Gå til innhold

Vi venter barn nr 2 ❤️


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

Kjære patriotpaula, veien deres er absolutt ikke lett, men jeg håper og tror at dere får oppleve lykken snart ❤️ Det er en kjempetung prosess, du har fått smake på det meste av det nå altså 😖 det er en urettferdig verden...

Jeg er superletta over styrt syklus btw.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, Neutral90 skrev:

Kjære patriotpaula, veien deres er absolutt ikke lett, men jeg håper og tror at dere får oppleve lykken snart ❤️ Det er en kjempetung prosess, du har fått smake på det meste av det nå altså 😖 det er en urettferdig verden...

Jeg er superletta over styrt syklus btw.

@Neutral90 ❤️ Takk for melding! Det er steintungt og jeg synes virkelig vi har brukt opp uflaksen... 
Jeg har fått svar fra gyn nå, så nå blir det styrt syklus her også. Mindre risiko for avbrudd, men mer belastning med hormoner. Litt som å velge mellom pest eller kolera 🤷‍♀️ Men ender det i en baby, så skal jeg overleve drøyt to måneder på cyclogest 😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt☹️ Skjønner godt at du er lei! Og jeg har forståelse for at du ønsker styrt syklus, kunne tenke meg det selv også. 

Jeg vet ikke hvilke du bruker, men jeg har litt blandet erfaring med babyplan eggløsningstester altså, se her f.eks., testene er tatt med samme urin: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1202649-n85-prøver-igjen/?do=findComment&comment=22778789

Jeg har også fått beskjed på ul om at eggløsningen akkurat har vært uten å hatt positivt utslag først. Husker jeg tok el-test samme ettermiddag og fikk fremdeles neg resultat. Først dagen etterpå fikk jeg positiv test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, N85 skrev:

Så dumt☹️ Skjønner godt at du er lei! Og jeg har forståelse for at du ønsker styrt syklus, kunne tenke meg det selv også. 

Jeg vet ikke hvilke du bruker, men jeg har litt blandet erfaring med babyplan eggløsningstester altså, se her f.eks., testene er tatt med samme urin: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1202649-n85-prøver-igjen/?do=findComment&comment=22778789

Jeg har også fått beskjed på ul om at eggløsningen akkurat har vært uten å hatt positivt utslag først. Husker jeg tok el-test samme ettermiddag og fikk fremdeles neg resultat. Først dagen etterpå fikk jeg positiv test. 

Jeg ble i hvert fall gravid sist jeg hadde styrt syklus, går inn for det samme nå 🤞🏻
Jeg har også brukt babyplan El-tester. Og på bildene du hadde lagt ut, så var det jo ganske stor forskjell må jeg si 😬🤭

Jeg stoler mer på UL enn disse testene, men synd at man skal få positiv test ETTER at EL har vært 🤷‍♀️ Alt tyder på at EL har vært på UL, med synlig væske fra follikkelen, at vi så restene av follikkelen (altså det gule legemet) og at slimhinnen var begynt å bli hvit (som følge av påvirkning av progesteron). I stedet for å «kaste» bort en syklus til, så safer jeg meg heller inn på en styrt syklus 👌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært fornøyd med de rosa fra clear blue, selv om de er dyre så føler jeg de er mer pålitelig 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg har vært fornøyd med de rosa fra clear blue, selv om de er dyre så føler jeg de er mer pålitelig 🧐

Gyn anbefalte meg de som bare måler LH (og ikke østrogen i tillegg) fra clearblue, de med smileys. Men de koster jo 300 kr, riktignok for 10 stk. Samtidig så hadde jeg type 25 stk El-tester fra babyplan liggende, så valgte de 😬 Kanskje dumt nå i ettertid men 🤷‍♀️🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Gyn anbefalte meg de som bare måler LH (og ikke østrogen i tillegg) fra clearblue, de med smileys. Men de koster jo 300 kr, riktignok for 10 stk. Samtidig så hadde jeg type 25 stk El-tester fra babyplan liggende, så valgte de 😬 Kanskje dumt nå i ettertid men 🤷‍♀️🤭

Ja det er den jeg mener 👍 skjønner deg godt da, da jeg har dobbelttestet med strimler i tillegg 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan så uheldig dere skal være da 😩 Jeg kan ikke noe om naturlig Vs styrt syklus, så jeg vet ikke om du skal bruke eggløsningstester ved styrt syklus. Men hvis du skal teste neste gang, kanskje teste 3 ganger om dagen? Du kan jo ha veldig kort LH-topp (er det ikke det det heter da tro) 🤔 Kanskje det blir mye styr å teste så ofte.. 

Håper virkelig det blir deres tur snart 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dovendyr1 skrev:

Makan så uheldig dere skal være da 😩 Jeg kan ikke noe om naturlig Vs styrt syklus, så jeg vet ikke om du skal bruke eggløsningstester ved styrt syklus. Men hvis du skal teste neste gang, kanskje teste 3 ganger om dagen? Du kan jo ha veldig kort LH-topp (er det ikke det det heter da tro) 🤔 Kanskje det blir mye styr å teste så ofte.. 

Håper virkelig det blir deres tur snart 💕

Ja, brukt opp uflaksen nå synes jeg 🤭 Skal ikke bruke EL-tester ved styrt syklus nei, for da er det ingen eggløsning 😊 Kun medisiner som får kroppen til å tro det. LH-toppen må jo ha vært ganske kort ja siden testene ikke klarte å fange opp 🤷‍♀️ 
Takk, det håper virkelig jeg også 🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Patriotpaula skrev:

Ja, brukt opp uflaksen nå synes jeg 🤭 Skal ikke bruke EL-tester ved styrt syklus nei, for da er det ingen eggløsning 😊 Kun medisiner som får kroppen til å tro det. LH-toppen må jo ha vært ganske kort ja siden testene ikke klarte å fange opp 🤷‍♀️ 
Takk, det håper virkelig jeg også 🤞🏻❤️

Okei, da lærte jeg noe nytt! IVF-verden er helt ukjent for meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Patriotpaula, det var kjipt å lese at forsøket ble avbrutt 😧 Håper styrt syklus er det som skal til 😊 Lykkeønskninger fra meg 🍓🍓

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg?

Fanget du opp en tempøkning til slutt eller? Jeg håper også styrt syklus er det som skal til!🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Godis skrev:

Kjære Patriotpaula, det var kjipt å lese at forsøket ble avbrutt 😧 Håper styrt syklus er det som skal til 😊 Lykkeønskninger fra meg 🍓🍓

Takk, fine deg ❤️

2 minutter siden, Irisiri skrev:

Hvordan går det med deg?

Fanget du opp en tempøkning til slutt eller? Jeg håper også styrt syklus er det som skal til!🤞

Det går nå greit, føler jeg egentlig bare venter på å komme meg ut av denne syklusen 😬 Tror jeg skal være 9DPO i dag. Jeg fikk en tempøkning ja, men FF markerte aldri EL, så jeg tok «override» på charten. 

E3EB3F85-C937-40E0-B507-E5BD54A8D542.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Patriotpaula skrev:

Takk, fine deg ❤️

Det går nå greit, føler jeg egentlig bare venter på å komme meg ut av denne syklusen 😬 Tror jeg skal være 9DPO i dag. Jeg fikk en tempøkning ja, men FF markerte aldri EL, så jeg tok «override» på charten. 

E3EB3F85-C937-40E0-B507-E5BD54A8D542.jpeg

Da nærmer det seg hvertfall ny syklus igjen😊 Håper dette var din siste nedtur på veien❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mensen i går, startet med Estradot (østrogenplaster) i dag. Ultralyd for å sjekke slimhinnen CD11. Vill gjetting fra mine side, men tror at innsett på CD18 (11/11) kan være realistisk 🤞🏻

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...