Gå til innhold

Vi venter barn nr 2 ❤️


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

CD17

Dagens UL: én follikel på 17 mm (på mandag 3stk på 8-9mm) og slimhinne på 10 mm (på mandag 5mm). Gyn var fornøyd (og da blir jeg fornøyd) 🙏  Gyn forventer at EL-test bør være positiv senest tirsdag morgen, hvis testen fortsatt er negativ tirsdag, så blir det ny UL. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Patriotpaula skrev:

CD17

Dagens UL: én follikel på 17 mm (på mandag 3stk på 8-9mm) og slimhinne på 10 mm (på mandag 5mm). Gyn var fornøyd (og da blir jeg fornøyd) 🙏  Gyn forventer at EL-test bør være positiv senest tirsdag morgen, hvis testen fortsatt er negativ tirsdag, så blir det ny UL. 

Så bra! Håper jeg får like godt resultat i neste uke😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tussi2018 skrev:

Så bra at alt hadde bedret seg i løpet av uken 😍👏

Ja 🙏 Gyn var ikke helt overbevist på mandag, blant annet at slimhinnen så litt merkelig ut, men på 3D-bildene så det helt fint ut. I dag så heldigvis slimhinnen helt normal ut på de vanlig ultralydbildene også. Follikkelen så akkurat ut slik den skal være, så gyn er helt sikker på at denne slipper 🙏 Små gleder oppi alt 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Ja 🙏 Gyn var ikke helt overbevist på mandag, blant annet at slimhinnen så litt merkelig ut, men på 3D-bildene så det helt fint ut. I dag så heldigvis slimhinnen helt normal ut på de vanlig ultralydbildene også. Follikkelen så akkurat ut slik den skal være, så gyn er helt sikker på at denne slipper 🙏 Små gleder oppi alt 🤩

Jaa herregud det er jo kjempebra! Blir spennende fremover 😍🤞🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD20

Jakten på EL er virkelig i gang. Jeg har LH-testet siden torsdag, men kun negative. Testene fra torsdag og fredag så jeg så vidt teststreken. Lørdag var teststreken lett å se, søndag litt mørkere (men langt i fra like sterk som kontrollstrek) og i dag er den svakere igjen 🤷‍♀️ Testet også i går ettermiddag og kveld, men da var den svakere igjen. Tviler på at den plutselig blir positiv til i morgen tidlig. Så da blir det ny UL i morgen på klinikken 😬 EL er jo fortsatt ikke for sen i mitt case, normalt EL mellom ca CD21 og 24, så utifra dette så bør LH-toppen komme snart.
 

Øverste bildet er fra i går morges og nederste er fra i dag tidlig.

3A79B971-0F54-46EA-B5D8-7866781E7D43.png

8553913D-F6BD-4CEA-9253-5E6745D52310.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg gir gjerne el-testene godt utslag som din øverste før den blir nesten helt blank igjen en dag eller to og så bli knallpositiv i løpet av en dag, så trenger ikke å bety at du ikke får positiv i morgen. 😊 Temper du i tillegg? Krysser fingrene! Jeg fikk positiv test i helgen, men tempen har ikke økt enda så håper det skjer i morgen. Har ikke innsett denne syklusen jeg da, så har ikke så mye å si 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, prøverpåny skrev:

Hos meg gir gjerne el-testene godt utslag som din øverste før den blir nesten helt blank igjen en dag eller to og så bli knallpositiv i løpet av en dag, så trenger ikke å bety at du ikke får positiv i morgen. 😊 Temper du i tillegg? Krysser fingrene! Jeg fikk positiv test i helgen, men tempen har ikke økt enda så håper det skjer i morgen. Har ikke innsett denne syklusen jeg da, så har ikke så mye å si 😏

Åh, da håper jeg det skjer noe lignende hos meg som det skjer hos deg :) Jeg har lite erfaring med El-tester, så vet ikke hvordan det er hos meg. Tror du det er godt nok å bare teste om morgenen? :) Når på døgnet tester du? Ja, temper i tillegg, ble litt rar chart denne måneden, kroppen brukte en tid å få hormonene ut etter det negative forsøket ser det ut som 🤷‍♀️ 
Ååh, da er det vel å forvente at tempen din øker i morgen ja 😊

EE9C6F0F-253E-48A5-974F-9E1A0DF67E08.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Åh, da håper jeg det skjer noe lignende hos meg som det skjer hos deg :) Jeg har lite erfaring med El-tester, så vet ikke hvordan det er hos meg. Tror du det er godt nok å bare teste om morgenen? :) Når på døgnet tester du? Ja, temper i tillegg, ble litt rar chart denne måneden, kroppen brukte en tid å få hormonene ut etter det negative forsøket ser det ut som 🤷‍♀️ 
Ååh, da er det vel å forvente at tempen din øker i morgen ja 😊

EE9C6F0F-253E-48A5-974F-9E1A0DF67E08.png

Jeg fikk hvert fall fanget opp toppen da jeg testet om morgenen for innsett.. testet forsåvidt om kvelden også i perioden jeg forventet EL, men hadde ikke trengt det :) jeg er blitt litt slapp med tempingen, så er ikke alltid jeg gidder å føre inn i chart eller å tempe daglig når det ikke er viktig for meg å vite nøyaktig hvilken dag EL er på 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, prøverpåny skrev:

Jeg fikk hvert fall fanget opp toppen da jeg testet om morgenen for innsett.. testet forsåvidt om kvelden også i perioden jeg forventet EL, men hadde ikke trengt det :) jeg er blitt litt slapp med tempingen, så er ikke alltid jeg gidder å føre inn i chart eller å tempe daglig når det ikke er viktig for meg å vite nøyaktig hvilken dag EL er på 🙈

Da vente jeg til i morgen tidlig 😊 Synes det blir litt vanskelig med testing om kvelden mtp inntak av væske og at jeg må unngå å gå på do og sånn 😬 Nå ga du meg litt håp igjen 🙏 Jeg vet jo for sikkert at jeg ikke er helt ute og kjører i syklusen mtp at follikkelen var 17mm på fredag, så da bør den være over 20 mm nå 🤞🏻

Endret av Patriotpaula
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Da vente jeg til i morgen tidlig 😊 Synes det blir litt vanskelig med testing om kvelden mtp inntak av væske og at jeg må unngå å gå på do og sånn 😬 Nå ga du meg litt håp igjen 🙏 Jeg vet jo for sikkert at jeg ikke er helt ute og kjører i syklusen mtp at follikkelen var 17mm på fredag, så da bør den være over 20 mm nå 🤞🏻

🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsøk avbrutt 😩 Ultralyd viser at eggløsningen har skjedd, men vi har ikke peiling på når. EL-testene har ikke fanget opp LH-toppen, jeg har testet hver dag siden torsdag tom i dag. Gyn sier derfor at det er uaktuelt å sette inn siden god timing er så viktig for at det skal bli fulltreffer i denne prøverørsverdenen. Synd at det ikke blir innsett, for syklusen var god og slimhinnen var veldig fin 🤷‍♀️ Skal dog være enig i at det er dumt å potensielt kaste bort en blastocyst og håpe at man treffer ift når EL var. Egentlig ble gyn og jeg enig om naturlig syklus neste måned også, også fordi jeg ikke orker tanken på cyclogest i to måneder. Etter at jeg dro fra klinikken har jeg ombestemt meg og sendt mail om at jeg ønsker styrt syklus i stedet, fordi jeg er lite giret på å kaste borte enda en syklus fordi ikke alt går etter planen neste måned også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, hotfudge skrev:

Å nei, så kjedelig 😔 

Kan ikke tenke meg så mye mer jeg oppleve i negativ favør i dette. Avbrutt fersk, overstimulering, spontanabort, negativ fersk, avbrutt frys.... Er. Så. Lei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å, nei! Så kjedelig! Kunne ikke basere EL på tempegrafen da? Det er virkelig ikke noe for pyser dette vi driver med 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, prøverpåny skrev:

Å, nei! Så kjedelig! Kunne ikke basere EL på tempegrafen da? Det er virkelig ikke noe for pyser dette vi driver med 😢

Jeg har ikke noe utslag på charten enda 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...