Gå til innhold

Vi venter barn nr 2 ❤️


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Ja, det er litt vanskelig å tenke positivt må jeg si... Føles jo som at vi aldri skal komme i mål. Neida, jeg skal på ultralyd 7/10 :)

Så bra at du slipper karantene!😊 Jeg tror man må vente en mnd i det offentlige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, puffy123 skrev:

Ja det forstår jeg at du blir! Det er jo ingen morsom situasjon og forstår at det er vanskelig og trist. Håper så mye at det er deres tur snart ❤️ Krysser alt jeg har for det! 

Takk puffy ❤️ Var innom og leste i dagboken din nå, kjekt å høre fra deg igjen 😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, N85 skrev:

Så bra at du slipper karantene!😊 Jeg tror man må vente en mnd i det offentlige..

Hvorfor er det karantene i det offentlige?

Som jeg forstod det, så skulle de vurdere hvordan slimhinne og sånn så ut på den ultralyden og om de kunne bruke denne syklusen. Så ingen garanti for at de setter inn for sure, men de skal se om det er mulig i hvert fall. Vet ikke helt hvordan de vil at det skal ut for at det skal være mulig å sette inn denne syklusen, men det finner jeg nå ut av :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Hvorfor er det karantene i det offentlige?

Som jeg forstod det, så skulle de vurdere hvordan slimhinne og sånn så ut på den ultralyden og om de kunne bruke denne syklusen. Så ingen garanti for at de setter inn for sure, men de skal se om det er mulig i hvert fall. Vet ikke helt hvordan de vil at det skal ut for at det skal være mulig å sette inn denne syklusen, men det finner jeg nå ut av :) 

Jeg er ikke heeelt sikker, men mener jeg har lest i ett av skrivene at man må vente en mnd, ja. Vet ikke hvorfor, men. Kan jo være at de gjør det slik for å korte ned ventelistene. For hvis alle må ha karantene mellom forsøkene har de jo kapasitet til å behandle flere samtidig. Men kan være at det bare gjaldt ferskforsøk da😊

Endret av N85
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så innmari trist å lese at det ikke gikk veien nå 😔 Jeg sender over varme klemmer! Håper dere allerede kan bruke denne syklusen til nytt innsett hvis dere er klare for det. Dere blir foreldre en dag, det tar bare litt tid for noen dessverre.. Verden er urettferdig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, hotfudge skrev:

Så innmari trist å lese at det ikke gikk veien nå 😔 Jeg sender over varme klemmer! Håper dere allerede kan bruke denne syklusen til nytt innsett hvis dere er klare for det. Dere blir foreldre en dag, det tar bare litt tid for noen dessverre.. Verden er urettferdig! 

Helt enig, veldig kjedelig at det ikke gikk veien denne gangen heller... 😕 Takk for klemmer ❤️ Jeg begynner å bli ganske utålmodig når det gjelder «prosjekt baby», så planen er å bruke denne syklusen til nytt innsett. Skal på UL 7/10 👌🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Helt enig, veldig kjedelig at det ikke gikk veien denne gangen heller... 😕 Takk for klemmer ❤️ Jeg begynner å bli ganske utålmodig når det gjelder «prosjekt baby», så planen er å bruke denne syklusen til nytt innsett. Skal på UL 7/10 👌🏼 

Skjønner jeg godt at du begynner å bli.. Håper du snart sitter med positiv test i hånda ❤️ Hvordan ultralyd? For å se om det blir nytt innsett? 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, hotfudge skrev:

Skjønner jeg godt at du begynner å bli.. Håper du snart sitter med positiv test i hånda ❤️ Hvordan ultralyd? For å se om det blir nytt innsett? 😊

Ja, som jeg forstod det så skulle det vurderes slimhinne og sånn, om de kunne bruke denne syklusen 🤞🏻 :) Vet ikke hvordan de vil at det skal se ut 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forsøket har jeg tempet hele veien. Nå har jeg erfart at tempen skyter i været av progesteronen (ikke overraskende) og at den holdt seg høy frem til et par døgn etter at jeg sluttet, trolig pga halveringstid? Vanligvis dropper tempen min dagen før eller samme dag som jeg får mensen. Det ble litt av et dropp når tempen først droppet   på CD3 🤭

6F18EC01-A261-452E-8F3A-1F00CF332064.jpeg

00892A52-B92E-42B4-8127-1DF66B67BD6B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD3

Formen er DÅRLIG. Egentlig skal jeg på jobb senere i dag, men jeg har måtte ringe meg syk. Blødningen har vært kraftig (som forventet ved mislykket forsøk) og smertene har vært kraftigere enn normalt de også. Paracet alene tar ikke smertene, så jeg har supplert med Tramadol, som er hakket sterkere. Tok først to tramadol på dagen i går, først den ene tabletten sammen med Paracet, men det hjalp ikke, så tok den andre tabletten også. Det gikk helt fint. Tok Paracet og to tramadol da vi la oss i går, det bikket tydeligvis lasset. Jeg har ikke sovet i natt fordi jeg ha ligget og klødd i hele natt. Gjennom natten og videre utover på morgenen så har formen bare blitt dårligere. Jeg er skikkelig «utafor», svimmel, skjelver, er kvalm og kaster opp. Stort sett bivirkninger av tramadol... Føler det er litt som å velge mellom pest eller kolera; minimalt med smerter men bivirkninger eller sengeliggende pga smerter. Jeg har valgt å ha minst mulig smerter... 

Dårlig start på fredagen og helgen 🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så kjedelig at formen er så dårlig! Ikke nok med at det var et mislykket forsøk så må du ha det vondt fysisk også 😫 Håper formen kommer seg i løpet av dagen og at helgen blir bedre 😊🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tussi2018 skrev:

Huff så kjedelig at formen er så dårlig! Ikke nok med at det var et mislykket forsøk så må du ha det vondt fysisk også 😫 Håper formen kommer seg i løpet av dagen og at helgen blir bedre 😊🤞

Kjedelig at formen er dårlig ja... 😕 Har kommer meg litt over at forsøket gikk rett vest, nå er det aller verst at formen er dårlig... Vært i kontakt med klinikken og de sier at det ikke er helt uvanlig at mensen ved mislykket forsøk blir sånn. Så jeg som hadde full jobbhelg i helgen, har nå blitt sykemeldt tom søndag 🤭😕 Håper formen kommer seg betraktelig asap 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Patriotpaula skrev:

Kjedelig at formen er dårlig ja... 😕 Har kommer meg litt over at forsøket gikk rett vest, nå er det aller verst at formen er dårlig... Vært i kontakt med klinikken og de sier at det ikke er helt uvanlig at mensen ved mislykket forsøk blir sånn. Så jeg som hadde full jobbhelg i helgen, har nå blitt sykemeldt tom søndag 🤭😕 Håper formen kommer seg betraktelig asap 🤞🏻

Ekstra kjipt med så dårlig form da :( Sa klinikken noe om andre smertestillende? Burde vel være mulig å prøve noe annet, så kanskje du blir smertefri uten bivirkninger? 

Håper formen kommer seg i løpet av kort tid 🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, boblevann skrev:

Ekstra kjipt med så dårlig form da :( Sa klinikken noe om andre smertestillende? Burde vel være mulig å prøve noe annet, så kanskje du blir smertefri uten bivirkninger? 

Håper formen kommer seg i løpet av kort tid 🙌🏼

Ja 😫 Gårdagen kjentes ut som en dårlig dagen derpå... Litt bedre i dag, men fortsatt ganske sliten og ikke helt meg selv 🤷‍♀️ Jeg hadde igjen noe Paralgin Forte etter aborten, så har prøvd litt med det. PF fungerte ikke en døyt under aborten, så hadde ikke så veldig troen på det. Mulig at det hjelper bittelitt nå. Ibux har jeg brukt sammen med Paracet før under mensen, men synes IBux har nada effekt. Men jeg kan i hvert fall ikke ta mer Tramadol når jeg ble såå dårlig 😫 

Nå får jeg jo helgen på å komme meg til hektene igjen, kjenner at jeg trenger det 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, N85 skrev:

Uff da, ikke godt å bli så dårlig! Håper formen er litt bedre nå? God bedring i hvert fall😊

Formen har heldigvis kommet seg gjennom helgen, men jeg er fortsatt ganske sliten, selv om jeg har sovet MYE i helgen 🤷‍♀️ Heldigvis har alle disse bivirkningene jeg kjente på på fredag forsvunnet. Og blødningen avtok i går, det samme gjorde smertene. Vesentlig forskjell fra en vanlig mensen vs mensen etter mislykket forsøk 🤭😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

54 minutter siden, Neutral90 skrev:

Hvordan gikk det i dag? 🤞

Dagens funn var egentlig ok (CD13). Gyn sa at for flere er det sånn at de trenger syklusen etter mislykket forsøk til å få systemet tilbake til normalen og få hormonene på riktig nivå igjen, men hos meg så det heldigvis ut som at både eggstokker og livmor hadde kommet seg tilbake til normalen (det ser jeg på tempen også, det er først de siste par dagene at den er på normalt nivå for meg i follikkelfasen). Skal tilbake på UL på fredag, da er jeg på CD17. I dag var det tre follikler på 8-10 mm, tvilsomt at jeg modner tre pr syklus, så de har nok ikke bestemt seg enda hvem som skal få vokse og bli stor. Jeg er ikke overrasket at de ikke var større i dag, for i en vanlig syklus for meg skjer EL på CD21-24. Så sa hun at naturlig syklus er å foretrekke, men at kanselleringsprosenten er ca 30% og kanskje enda litt høyere i første syklus etter mislykket forsøk. 
Fingers crossed 🤞🏻🤞🏻

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...