Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Anonym 046778 skrev:

Så da blir det alltid noen andre som har sympati med offer og pårørende som må rette opp uretten som andre myndighetspersoner med manglende empati har gjort. De har nok lest om empati, men de aner ingen ting om hvordan empati føles. Derfor ser de heller ikke at det er nødvendig å rette opp feil heller.

Ja, og da må det amatørdetektiver inn for å fikse opp i suppen som de har stilt i stand. Teoretiker eller ei, uttalelse om amatører har satt mannen i et enda dårligere lys.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om han ble gift med hun som var kjæresten hans i tiden før og etter drapet?

Anonymkode: af021...89c

Hun er det ikke

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 046778
7 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Ja, og da må det amatørdetektiver inn for å fikse opp i suppen som de har stilt i stand. Teoretiker eller ei, uttalelse om amatører har satt mannen i et enda dårligere lys.

Om saken løses, så blir det amatører som løser saken... Men vi vil bli forklart at dette er et resultat av et fantastisk politiarbeide! Bare vent å se! 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym 046778 skrev:

Om saken løses, så blir det amatører som løser saken... Men vi vil bli forklart at dette er et resultat av et fantastisk politiarbeide! Bare vent å se! 😜

Haha, ja 😝

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hele tråden.

Har de klart å gjøre noen DNA-tester av B som kan kobles opp mot en gjerningsmann?

Hvis det er fetteren som har gjort dette, så tror jeg ikke at han hadde jobbet mer for å bli renvasker eller stilt opp i intervjuet. Han ville heller ikke tatt en DNA-test ( da han vet at nyere tester gir mer sikre resultater) Han ville heller ikke bosatt seg og stiftet familie i hjembyen.

Enhver skyldig person ville flyttet langt, langt bort, og ikke ønsket å ha noe mer med saken å gjøre, av frykt for å bli dømt på nytt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 046778
11 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Haha, ja 😝

Tror politiet kunne ha framstått som mye dyktigere om de gikk ut å sa at de hadde gjort et veldig dårlig politiarbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym 046778 skrev:

Tror politiet kunne ha framstått som mye dyktigere om de gikk ut å sa at de hadde gjort et veldig dårlig politiarbeide.

Tror jeg også.

De hadde gjerne kunne høstet litt sympati også dersom de hadde vist evne til å kunne reflektere over de metodene som ble brukt og hvilken lærdom de har tilegnet seg i etterkant av denne saken.

Politiet «fucka» det skikkelig til og «alle» vet det. Hadde de vist at de var innerforstått med at de ødela livet til en ung gutt og hans familie samt forårsaket splid i familien og et helt samfunn, ville folk gjerne kanskje vist en større forståelse. De ville for eks ikke blitt omtalt så negativt her inne og blant folk utenfor internettet.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Pipaluk skrev:

Jeg har ikke lest hele tråden.

Har de klart å gjøre noen DNA-tester av B som kan kobles opp mot en gjerningsmann?

Hvis det er fetteren som har gjort dette, så tror jeg ikke at han hadde jobbet mer for å bli renvasker eller stilt opp i intervjuet. Han ville heller ikke tatt en DNA-test ( da han vet at nyere tester gir mer sikre resultater) Han ville heller ikke bosatt seg og stiftet familie i hjembyen.

Enhver skyldig person ville flyttet langt, langt bort, og ikke ønsket å ha noe mer med saken å gjøre, av frykt for å bli dømt på nytt.

Fetteren er sjekket ut av saken. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 046778
5 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Tror jeg også.

De hadde gjerne kunne høstet litt sympati også dersom de hadde vist evne til å kunne reflektere over de metodene som ble brukt og hvilken lærdom de har tilegnet seg i etterkant av denne saken.

Politiet «fucka» det skikkelig til og «alle» vet det. Hadde de vist at de var innerforstått med at de ødela livet til en ung gutt og hans familie samt forårsaket splid i familien og et helt samfunn, ville folk gjerne kanskje vist en større forståelse. De ville for eks ikke blitt omtalt så negativt her inne og blant folk utenfor internettet.

Det er noe som heter "Alle får som fortjent"... Du skal bare se det blir sånn her også. Ydmykhet er noe som svarer seg i lengden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym 046778 skrev:

Det er noe som heter "Alle får som fortjent"... Du skal bare se det blir sånn her også. Ydmykhet er noe som svarer seg i lengden! :)

Haugalandet er lite og «noen» merker nok allerede at de blir uglesett.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel for politiet som for folk flest, veldig vanskelig å innrømme at man har tatt feil. I saken med Fritz Moen tilstod en annen mann begge drapene på dødsleiet, men en av politimennene som arbeidet med saken mener fortsatt at Fritz Moen var skyldig og at de fengslet riktig mann. 

Så det ser ut til at det sitter langt, langt inne å innrømme at man har tatt feil.

I BT-saken så er det vel også en gjengs mening hos en del i politiet at å pågripe fetteren var riktig utfra det de da visste. Nå er vi smertelig klar over (vi på utsiden) at dette er blank løgn. 

Jeg tror også at kanskje flere i politiet var klar over at de gikk i feil retning, men hvor lett er det å gå mot sine kolleger og sjefer og kanskje risikere jobben sin? 

I tillegg så har vi mennesker en underlig evne til å få det vi tror til å bli sannheten, vi tilpasser fakta, underkjenner fakta, alt for at vår mening skal bli "riktig". Om kartet ikke stemmer med terrenget, så forandrer vi lett terrenget. 

Ikke så nøye med menneskene som trampes ned midt i dette tydeligvis. Jeg gremmes!

Anonymkode: 4e964...5d9

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 046778
24 minutter siden, Pipaluk skrev:

Jeg har ikke lest hele tråden.

Har de klart å gjøre noen DNA-tester av B som kan kobles opp mot en gjerningsmann?

Hvis det er fetteren som har gjort dette, så tror jeg ikke at han hadde jobbet mer for å bli renvasker eller stilt opp i intervjuet. Han ville heller ikke tatt en DNA-test ( da han vet at nyere tester gir mer sikre resultater) Han ville heller ikke bosatt seg og stiftet familie i hjembyen.

Enhver skyldig person ville flyttet langt, langt bort, og ikke ønsket å ha noe mer med saken å gjøre, av frykt for å bli dømt på nytt.

Tror at vi er ferdig å diskutere fetteren. Skal heller spandere et par øl på han om jeg noen gang får muligheten! 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel for politiet som for folk flest, veldig vanskelig å innrømme at man har tatt feil. I saken med Fritz Moen tilstod en annen mann begge drapene på dødsleiet, men en av politimennene som arbeidet med saken mener fortsatt at Fritz Moen var skyldig og at de fengslet riktig mann. 

Så det ser ut til at det sitter langt, langt inne å innrømme at man har tatt feil.

I BT-saken så er det vel også en gjengs mening hos en del i politiet at å pågripe fetteren var riktig utfra det de da visste. Nå er vi smertelig klar over (vi på utsiden) at dette er blank løgn. 

Jeg tror også at kanskje flere i politiet var klar over at de gikk i feil retning, men hvor lett er det å gå mot sine kolleger og sjefer og kanskje risikere jobben sin? 

I tillegg så har vi mennesker en underlig evne til å få det vi tror til å bli sannheten, vi tilpasser fakta, underkjenner fakta, alt for at vår mening skal bli "riktig". Om kartet ikke stemmer med terrenget, så forandrer vi lett terrenget. 

Ikke så nøye med menneskene som trampes ned midt i dette tydeligvis. Jeg gremmes!

Anonymkode: 4e964...5d9

Du har nok dessverre rett i det. Mennesker som går mot saueflokken har lett for å bli stemplet som vanskelig og illojal. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym 046778
1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Haugalandet er lite og «noen» merker nok allerede at de blir uglesett.

Du ser det på fargen på de involverte som har vært litt arrogante i denne saken. Ser ut som de ikke har sett dagslys på mange år. Hadde jeg vært dem så hadde jeg begynt å rette opp feil man har gjort. Det er kun fetterens advokat som har vært voksen nok til å innrømme feil og det er rørende å se fetterens far vise han den storheten som er vist ved at han gav han en hånd og tilga han på flekken. Få i verden som hadde klart det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Fetteren er sjekket ut av saken. 

Betyr det at han er renvasket eller bare at bevisene ikke holder til å opprettholde en sak mot ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pipaluk skrev:

Betyr det at han er renvasket eller bare at bevisene ikke holder til å opprettholde en sak mot ham?

Les tråden eller google saken. Det finnes haugevis med artikler. 

Anonymkode: 4e964...5d9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Pipaluk skrev:

Betyr det at han er renvasket eller bare at bevisene ikke holder til å opprettholde en sak mot ham?

hva mener du er forskjellen? 

Han er frikjent.

Det finnes ingen tekniske spor som knytter ham til saken. Det finnes en rekke indisier som taler for at han er uskyldig og ingen som taler mot. Ledende eksperter slår fast at tilståelsen var falsk.

Punktum.

Anonymkode: 87f7c...632

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 046778
3 minutter siden, Pipaluk skrev:

Betyr det at han er renvasket eller bare at bevisene ikke holder til å opprettholde en sak mot ham?

Han er absolutt fullstendig renvasket og sjekket helt ut av saken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pipaluk skrev:

Betyr det at han er renvasket eller bare at bevisene ikke holder til å opprettholde en sak mot ham?

Les tråden, se filmen og les boken.... og les nyhetsartikler fra de siste par årene angående saken. Han er frikjent og sjekket helt ut av saken. 

Anonymkode: b8c9d...aa0

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pipaluk skrev:

Betyr det at han er renvasket eller bare at bevisene ikke holder til å opprettholde en sak mot ham?

Som nevnt tidligere i tråden er vel fetteren den eneste som har blitt etterforsket så i sømmene at man med stor sikkerhet kan si at han er uskyldig. I tillegg til generell etterforskning, siktelse og frifinnelse har vi bevisbyrden som taler til fetterens fordel. Han kunne rett og slett ikke drept Birgitte innafor de tidsrammene som finnes. Han er renvasket og frikjent uten tvil.

Anonymkode: 29a7b...c4a

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...