå har sagt skriftlig ifm cold case-saken: Fetteren er utenfor mistanke.

Anonymkode: 87f7c...632

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes heldigvis mange oppegående folk fra Karmøy (tro det eller ei) som klarer å se alle de fatale feilene som er gjort i denne saken.

Anonymkode: 303ea...b41

😊 :klem:

Anonymkode: b8c9d...aa0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 046778
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det som politiet sier på det lydbåndet er jo det samme som de nå har sagt skriftlig ifm cold case-saken: Fetteren er utenfor mistanke.

Anonymkode: 87f7c...632

FLOTT! Da er vi ferdig med fetteren, ikke sant Delgado? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Delgado skrev:

Fetteren trakk tilståelsen på det tidspunket det ble klart for han (og Sjødin - som burde ha fått dette med seg langt tidligere) at politiet savnet tekniske bevis. Neppe tilfeldig når en tilståelse alene er fellende bevis og at vitner som ville ødelegge alibiet hans, skulle fremstilles som løgnere.

Ellers er det påfallende at fetteren sa i første forhøre at han så på en klokke når han kom hjem at denne var 0005 (i følge han selv meget sikker på det, men kunne avvike med ett minutt. Faren hans er like bastant (selv uten klokke). I avhørene i 97 hadde vitner i form av foreldre til kamerater fortalt at fetteren kunne ikke vært hjemme 0005 med tanke på når han var på besøke av dem. Deretter endrer fetteren tidspunktet til 0020. Og ikke overraskende kan faren på nytt bekrefte tidspunktet som sønnen forteller...  

Forklaringene han spriker også på flere måter

 

Innlegget er ryddet for ryktespredning.
 

 

Første avhøret var i 95, det andre i 97. Kan du huske nøyaktig klokkeslett 2 år tilbake i tid?

Anonymkode: 9de23...65d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Første avhøret var i 95, det andre i 97. Kan du huske nøyaktig klokkeslett 2 år tilbake i tid?

Anonymkode: 9de23...65d

for de fleste av oss er vel utfordrende nok å svare på når vi gikk og la oss i går. Jeg kunne ihvertfall ikke svart på det om politiet sto på døra nå....

Anonymkode: 87f7c...632

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 046778
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

for de fleste av oss er vel utfordrende nok å svare på når vi gikk og la oss i går. Jeg kunne ihvertfall ikke svart på det om politiet sto på døra nå....

Anonymkode: 87f7c...632

Spør meg hva jeg åt til frokost i dag, og jeg må ærlig si at det husker jeg ikke.... 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym 046778 skrev:

Spør meg hva jeg åt til frokost i dag, og jeg må ærlig si at det husker jeg ikke.... 😊

mens andre blir dømt for drap når de ikke husker hva de hadde til kvelds to år tidligere...

Anonymkode: 87f7c...632

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 046778
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

mens andre blir dømt for drap når de ikke husker hva de hadde til kvelds to år tidligere...

Anonymkode: 87f7c...632

Det viser intelligensnivået våre "vise og lærde" ligger på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

mens andre blir dømt for drap når de ikke husker hva de hadde til kvelds to år tidligere...

Anonymkode: 87f7c...632

Egentlig så er dette du sier her VELDIG BESKRIVENDE for hele saken og sier mye om hvor stort ønsket er å få fetteren skyldig for en hver pris!!! Sitte der og smile og se vennlig ut, være "bestevenn" og bruke alt av triks for å få han i fella... og ENDELIG!!!! VI HAR HAN!!! HAN HUSKER IKKE HVA HAN ÅT TIL KVELDS FOR TO ÅR SIDEN! Sannheten er at dette var det eneste de hadde på han... og så var det dette akebrettet som katta hadde revet ned da, dødsalvorlige greier! Det beviser at mannen er skyldig i drap!!!

At noe sånt i det hele tatt har fått gått igjennom, og så sitter det noen løkruller i rettsalen som synes dette holder til å få han dømt for drap også!!?... Går en mengde med tanker igjennom hodet mitt og jeg kjenner jeg blir så forbanna!

Håper aldri bilen min blir stjålet om jeg noen gang skulle forville meg til Karmøy! Man kan jo bli arrestert for hva som helst der om man går inn på lennsmannskontoret der!!! Gått te Salhus, at det går an!!!!

Anonymkode: b3ced...4fc

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg holder på med boka. Veldig interessant. Den har med utdrag fra avhørene, og tilståelsen. Eller "tilståelsen". Der skriver fetteren blant annet at han kunne se "det lyse ansiktet" hennes når hun lå livløs i mørket, for det "må ha vært månelys".

Akkurat det er det jo ganske enkelt å sjekke. Månekalenderen for mai 1995 viser nymåne 29. april, halvmåne 7. mai og fullmåne 14. mai, altså over en uke etter drapet. Så den natten har månen vært et sted mellom ny og halv. Det kan da umulig ha gitt nok lys til å se "det lyse ansiktet" tydelig kl ett om natta? Ville man i det hele tatt brukt beskrivelsen "månelys" mellom nymåne og halvmåne?? hvis man faktisk var tilstede mener jeg?

Anonymkode: 87f7c...632

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym 046778
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg holder på med boka. Veldig interessant. Den har med utdrag fra avhørene, og tilståelsen. Eller "tilståelsen". Der skriver fetteren blant annet at han kunne se "det lyse ansiktet" hennes når hun lå livløs i mørket, for det "må ha vært månelys".

Akkurat det er det jo ganske enkelt å sjekke. Månekalenderen for mai 1995 viser nymåne 29. april, halvmåne 7. mai og fullmåne 14. mai, altså over en uke etter drapet. Så den natten har månen vært et sted mellom ny og halv. Det kan da umulig ha gitt nok lys til å se "det lyse ansiktet" tydelig kl ett om natta? Ville man i det hele tatt brukt beskrivelsen "månelys" mellom nymåne og halvmåne?? hvis man faktisk var tilstede mener jeg?

Anonymkode: 87f7c...632

Du er gløgg du! I like!!! 👍

Når ikke politiet kan se noe som helst fordi det er mørkt, regner og er overskyet, så kan vel ikke andre se noe særlig bedre heller!!!! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym 046778 skrev:

Du er gløgg du! I like!!! 👍

Når ikke politiet kan se noe som helst fordi det er mørkt, regner og er overskyet, så kan vel ikke andre se noe særlig bedre heller!!!! 😊

https://www.dagbladet.no/nyheter/pa-astedet-i-natt/65455243

i artikkelen over står det at satelittbilder viste at det var overskyet den natten, mens fetteren i sin "tilståelse" beskrev det som nesten dagslys. «I månelyset ble Birgitte som et ideal for romantikken.» skrev fetteren. Politietterforskerne forklarer de gode lysforholdene med at det var fullmåne. 

Men det var ikke fullmåne! Det var litt mer enn kvart måne. Månekalenderen lyver vel ikke! Det er politiet som lyver. Og fetteren beskriver noe han åpenbart ikke har opplevd.

Anonymkode: 87f7c...632

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 046778
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

https://www.dagbladet.no/nyheter/pa-astedet-i-natt/65455243

i artikkelen over står det at satelittbilder viste at det var overskyet den natten, mens fetteren i sin "tilståelse" beskrev det som nesten dagslys. «I månelyset ble Birgitte som et ideal for romantikken.» skrev fetteren. Politietterforskerne forklarer de gode lysforholdene med at det var fullmåne. 

Men det var ikke fullmåne! Det var litt mer enn kvart måne. Månekalenderen lyver vel ikke! Det er politiet som lyver. Og fetteren beskriver noe han åpenbart ikke har opplevd.

Anonymkode: 87f7c...632

Og de sier det regnet noe forferdelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 og så sitter det noen løkruller i rettsalen 

Anonymkode: b3ced...4fc

Trist å le oppi en slik sak men jeg måtte humre av det der.

Anonymkode: 10bef...cb0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.dagbladet.no/nyheter/pa-astedet-i-natt/65455243

i artikkelen over står det at satelittbilder viste at det var overskyet den natten, mens fetteren i sin "tilståelse" beskrev det som nesten dagslys. «I månelyset ble Birgitte som et ideal for romantikken.» skrev fetteren. Politietterforskerne forklarer de gode lysforholdene med at det var fullmåne. 

Men det var ikke fullmåne! Det var litt mer enn kvart måne. Månekalenderen lyver vel ikke! Det er politiet som lyver. Og fetteren beskriver noe han åpenbart ikke har opplevd.

Anonymkode: 87f7c...632

I tillegg plager det meg at de mente at pga hans skrivemåte så måtte han være skyldig. Det er jo så bak mål at jeg vil grine. Så alle som skriver god krim er mordere som beskriver drapene sine? Han var en ung gutt som ble beskrevet som fantasifull og kreativ. Han ble BEDT om å skrive et MANUS/historie og fortvilet og forvirret som han var, trodde han vel det skulle hjelpe politiet på noen måte (gudene vet hva de har sagt til han) - så han legger sin flid i verket og er kanskje allerede god å skrive.... så sitter de etterpå og holder det imot han (både at det er godt skrevet og det de fikk han til å FORANDRE på. for eks han->meg osv) 

Anonymkode: 10bef...cb0

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I tillegg plager det meg at de mente at pga hans skrivemåte så måtte han være skyldig. Det er jo så bak mål at jeg vil grine. Så alle som skriver god krim er mordere som beskriver drapene sine? Han var en ung gutt som ble beskrevet som fantasifull og kreativ. Han ble BEDT om å skrive et MANUS/historie og fortvilet og forvirret som han var, trodde han vel det skulle hjelpe politiet på noen måte (gudene vet hva de har sagt til han) - så han legger sin flid i verket og er kanskje allerede god å skrive.... så sitter de etterpå og holder det imot han (både at det er godt skrevet og det de fikk han til å FORANDRE på. for eks han->meg osv) 

Anonymkode: 10bef...cb0

jeg var litt kjapp med det månelyset, for nå har jeg kommet til side 244 hvor Jahr over tre sider lister opp ytterligere 21 punkter der fetterens forklaring ikke stemmer med funnene på åstedet.

Anonymkode: 87f7c...632

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 046778
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist å le oppi en slik sak men jeg måtte humre av det der.

Anonymkode: 10bef...cb0

Det gjorde jo det!!! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...